feisbuc

Joc in toti butucii,cabluri crapate + multe probleme

Recommended Posts

Este vorba de prima mea bicileta (veche de 10-11 ani) mi-a fost furata si violata sau cum se zice. E destul de distrusa in starea in care se afla acum, si majoritatea celor care ar putea sa o repare au zis ca o sa coste cam cat una noua, deci mi-am pus in cap sa o readuc singur in stare de functionare, sa fac cate putin in fiecare saptamana.

Am citit cam tot ce s-a discutat pe aici si pe la altii si tot mi se par multe SF-uri, mai precis m-am aruncat prima data sa desfac roata din spate (pare cel mai simplu pas) dar cand am ajuns l-a partea cu pinioanele m-am si blocat. De acolo nu pot scoate coroana cu bile din dreapta , probabil ca trebuie scos pinionul inainte ? Scula de scos pinion pare sa fie Shimano TL-FW30 dar niste forumisti din alte tari ziceau ca nu s-ar potrivi la pinionul acesta: MF-Z015 stie cineva de treaba asta? Tot acolo este inelul cu 2 gaurele din poza , pentru asta am simtit eu ca exista o scula dar nu o gasesc pe internet , poate stie cineva.

post-14869-0-37223800-1364835564_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici e de domeniul lui Lucian, nu ne băgăm noi muritorii de rând :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intai iti trebuie o cheie pentru pinioane se gaseste incepand de la 10-15 lei prin targuri "chinezesti". O vei folosi foarte rar, deci nu-ti trebuie calitate extra. Apoi o sa ai nevoie de o cheie fixa (preferabil inelara) pentru a actiona cheia pentru pinioane. Unele accepta si chei cu clichet de 1/2". Sau, se strange cheia in menghina se baga roata peste ea si se invarte de roata. Depinde ce ai pe-acasa. 

Pegasus+09.jpg

 

Cheie cu lant nu-ti trebuie momentan. Dupa ce scoti pinioanele mai vorbim.

 

Sa nu scoti inelul ala cu doua gauri. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutumesc de raspunsuri . Nu ma asteptam sa fiu bagat in seama asa repede.

Incearca sa desfaci cu cheia care strange discul pe flex :)

E buna ideea, nu m-am gandit.

 

Intai iti trebuie o cheie pentru pinioane se gaseste incepand de la 10-15 lei prin targuri "chinezesti". O vei folosi foarte rar, deci nu-ti trebuie calitate extra. 

 

Sa nu scoti inelul ala cu doua gauri. 

 

 Chiar imi cautam cateva scule printre care o cheie din aceea de pinioane, dar ma tem ca nu o sa se potrivesca ( din ce am vazut prin alte discutii), iar despre inelul cu gauri l-am desfacut inainte sa va postul acesta dar l-am inchis repede la loc cand am vazut ce-i acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa imi cumpar cheia de  pinioane si sa desfac roata ( in menghina ) si am fost suprins sa vad cat de mica e cheia aia si cat de greu am tras de roata sa o desfac. Piesele sunt toate negre-negre -zmoala, cu toate ca in poza apar ceva culori maro probabil de la lumina blitz-ului, iar vaselina e foarte intarita si cleioasa parca ar fi bitum. Ca sa le curat am incercat cu Pur dar n-a mers. Acum mi-am pregatit niste benzina , asa am vazut ca au procedat altii... merge asa?

post-14869-0-89416900-1365495042_thumb.jpg

post-14869-0-33628200-1365495047_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzină sau motorină.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si WD40 curata foarte bine vaselina intarita. Dar e mai scump decat motorina.

Dupa ce cureti bine cuvetele butucului si conurile sa le faci niste poze clare sa vedem daca sunt uzate.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am curatat destul de bine cu benzina dar e nasola, se evapora repede si miroase ca in fabrica. Am facut nsite poze cu ce a iesit:

1. Prima poza e cu conul ( cred... sau cuveta?) 

2. A 2-a poza e cu coronitele curatate si una lasata murdara (eram curios cat de bine se duce vaselina)

3. Ultimele pozel din mijloc sunt cu butucul, am incercat sa le fac cat de clar s-a putut. In pozele facute cu blitz apar niste crapaturi in metal dar cu ochiul liber nu se observa, arata mai degraba ca niste zgarieturi in vopsea.

