Rubyca

2013.06.16 - Vidraru Bike Challenge

Recommended Posts

Startul se ia din poiana de vis-a-vis de "La cetate", de pe malul stang (geografic) al Argesului.

 

Se iese in DN 7C la cateva sute de metri in aval de La Cetate; se vireaza dreapta in urcare catre baraj si se trece chiar prin fata pensiunii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am făcut rezervare :) Sâmbăta va fi marcat traseul sa pot face o mică recunoastere ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata asta (8 iunie) marcarea va fi in curs.

 

Sambata viitoare (15 iunie) se vor face ultimele retusuri, puse indicatoare etc.

 

Daca ai un GPS sau un ciclo-computer si te uiti la traseu/intersectii/distante in google-earth - te descurci. Apoi, chiar daca nu nimeresti din prima, kilometrii pedalati in natura ai tai raman :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea din 15, merci!

Cred ca mă descurc, oricum nu am de gând sa fac tot traseul, doar așa 10-15 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 15 iunie va fi marcat suficient de bine pentru a fi urmarit cu lejeritate la ritm de "incalzire".

 

Daca faci 15 km la deal, mai ai rabdare inca 5 (ultimii mai inclinati, e drept) si apoi urmeaza aproape exclusiv coborare :)

 

Vezi ca dupa cativa km pe forestier pustiu o sa ai tendinta sa intri in zonele circulate tot pe mijlocul drumului :) - daca urca vreunul cu masina taras-grapis si tu cobori repede ai grija sa nu-l calci!  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca urca vreunul cu masina taras-grapis si tu cobori repede ai grija sa nu-l calci! :)

O sa am grija, mai ales ca are mai multe roate! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata marcarea (de la baraj in sus) !

 

Multumim ciclistilor (trei astazi, doi ieri) care - venind din urma - ne-au confirmat ca s-au orientat foarte usor dupa marcaj.

 

Am tinut sa facem foarte clare intersectiile (buline repetate si panglici); iar in rest am urmarit sa fim cat mai putin intruzivi (semne rare, pentru confirmarea traseului - la cateva sute de metri).

 

Totusi, mentinem recomandarea de a avea un GPS cu track-ul traseului ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

inca o precizare:

verde - tura scurta (semi-maraton); rosu - tura lunga (maraton)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa ne ingrijoreze faptul ca ploua de vreo 2 saptamani si ca, aparent, va ploua si saptamana asta? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu chiar:

 

Sambata 8 si duminica 9 iunie 2013 am realizat marcarea traseului de concurs (punct verde fluorescent – semi-maraton; punct rosu fluorescent – maraton; panglica alb-rosie pe ambele trasee). Desi a plouat mult chiar si sambata in timpul marcarii ne-am bucurat sa constatatam ca traseele sunt OK. Terenul inclinat lasa apa sa se scurga; iar baza e in general de piatra/stanca si nu favorizeaza aparitia mlastinilor. Desigur, exista balti in care cei impetuosi se vor stropi bine icon_smile.gif

 

Mai detaliat:

 

- traseul de semi-maraton nu presupune eforturi suplimentare. Ciclistii antrenati il pot parcurge fara sa coboare din sa. Exista un loc in care o exploatare forestiera nou inceputa a adus noroi in drum pe o distanta de cateva zeci de metri – dar duminica 09 iunie s-a putut trece pe bicicleta. Cei care vor face push-bike nu se vor chinui nici ei prea tare – portiunea afectata fiind foarte scurta. Acest traseu va ramane OK indiferent cat va ploua.

 

- traseul de maraton avea cateva portiuni moi suplimentare – tot datorita exploatarilor forestiere. Pe urcarea de aproximativ 13 km care urmeaza dupa cabana Iedu exista o astfel de portiune noroioasa lunga de cateva sute de metri (la aproximativ 10 km dupa punctul de alimentare). Noroiul nu e fara fund, cum se intampla la campie; dar este greu de crezut ca aceasta portiune va fi strabatuta in sa. Apoi – pe culmea lunga pe care se va face intoarcerea catre sud mai existau portiuni in care apa a baltit si s-a facut namol, dar acestea sunt foarte scurte si nu pun probleme deosebite. Pe scurt: si traseul lung este fezabil dar sunt cateva dificultati in plus – care pe cei darji mai tare ii vor ambitiona.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa ne ingrijoreze faptul ca ploua de vreo 2 saptamani si ca, aparent, va ploua si saptamana asta? :D

 

N-ar trebuie sa va ingrijoreze :)

 

