menix75

Sfat pinioane cursiera

Recommended Posts

Eu am reusit sa pun pe ultegra 6700 scurt si pinion de 30, e aproape la limita, se simte clar diferenta , am avut 25 si 28 ianinte, e simtior mai usor ca poti tine cadenta mai mare la deal, e drept eu am 50 cu 34 pe fata, caseta este o tiagra de12-30 pe 10 viteze, merge superb.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

BB-ul nu pot sa stiu ce trebuie pana nu se desface angrenajul. Bicicleta e italiana de prin 2000, angrenajul e Campa Mirage, deci BB poate e pe filet italian, poate nu.

 

Si daca continui cu mestereala, si pur si simplu pun foaie mai mica in loc de 39? Tocmai vad pe olx un Miche de 36, nou. Atunci poate as putea avea cel mai mic raport cu 36 fata-30 spate. Oare incape la patina deraiorului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca continui cu mestereala, si pur si simplu pun foaie mai mica in loc de 39? Tocmai vad pe olx un Miche de 36, nou. Atunci poate as putea avea cel mai mic raport cu 36 fata-30 spate. Oare incape la patina deraiorului?

Nu vei putea din cauza BCD-ului (Bolt Circle Diameter) care nu-ti va permite in cazul unui pedalier standard (cu BCD 130mm sau 135mm la Campagnolo) sa pui o foaie mai mica de 38-39. Daca vrei foaie mai mica (pana la 33) ai nevoie de un pedalier cu BCD 110mm sau, de ce nu, de un pedalier dublu de MTB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e, nu merge foaie mai mica de 38 pe angrenajul ala. Vezi poate gasesti prin bazaruri un schimbator spate Campagnolo cu patina lunga si un grup de pinioane asortate, pentru rapoarte mai mici.

Pinioanele Shimano/SRAM au alt pas, din ce am citit, in principiu poti sa le pui dar n-o sa mearga perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pinioanele Shimano/SRAM au alt pas, din ce am citit, in principiu poti sa le pui dar n-o sa mearga perfect.

Plus alta forma a canelurilor casetei, deci ar trebui schimbat si freehub body-ul butucului pe langa maneta+schimbator.

 

LE: mai e si varianta achizitionarii unui pedalier triplu de sosea (52-39-30 sau similar, nou sau second-hand) si, pentru a evita schimbarea manetei si a schimbatorului fata cu unele pentru pedalier triplu, se poate inlocui foaia mijlocie cu una de 44-46 pe BCD 130 si elimina foaia mare. Se pot gasi pedaliere triple second-hand sau noi entry-level la preturi decente.

 

LLE: sau, idem, un pedalier triplu de MTB din care pastrezi foile mari (44-32 de exemplu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

caseta SRAM se potriveste pe butuc shimano. Asa am eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

caseta SRAM se potriveste pe butuc shimano. Asa am eu

 

Da, discutia era despre pinioane SRAM sau Shimano pe butuc Campagnolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am achizitionat de curand o bicicleta de sosea cu angrenajul original dublu Shimano 50-39 si caseta Shimano de pinioane 12-25. Fiindca am constatat ca pe dealurile pe care ma dadeam inainte (cu inclinatie maxima de 6-7-8% sau chiar 10%) cu mtb-ul nu prea mai am acelasi success pe urcari, de multe ori ma chinui sa ajung in varf cea ce nu e prea placut la o tura de 40-50 km, ma gandesc sa inlocuiesc caseta originala de pinioane. Va rog sa imi dati un sfat fiind ca nu reusesc sa ma decid intre caseta de 11-30 sau 11-32, cea de 11-28 mi se pare putin insuficenta. Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok mersi de raspuns, dar intre caseta 11-30  si 11-32 care este recomandata? Spre exemplu intre casetele cu nr. de dinti 11-13-15-17-20-23-26-30 si 11-13-15-18-21-24-28-32 care ar fi mai utila pentru mersul pe sosea tinand cont ca sunt casete de tip mtb?   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok mersi de raspuns, dar intre caseta 11-30 si 11-32 care este recomandata? Spre exemplu intre casetele cu nr. de dinti 11-13-15-17-20-23-26-30 si 11-13-15-18-21-24-28-32 care ar fi mai utila pentru mersul pe sosea tinand cont ca sunt casete de tip mtb?

a doua varianta, pt pinionul de 18

Eu am 11-36 pe cursiera. Deci.....

