Recommended Posts

As dori sa mai ridic putin ghidonul deoarece am tendinta sa ma ridic in sa permanent. Mai precis, ma simt confortabil atrunci cind stau cu degetele intinse pe ghidon. Sa cumpar o pipa cu inclinatie si mai scurta?

 

Bicicleta e asta:

 

http://www.merida-bike.cz/prodej/sub-60-d-08

 

Multumesc!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pipă mai scurtă, ghidon cu rize, dar în primul rând şaua mai în faţă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum e asta "ghidon cu rize"?

Saua am dat-o mai in fata, dar simt nevoia sa stau mai ridicat. Din acest motiv vreau sa ridic ghidonul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radu vroia sa scrie "rise" dar i-a drapat putin degetul pe claviatura. :) Cauta in google "raised handlebars" si vei intelege despre ce este vorba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu n-aş umbla la şa dacă era bine potrivită. La ghidon şi pipă da. Pipa din poză e destul de lungă şi cu unghi mic, deci n-ar trebui să fie o problemă să găseşti ceva mai scurt şi/sau cu unghi mai pronunţat. Doi, "rise" se referă la diferenţa de nivel dintre centrul ghidonului, unde se prinde în pipă, şi capete. Uite un exemplu de rise pronunţat. Vezi că în general un ghidon cu rise pronunţat vine şi cu sweepback mai pronunţat (sweepback fiind unghiul coarnelor cu orizontala perpendiculară pe pipă).

Atenţie la diametrele de prindere (pipă cu steerer respectiv ghidon cu pipă), respectiv la lungimea ghidonului. Şi vezi că lungimea ghidonului e măsurată în linie dreaptă între capete, nu de-a lungul lui (deci nu urmează rise şi sweepback).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Modificarile aduse configuratiei ghidon/pipa/distantiere pot sa aiba impact foarte mare asupra manevrabilitatii si confortului.

O schema sumara ar fi cam asa - Lungimea pipei determina distributia greutatii fata/spate, rapiditatea virajelor, extensia bratelor si pozitia aerodinamica, controlul la urcare/coborare.

Inaltimea lui este mai permisiva, in sensul ca afecteaza toate cele enumerate dar in mai mica masura (pentru ca nu modifici geometria ansamblului foarte mult) si cea mai simpla solutie pentru asta este sa ridici pipa din distantiere sub dinsa, pina cind ramine numai 75-80% din tija furcii vizibila in pipa. De la acel punct, singura solutie care sa nu distorsioneze caracteristicile sus-mentionate ar fi sa modifici unghiul pipei, dar nu lungimea ei (in masura in care e ok pentru tine).

Exista pipe reglabile cu o plaja mare de unghiuri, de regula erau utilizate temporar pina cind se afla unghiul si inaltimea optima pentru a trece la un sistem fix, dar acum se fabrica niste produse de calitate, durabile si relativ usoare (BBB, PRO, Longus).

 

Cu toate aceste reglaje in consideratie, este o solutie mult mai simpla aceea de a urma trendul actual - pipa mai scurta cu 2-3cm, ghidon cu inaltare 2-3cm si mai lat cu 4-6cm total (obtii o pozitie mai strinsa, viraje mai rapide, manevrabilitate pe coborare, incredere (really), control al rotii din fata, si multe altele. Se pierde ceva tractiune cu roata din fata pe urcari abrupte, dar asta se poate compensa oarecum din pozitia corpului. 

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru raspunsurile foarte detaliate. Sint foarte interesante pipele cu unghi reglabil si cred ca o sa imi iau una. Nu stiam ca exista asa ceva.

In ce priveste lungimea pipei trebuie sa recunosc ca cea pe care o am acum pe bicicleta este prea lunga pt mine. Imi trebuie, clar, una mai scurta. Ma gindesc si la un ghidon cu rise, dar cred ca voi rezolva complet problema cu o pipa mai scurta si cu unghi reglabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iata ce doresc sa achizitionez:

 

ghidon1, ghidon2

 

pipa1, pipa2, pipa3,

 

Nu doresc sa dau mai mult de 100 de lei pe pipa.

Bine-nteles ca problema cea mare o reprezinta dimensiunile si deci compatibilitatea pipa-ghidon. De asemenea nu stiu daca se va potrivi cu gitul furcii. Va rog sa ma ajutati si eventual sa imi recomandati voi niste produse.

 

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic că rise de doi ţoli e prea mult. Un ţol ajunge.

Prinderea ghidon-pipă e de două dimensiuni - 25,4mm şi 31,8mm. Tre să le iei ambele la fel, ghidonul şi pipa.