In weekend am fost cu baietii de la Adventuremania la marcarea traseului si pot confirma cele spuse de Tibi mai sus. Cu toate ca a plouat toata saptamana si chiar in timp ce noi il marcam, traseul scurt era impecabil. Pamantul de munte e altceva fata de cel de ses, nu sta lipit si se scutura imediat daca te dai la el. Duminica, ultima urcare si coborare de la ambele trasee erau uscate de parca nici nu plouase vreme de cateva zile inainte. Mai erau portiuni umede prin padure, dar numai cat sa te mozoleasca astfel incat sa dai bine in pozele de la final :D

Sambata, in timp ce noi marcam, 2 baieti din Pitesti au facut traseul scurt pe ploaie. Am vb astazi cu ei si le-a placut foarte mult experienta :) Ei s-au dat mai incet, fiind incepatori, dar cica inaintea lor se dadusera altii mai experimentati care luasera virajele de pe coborare cu derapaje controlate :D Duminica ne-am intalnit pe traseu cu 3 baieti care erau foarte incantati de starea solului. Erau echipati cu Racing Ralph si X-King, parca, si erau multumiti de aderenta pe care le-o ofereau aceste cauciucuri. Cu o saptamana in urma 2 prieteni de-ai mei au facut traseul lung. I-a prins ploaia si cu toate ca au trecut prin acele portiuni mai noroioase de care a pomenit Tibi mai sus, si lor le-a placut traseul. Din 90 de km cateva sute de metri de pamant moale nu-s o nenorocire. Mai ales ca dupa portiunea aia incepe cea mai faina parte a traseului, din punctul meu de vedere.

 

Traseul lung, asa cum l-am vazut eu strabatandu-l la picior sau cu masina, este unul dificil din punct de vedere fizic, nu foarte tehnic si de multa fuga. Cine va avea bulane bune si cauciucuri potrivite se va distra copios duminica. Urcarea e urcare, coborarea coborare, (iar daca cerul va fi senin) peisajele peisaje. Cel putin pe ultima coborare (comuna la ambele trasee), daca mai da si soarele, peisajul va fi de vis. Amatorii de fotografii din timpul concursului vor avea ce poza :)

Traseul scurt mi s-a parut atat de fain incat l-as face de 2 ori daca ar fi sa particip si sa ma tina picioarele :D Are 2 pante mai grele, nu foarte lungi, dar care sunt de-a dreptul excitante, iar coborarea finala e ca prajitura de dupa :X

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precizari relativ la organizarea ridicarii pachetelor de concurs si startului:

 

 

Validarile inscrierilor on-line, inscrierile off-line si ridicarea pachetelor de concurs se fac incepand de sambata 15.06.2013 ora 12:00 la terasa acoperita a pensiunii Dracula (langa drumul national 7C, sat Capataneni, 1 km in aval de START, GPS:  45grd 20’05”   24grd 38’ 10”) si continua pana la ora 20:30.

 

img_camin_cultural_capataneni.png

 

La ora 20:30 incepe sedinta tehnica, in sala caminului cultural din imediata vecinatate a pensiunii.

 

Duminica 16.06.2013 se mai fac validari si ridicari ale pachetelor de concurs de la ora 7 la ora 9; pentru ca la ora 10:00 să se ia startul. Duminica dimineata nu se fac inscrieri.

 

Rugam competitorii sa finalizeze inscrierile si sa-si ridice pachetele de concurs cat mai din timp, pentru a nu aglomera standurile duminica dimineata inainte de start.

 

Startul se ia din poiana de vis-à-vis de pensiunea La Cetate, de pe malul Argesului (langa pod). GPS: 45grd 20’42”   24grd 38’ 05”

img_start.png

 

Locuri de parcare:

Va rugam sa nu blocati zona de start cu masini. Este preferabil sa lasati masinile in locurile unde aveti cazare. Locuri de parcare apropiate de START sunt:

  • in satul Capataneni (la 1 – 2  km aval de start);
  • in zona de unde incep sa urce scarile catre cetatea Poenari (500 m amonte de start);
  • in zona de camping imediat in aval de start (taxa modica);
  • in zana de camping de la 800 m amonte de start (taxa modica).
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este prima oara cand particip la o concurs pe munte (pana acum am participat doar la 3 editii de Prima Evadare). Nu am antrenament pentru catarare, am o bicicleta cross dar vreau sa termin cursa asta. Intrebarea mea este legata de punctul in care se desparte semimaratonul de maraton. Este cineva acolo care sa ne indrume, sau este marcat foarte vizibil locul de despartire?  Unde este punctul de alimentare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@musashi:

 

este foarte vizibil marcat locul: pe un tub de beton peste care trece traseul: sageata verde  inainte; sageata rosie la dreapta (tura lunga vireaza dreapta). Dupa bifurcatie fiecare traseu are confirmarile necesare (semne verzi pe tura scurta; rosii pe tura lunga).

