menix75

Sfat pinioane cursiera

Recommended Posts

salut,mi am facut de curand o cursiera din piese,care inca nu este gata,linkul aici:

1_400x300.jpg

 

mi am achizitionat o pereche de schimbatoare campa xenon...dupa posibilitati:))),iar pe spate am un grup shimano de 7v,iar deraiorul este tot shimano alivio de mtb.la shimbarea treptelor nu este nici o problema pe acest grup.ceea ce vreau eu sa fac este sa mi achizitionez un grup de 10 v,cat duce si schimbatorul campa.intrebarea mea este ce ar trebui sa fac?inteleg din ce am citit pe forum ca este o problema de compatibilitate intre campa si shimano,schimbator-grup.ar trebui sa mi cumpar un grup campa de 10 v,caseta aferenta si lant?butucul meu de pe roata spate este 105.ar trebui si acesta schimbat?dar deraiorul de pe spate este compatibil?ajutor va rog.multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

in 95% din cazurile gasite pe net o sa gasesti ca e incompatibilitate, in sensul ca trebuie sa schimb butucul (sau caseta, ceea ce e mult mai greu), blocul de pinioane, manetele de schimbator (in cazul tau e ok daca vrei sa treci cu totul pe Campagnolo), schimbatorul, ba chiar si lantul (in ordinea asta). O sa gasesti sa cazuri in care oamenii au amestecat piese aiurea dupa cum au vrut si le-a iesit. Eu am facut o treaba asemanatoare recent (am trecut de la Shimano la Campagnolo) si m-a costat o caruta de bani...Mai bine schimba shifterele si iesi mai ieftin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Campa pe 10 se "potriveste" perfect (nu necesita nici o modificare) cu Shimano pe 8 viteze dupa spusele unora. Se mai potriveste si cu shimano pe 9 viteze, dar necesita o mica modificare a cablului la schimbatorul spate.

inkuri cu documentatie:

 

http://forum.cyclingnews.com/showthread.php?p=1022125

http://www.cxmagazine.com/shimano-campagnolo-ergopower-compatibility

 

Sau iei o caseta de de 9 viteze care are cat mai multe pinioane separate (sa nu fie pe spider) si pui distantiere ca pentru campagnolo.

 

PS. Am impresia ca modelul tiagra pe 9 are pinioanele independente.

 

Astea toate daca ai si butucul spate pentru 8-9-10 viteze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuzele mele,cand am spus schimbatoare campagnolo,ma refeream la ergopowere campa 3x10.acesta sete si motivul pentru care doresc sa trec la un grup de 10 v.deja am gasit o roata spate cu tot cu caseta campa,compatibila cu 8,9,10 pinioane pe care am gasit o ieftina la pret,200 ron.acum ar mai trebui un grup de 10 pinioane,care am inteles ca se gaseste mai greu, si un lant compatibil.nu stiu ce sa spun de deraiorul spate care ramane shimano.trebuie sa vad de unde gasesc si grupul de pinioane,le montez si vad ce se intampla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutari tuturor. exista diferenta intre pinioanele campa record fata de campa miche? doresc a-mi schimba pinioanele campa record 8s (11-23) cu altceva, astfel incat sa pot folosi un pinion mai mare (de 28)  iar pedalierul este 53/39.

am gasit un campa miche (13-28)

rog lamurire si multumesc frumos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, Stie cineva daca se gasesc in romania Aerobars (nu setul complet, ci doar barele ca extensie) de la Profile Design? As vrea sa imi iau un T2+, dar tot ce gasesc are o taxa de frum catre romania foarte mare.

De asemenea, Profile Design Vertical Water Bottles.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La bike-components.de poşta e 10 euro. Eu de la ei comand când am ceva de luat.

 

Apropos de sticla verticală, nu-ţi recomand. Mai bine un bidon normal, montat orizontal, aşa ceva:

 

49996-largest_CrowieBike1.jpg

 

Eu aşa merg la triatlon şi e mai OK decât cu sticla aia cu pai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare si bine ai venit pe forum! Eu zic sa te duci la topicul special creat pt. comenzile pe bike24. Daca il gasesti undeva in Romania sigur o sa fie mult mai scump ca aici: http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=3850;page=1;menu=1000,4,133,134;mid=101;pgc=0. Astepti sa se adune 3,4 baieti si plasati comanda impreuna ca sa impartiti transportul.

