Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

muntos

Rulment butuc pedalier BB30

Recommended Posts

In urma ultimei revizii la un service al carui nume nu-l voi rosti deoarece din pacate voi mai avea nevoie de serviciile lui mi s-a spus ca va trebui inlocuit pe viitor un rulment din butucul pedalier (nu sunt foarte sigur, din pacate n-am fost foarte atent si n-am cerut detalii suplimentare deoarece ei se angajau in urma reviziei sa eliberese si o fisa cu ce probleme/piese ar necesita atentie ceea ce nu s-a intamplat...) dar cum rulmentul respectiv nu e foarte uzual ei nu-l aveau pe stoc asa ca nu au rezolvat problema. Trecand peste faptul ca s-au oferit sa faca comanda la respectivul  rulment si sa ma anunte cand il primesc, ceea ce nu s-a intamplat nici dupa o luna, si trecand peste faptul ca m-am intalnit apoi la un concurs cu seful/patronul respectivului magazin iar el mi-a spus ca probabil "au uitat" dar cel mai bine sa le dau un email (nu sa-i sun) si o sa-mi raspunda sigur, ceea ce bineinteles ca nu s-a intamplat nici dupa o saptamana, acum problema s-a agravat si aud un scartait permanent cand pedalez.

Nu ma pricep la piesele bicicletelor, ce as vrea sa va rog este sa-mi recomandati daca se poate un service in Bucuresti care sa aiba cat mai multe piese de schimb pe stoc (si un mecanic priceput sau macar binevoitor). Bineinteles, e cam vag ce va cer dat fiind ca nu stiu exact ce trebuie schimbat, ideea este ca trebuie sa rezolv repede si imi e destul de greu sa las bicicleta intr-un service si apoi sa mi se spuna ca n-au respectivul rulment, avand apoi de ales in a astepta sau a merge cu bicicleta in alta parte.

Bicicleta este MTB, full suspension, bottom bracket-ul este BB30...


Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Epic S-Works din 2010, rulmentii pedalier fac urat, iar inecarea in vaselina nu mai tine. 6806RS au marcat pe etansari.

Si gasesc asa ceva, 180$ o pereche, nu stiu daca-s australieni sau bulgaresti dolarii aia, zic pas fara alte comentarii.

 

Aia de BB30 sunt compatibili? Linkul de mai sus asa pare sa spuna, dar mi-ar placea sa merg la sigur.

Orice parere e binevenita, mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia sunt ceramici, nu ai nevoie de asa ceva. 6806 se găsesc la badi.ro, recomand SKF, probabil sunt pe la 100 RON bucata

Sent from my D6603 using Tapatalk

M-am uitat acum pe mail-uri, fix din aia aveam și eu (scria 6806 RS pe ei ) și am întrebat dacă ce se găsește la ei, 61806 2RS1 SKF, e același lucru. Și da, e același lucru.

Erau 80 RON + tva în 2014.

Sent from my D6603 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, per bucata. Și aia sunt compatibili, dar nu știu ce marcă e Token asta, eu îți recomand SKF ii am de 2 ani și merg în continuare perfect.

Sent from my D6603 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Token nu-s chiar obscuri. Doar daca n-apar vreun @@pinkbike sau @@otsdr sa-mi spuna sa-mi vad de treaba cu ei.

Faza-i ca e bicicleta jumatatii, si stramba din nas la SKF la 200 lei.

 

muntos, apreciez ajutorul, m-ai ajutat mult, multumesc! :)>-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere, probabil și aia sunt ok, ce știu e ca înainte de ăștia am avut două perechi de Enduro pe care i-am schimbat într-un sezon.

Sent from my D6603 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai hai sa mai completez: 50kg, regim amator entuziast, ocazional noroi si inevitabil multa apa la spalare dupa fiecare tura. Etansarea suplimentara, pe langa garniturile rulmentilor, cam grosiera.

Mai avem vreun vot pana maine? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu bani pe rulmenti iti iei butuc nou, si gata

Share this post


Link to post
Share on other sites

:))

 

Nu exista niciun butuc acolo. In ordine, de la exterior la interior: cadru, rulment, pedalier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-un fel ai facut bine ca nu ai comandat de la badi sau alt magazin de rulmenti industriali. Tot pentru un angrenaj am luat si eu de la badi, seria care scria pe rulmentul uzat, toate bune, diferea doar o litera in coada, nici nu observasem cand l-am cumparat. il montez, surpriza, axul juca putin in rulment, diferenta de 1mm. Sun la badi sa intreb, credeam ca litera cu pricina e cauza. Nu, litera se referea la ceva cu camasa de protectie, mi-au zis ca unii producatori mai folosesc rulmenti modificati. Asta e, mi-am luat-o. Am facut o bucsa dintr-o tabla de 0,5, am pus-o, dupa cateva mii a cazut in interior (la ultima tura dintr-un concediu), in afara nu avea cum ca e bratul de pedala. Acasa am scos-o, am curatat bine si am lipit-o cu un adeziv de metale care cica sudeaza la rece. Frectie. A cazut repede. In final am facut alta bucsa, am batut-o putin in laterale sa se mai umfle si am bagat-o fortat, destul de greu spre sfarsit ca s-a tot umflat de la bataie. Merge asa de multe mii de km, insa mi-e groaza cand va fi sa umblu, alta munca. Deci daca luati de la depozite, mergeti cu rulmentul uzat si cu sublerul, sau rugati acolo sa verifice cotele, nu va bazati doar pe serie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia de nu-ti era tie buna era cota de diametru interior. Inacceptabil sa fie mai mare la o imbinare cota pe cota. Lasand povestea la o parte, ar merge sa schimbi rulmentii aia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