 

Apoi, exact in acel loc va fi un punct de alimentare (singurul de la tura scurta).

 

Locul se numeste "Curmatura Runcurelei" si e intr-o poiana mare in care intra in urcare, la aprox. 16 km de start.

 

Concurentii vor primi si instructiuni cu scurte descrieri ale traseului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,traseul poate fii parcurs cu un ciclocross-am un Scott com cx ? Sau nu este recomandat ? Sunt zone unde as putea avea probleme, dat fiind ca nu are bicla suspensii  si am vazut si ceva bolovani ?

Organizatorii am vazut ca au scris pe site ca sunt acceptate ciclocrossurile dar nu cunosc traseul , decat ce am vazut din poze si cele 2 filmulete de pe youtube. Un sfat este bine venit. Ar fi un avantaj sau un dezavantaj un cx fata de mtb? Si in cazul in care ar fii ok cu cx care ar fii mai ok maratonul sau semi?Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

.Un sfat este bine venit .Ar fii un avantaj sau un dezavantaj un cx fata de mtb?Si in cazul in care ar fii ok cu cx care ar fii mai ok maratonul sau semi?Merisi

Mult mai bun cx , isi arata avantajele mai ales in proba de maraton !

Share this post


Link to post
Share on other sites

90 de km pe coclauri, pe o bicicleta fara suspensii si cu anvelope inguste... [-X

Cristi cred ca are nevoie de carne in congelator :D

 

Poti incerca o vitejie d'asta si sa te dai cu cyc-ul pe munte, dar numai pe traseul de semi-maraton in cazul de fata. Totusi...daca vrei sa incerci o vitejie epica, poti incerca traseul de maraton ;))

 

Acu' pe bune. Eu unul n-am cyc, nu m-am dat niciodata cu asa ceva, n-am experienta, dar daca ar fi sa o fac la Vidraru Bike Challenge as alege traseul scurt. In primul rand pt ca e scurt. Urcarea e urcare si nu te zdruncina foarte tare, plus ca aici conteaza foarte mult bulanele. Prima coborare are ceva bolovani in dotare, nu foarte mari, dar are. Asa-i la munte, totusi...

Acum cativa ani m-am dat p'acolo pe un mtb echipat cu slick-uri de 1.75 umflate la 4 bari. N-am avut probleme cu aderenta, dar curbele le luam usor pt ca n-aveam crampoane laterale care sa ma sustina. Urmatoarea urcare a traseului scurt parca e mai curata decat prima, iar coborarea are mai putini bolovani decat anterioara, mai ales ca m-am ocupat personal de stramutarea celor mai mari dintre ei si a crengilor de pe acolo :D

Daca bicicleta ta e full carbon, cu siguranta te vei simti mai bine decat daca ai avea una din aluminiu.

 

Gandeste-te ca la Prima evadare cei care ajung primii sunt pe mtb-uri ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De putut probabil ca se poate, dar nu e recomandat. Nu pentru astfel de trasee a fost gandit un CX. Daca nu ai alta bicicleta, e de inteles, asta e.

Daca raportul minim e 36/30 asa cum apare din specificatii pe net, eu as zice ca treaba se complica mult pe urcari...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pleaca cineva duminica din Bucuresti, cu un loc liber in masina pt. bicicleta + calaret?

Ofer bani (sau bonuri de masa) pentru benzina, discutie pe subiecte controversate si pareri servite cu valoare de adevar absolut.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

De sambata ma duc eu, momentan sunt singur in masina. Intentionez sa ajung in zona pe la ora 20.00, sa-mi ridic pachetul, adica as pleca pe la 16-17. Personal ma gandesc sa dorm in masina. Mai pot lua inca 4 persoane cu biciclete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam acelasi plan il aveam si eu..sa ajung pe seara sa iau pachetul si pt sedinta tehnica.Hcampian..daca e in regula..un loc(1 persoana+1 bicicleta) l-as ocupa eu..cu dormitu, ma bag la camping.Ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai da, e OK, ramane valabila oferta daca mai vine cineva. Da-mi un telefon vineri sa vedem cum facem: 0744166262

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unul singur.

Urmareste pe traseul rosu unde gasesti furculita si cutitul :D

VBC-traseu-web-2-1024x454.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.