 

Sper ca piesele mai sunt bune inca si nu trebuie inlocuit nimic, in afara de bile.

post-14869-0-84620700-1365583762_thumb.jpg

post-14869-0-69013500-1365583816_thumb.jpg

post-14869-0-75064800-1365583820_thumb.jpg

post-14869-0-82275400-1365583823_thumb.jpg

post-14869-0-92719500-1365583845_thumb.jpg

post-14869-0-74245900-1365583870_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lagărul din butuc e praf. Poţi să-l arunci.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai putea renunta la proiect. Ar fi calea inteleapta, pentru ca acele cuvete sunt un bun indicator ar starii generale a bicicletei, adica una foarte proasta. Iar bicicleta-i una modesta, si nu vad de ce ar merita efortul si investitia.

Dar... daca esti atasat emotional de bicicleta, atunci incearca sa treci pe butuci cu caseta pe caneluri. Fie doar butucii, fie rotile cu totul. Grija mare, ca daca nu gasesti pinioane pe caneluri de 7V (gasesti doar second), cu 8V mai ai de schimbat una-alta pentru a le folosi pe toate 8.

 

Da' totusi ma intreb...

Sper ca piesele mai sunt bune inca si nu trebuie inlocuit nimic, in afara de bile.

Chiar nu era evident si pentru tine ca e praf-muci-pamant ce ai gasit in butucul ala? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 pinioane pe caneluri de 7V (gasesti doar second)

 

tumblr_m5byj49izi1r6nk6ao1_500.png

 

Dă pe google după "pinioane pg-730" ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai putea renunta la proiect. Ar fi calea inteleapta, .....

Mersi pentru incurajarea de inceput, esti prea bun cu mine. Daca renunt la asta trebuie sa imi gasesc alt hobby si tot in aceasi situatie ajung. Oricum am intales mesajul : trebuie butuc de spate nou, acum intrebarea e cum il caut sa se potriveasca ? Am vazut ca mai exista butuci noi pentru pinioane pe filet (cu 36 spite) si ma intrebam daca merge sa masor lungimea la al meu apoi sa caut unul cam le fel?

In afara de astea am facut si niste poze cu butucul si conurile din fata , nici astea nu mai sunt bune?

post-14869-0-66705400-1365673427_thumb.jpg

post-14869-0-24536800-1365673486_thumb.jpg

post-14869-0-83662300-1365673493_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astea sunt OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radule ce inseamna OK pentru tine?

Eu personal as schimba si butucul fata. Daca bugetul e o problema se mai poate folosi, dar uzura e trecuta de limita acceptabila. Partea nasoala e ca manopera costa de 2-3 ori mai mult decat butucul.

Feisbuc - poti sa iei orice butuc spate cu filet pentru pinioane multiple; o sa se potriveasca. De la 15 lei in sus costa unul. Butucul spate e musai sa-l schimbi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK adică nu prezintă fisuri şi ciobituri. Se mai poate folosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ciuruit pe toate partile conul ala de fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de sfaturi.

O sa imi caut un butuc pentru roata spate iar dupa ce reusesc (sau nu) sa il montez o sa decid cum fac cu cel din fata. Am desfacut si axul pedalier si era singura piesa in care am mai gasit vaselina + o bila sparta. Din pozele cu cuvetele se vad cratere foarte mici in zona unde ruleaza bilele, dar daca fac poza din alt unghi acele cratere apar peste tot in interiorul cuvetei de jos pana sus si ma gandesc ca asa o fi fost de la inceput. 

