Sign in to follow this  
alecs88

Bicicleta de oras 1500 lei

Recommended Posts

Ajutati-ma sa aleg, va rog (niste argumente in favoarea uneia sau alteia, o comparatie eventual, mi-ar fi de mare folos, fiind incepator). Precizez ca ma intereseaza strict una din cele doua variante de mai jos. Bicicleta o voi folosi aproape exclusiv in Bucuresti. Banuiesc ca cea Kona este mai buna, insa principalul aspect care ma intereseaza e daca se merita diferenta de 300 de lei.

Va multumesc!

1. Merida Crossway 10V 2010 - 1200 lei

http://www.veloteca....y-10v-2010.html

SAU

2. Kona Dew 2010 - 1480 lei

http://www.bikexpert...010-p-3461.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se merita diferenta, pe Merida macar ai o furca cu suspensie nu rigida ca pe Kona si mai poți ieși un pic pe offroad, am un amic care a venit la maraton cu Crossway si tine bine cu cauciucuri adecvate dar el avea varianta cu frâne pe disc care eu zic ca se merita, adică asa ceva http://www.veloteca.ro/biciclete/biciclete-merida/bicicleta-cross-merida-crossway-20md-2011.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea e ca merita sa platesti in plus 280 de lei pentru Kona Dew.

De ce zic asta:

- ai pinioane pe caseta/freehub;

- eu vad furca rigida (fara suspensie) ca un avantaj la tipul asta de bicicleta;

- ar trebui ca Dew sa fie mai usoara (datorita furcii in special);

- la transmisia 8-speed ai ceva mai multe optiuni in caz de upgrade fata de cazul 7-speed (dar tot esti limitat la componente entry-level - ma refer in special la manetele de schimbator si la grupurile de pinioane).

Share this post


Link to post
Share on other sites

am cumparat noua o kona dew(2009) pe care am folosit-o exclusiv in bucuresti vreo 4 luni, dupa care am vandut-o:

-bicicleta usoara,agila,vitezista,aratoasa

-jantele fiind simple, io avand la acea data vreo 92 de kg, centram rotile cam o data pe luna, asta in conditiile in care evitam gropi,denivelari,borduri,sine de tramvai pe cat e omeneste posibil in traficul din bucuresti; de aceea,cu riscul de a creste greutatea,probabil mergea o furca cu suspensie, chiar una proasta ca cea de pe merida

-mergand prin oras, unde primarii uda strazile din ora in ora( in loc sa le spele cu detergent la 4 dimineqta), vei avea nevoie de aripi, altfel te vei uda de sus pana jos

nu stiu daca acea merida are jante duble, insa ar trebui schimbat butucul si caseta de pinioane, cum zice si seb; la kona ar trebui puse niste jante duble; la ambele aripi si lumini; ca sa fiu sincer, nu as vrea sa am de ales doar intre cele 2 biciclete, as lua una sh la banii astia.

in ambele vei mai baga bani, si nu in viitorul indepartat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kona Dew: se merita intr-o mai mare masura datorita faptului ca fiind noua, cu furca rigida, ai avantajul unei biciclete ce nu va impune pentru o vreme interventii, timp in care vei putea sa-ti mai aduni bani fie pentru un up-grade, fie pentru alta. Desi... la sh te-ai gandit? Poate fi o optiune mai buna in aceasta suma. Succes!

PS: scuze de off-topic dar, simt o usoara durere de dinti cand citesc doua din posturile de mai sus: de unde naiba "creste" reflexivul acela "se" din constructia "se merita"? Il uda careva, ii da cu ingrasaminte azotoase, se dezvolta si rasare primavara?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot inspre Kona m-as indrepta si eu.

Sa stii ca furca de pe Merida nu este una extraordinara. Are cursa mica, este grea si nu lucreaza foarte bine. Este o furca ieftina cu toate dezavantajele. Kona a gandit-o mai bine, a pus o furca simpla la care nu ai ce sa strici si cu economiile de acolo a investit in transmisite: angrenaj si pinioane. Pare mai gandita Kona decat Merida. Imi place la Kona faptul ca are prinderi pe furca si cadru pentru frane pe disc...ar fi o combinatie interesanta pe viitor. Kona am vazut ca are prinderi si pentru portbagaj, la Merida nu imi dau seama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kona. De ce?

- Furca fixa

- 8 viteze VS 7 (e mai nou).

- ai prindere pentru frane disc - la Merida nu vad dar s-ar putea sa aiba si ea.

- cadrul mai suplu...chestie de gust aici.

- prinderi pentru portbagaj, prinderi pentru aripi (poti pune si portbagaj si aripi simultan)

Si ultima dar nu cea din urma :D - am kona dew (varianta plus) si is multumit de ea.

Ionut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum vine sezonul cald, doresc sa-mi achizitionez o bicicleta noua cu care sa ma deplasez to and from work (militari-pipera).

As vrea deci sa fie comoda, supla si fiabila. Voi avea poate din cand in cand o tentativa de iesit din oras pe un drum mai dar cu siguranta nu ma voi urca pe munte cu ea prea curand. Doar strazi, borduri si gropi de Bucuresti.

Mi-ar placea sa cred ca pe tot parcursul verii o voi folosi zilnic, mai putin toamna/primavara, si cam atat. Ma gandeam la urmatorul model:

http://www.sportguru.ro/sporturi/ciclism/biciclete/pentru-oras-si-imprejurimi/bicicleta-kona-dew-2010-de-52-cm-ID3389

Din masuratorile pe care le-am facut (orientandu-ma dupa niste site-uri) as avea nevoie de un cadru de 47 cm (18.5") dar mai mic de acest 52 de cm nu gasesc pe nicaieri. Am 1.77 m si 65 kg, iar lungimea piciorului meu este de 83 cm.

