Recommended Posts

Asa cum intre bicicletele de sosea exista modele vechi care isi pastreaza valoarea in timp, la fel cred ca ar trebui sa fie si in teritoriul bicicletelor de munte. Stiu ca majoritatea celor care se gandesc sa isi cumpere o bicicleta MTB noua trebuie sa aiba si un buget suficient pentru a achizitiona o bicicleta performanta care sa nu se  rupa la o coborare sau la o saritura. Cu cat bicicleta este mai ieftina in magazin, cu atat pericolul de a-ti pune viata in pericol pe munte este mai mare. Dar pentru cine nu are suficienti bani pentru o bicicleta sigura, cred ca solutia inteleapta ramane sa isi caute o bicicleta dintre cele mai bune care s-au construit  in ultimii  10  - 20 de ani, in functie de buget, decat sa si-o cumpere pe cea mai ieftina din magazin.   

 

Unele modele vechi si-au demonstrat fiabilitatea in ultimii ani. Acum sa va arat o bicicleta pe care incerc sa o readuc pe linia de plutire: este fabricata in anii  '90 si mi-a dat impresia de lucru  bine facut, mi-a dat impresia de bicicleta profesionala. Este vorba de un Scott Montana. Bicicleta este de cateva zile adusa in Romania. Am fost la service, am schimbat sabotii spate, cablurile de frana si de la schibatoare, i-am pus camasi albe Sram, lant nou (am preferat sa il schimb decat sa strice si mai rau foile), dar acum patineaza pe primele 2 pinioane mici. Stiu ca daca nu voi folosi o vreme acele pinioane, lantul se va mai lungi putin si va functiona si pe acele pinioane, dar am citit undeva ca se poate  "pili" putin din  dintii pinioanelor cu o pila de drujba, astfel incat lantul se muleze.  

 

Daca aveti sfaturi, pareri, etc., sunt binevenite. Incerc sa pastrez starea originala a bicicletei, sa reconditionez ce se poate si daca  este nevoie sa schimb ceva - sa fie cu piese identice.

 

  DSC00482.JPGDSC00483.JPGDSC00484.JPGDSC00489.JPGDSC00490.JPGDSC00492.JPG

DSC00491.JPGDSC00494.JPGDSC00500.JPGDSC00502.JPGDSC00509.JPGDSC00518.JPGDSC00519.JPGDSC00520.JPGDSC00509.JPG

Edited by a_mic
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu merita sa astepti pana o sa iti mearga lantul bine pe acele pinioane pentru ca aia ar insemna ca a devenit la fel de lungit ca si lantul original. Daca vrei sa salvezi foile de la uzura (desi sunt destul de sigur ca asta este deja prea tarziu) atunci schimba si pinioanele. Eu personal daca as fi vrut sa folosesc o bicicleta asa de veche as fi rezervat din start buget pentru schimbatul intregii transmisii. Daca n-ai bani pentru asta atunci foloseste toate piesele de transmisie originale pana nu distrugi lantul complet si atunci schimba totul deodata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte fain arata! Sunt cateva detalii de mare efect, mentionez numai partea cu suportul pentru spite de rezerva. As incerca doar o reconditionare, se vede ceva uzura la transmisie, insa nu cred ca necesita interventie urgenta. In prima faza te-as sfatui sa masori alungirea lantului.

 

Vai cat de mult imi place! :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU poti pili dintii pinioanelor cu pila. De fapt poti dar ti-ar lua sute de ore de munca.

Trebuia sa pastrezi lantul vechi.

 

La ce service de amatori ai fost ca ti-au lasat cablul zbarlit.

DSC00484.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu o piatra de polizor subtire (montata pe polizor, desigur) se pot rectifica dintii pinioanelor uzate astfel incat sa se pasuiasca cu un lant nou. Dar nu faci decat sa prelungesti agonia pinionului in cauza.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa culoare si echipare pare model 1991. Arata bine la varsta asta!

In catalogul 1991 categoriile de mtb erau cam asa :

 

Adventure Series:

Peak,

SawTooth

 

Sports Series:

Montana,

Boulder

 

Superlites Series:

Superlite

Super America

Super Evolution

 

Racing:

ProRacing

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

solutia inteleapta ramane sa isi caute o bicicleta dintre cele mai bune care s-au construit  in ultimii  10  - 20 de ani, in functie de buget, decat sa si-o cumpere pe cea mai ieftina din magazin.   