 

Prinderea furcă-pipă e şi ea de două dimensiuni, dar dacă ai o biclă mai recentă de aprox. 1995, foarte probabil să ai nevoie de o pipă pe 1 ţol şi o optime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit ceva si mai bun. O pipa fixa cu high rise, suficient de inalta (sper sa nu fie prea inalta) si oarecum scurta si un ghidon cu ridicare de doar un tol. Ce parere aveti de astea? Dati-mi un raspuns va rog ca doresc sa plasez comanda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă pipa este prea înaltă nu este problemă ca scoți din distanțiere de pe furca și pui pipa și apoi distanțiere deasupra. Deci poți comanda dacă crezi ca 2-3 cm sunt suficienți.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MII de scuze dar am zis sa nu deschid un nou topic doar pentru o intrebare .Vreau sa fac un ghidon bull horn si sa il montez la cursiera ,dar inainte de a taia capetele am zis sa intreb cum se rezolva cu manetele ? Am vazut ca sunt unele speciale dar eu vreau sa merg pe economie :)) si sa montez unele normale .La prima vedere nu merg ,cablul face o curbura nasoala si nu i-mi place de loc . La singlespeed am tot ghidon bullhorn dar am pus manete in V ,dar la cursiera vreau sa pun manete normale de curse

mersi anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-au venit piesele. Am o problema cu montatul. Inteleg ca suruburile care string pipa de teava furcii trebuie strinse cu mare grija pentru a nu strica teava furcii. Pe pipa scrie max 6nm. Nu am cheie dinamometrica si nici experienta ca sa le string de mina. Ce ma sfatuiti sa fac? Aceeasi problema apare la strinsul ghidonului in pipa.

 

Am vazut ca teava de la furca are un capac cu surub pe mijloc. In mod evident acesta trebuie scos pentru a scoate pipa veche si a o monta pe cea noua. Surubul ala de pe capac are functia de a stringe capacul sau mai tine si alte componente? Nu as vrea sa il desfac si sa mi se verse vreo mina de piese ...

 

Chiar nu am mai facut asa ceva si chiar as dori sa fac eu montajul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desfaci șurubul de sus, scoți capacul, apoi desfaci cele 2 șuruburi de la pipa și scoți pipa. Apoi pui pipa noua, strângi cele 2 suruburi în așa fel încât pipa sa se poată încă mișcă. Apoi pui capacul de sus, strângi șurubul de sus, doar atât incit ansamblul sa nu miște sus-jos. Nu strânge tare, doar cit sa nu miște. Apoi fixezi pipa sa fie pe direcția rotii și strângi cele 2 suruburi ale pipei. Aici strângi cu 6Nm, adică doar cit sa nu te chinui sa strângi mai tare. Problema aici dacă strângi nu este ca strici furca ci filetele pipei, aceasta fiind din aluminiu. Aceste 2 suruburi sunt de fapt cele care țin totul la un loc, nu șurubul de sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

 

Daca vedeam mai devreme postul tau, ce bine ar fi fost !!!

Eu am o pipa cam scurta pt mine si vreau sa o schimb cu una mai lunga si mai inalta  :D 

Acum vad ca e prea tarziu, ti-ai luat deja. Dar poti sa-mi spui ce ai facut cu pipa veche? Si ce dimensiuni avea? Adica lungime, cate grade inclinatie si ce dimensiuni la prinderi? Ma gandesc ca poate nu mai ai ce face cu ea. 

 

Merci,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult danfizesan! Asa am procedat si totul a mers foarte bine. M-am uitat si la un tutorial pe youtube. Problema mare este ca nu mai ajung cablurile de la schimbatoare !!!!!!!!!!!!!!!!!! La partea asta am cam injurat, recunosc. Sint nevoit sa desfac si sa reglez din nou schimbatoarele. Asta e!

 

