kelvin

Imbunatatire Vulcan Carrera

Recommended Posts

Salutare.

 

E primul MTB si vreau sa-l imbunatatesc. Sunt incepator, deci habar n-am ce si cum, de aceea apelez la sfaturile voastre cu multumirile de rigoare.

Mi s-a spus ca nu se merita upgrade, ca mai bine strang bani si iau una mai buna etc...dar stiti voi cum e cu prima dragoste :)..si in plus, parca imi vine mai usor sa adaug sau sa schimb cate o componenta la intervale mici sau mari de timp. Nu stiu daca e solutia ideala, dar merg pe ea.

 

DSCN1712_zpscae430c6.jpg

 

Din pacate, bugetul este limitat. In primavara asta am in plan sa iau o furca cu suspensie, doua cauciucuri offroad si un GrandRock pe fata.

 

La inceput, ma intereseaza doua anvelope offroad. Desi bugetul e limitat, vreau sa fac o alegere cat mai corecta in privinta cramponajului, chiar nu stiu cei potrivit pentru mine.

 

  * Buget: cca. 50 lei/cauciuc (eventual, as putea sa mai baga mana la "pusculita")

  * Unde le folosesc: strict offroad, fara asfalt. Drumuri forestiere (batatorite, cu nisip, pietre etc), prin padure, pe unele poteci. Totul pe uscat. Trasee usoare spre moderat.

  * Dimensiune: pai...as vrea maxim 2.25 si minim 2.10. Am un Continental Vertical de 2.30 care l-am avut pe roata spate, si cand se descentra putin roata, imi freaca cadrul.

  * Jante: Remerx Grand Rock 559x19 26" (deocamdata doar pe spate, dar o sa cumpar si pe fata una la fel)

  * Cadru: nu stiu daca conteaza... 20" - Al. 7005

 

Daca mai trebuie ceva detalii privind cauciucurile, spuneti-mi. Ma scuzati, chiar nu stiu ce alte detalii sa mai dau.

Multumesc anticipat pentru sfaturi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furca cu suspensie....as zice mai bine nu la cadrul asta. Zic si io.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce n-ar fi bine sa pun furca cu suspensie pe cadrul acesta?

Oricum, ma gandeam la ceva ieftin, un Dart 2 de exemplu. Nu stiu cat de eficienta ar fi  aceasta furca tinand cont ca nu excelez la greutate: am 70 kg.

 

Cauciucurile acesta s-ar preta la nevoile mele? Ma refer la cramponaj...nu aduc in discutie protectie anti pana, greutate si alte aspecte.

http://sportwin.ro/mtb-26/1287-cauciuc-schwalbe-black-jack-26-x-210-active-line.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, au un pret corect, un raport calitate/pret destul de bun. In legatura cu jantele sfatul meu este sa cumperi roata gata asamblata  sa scapi de manopera de spitat, in plus niste butuci noi nu cred ca strica. Nu stiu ce butuci ai acum dar nu cred ca ceva prea bun. Am vazut ca o roata remerx GrandRock cu prindere pe filet la pinioane e 75 de lei. Cred ca si tu ai pinioanele tot pe filet, in orice caz sa verifici acest lucru pana achizitionezi roata. Spor la cumparaturi !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca pentru tine ar fi bune niste cauciucuri Continental Race King 2.2. Au o aderenta buna si rezistenta la inaintare mica. Le-am folosit pe o bicicleta asemanatoare cu a ta, dupa cateva ture cu ele am inceput sa le folosesc si la iesirile pe asfalt, merg destul de bine si nu se justifica efortul consumat pentru a le schimba inaintea fiecarei ture cu cele de sosea.

http://sportwin.ro/mtb-26/1981-cauciuc-continental-race-king-26x2022.html

Nici eu nu as pune furca cu suspensie pe bicicleta aceasta.

Legat de modificari, daca transmisia functioneaza bine, nu are sens sa schimbi nimic deocamdata. Daca mergi pe urcari abrupte si nu faci fata cu pinioanele actuale ai putea sa-ti pui o caseta shimano megarange 7V cu pinion mare de 34 dinti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut eu black jack si sunt foarte bune cu teren accidentat ( poteci de munte cu pietre mici si mari ), o pana nu am facut cu ele insa se duce numaidecat daca ii arati asfaltul pentru ca are o compozitie foarte moale pentru partea amprentata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos pentru sfaturi.

Daca nu cer prea mult, puteti sa-mi argumentati de ce nu e indicat o furca cu suspensie pentru cadrul acesta?

 

 Faptul ca o furca low level e foarte grea (...neperformanta) si ingreuneaza bike-ul per total?

 Cadrul e de proasta calitate si va ceda mai repede pe offroad?

 Investesc mai multi bani cumparand componente (in cazul de fata furca) decat daca iau un bike nou?

 Geometria cadrului? Are efect negativ pe offroad cu furca cu suspensii?

 

Poate sunt intrebari puerile, dar la asta ma gandeam...

Oricum, mi-ar prinde bine parerile specialistilor.

Multumesc inca o data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un cadru de mtb banal cu suspensie se potrivesc furci de 100-120. Daca pui una de 140-150 deja pozitia pe bicicleta se schimba foarte mult si devine ineficienta, stangace.

 

Aceeasi poveste e si la mtbul asta, nu a fost facut pentru furci inalte, cu sau fara suspensii. Cel mult ai putea sa pui un cauciuc 2.35 sa compenseze rigiditatea furcii putin, insa sa fie cu cramponaj decent, nu foarte pronuntat.

 

Lipsa furcii cu suspensie nu e un dezavantaj decat daca vrei sa te dai cu viteza la vale pe offroad. Nu arunca bani degeaba ca mai rau faci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea ma mare problema la tine e ca trebuie sa gasesti o furca cu gat de 1''. Sunt foarte rare si putin performante. Iti va fi dificil sa gasesti una care sa aiba si lockout, plus ca iti vei ingreuna bicicleta cu minim 1 kilogram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din poze-mi pare a avea gat de 1 1/8.

 

Dupa mine, motivul principal pentru care n-ai ce cauta cu suspensie pe cadrul asta e altul. Furca cu suspensie, avand distanta mai mare dintre axul rotii si cuveta de jos sa zicem (se adauga cursa suspensiei), pe franare va solicita mai tare headtube-ul (teava cadrului in care intra furca). Daca plesneste cadrul din suduri acolo, in conditii de viteza, teren accidentat, frana puternica, se lasa rau.

O solutie de compromis ar fi o furca de cursa mica, 50-63mm. Asa ceva gasesti doar:

- noi si extrem de proaste;

- foarte vechi, bune la vremea lor, da' foarte obosite.

 

Parerea mea sincera, bazata pe experienta si fara nicio urma de indoiala - nu merita nici o camera de cauciuc noua bicicleta ta. E complet nerentabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 2008 cand m-am reapucat de bicicleala am inceput tot cu un "MTB" rigid de otel.

Dupa un an i-am schimbat angrenajul si butucul pedalier, dupa inca un an l-am "upgradat" prin transformare in SSP (si am facut si ture pe drum de tzara cu el, fara probleme). Nu are rost sa te complici cu upgrade de furca la el, din motivele oferite de colegi mai sus. 

 

Scoate maxim din el (adica un XC usor, plimbari, ture medii in regim de turism), dar mai mult decat cheltuieli care sa ii mentina transmisia la un nivel decent de functionare, nu se justifica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.