Pasul urmator ,pana rezolv ceva cu butucul rotii, este sa scot ghidonul si toate cablurile ,dau putin cu smirghel pe cadru si incerc sa il vopsesc cu spray. Pentru vopsit mi-am luat o doza Genius din Baumax pe care scrie " foarte rezistent ... Germany... super lucios ..." si tot felul e vrajeli dastea si chiar sunt curios cum o sa se comporte in timp.

post-14869-0-36396200-1365751035_thumb.jpg

post-14869-0-67389700-1365751047_thumb.jpg

post-14869-0-41330200-1365751056_thumb.jpg

post-14869-0-33070900-1365751060_thumb.jpg

post-14869-0-58304300-1365751065_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ceva uzura si in cuvetele de la pedalier, dar macar e uniforma. Se mai poate folosi. 

Desi la cat de ieftin e un monobloc cu rulmenti, ar merita facut un upgrade. Decat sa cheltuiesti pe doze de vopsea mai bine iei piese. Conteaza cum merge, nu cum arata. Parerea mea.

Daca n-ai mai vopsit pana acum cu spray, pregateste-te sa ai multe surprize neplacute.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca inainte de a-si lua o bicicleta noua, una suparata rau, merita cu virf si indesat sa isi refaca bicicleta asta din cap in coada oricat ar costa si oricat de modesta ar fi.

Imi permit sa votez pentru monobloc pedalier. Pot spune ca ani de zile m-am luptat cu ax si bile dar acum nu as putea concepe altceva decat monoblocul.

Da nasoala uzura de pe butuc.

Mi-as permite o sugestie-intrebare. Banuind ca singura piesa care nu se va schimba va fi cadrul, oare nu ar merita sfatuit sa-si cumpere componente care sa ii permita ulterior sa le puna pe un cadru bun? Adica daca ia un butuc sa fie unul pentru caseta si eventual disc de frana, samd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

..... Decat sa cheltuiesti pe doze de vopsea mai bine iei piese. Conteaza cum merge, nu cum arata. Parerea mea.

Daca n-ai mai vopsit pana acum cu spray, pregateste-te sa ai multe surprize neplacute.

Chiar imi plac surprizele dar simt ca mai trebuie sa stiu ceva aici. O sa tin sprayul mai departe de cadru sa nu inceapa sa se scurga vopseau de pe el sau pentru ce surprize sa ma pregatesc? In legatura cu piesele : am luat un butuc de spate , am intales de aici ca nu prea am de ales.  La magazinul cu Joytec era inchis si am luat unul xing-gang-bang-hau-hau care se invartea ca o roata dintata stricata dar care are 9 bile fara coronita. Pe asta l-am slabit mult si i-am mai bagat vaselina pentru ca asa am vazut ca se recomanda, dupa care m-am apucat sa desfac spitele vechi si ruginite si aici a venit necazul : din 5 nipluri 3 sunt imposibil de clintit si aluneca cheia (de 10lei) ca si cum ar fi din plastic.Nu stiu cum sa le desfac dar o sa incerc si cu patentul .

 

 

... o sugestie-intrebare. Banuind ca singura piesa care nu se va schimba va fi cadrul, oare nu ar merita sfatuit sa-si cumpere componente care sa ii permita ulterior sa le puna pe un cadru bun? Adica daca ia un butuc sa fie unul pentru caseta si eventual disc de frana, samd?

M-am gandit si eu la varianta asta dar ma tem ca daca pun ceva mai nou nu o sa se potriveasca undeva si va trebui sa mai schimb alte piese conexe. Atunci am zis sa tin, pe se poate, linia de piese vechi pe care le pot inlocui treptat si cu costuri mai mici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti tare!

Eu am inspitat candva doua roti in maniera de chinez batran si a iesit ceva.

Azi nu as mai face asta nici platit.

Oricum nu-ti fa probleme pentru spitele care nu se desfac. Taie-le si cumpara altele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma am reusit desfac spitele dupa ce le-am lasat o noapte cu ulei de motor in niplu... si tot foarte greu s-au desfacut. Am pus noul butuc, am impletiti spitele deodata cu Youtube si am obtinut roata cu toate spitele cam moi , numai vreo 4 sunt foarte incordate. Acum trebuie sa ma mai documentez despre centrare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti pe calea cea buna.

 

Eu cand am facut prima roata nici nu auzisem de internet. Mi-a luat aproape o zi dar nu m-am lasat.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.