Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Recommended Posts

Salut,

M-am decis sa-mi fac un bike pe piese. Momentan am luat doar cadrul(Santa Cruz Butcher), mi s-a parut cea mai importanta piesa din toata bicicleta. La restul pieselor m-am cam blocat. Nu am experienta. Pana acum mi-am luat biciclete gata facute. Nu cred ca am facut mai mult de 2 dezasamblari complete...
Ma gandesc s-o folosesc la all mountain/enduro . Cadrul e full suspension cu cursa maxima de 170 mm. Ma gandeam la o furca de 150 mm poate pe aer ( e o vreo diferenta mare intre coil si solo air?), in niciun caz Fox.
Pe partea de angrenaj,pinioane, shiftere si schimbatoare chiar n-am nicio idee. Pana acum m-am dat pe Sram , da' si Shimano pare sa aiba niste review-uri destul de bune.
La frane merg mai mult ca sigur pe Shimano XT.
E mai avantajos sa cumpar janta, butuc, spite si nipluri si sa asamblez roata sau sa incerc cu un set complet?
Tot legat de roti, ax de 15 mm sau de 9 ?
La cuvete, pipa, tija de sa si sa ma descurc.
Ce pedale flat ar mai bune?
Bugetul de 3000-4000, maxim 4500.

 

Ce piese imi recomandati?
Multumesc. O seara faina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La asa un cadru,trebuie piese pe masura.Daca scopul pentru care o vei folosi este cel declarat,o furca buna de 140-160mm,pe aer bineanteles,vezi oferte de la rock shox sau magura,daca fox nu-ti trebuie.

Daca franele le doresti shimano xt,poti merge pe toata linia xt (angrenaj,schimbatoare,shiftere si pinioane)sau chiar xtr.Vezi cum vrei sa-ti configurezi transmisia,2x10,3x9 sau 3x10 viteze,piesele trebuie sa se potriveasca intre ele si cu cadrul.

Poti face roti si din bucati dar eu ti-as recomanda sa iei niste roti gata facute,pentru all mountain,se gasesc destule pe ebay sau la maile magazine online din Germaia sau UK.Si musai ax de 15mm pentru ce vrei tu sa faci.Deci atentie la ce furca vei lua si vezi specificatiile cadrului pe care deja-l ai.

Cuvetele si tija sa,tot dupa cum cere cadrul trebuie sa iei.

Pedale flat recomand wellgo sau xpedo,sunt o gramada de modele.

Asteapta sa vezi si recomandarile colegilor de forum,cu pareri poate mult mai avizate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3000-4000 lei sau euro?

 

Ca idee de pret, full xt, componente noi - frane, roti, groupset ajung pe la 1000 de euro. Mai pui furca, ghidon, sa ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lei. Ar trebui sa fie destul pentru o echipare decenta cu vagi posibilitati de upgrade. Mihaighimpu poti sa-mi trimiti in PM niste site-uri din Germania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu linie full XT nu cred ca te incadrezi in 4500 RON. Cel mai ieftin am gasit groupset XT (fara frane sau roti, doar transmisie) la 400 euro pe actionsports.de. Grup SLX tot acolo - 300 euro. Poate ne ajuta colegii de forum cu un link catre o oferta, ceva.

La furci si roti de AM nu ma pricep, dar ai grija la doua lucruri :

- ziceai de ax 9mm QR vs. 15mm through axle - verifica si ce prindere are cadrul si in functie de asta ai grija sa iei si furca si rotile compatibile.

- vezi ce tip de headtube are - din ce citesc pe net e tapered, deci trebuie si furca cu gat tapered (exista si adaptoare dar cred ca e mai bine sa fie direct compatibile)

Daca vrei frane XT, doar pe alea dai vreo 1000 RON...deci o sa mai ai roti, furca si transmisie, cam 1000 RON de caciula (asta presupunand ca a venit cadrul cu shock cu tot). Cred ca roti gasesti pe la ~200 euro, dar nu iti raman bani de grup XT si furca mai de Doamne-ajuta; poate doar daca prinzi vreo super reducere pe undeva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Butcher uses a normal 135 x 10mm quick release hub.  ->de pe site-ul oficial.

Asta inseamna 15 mm Maxle pe fata si 9 mm pe spate...?

 

Am gasit un Sektor pe dirtbike cu motion control si dual coil. Banuiesc ca e ok.

Pe bike-discount am gasit grupset XT cu tot cu frane undeva la 500 de euro. Cineva imi spunea ca linie full XT nu e o alegere prea buna si sa merg pe grupset Sram X9. Se poate compara X9 cu XT?

Rotile momentan sunt cea mai mare problema.

 

Multumesc inca o data pentru toate sfaturile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Nu e prea bună" în ce sens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu X9 vs XT e extrem de subiectiva . I-a o pe aia care ii place mai mult ochiului tau sau mai rentabila la pret. Nici una sau alta nu te va face sa mergi mai repede.

 

Si ca sa fiu si eu subiectiv, tot de pe bike- discount mi-am luat si eu transmisia, dar SLX nu XT

Share this post


Link to post
Share on other sites