Eu am pus ochii pe astea: http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=32191;page=1;menu=1000,4,133,134;mid=101;pgc=0. Mi se par mai aerodinamice decat ce vrei tu, sunt drepte si barele nu sunt plasate chiar deasupra ghidonului. Daca pui barele pe bicicleta de sosea ia in calcul si o pipa mult mai scurta, de regula pe jumatatea celei care o ai acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropos de barele alea drepte: atenţie la poziţia mâinii, s-ar putea să fie destul de incomode. Eu recomand Jbend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Radu, stiu, m-am gandit cateva zile pana sa ma decid. Mi-am zis ca nu ma dau mult cu ele, maxim 20 km ceea ce nu e mult si cred ca rezist. Sper totusi sa nu fac o greseala si sa constat ca nu le suporta mainile mele, ultimele bare erau "indoite". Dar astea arata asa de bine... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru sfaturi, o sa ma gandesc exact de care iau. Eu am o cursiera si chiar vreau sa ma folosesc de ele. Din ceea ce am citit, e bine sa fie sub ghidon, datorita incomoditatii deasupra. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu cat sunt mai joase barele cu atat sunt mai incomode dar pozitia e mai aerodinamica si vei castiga in viteza. Pipa mai scurta o sa iti trebuiasca ca sa apropii barele de bratele tale. Poti sa "impingi" saua in fata dar de multe ori nu e suficient. Si daca stai prea intins pierzi mult din putere.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca unghiul seiei nu este cel indicat asa cum e aproape vertical pe tri-bike, dar o voi lasa asa. Ce inseamna pipa mai scurta? Cred ca fiind mai scurta ma va ajuta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E foarte relativă treaba asta cu poziţia pe bicicletă, şi cu atât mai mult dacă ai aerobar. Mie mi-a luat doi ani să-mi găsesc o poziţie bună pe bicla de triatlon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu ai bicla de triatlon... Eu abia am luat gustul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

49996-largest_CrowieBike1.jpg

 

 

Indreptat - aplatizat pe la Moore / Oklahoma City

 

Bidonville-urile nu influenteaza aerodinamica si gramajaul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indreptat - aplatizat pe la Moore / Oklahoma City

 

Bidonville-urile nu influenteaza aerodinamica si gramajaul?

 

Ba da coane Frank, da dacă tre să pedalezi 40/90/180 km la cât te ţin picioarele şi apoi să alergi 10/21/42 km, tre să şi bei câte umpic de şnaps pe drum şi evident tre să ai unde să pui felea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu zic sa vb cu userul Tolstoievski, ca avea el la vanzare unele nou-noute. Fara taxe de transport, fara nimic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

am schimbat pinioanele campa 8v (11-23) cu campa miche 8v (13-28) si am intalnit o problema: nu mai schimba de pe pinion 8 pe 7 decat dand de 2 ori si implicit, nu urca pe pinionul mare - asta indiferent de foaie.

mentionez ca am pedalier 53-39.

ce trebuie sa fac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai ergopowere pt 9 viteze? Pinioanele 8 si 7 sunt 28 si 25?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pinioane pe 8, de asemenea si ergo-power-ele

mentionez faptul ca inainte de a face aceasta schimbare, nu am avut nicio problema.

as fi zis inital ca e de la lant, dar totusi nu cred - atata vreme cat nu schimba de pe pinionul mic pe urmatorul decat la a 2a "miscare".

Share this post


Link to post
Share on other sites

am tot reglat schimbatorul si degeaba... 

nu stiu ce sa-i mai fac.

:-W  :-W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca ai cablul schimbatorului slab. Mai tensioneaza-l din surubul de prindere sau din reglaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am facut si asta, dar tot nimic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai, cand vrei sa schimbi de pe cel mai mic pinion pe urmatorul, schimbatorul tau ori se misca prea putin (cablu slab) ori limitatorul e prea desfacut, lantul calcand undeva intre cel mai mic pinion si urechea cadrului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.