si ce faci cu 36-le ala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Int-radevar si mie mi se par mai uniforme schimbarile de viteze pe caseta de 11-32.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie imi face cu ochiul o caseta 11-32 avand 11-28 si angrenaj standard, asta daca imi duce schimbatorul :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am achizitionat de curand o bicicleta de sosea cu angrenajul original dublu Shimano 50-39 si caseta Shimano de pinioane 12-25. Fiindca am constatat ca pe dealurile pe care ma dadeam inainte (cu inclinatie maxima de 6-7-8% sau chiar 10%) cu mtb-ul nu prea mai am acelasi success pe urcari, de multe ori ma chinui sa ajung in varf cea ce nu e prea placut la o tura de 40-50 km, ma gandesc sa inlocuiesc caseta originala de pinioane. Va rog sa imi dati un sfat fiind ca nu reusesc sa ma decid intre caseta de 11-30 sau 11-32, cea de 11-28 mi se pare putin insuficenta. Multumesc!

De ce nu-ti iei o placa de 34?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foaie de 34 nu poti pune decat pe un pedalier compact, iar daca pedalierul actual are foaia mica de 39 cel mai probabil e un pedalier standard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut 11-32, acum merg pe 11-30. Sincer nu simt diferente f mari, uneori chiar uit ca am alta caseta. Poate pe pante de peste 10% si cand picioarele is mai obosite ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut rost de o caseta de opt pinioane 11-34. Din cate am vazut pe net este asemanatoare cu 11-30 ca si numar de dinti doar ca difera ultimul pinion, acesta fiind de 34 in loc de 30 dinti. Arata un pic ciudat pe bicicleta dar cred ca va fi de ajutor pe pante mai mari. Inca nu am facut testul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar incet

 

Surprinzator, pe aceeasi urcare (Piatra Arsa), casete diferite (27 vs 36), viteza a fost la fel. Diferenta a fost in zambet si in crampe musculare. Totusi am folosit maxim 32.   36 il pastram pt psihic. Sa stiu ca mai am un pinion de rezerva. Angrenajul e compact.

Urcarea am facut-o de cateva ori si cu MTB-ul si, indiferent de ce pas minim alegeam, aveam aceeasi viteza / timp total. Bineinteles, viteza mult mai mica decat cu bicla de sosea. Trebuia sa car la deal vreo 5 kg in plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă mie mi se pare mare 30, apoi Andrei nici nu-ți mai spun de 32 sau 36. Nu contează greutatea...

Probabil amicul tău cu 27 nu a mai urcat un munte de nici el numai știe când, dar revenim la vesnica poveste, cicloturism? ...baga un 40 de pinion, concurs?... la primul deal ai rămas singur cu pinionul tău de 30.. în spate de tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@ReVibe: ma gandeam ca ai inteles ca nu toata lumea de aici isi permite sa fie la fel de "ciclist amator" ca tine si sa aiba timp si bani de antrenamente saptamanale cu echipa, studii biomecanice, alimentatie speciala aleasa de nutritionist si alte "banalitati" de genul asta. Ma gandeam ca ai inteles ca nu orice posesor de cursiera e obsedat de performante, clasamente, competitii sau numarul de kilometri facuti anual. Sau ca faptul ca tu si colegii tai de tura puteti pedala la anumite cadente si cu anumite rapoarte nu inseamna ca toti ceilalti ar trebui sa fie capabili sa faca acelasi lucru. Sau ca tu ai vreun drept sa ii iei de sus.

 

Si ce daca amicul lui cu 27 nu a mai urcat un munte de mult timp? Stii tu cat are ocazia fiecare dintre noi sa ajunga cu bicicleta la munte intr-un an?
Cine a vorbit ceva de concursuri?

Si ce daca "la primul deal ai ramas singur cu pinionul tau de 30, in spate de tot"?

Si cum adica nu conteaza greutatea? Vrei sa imi spui ca un ciclist de 90 de kg o sa pedaleze pe catarari cu aceleasi rapoarte ca unul de 60?

 

Si, in general, de ce toti "expertii" astia care pedaleaza zeci de mii de km pe an si au un nivel de antrenament ridicat (bravo lor, nimic de comentat) se apuca sa dea sfaturi altora care poate pedaleaza de 5-10 ori mai putin intr-un an decat ei cu privire la ce rapoarte sunt potrivite altora si ce nu? Daca n-am timp sa ma antrenez mai mult de 2000-3000 km pe an, iar in saptamana aia din an cand reusesc sa ajung la munte am nevoie de un raport de macar 34/32 ca sa urc fara sa ma omor, ar trebui sa imi agat bicicleta in cui si sa ma las de ciclism?

 

Oamenii vor sa afle cum pot face sa puna anumite casete sau pedaliere pe bicicletele lor, altii le ofera solutii sau alternative. Ce-i cu atata revolta ca vai de mine, ce sa faci cu un pinion de 32 pe o cursiera?

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.