 

Solutia inteleapta ramane sa mai stranga bani de ceva bun.

 

Pe munte, ca d-aia-i MTB, bicicleta ta n-o sa tina pasul IN VECI cu o bicicleta noua. Are frane canti care nu tin, nu are amortizor pe fata, nu intra cauciuc balonat pe spate, iar bio-paceul ala cu foaie mica de 28 impreuna cu pinionul mare de 28 te obliga la push-bike. Exage-urile alea schimba bine daca-s ca noi, ceea ce nu cred ca e cazul judecand dupa poze (de ex, pinioanele nu-s ale ei).

E ca atunci cand compari o Dacie 1100 cu un Logan. Au aceeasi destinatie, insa-n ere diferite, de aici si diferenta de prestatie.

 

Bicicleta ta e de la buna spre excelenta de mers prin oras sau la plimbari pe drumuri forestiere in stare foarte buna. Mai mult de atat e autoflagelare, nicidecum o "salvare" cum o prezinti tu.

 

Si inca ceva, bicicleta ta nu-si mentine valoarea-n timp. Ar fi frumos sa fie asa (am si eu vreo 2 exemplare asemanatoare, la un moment dat aveam vreo 5, dar am mai vandut din ele, si un munte de piese), dar valoarea lor e dictata de piata. Iar bicla ta, acum valoreaza 2 - 3 mil. Trist, ca bicle de calitatea asta n-au sa se mai faca vreodata, insa asta e situatia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

              Nu contrazic cele de mai sus   ,  eu doar  caut sa reconditionez bicicleta   , ieri  am  dat cu smirghel pe cele 3 spite de rezerva -care   au si rol de protectie -,  pe pipa  si in zona unde a avut atasat un antifurt   , care cred ca avea 1 kg  :) ,    am cantarit-o   ,  are 13,7 kg  ,   iar astazi  am  facut o plimbare   cu  patronul de la service  ,   eu cu  Montana si el cu un DHS  de dama cu suspensii  ,   exceptand cele 2 pinioane mici pe care inca nu le folosesc  ,   bicicleta  se comporta bine ,   schimbatoarele  functioneaza corect .DSC00556.JPGDSC00546.JPGDSC00547.JPGDSC00537.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

           Astazi am gasit o sa   la service   , scria mare pe ea  DHS   :)  dar    cand am citit  sa vad unde este facuta  ,  am avut o surpriza  ,  este   Selle San Marco Italia  ,  ma costa 30 lei   :nerabdator: .Sorin  ,  am cautat  catalogul  Scott 1991  , dar  am gasit doar    1990 si 1992, daca ai gasit catalogul din 1991  te rog da-mi un link ,     Despre echiparea  Mountain LX  am gasit   ca s-a fabricat in 1989 .

                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Astazi am cumparat saua  Selle  San Marco - sunt multumit de ea - , i-am lasat  pipa mai jos si am inversat  franele  ( dreapta era pentru fata si stanga pentru spate ).  DSC00582.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

      Am curatat  un grup de pinioane   cu scopul de a inlocui primele 2, 3  pinioane mici  sau daca nu  se potrivesc sa inlocuiesc tot grupul  cu  cel din imagine ...DSC00583.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

          Primele  3 pinioane mici - care erau  uzate -  le-am inlocuit  ,  sunt multumit de rezultat   :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce vremuri.....Trek, made in America!

 

De vazut si de cei care cred ca pentru  a cobori o bordura sau pentru a merge pe o poteca sau  off road e ”nevoie” de furca de DH, full suspension, frane hidraulice si XTR!

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Angrenajul, deraioarele, poate si alte elemente nu-s 1990, mai degraba '94 - '95.

Poate intreaga bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

        Pe un site englezesc  scrie ca Scott Montana  - cel din imagine -   este fabricat in 1989  , lafel    si echiparea Montain LX    doar in 1989 s-a fabricat. konkurs1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

O idee extrem de proasta a fost montarea franei sub chain sttay-uri. In rest bicla e buna si pentru standardele de azi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spite de rezerva!!! Ce idee :D

N-am mai vazut asa ceva..

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fain Scott-ul! De dinainte de 1989, cand erau la moda franele Ubrake puse pe chainstays si cadrele marime mare, cu TT paralel cu solul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.