 

as dori sa fac intretinerea la rulmentii de pe un BB30 , dar si inlocuirea lor undeva anul asta. Probabil pentru inlocuire as merge in service astfel incat sa nu fie nevoie de scule pe care le folosesc destul de rar.

 

Ce rulmenti recomandati? Astia sau astia ar fi o alegere buna?

Ce scule as avea nevoie? M-am gandit la presa asta, pare mai universala.

De asemenea ce vaselina recomandati? Din ce am inteles pentru monobloc e recomandata cea albastra (marine)

 

Mersi fain!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La rulmenți nu mă bag, nu mă pricep. În schimb, pot să-ți spun că scula respectivă nu e o presă, ci un extractor de braț pedalier pe pătrat sau Isis sau Octalink.

La monobloc, cuvete etc. eu folosesc Park Tool Polylube 1000. E verde închis și nu atacă carbonul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mookyama Eu stiam ca “intretinerea” la rulmenti inseamna inlocuirea lor. Daca nu sunt “gripati” n-ar trebui sa le faci nimic.

In rest, cauta rulmenti originali, de calitate.

De exemplu, eu folosesc la roti (butuci Novatec) rulmenti SKF. In Cluj exista un distribuitor autorizat si am impresia ca singurul din Romania. Daca cine iti vinde a cumparat de la ei, e ok, daca nu, e foarte probabil ca ai primit o marfa contrafacuta.

Daca stii cotele rulmentilor: diametru extern, diametru intern, grosime atunci poti cauta rulmenti cu caracteristici mecanice deosebite.

Au cataloage.

Singura problema pe care am avut-o cu ei, a fost ca nu acceptau relatii cu persoane fizice. A trebuit sa dau un CF de firma ca sa pot cumpara. Altfel, marfa e foarte buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fizikant denumirea pe romaneste este presa exctractoare angrenaj brat pedalier, chiar daca nu arata a presa la prima vedere. Nici daca era in chineza nu era asa lunga denumirea. Ideea e ca prin insurubare impinge bratul prin presare in sens invers si il scoate afara. Eu am schimbat, dar s-au folosit altfel de scule, home made. Din pacate pe Bike24 nu gasesc modelul respectiv de vaselina. 

 

@iacobdoc ai mei erau uscati si nu ma intreba de ce ca nu stiu. Eram la x km de Bucuresti si a inceput sa pacane dintr-o data. Mi-a facut capul mitraliera pana am ajuns acasa. I-am uns si merg acum, insa trebuie sa iau sa fie. Nu stiu la ce te referi cand zici originali, de calitate. Cei din link nu sunt ok? Nu am gasit altii decat la peste 100euro rulmenti ceramici, iar la pretul ala zic pas. De obicei iau de pe siteurile de afara, cu mai multe produse pe langa, e mai simplu asa, iar din ce imi spui pare complicat si imi trebuie o singura pereche.

 

Multumesc pentru sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indiferent cum o cheamă, scula aia nu-i ce-ți trebuie ție.

Vaselina aia se găsește la multe magazine de afară, dar nu expediază din cauza restricțiilor legate de creme, paste, lichide etc. Singurii cărora nu le pasă de asta sunt cei de la SIgma Sport, care mi-au trimis-o fără probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e ala bun Park Tool 22, insa celalalt, CWP 7, credeam ca ar fi mai universal, o combinatie de CCP 22+ CCP 44, putand sa il folosesc si la alte cranks (?!) daca va fi cazul sa ajut pe cineva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu înțeleg la ce-ți trebuie sculele ălea de extras pedalierul. La BB30 (ca și la BB86/92 sau PressFit) brațul se scoate fără scule specializate. Pentru scos rulmenții poți folosi o sculă dedicată gen Park Tool BBT-39 (cea din link-ul pus de iacobdoc) sau una improvizată - țeavă tăiată în cruce, ca cea pentru scos cuvetele. Pentru instalarea rulmenților, același lucru: presă specială (vezi mai sus) sau improvizată din bară filetată, șaibe mari și șuruburi. Dacă te hotărăști să faci singur operația de instalare, pune și niște Loctite dacă rulmenții intră ușor, respectiv vaselină dacă intră greu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites