Sign in to follow this  
Zamolxis

Suport bicicleta pe roata de rezerva (4x4)

Recommended Posts

Salutare.

 

Am si eu nevoie de un sfat, idee, cu privire la transportul a doua mtb-uri cu un Freelander, 3 usi, 2001.

 

Variante ar fi:

 

-am gasit un singur suport pretabil Thule 963 Spare Me, compatibil cu modelele incepand cu 2002 (al meu e 2001 si nu cunosc a fi diferente intre ele), pret mult peste bugetul la care m-am gandit (200 dolari SUA), si nu l-am gasit in nici un magazin din RO, doar in State.

 

- iar a doua varinata ar fi sa-l fac eu, aici as avea nevoie de ajutorul vostru la o singura chestie, unde gasesc acele "chestii"  din cauciuc pe care se prinde cadru la bicicleta, si au santurile alea prevazute pentru cablurile de frana si schimbator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa nu te bagi la improvizatii la chestii unde poti efectiv sa omori oameni in trafic, uite unul mai ieftin:

http://www.norauto.ro/catalog_produse_afisare_produs.php?cod=173696&data=suport_bicicleta.xml

 

Carlig n-ai? Sunt suporti ieftini pentru carlig:

http://www.norauto.ro/catalog_produse_afisare_produs.php?cod=285993&data=suport_bicicleta.xml

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suportul prezentat de tine nu se potriveste pe Freelander, iar varianta pe carlig nu am luat-o in calcul deoarece nu renunt la roata de rezerva.

 

Suportul care l-am gasit pt masina mea ar arata cam asa:

http://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-Freelander-1-bike-bicycle-rack-carrier-/220655231687

 

Ideea ca asta se poate realiza foarte usor, doar ca nu-mi place modul de prindere al bicicletelor, de asta am postat aici pentru a afla unde gasesc acele "chestii" din cauciuc pe care vine montat cadru mtb-ului. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt curios cum ti-ai dat tu seama ca ala nu merge pe Freelander, ce, are roata patrata? Vine pus sus pe roata, are adaptoare pentru rotle puse in lateral si nu pe mijloc, dupa care se strange cu niste chingi.

 

Partile de cauciuc nu prea se gasesc nicaieri, cand mi-am cumparat portbagaj mi-au spus sa nu le pierd ca n-am de unde sa iau altele. Doar daca gasesti un portbagaj stricat la cineva. Incearca eventual la Thule la reprezentanta, poate aduc aia ca piese de schimb ceva. Oricum, sa folosesti un sistem improvizat si care nu a fost supus la testele legale pentru a pune ceva pe o masina care merge in trafic mi se pare total iresponsabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci ... Freelandarul are roata pe dreapta nu pe mijloc, are doua stopuri in bara spate si unul pe mijloc sus, in spatele rotii de rezerva, asta e motivul pentru care aceea bara a suportului care intra dupa roata, nu incape acolo, ca in imaginile urmatoare : poza 2, 3.

http://parking-sensors.co.uk/gallery/land-rover-freelander.asp

 

Discutia as vrea sa ramana la suport, nu sa devieze la siguranta traficului. (sigur nu mi se pare o mai mare prostie ce fac eu decat alti cu chingi sau scoci pe bara, demontata prin masina sa zboare la impact, sau meseriasi cu suporti originali  care gonesc cu vitezele gasite pe acest forum)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, am vazut si eu stopul ala, ai dreptate, ar trebui demontat sa mearga un suport de genul ala (cu roata in lateral nu-i problema ca se adapteaza).

 

Pana la urma poti sa-ti sudezi tu unul cu prindere pe prezoanele de la roata ca si cel de vanzare. Prinderile alea de cauciuc nu mi se par foarte importante, ca oricum se rup cu timpul si vor trebui inlocuite cu niste chingi autoblocante (se gasesc cate vrei de toate dimensiunile pe la magazinele de bricolaj gen Dedeman), iar la contactul bicicletelor cu suportul poti efectiv sa invelesti partea metalica in banda izolatoare suficient de groasa, eventual una mai de calitate. In timp, banda aia poti sa o si inlocuiesti cand se mai degradeaza. Avantajul la suportul asta cred ca e ca poti sa-l lasi montat pe masina permanent, daca iti mai pui si niste prezoane antifurt.

 

Si eu ma tot gandesc de cateva zile la un suport, ca mi-am luat un Mitsubishi Pajero Pinin, da' cred ca renunt la ideea cu roata de rezerva si iau unul cinstit de carlig tip platforma cu numar si stopuri, e ceva mai scump (6-700 RON) dar cred ca nu se compara cu nimic. Aia ieftini de carlig s-ar putea sa dea peste roata de rezerva, in functie de cat de iesit in afara e carligul - al meu e destul de lung, poate ar merge. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la varianta care era recomandata pt. Freelander m-am si gandit, doar cu doua mici imbunatatiri, chestia cu prinderile de cauciuc, iar forma la bari sa fie astfel data incat bicicletele sa fie deasupra barei de protectie, astfel as avea semnalizarile si stopurile vizibile, iar ca protectie antifurt, as lasa mereu partea suportului care se fixeaza pe prezoane , in spatele rotii de rezerva iar cealalta parte ar sta in casa cu bicicleta.

Referitorul la Pinin ca si la marea majoritate a 4x4 am gasit diverse modele, doar ca stopurile si semnalizarile nu vor fi vizibile, alti bani pt. priza +bara semnalizari/stopuri/numar inmatriculare.

-Peruzzo 387

-Stelvio 373

-Thule 963

Share this post


Link to post
Share on other sites

apropos de siguranta - suporti in general:

 

Ceva din stopuri si numar tot o sa-ti acopere biclele la un suport pe roata de rezerva.

 

Un cauciuc - nu e exact ce vrei dar poate se potriveste pe bicla ta:

http://www.autowebshop.ro/p/6256/suport-biciclete-thule-road-bike-adapter-9772/

 

O prindere pe carlig mai "tapana":

http://www.autowebshop.ro/p/6235/suport-biciclete-thule-bolton-9705-4bike/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite va spun si parerea mea in ceea ce priveste siguranta pe drumurile publice din Romania, suportul de biciclete si masina 4x4 permanent.

Daca mergi peste 100 km/h, asta daca ai unde, consumul incepe sa creasca peste 10l/100km, asta fara nici un suport de biciclete, cu e si mai mare. Referitor la suportul pe masina, din punctul meu de vedere e cel mai instabil, la 1.80 m cat are masina inaltime se mai adauga inaltimea bicicletei, te chinui sa o montezi/demontezi fara sa lovesti masina, iar copacii de pe drumurile patriei nu sunt toti coafati. Cel de pe carlig presupune suport stopuri+ semnalizari + alimentare, ca si stabilitate pot sa zic ca e prindere intr-un singur punct, n-am avut personal de a face cu carligul la masina, iar la roata de rezerva personal eu nu renunt. 

Eu m-am gandit la modificarea acestui suport:

http://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-Freelander-1-bike-bicycle-rack-carrier-/220655231687

Partea care se prinde pe prezoanle rotii de rezerva va arata cam asa (asta e pt modelul Thule 963):

http://ep.yimg.com/ca/I/orsracksdirect_2260_221581316

Restul suportului m-am gandit sa-l fac intr-un unghi drept, suport doar pt 2 biciclete, aici inca incerc sa mai gasesc acele cauciucuri pt. montat mtb, iar singura intrebare e modalitatea de prindere intre suport de pe prezoane si suportul propiu-zis (in poza se vede acel lacat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pana la urma mi-am luat un Thule Xpress de carlig cu prindere rapida si care merge la fix cu roata de rezerva, la mm. Duce 2 bicle, daca am nevoie de mai mult mai pun deasupra, dar mi se intampla rar. Geniala scula, se face mic de tot intr-o husa, se monteaza in juma' de secunda...Doar sa fie carligul destul de lung sa treaca de roata de rezerva - la mine e original si e exact cat trebuie. O sa pun o poza cu el si cat de bine vine. Tu ai mai reusit ceva cu suportul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultimele 4 postari au fost sterse, deoarece erau off-topic.

Revin cu rugamintea de a nu mai continua discutiile care nu au legatura cu subiectul topicului, indiferent cine a inceput acele discutii.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this