kelvin 36 Posted March 20, 2013 Salutare. E primul MTB si vreau sa-l imbunatatesc. Sunt incepator, deci habar n-am ce si cum, de aceea apelez la sfaturile voastre cu multumirile de rigoare. Mi s-a spus ca nu se merita upgrade, ca mai bine strang bani si iau una mai buna etc...dar stiti voi cum e cu prima dragoste :)..si in plus, parca imi vine mai usor sa adaug sau sa schimb cate o componenta la intervale mici sau mari de timp. Nu stiu daca e solutia ideala, dar merg pe ea. Din pacate, bugetul este limitat. In primavara asta am in plan sa iau o furca cu suspensie, doua cauciucuri offroad si un GrandRock pe fata. La inceput, ma intereseaza doua anvelope offroad. Desi bugetul e limitat, vreau sa fac o alegere cat mai corecta in privinta cramponajului, chiar nu stiu cei potrivit pentru mine. * Buget: cca. 50 lei/cauciuc (eventual, as putea sa mai baga mana la "pusculita") * Unde le folosesc: strict offroad, fara asfalt. Drumuri forestiere (batatorite, cu nisip, pietre etc), prin padure, pe unele poteci. Totul pe uscat. Trasee usoare spre moderat. * Dimensiune: pai...as vrea maxim 2.25 si minim 2.10. Am un Continental Vertical de 2.30 care l-am avut pe roata spate, si cand se descentra putin roata, imi freaca cadrul. * Jante: Remerx Grand Rock 559x19 26" (deocamdata doar pe spate, dar o sa cumpar si pe fata una la fel) * Cadru: nu stiu daca conteaza... 20" - Al. 7005 Daca mai trebuie ceva detalii privind cauciucurile, spuneti-mi. Ma scuzati, chiar nu stiu ce alte detalii sa mai dau. Multumesc anticipat pentru sfaturi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dr_p 311 Posted March 20, 2013 gume ieftine ai aici, de exemplu: http://sportwin.ro/59-mtb-26?orderby=price&orderway=asc Quote Share this post Link to post Share on other sites
crk 901 Posted March 20, 2013 Furca cu suspensie....as zice mai bine nu la cadrul asta. Zic si io. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kelvin 36 Posted March 20, 2013 De ce n-ar fi bine sa pun furca cu suspensie pe cadrul acesta? Oricum, ma gandeam la ceva ieftin, un Dart 2 de exemplu. Nu stiu cat de eficienta ar fi aceasta furca tinand cont ca nu excelez la greutate: am 70 kg. Cauciucurile acesta s-ar preta la nevoile mele? Ma refer la cramponaj...nu aduc in discutie protectie anti pana, greutate si alte aspecte. http://sportwin.ro/mtb-26/1287-cauciuc-schwalbe-black-jack-26-x-210-active-line.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
vraduc 67 Posted March 20, 2013 Da, au un pret corect, un raport calitate/pret destul de bun. In legatura cu jantele sfatul meu este sa cumperi roata gata asamblata sa scapi de manopera de spitat, in plus niste butuci noi nu cred ca strica. Nu stiu ce butuci ai acum dar nu cred ca ceva prea bun. Am vazut ca o roata remerx GrandRock cu prindere pe filet la pinioane e 75 de lei. Cred ca si tu ai pinioanele tot pe filet, in orice caz sa verifici acest lucru pana achizitionezi roata. Spor la cumparaturi ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
thesseus 8 Posted March 21, 2013 Cred ca pentru tine ar fi bune niste cauciucuri Continental Race King 2.2. Au o aderenta buna si rezistenta la inaintare mica. Le-am folosit pe o bicicleta asemanatoare cu a ta, dupa cateva ture cu ele am inceput sa le folosesc si la iesirile pe asfalt, merg destul de bine si nu se justifica efortul consumat pentru a le schimba inaintea fiecarei ture cu cele de sosea. http://sportwin.ro/mtb-26/1981-cauciuc-continental-race-king-26x2022.html Nici eu nu as pune furca cu suspensie pe bicicleta aceasta. Legat de modificari, daca transmisia functioneaza bine, nu are sens sa schimbi nimic deocamdata. Daca mergi pe urcari abrupte si nu faci fata cu pinioanele actuale ai putea sa-ti pui o caseta shimano megarange 7V cu pinion mare de 34 dinti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
