menix75

Sfat pinioane cursiera

Recommended Posts

observ ceva:distanta intre pinionul mi si urmatorul nu este aceeasi, comparand cu celelate pinioane. este normal ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

setul chiar asa mi-a sosit (cumparat de nou de pe bike-components). uitand-ma la setul vechi, tot 6 distantiere am (la fel ca si la cel nou), doar ca distanta intre primele doua mici este mai mare, comparativ cu setul nou de pinioane.

cu alte cuvinte, il voi demonta din nou si incerc sa-i pun un distantier. corect?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Am o cursiera, din pacate nu am aflat modelul.

Problema am mai postato.(Am 5 viteze dintre care merg 4 ,pe ultimul pinion ,cel mai mic lantu, nu mai calca bine l).

Momentan o sa mai merg asa cu ea dar in viitor voi schimba lantul si pinioanle.

 

Ce tip de pinioane se potrivesc?

Este caseta sau nu ce detin ?

 

Cateva poze.

post-15485-0-93243700-1370505406_thumb.jpg

post-15485-0-46598200-1370505413_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filetul ala de langa pinionul mic poate sa indice o caseta facuta pentru mai multe pinioane decat ai tu acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, este o casetă UG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acest subiect sint interesat si eu. Vreau sa schimb pinionul mic de pe spate cu altul cu mai putini dinti pt o viteza mai mare pe sosea. Se poate asta ?

Alexandru, scuze ca am intrebat aici, dar am zis ca nu are rost sa deschid alt subiect asemanator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai mic pinion pentru caseta este de 11 dar nu stiu daca sunt si pentru casetele la care pinionul are si filetul de strangere sau doar la cele cu capac. 

alexandru25, tu poti sa pui o caseta cu mai multe pinioane dar va trebui sa schimbi si maneta si posibil si deraiorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, spune-ti si mie, am o cursiera pe 7 viteze, si as vrea sa o up-gradez la  8 ce a-r trebui sa shimb la ea? Va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bate gandul sa pun pinioane de mtb pe ciclocros pentru a-l face mai "trekkingator" si mai "cataracios".

 

Am Shimano 105 pe 10v, schimbator 105 patina medie si vreau sa pun caseta Deore 11-36 (!). Foile sunt 50-34, dar schimb tot acum in 46-34.

Cine a mai facut o astfel de combinatie fara sa schimbe si derailleur-ul spate cu unul de mtb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am impresia că pinionul maxim pe care urcă 105-ul tău e 28... E posibil să mă înşel dar eu aşa reţin:

http://cycle.shimano-eu.com/publish/content/global_cycle/en/nl/index/components/road/105_5700/product.-code-RD-5700-GS-L.-type-.rd_road.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pus caseta de 8, 11-32, pe un schimbator spate Shimano 2300 cusca lunga, teoretic facut sa urce maxim 28 dinti.

A mers binisor 3 ani. insa nu cred ca un 105 de cusca medie iti urca pe 34.

Intre timp l-am inlocuit cu un XT mai vechi, asta merge mult mai bine, evident.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Migrarea la schimbator de mtb nu ar fi problema. Ce constrangeri "ascunse" mi-ar mai putea da bataie de cap?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bate gandul sa pun pinioane de mtb pe ciclocros pentru a-l face mai "trekkingator" si mai "cataracios".

 

Am Shimano 105 pe 10v, schimbator 105 patina medie si vreau sa pun caseta Deore 11-36 (!). Foile sunt 50-34, dar schimb tot acum in 46-34.

Cine a mai facut o astfel de combinatie fara sa schimbe si derailleur-ul spate cu unul de mtb?

 

Anul trecut am ars-o pe Transalpina de cateva ori cu linie 105 5700, transmisie 50-34 si 12-27. Drept urmare, asta toamna mi-am luat pinioane 11-36. Nu Deore XT ci SRAM. Tot aia. La Shimano e o incompatibilitate intre 9 si 10 viteze. Din ce am citit pe net, ar fi mers schimbator MTB de 9 cu ergopower-ele de 10. Mi-am luat un schimbator Deore. Parea ca merge la inceput. Dar a fost doar o impresie. Schimbam si reglam de la opritorul de pe cadru de fiecare data. Asa ca am gasit alta solutie. Si este verificata si merge 100%. Alta ureche de shimbator si pastrat actualul schimbator 5700. Urechea e custom made, din pila. Tabla de 3 sau 4 mm de dural. Problema e ca am schimbatorul cu intinzator scurt. Drept urmare nu pot folosi placa mare si primele doua cele mai mari pinioane. La asta trebuie sa fiu foarte atent sa nu se intample daca nu vreau sa rup chestii pe acolo.Cu intinzator mai lung sigur ar fi mers toate combinatiile. Lungirea urechii are ca rezultat acceptarea unui pinion mai mare. Altfel, merge si cu urechea standard dar schimbatorul se va sprijinii prin lant direct pe pinion si va exista o frecare sacaitoare in plus. Alta solutie ar fi sa faci ca actualul schimbator sa nu se roteasca atat de mult in fata. Sa ramana blocat pe o pozitie mai in spate, ca atunci cand scoti roata. Problema e ca lantul nu va mai imbraca suficient de mult pinioanele, acestea uzandu-se mai repede. Dar schimbatorul va fi mai insensibil la pozitii gresite comandate prin cablu. Asta imi amintesc de la Sputnik cand pileam opritorul schimbatorului ca lantul sa imbrace mai mult pinioanele. In poze am caseta 12-27 dar se vede spatiul suficient pt 11-36.