@allanbzzz: pipa e lunga de 15 cm (masurata cap-coada) si aproape fara inclinatie (o avea un 5-6 grade). Daca iti foloseste ti-o dau ca n-am ce face cu ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare cum nu-ți ajung cablurile dacă ai pus o pipa mai scurtă? Uită-te dacă nu le-ai dus pe partea opusă de unde erau. Dacă da, mai bine desfă pipa ca ai doar 3 suruburi și deja știi cum se face decât să desfaci schimbătoarele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pipa este mai scurta dar este in unghi (35  de grade) iar ghidonul este mai lung cu 8 cm si cu rise de 3 cm. Tot ansamblul s-a inaltat si sint nevoit sa reglez din nou schimbatoarele. De asemenea camasa de la cablul schimbatorului spate care porneste din maneta a ramas prea scurta si nu pot misca ghidonul spre dreapta pina la 90 de grade fara a o smulge din maneta. Am verificat tot si este evident ca am pus manetele frinelor si  schimbatoarelor exact la fel cum erau inainte. Nu e nimic grav dar e mult de munca si nu imi place deloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda nașpa mișcarea, îți trebuie cabluri de frână și schimbător și partea de cămăși care ajung în manete, nu are rost sa iei și a doua parte decât dacă schimbi culoarea. Dacă scoți cablul nu trebuie sa reglezi schimbătorul decât tensiunea în cablu ca limitele și poziția nu se schimbă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frinele sint hidraulice si am marele noroc de a avea cabluri destul de lungi, astfel incit nu sint probleme. La schimbatorul de fata nu sint probleme cu camasa; doar la cel de spate. Asta e! Sper sa gasesc camasa de cablu la rusi in piata (eu sint din Giurgiu) ca altfel nu am de unde sa iau. In rest ajustez tensiunea in cabluri si treaba e gata!

 

Am o problema cu strinsul suruburilor (am tendinta sa le string cam tare). Imi poti spune cam cit de mult ar trebui strinse suruburilele care tin cablul la schimbatoare?

 

 

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frinele sint hidraulice si am marele noroc de a avea cabluri destul de lungi, astfel incit nu sint probleme. La schimbatorul de fata nu sint probleme cu camasa; doar la cel de spate. Asta e! Sper sa gasesc camasa de cablu la rusi in piata (eu sint din Giurgiu) ca altfel nu am de unde sa iau. In rest ajustez tensiunea in cabluri si treaba e gata!

 

Am o problema cu strinsul suruburilor (am tendinta sa le string cam tare). Imi poti spune cam cit de mult ar trebui strinse suruburilele care tin cablul la schimbatoare?

 

 

Multumesc

 

Acolo nu cred ca sunt probleme sa strici ceva daca strangi prea tare. Oricum cam vezi ca nu mai merge usor si trebuie sa te chinui, te opresti.

Cu camasa as zice sa iei doar temporar de la rusi, si cand ai ocazia sa iei camasa ca lumea, daca este compresibila o sa ai probleme cu schimbatul vitezelor pe spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt link maestre! Auzisem de ceva de genul asta dar nu m-a interesat ca sint la juma de ora de Bucuresti, mai ales ca vin destul de des in Bucuresti. Faza cu service-ul este super. Chiar ma gindeam unde as putea sa imi schimb uleiul de la frine? La ei ma duc cind voi dori sa fac asta.

 

In alta ordine de idei am probleme cu reglajul schimbatorului spate. Am Deore XT cu maneta Deore LX. Nu reusesc sa reglez astfel incit sa schimbe vitezele lin si fara hopuri. Mai exact, la urcare spre pinioanele mari, intre pinioanele 2 si 3 am probleme. Pe pinionul 3 nu sare decit daca mai dau un click din maneta, iar la revenire, de pe pinionul 3 sare direct pe primul, pe cel mai mic. Am invirtit eu din suruburi si de toate cele, am vizionat tutoriale, dar nu merge. Precizez ca inainte sa desfac cablul mergea perfect! Ma poate ajuta cineva cu un sfat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Sunt nou pe forum, vad ca ultima discutie a fost din 2013, dar intrebarile mele au leagatura cu acest subiect si scriu aici in speranta ca mai vede cineva :)

 

Am un MTB Omega cu roti de 27.5 si cadru de 19 inch.

Inaltimea mea e 1.78. Mi se pare ca pozitia e un pic incomoda, in sensul ca ma intind destul de mult cu mainile pe ghidon, posibil ca e putin mare cadrul de 19 pt inaltimea mea. Asa cum am vazut si din tabelele cu recomandari de pe net, conform carora mi-ar trebui cadru de 17-18 inch.

 

Ce pot face totusi sa folosesc in conditii bune cadrul de 19? 

Eu ma gandesc ca daca ridic un pic ghidonul, ar fi mai bine, nu as mai simti ca stau in maini.

Ce ziceti? Cum pot sa il ridic? Am vaz ca sunt niste prelungitoare cu pret intre 50-100 lei.

Nu am inteles cum as putea inclina pipa? Ce unghi ar fi mai bun?

 

 

10x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune o poză cu pipa actuală, poate mai ai distanțiere deasupra. Sistemul de recomandări bazate pe lungimea seat-tube-ului e depășit, nu prea are rost să te bazezi pe ce ai găsit pe net.

 

Unghiul și lungimea pipei se reglează în general prin înlocuire; există și pipe cu unghi reglabil, dar au o arie de utilizare mai restrânsă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.