starskyk83 10 Posted March 21, 2013 Am avut eu black jack si sunt foarte bune cu teren accidentat ( poteci de munte cu pietre mici si mari ), o pana nu am facut cu ele insa se duce numaidecat daca ii arati asfaltul pentru ca are o compozitie foarte moale pentru partea amprentata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kelvin 36 Posted March 23, 2013 Multumesc frumos pentru sfaturi. Daca nu cer prea mult, puteti sa-mi argumentati de ce nu e indicat o furca cu suspensie pentru cadrul acesta? Faptul ca o furca low level e foarte grea (...neperformanta) si ingreuneaza bike-ul per total? Cadrul e de proasta calitate si va ceda mai repede pe offroad? Investesc mai multi bani cumparand componente (in cazul de fata furca) decat daca iau un bike nou? Geometria cadrului? Are efect negativ pe offroad cu furca cu suspensii? Poate sunt intrebari puerile, dar la asta ma gandeam... Oricum, mi-ar prinde bine parerile specialistilor. Multumesc inca o data. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Drysna 273 Posted March 23, 2013 La un cadru de mtb banal cu suspensie se potrivesc furci de 100-120. Daca pui una de 140-150 deja pozitia pe bicicleta se schimba foarte mult si devine ineficienta, stangace. Aceeasi poveste e si la mtbul asta, nu a fost facut pentru furci inalte, cu sau fara suspensii. Cel mult ai putea sa pui un cauciuc 2.35 sa compenseze rigiditatea furcii putin, insa sa fie cu cramponaj decent, nu foarte pronuntat. Lipsa furcii cu suspensie nu e un dezavantaj decat daca vrei sa te dai cu viteza la vale pe offroad. Nu arunca bani degeaba ca mai rau faci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
thesseus 8 Posted March 25, 2013 Cea ma mare problema la tine e ca trebuie sa gasesti o furca cu gat de 1''. Sunt foarte rare si putin performante. Iti va fi dificil sa gasesti una care sa aiba si lockout, plus ca iti vei ingreuna bicicleta cu minim 1 kilogram. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Muttley 1,366 Posted March 25, 2013 Din poze-mi pare a avea gat de 1 1/8. Dupa mine, motivul principal pentru care n-ai ce cauta cu suspensie pe cadrul asta e altul. Furca cu suspensie, avand distanta mai mare dintre axul rotii si cuveta de jos sa zicem (se adauga cursa suspensiei), pe franare va solicita mai tare headtube-ul (teava cadrului in care intra furca). Daca plesneste cadrul din suduri acolo, in conditii de viteza, teren accidentat, frana puternica, se lasa rau. O solutie de compromis ar fi o furca de cursa mica, 50-63mm. Asa ceva gasesti doar: - noi si extrem de proaste; - foarte vechi, bune la vremea lor, da' foarte obosite. Parerea mea sincera, bazata pe experienta si fara nicio urma de indoiala - nu merita nici o camera de cauciuc noua bicicleta ta. E complet nerentabil. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Traveller 5,841 Posted March 25, 2013 In 2008 cand m-am reapucat de bicicleala am inceput tot cu un "MTB" rigid de otel. Dupa un an i-am schimbat angrenajul si butucul pedalier, dupa inca un an l-am "upgradat" prin transformare in SSP (si am facut si ture pe drum de tzara cu el, fara probleme). Nu are rost sa te complici cu upgrade de furca la el, din motivele oferite de colegi mai sus. Scoate maxim din el (adica un XC usor, plimbari, ture medii in regim de turism), dar mai mult decat cheltuieli care sa ii mentina transmisia la un nivel decent de functionare, nu se justifica. Quote Share this post Link to post Share on other sites