 

https://picasaweb.google.com/andreibelcic1/20140508#6011134927233618562

Migrarea la schimbator de mtb nu ar fi problema. Ce constrangeri "ascunse" mi-ar mai putea da bataie de cap?

 

Pt 9 viteze merge combinatia MTB-sosea. Pt 10 viteze nu. Si nici 9-10 viteze. Shimano a schimbat "ratia tragerii" de la 9 la 10 viteze la MTB. La sosea nu au schimbat. Deci, sunt incompatibilitati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,mi am facut de curand o cursiera din piese,care inca nu este gata,linkul aici:

1_400x300.jpg

 

mi am achizitionat o pereche de schimbatoare campa xenon...dupa posibilitati:))),iar pe spate am un grup shimano de 7v,iar deraiorul este tot shimano alivio de mtb.la shimbarea treptelor nu este nici o problema pe acest grup.ceea ce vreau eu sa fac este sa mi achizitionez un grup de 10 v,cat duce si schimbatorul campa.intrebarea mea este ce ar trebui sa fac?inteleg din ce am citit pe forum ca este o problema de compatibilitate intre campa si shimano,schimbator-grup.ar trebui sa mi cumpar un grup campa de 10 v,caseta aferenta si lant?butucul meu de pe roata spate este 105.ar trebui si acesta schimbat?dar deraiorul de pe spate este compatibil?ajutor va rog.multumesc

din cate stiu, pot exista probleme de compatibilitate intre piesele ce provin de la producatori diferiti; pentru mai multa siguranta si ca sa fii scutit de experimente care te pot costa timp si bani aiurea, e de preferat sa tii cont de indicatiile producatorilor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Mi-am luat de curand o cursiera care are angrenaj compact si caseta 11-25. Astazi am descoperit ca am nevoie  de un pinion mai mare si ma gandeam la 28, dar nu stiu daca e suficient pentru "grisinele" mele. Am avut o urcare de 800 m cu panta medie 10.3 (google earth) si maxim 19.8 % si mai aveam putin si dadeam plamanii afara. In schimb, pe o panta de 7%, mai scurta, nu au fost probleme si simteam ca pot face o urcare mai lunga. Ce ziceti, mi-e destul un pinion de 28?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E mai bine dar nu suficient pt urcari gen cat I sau speciala, dupa criteriile din TdF. Eu am compact cu 11-36 :) E aproape MTB-u pe urcari. Pedalez si admir peisajul. Cand aveam 12-27 pedalam cu privirea fixata in asfalt si limba de un cot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, am si eu nevoie de un sfat. Am pe cursiera angrenaj 53/39 si 9 pinioane 13-26. Deraior cusca scurta. As vrea sa imi cresc rapoartele pentru catarari si ar fi posibilitatea sa construiesc o caseta custom cu pinioane luate din alta parte. Am citit la Sheldon Brown niste rapoarte, cel mai mare ar fi probabil 28, 30 sau poate si mare. Nelamuririle mele sunt: 

1. pastrand 53/39 merita bataia de cap sa am in loc de 26, 28? sau ar trebui tintit din start 30, 32 sau 34?

 

2. lantul sigur trebuie lungit sau schimbat, se rezolva

 

3. insa mi-am dat seama de cusca deraiorului, ca nu va putea urca pe pinioanele mari. el este un Mirage pt 9 viteze si maneta este Veloce. nu am gasit deocamdata care e limita la nr de dinti, mi se pare ca trebuie sa fie si un raport in functie de nr de dinti din fata. ce am gasit este o formula de genul 53-39=14, 26-13=13, 14+13=27, asta intra la cusca scurta (sper ca se intelege). ce vreau sa zic, posibil sa ajung la concluzia ca maxim duce 28 cusca scurta si atunci revenim la punctul 1, oare merita bataia de cap? 

 

Multumesc de atentie :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am trecut si eu prin fazele astea. Am rezolvat-o mai radical - pinion de 34 cu schimbator spate nou, de MTB.

Bineinteles, poti sa schimbi si angrenajul (sau numai pe el) cu unul compact.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimbatoarele spate au 2 caracteristici fara legatura una cu alta:

- capacitatea (lungimea custii)

- pinionul maxim (tipul constructiv, practic distanta dintre rotita superioara si surubul de prindere de cadru)

 

Cu alte cuvinte, daca iti vei lua un schimbator de sosea cu cusca lunga, sa nu te astepti ca vei putea folosi pinioane gen 34, 36, 42.... Pt pinioanele astea trebuie schimbatoare MTB, cu caracteristica "pinion maxim" mare. Schimbatoarele de sosea cu cusca lunga sunt pt angrenaje cu 3 foi unde (pinion mare + foaie mare) - (pinion mic + foaie mica) are o valoare mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Una peste alta, poate cel mai simplu, nu si cel mai ieftin, ar fi un angrenaj 50/34?  :-<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai fa niste calcule, cat te-ar costa un compact+BB fata de cat te-ar costa un grup de 9 pinioane si schimbator MTB.

Daca maneta e Campagnolo, asta cred ca ar insemna si maneta dreapta noua, deci deja suna mai scump varianta asta.

 

LE: O cheltuiala minima pt angrenaj ar fi asta, cu BB powerspline:

http://www.marosbike.ro/pedaliere/angrenaj-truvativ-touro-2-compact-50-36t-c.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.