silviuadv

Cadru carbon MTB DHS

Recommended Posts

Salut,

 

Nu stiu cat de stupida sau nu este ideea insa de ceva timp ma bate gandul sa imi fac propriul cadru din fribra de carbon.

In momentul de fata am un DHS adventure, si ma gandeam sa iau toate pisele de pe el si sa le pun pe noul cadru.

 

Nu ma pricep atat de tare la biciclete insa ma documentez.

Ma lovesc de problema ca nu stiu exact specificatiile tehnice ale bicicletei mele, iar cei de la DHS intarzaie sa imi raspunda pe motivul ca "in hala la tehnic nu exista calculator si comunicarea este greoaie".

 

Ma puteti ajuta voi cu specificatiile?

 

Ce tip de cuvete sunt la furca, banuiesc ca cele traditionale (1 1/8), asta inseamna ca diametrul interior al tubului este de 34 mm?

Camasa in care intra angrenajul pedalier?

Tip butuc spate?

 

Momentan inca ma documentez, nu mi-am desfacut inca bicicleta ca sa o masor din toate incheieturile :)

 

La ce sa fiu atent cand proiectez cadrul?

 

Multumesc, astept sfaturile voastre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu, habar nu ai despre biciclete, dar vrei sa-ti faci singur un cadru de carbon?

dar, despre carbon si cum se sudeaza ai habar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presupunând că topicul ăsta nu e o bască totală, pentru primul cadru bănuiesc că ar fi recomandat să folosești inserții metalice măcar la headtube și BB shell.

Nu ești nici primul, nici ultimul care se apucă de așa ceva, rămâne să decizi dacă timpul pe care îl vei pierde valorează mai puțin decât un cadru gata fabricat (~300-400$ unul China).

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu, habar nu ai despre biciclete, dar vrei sa-ti faci singur un cadru de carbon?

dar, despre carbon si cum se sudeaza ai habar?

Esti foarte util. Mai bine taceai.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai experienta in lucrul cu carbon?

Din aventurile mele cu fibra de sticla, fara instalatie de vid nu faci decat sa pierzi timpul si banii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presupunând că topicul ăsta nu e o bască totală, pentru primul cadru bănuiesc că ar fi recomandat să folosești inserții metalice măcar la headtube și BB shell.

Nu ești nici primul, nici ultimul care se apucă de așa ceva, rămâne să decizi dacă timpul pe care îl vei pierde valorează mai puțin decât un cadru gata fabricat (~300-400$ unul China).

 

nu e basca :) Si eu ma gandeam la insertii metalice pentru ele, ramane sa vad ce dimensiune ar trebuie pentru DHS-ul meu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai experienta in lucrul cu carbon?

Din aventurile mele cu fibra de sticla, fara instalatie de vid nu faci decat sa pierzi timpul si banii.

 

Nu stiu cat se poate numi experienta dar am facut ceva tubulatura din carbon. Pentru cadru oricum voi avea o intalazie in vid. Nu siu exact de cati PSI voi avea nevoie pentru cadru dar voi face cateva teste inainte. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa fac cadrul din dorinta de a economisi bani. Am facut deja un calcul estivativ de productie si ajunge undeva la ~$1500

Il fac mai mult pentru proiectul in sine si pentru a testa modalitatile de fabrica fibra, si pentru ca imi place sa merg pe bicicleta am ales sa fac un cadru, fiind un obiect destul de complex pentru mine de realizat din fibra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pacat sa pui piesele de pe bicicleta actuala pe cadru de carbon. De asemenea nu cred ca e bine sa copiezi doar cadrul actual si sa il faci din carbon.

Mai bine cauti pe net specificatiile pentru un anumit cadru de carbon si pleci de acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://theprojectjunkie.com/bicycles-bike-components/homemade-carbon-fiber-bike-project.html -pentru documentare, daca nu ai dat peste asta pana acum.

 

Sincer eu imi doresc sa vad realizarea acestui proiect. Sunt convins ca procesul poate cel putin la fel de satisfacator/interesant ca si rezultatul.

 Succes!

Da, intr-adevar am dat peste el :). Merci sper sa iasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pacat sa pui piesele de pe bicicleta actuala pe cadru de carbon. De asemenea nu cred ca e bine sa copiezi doar cadrul actual si sa il faci din carbon.

Mai bine cauti pe net specificatiile pentru un anumit cadru de carbon si pleci de acolo.

Bine sau rau nu stiu daca e :), ideea e ca fac un experiment si avand piesele astea la dispozitie imi permit sa gresesc cu ele sa le montez si demontez etc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie imi scapa logica demersului tau...E ca si cum n-ai stii nimic despre masini, ai avea o Dacia 1300 si ai vrea sa-i confectionezi sasiu si panouri din carbon, a la Lamborghini Aventador sau ceva de genul...La ce-ti foloseste ?

Mai bine investesti banii si energia intr-o bicicleta decenta plus turele aferente sau concursuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te sa fiu de acord cu shauru... eu is de parere ca mai intai te dai pe bicla pe care o ai/ti-o permiti in momentul x; avansezi ca nivel de antrenament si experienta in sosea/MTB, dupa care daca esti convins ca materialul te trage inapoi... pui mana pe card si ... Ka-ching. Plimbarile in parc se fac foarte bine si pe bicla de 20 kg si pe bicla de 10 kg. Cand ajungi sa faci 1500-2000m diferenta de nivel/tura incepi sa intelegi diferenta intre 15-20kg si o bicla usoara, dar concluziile si ”nevoile” astea apar doar ”pe teren”. 

Lucrez in cu totul alt domeniu si habar nu am ce inseamna ca manufacturezi ceva din fibra de carbon... conceptual, nu cred ca proiectarea si procesul de fabricatie poate fi facut atat de usor la scara mica.

Spor la pedalat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

"shaurul: Nu are nici o logica demersul, stai linistit, ca nu-ti scapa doar tie. 

 

Lasa-l cateva saptamani si-i trece. E din categoria "viteji de forum" - o sa fac, o sa dreg, o sa stea mâţa-n coada. Vrea sa dea 1500$ in speranta ca reuseste un cadru decent da' trebuie MUSAI sa se pupe cu junghiurile de piese de pe DHS, ca la banii aia nu putem adauga si o echipare decenta. 

 

Am un amic de-asta care are el tot felul de idei misto cum face el rahatul bici. La inceput ii jucam in hora si il contram, ii explicam ca nu e bine si de ce n-o sa mearga. Acum am obosit si-i zic da, da... Eu uit in doua ore ce mi-a zis, el in doua zile. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca topicul se poate inchide. Nu am de gand sa ma contazic sau sa incep sa ma explic la niste "romani" care nu am avut nici macar rabdarea sa inteleaga ce kkt vreau sa fac.

Multumesc pentru sfaturi, cat pentru cei care "nu inteleg logica" hai sa va mai explic inca odata mai pe limba voastra, asa ca la fraieri.

 

NU VREAU O BICICLETA MAI NU STIU CUM, fac un test de prelucrare a fibrei de carbon si aleatoriu am ales un cadru de bicicleta, la fel de bine as fi putut sa aleg un sasiu de elicopter si sa montez un motor de dacie pe el, dar nu imi incape in balcon, in schimb ca sa fac cadrul as avea loc in micul meu atelier de pe balcon.

 

Ce am cerut eu, inca de la inceputul topicului, au fost niste specificatii tehnice. Atat ma!

In fine, oricum avansez mult mai bine in discutii pe un forum din afara.

 

Traiasca capul patrat si creierul in forma de bila.

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai te astepti de la un om care se apuca sa faca un cadru sa stie ce mama dracu face, cand tu vii si ceri detaliile la un cadru care-l ai deja, te cam descalifici din start, nu zici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai te astepti de la un om care se apuca sa faca un cadru sa stie ce mama dracu face, cand tu vii si ceri detaliile la un cadru care-l ai deja, te cam descalifici din start, nu zici?

 

Prietene, te rog citeste mai sus, apoi deschide gura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amice, am citit de cateva ori si nu am deschis gura, doar am tastat.

nu cred ca te-am jignit cu ceva, dar daca vrei sa discutam tehnic, poate inveti si tu ceva, inainte sa scrii la tastatura niste aberatii, parerea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amice, am citit de cateva ori si nu am deschis gura, doar am tastat.

nu cred ca te-am jignit cu ceva, dar daca vrei sa discutam tehnic, poate inveti si tu ceva, inainte sa scrii la tastatura niste aberatii, parerea mea.

Bun. Copy paste din postul meu: " Momentan inca ma documentez, nu mi-am desfacut inca bicicleta ca sa o masor din toate incheieturile  :)"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca scopul proiectului ar fi mai mult ca sa vezi daca poti realiza un cadru de carbon de unul singur, nicidecum ca sa obtii ceva performant. Banuiesc ca un cadru nefunctional nu ar fi tocmai un esec pt prima incercare :) Sincere felicitari!

Felicitari de asemenea si lui otsdr pentru atitudinea sa de biciclist bine documentat... de unde stii atatea nu stiu :)

 

Nu va suparati, insa cum a sugerat mai sus dinica, orice replica neconstructiva va fi moderata intr-un fel sau altul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca scopul proiectului ar fi mai mult ca sa vezi daca poti realiza un cadru de carbon de unul singur, nicidecum ca sa obtii ceva performant. Banuiesc ca un cadru nefunctional nu ar fi tocmai un esec pt prima incercare :) Sincere felicitari!

Felicitari de asemenea si lui otsdr pentru atitudinea sa de biciclist bine documentat... de unde stii atatea nu stiu :)

 

Nu va suparati, insa cum spunea si mai sus dinica, orice replica neconstructiva va fi moderata intr-un fel sau altul.

In sfarsit cineva care ma intelege :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.