Sfaturi pentru bicicleta? Marimea cadrului a fost calculata corect? Sugestii?

Multumesc mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre Kona Dew s-a discutat destul de mult pe forum. Pe scurt, la ce vrei sa faci cu bicicleta si in gama respectiva de pret (pentru biciclete noi), este o alegere buna.

Despre marimea cadrului: probabil te-ai uitat la indicatii privind marimea cadrului pentru Mountain Bike-uri de ai ajuns la concluzia ca ti-ar trebui un cadru de 18,5". Pentru o bicicleta hibrida (cum este Kona Dew), probabil ti-ar trebui un cadru in jur de 55 cm (la inaltimea de 1,77 m). Ar trebui sa faci o proba inainte de a cumpara.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici nu e nevoie sa ajungi la munte, prin Bucuresti e mai accidentat. Deci poti sa te gandesti si la un MTB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord cu Seb. Ignora sfaturile cu MTB-urile (s-a discutat mult pe forum si despre subiectul asta)!

Kona Dew este o optiune foarte buna pentru modul in care vrei sa folosesti bicicleta.

Bicicleta asta iti permite o pozitie buna de mers prin oras, iti ofera atat vizibilitate, cat si posibilitatea pedalarii intr-un ritm mai sportiv, daca este cazul.

Folosesc aceleasi rapoarte de transmisie, in acelasi regim de mers, la o bicicleta cu o configuratie asemanatoare cu cea indicata de tine. Aceasta transmisie raspunde cu prisosinta necesitatilor de mers in oras (demaraj, viteza, urcare).

Nu ai nevoie de frane hidraulice sau furca pe disc. Uita de frica bordurilor si gropilor! Asta este o frica inventata de habarnisti! Daca esti atat de dobitoc neatent incat sa iei gropile si bordurile din plin nu te mai salveaza nici mama Full Suspension-urilor...Iar cu gropile si bordurile de "talie" mai mica te descurci cu Kona Dew, le mai eviti, le mai "negociezi", le "abordezi" cu tehnica si indemanare etc.

Diferenta de 500 de lei poti sa o folosesti pentru: o casca buna, lumini intermitente fata si spate bune, un set de chei pentru depanare, un set de petice, o camera de rezerva - si un rucsac comod si usor in care sa transporti in permanenta strictul necesar.

In timp, daca pretentiile iti vor creste, pe cadrul Konei vei putea sa faci diverse schimbari: roti mai bune, schimbatoare mai bune, pedale mai bune - dar astea sunt mofturi, deocamdata. In rest, vazand si facand! Succes!

Edited by Seb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi mult pentru raspunsuri.

Kona Dew cred ca o sa ramana. Pana sa incep sa ma orientez dupa magazine cu o selectie de cadre mai mare (in care sa probez) am inca o intrebare:

Cum exact imi dau seama ca un cadru este potrivit pentru mine? Dupa ce "semne" ar trebui sa ma uit?

PS: singura bicicleta pe care am mai avut-o pana acum a fost un fel de MTB DHS luat din Obor acum o groaza de timp, pe vremea in care nu ma pricepeam deloc la biciclete (nu ca as sti acum mult mai multe) si inainte sa cunosc faptul ca exista masuri de cadre diferite. Intreb fiindca ma gandesc ca acum pe orice m-as urca o sa mi se para ok si natural, fata de DHS-ul meu care dintotdeauna mi s-a parut greoi si incomod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut !

Incaltat cu niste pantofi cu talpa plata (ideal doar in sosete) incaleci bicicleta si stai cu spatele lipit de varful seii. trebuie sa ai 5-7 cm spatiu liber intre top-tube (bara orizontala a cadrului) si turul pantalonilor (ideal pantaloni de ciclism sau macar unii mai stransi pe tine). Iar daca sari viguros, nu trebuie sa atingi cu "partile sensibile" top-tubul ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta-i valabila la cadrele cu top-tube orizontal ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Eu o am o Merida Crossway 10v de ceva vreme si sunt foarte multumit. Nu as putea sa spun ca e mai buna decat Kona, pentru ca nu am mers pe aceasta din urma. Iti spun doar ca e confortabila si rezistenta (daca nu te-ai hotarat pana acum). Eu strabat zilnic in drum spre serviciu centrul vechi unde se llucreaza, dalele sunt scoase etc. si nu da semne ca nu i-ar placea. Mai mult decat atat, peste borduri circula bine, insa daca le abordezi frontal, vei stramba rotile la orice bicicleta. Asta am inteles ca are jante duble. Nu am folosit-o in off road pentru ca am o bicicleta pentru asa ceva si nu te saftuiesc nici pe tine sa o faci daca ti-o cumperi (e doar o parere personala). Se pot monta si aripi si portbagaj , eu am. Sincer nu m-am uitat daca se pot pune frane pe disc... Insa nu stiu ce nevoie ai la o bicicleta de genul asta de asemena dotari. Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, ma bucur ca am gasit o comunitate asa mare de pasionati.

As vrea sa renunt la masina pt drumul la birou, macar atunci cand e vreme frumoasa.

As avea de parcurs drumul taberei - universitate.

Bugetul ar fi de 15 mil sa zic. Dar daca nu gasesc ceva ok, as putea avea rabdare sa strang mai multi bani.

Vreau sa cumpar ceva SH. Deci daca-mi puteti recomanda ceva care se afla deja la vanzare ar fi perfect.

Am avut un mtb cand eram mai mic, si nu mai vreau sa aud de asa ceva :))

Vreau ceva cat mai light, sa depun cat mai putin efort - nu vreau sa ajung lac de transpiratie. Eventual sa aiba sau sa pot monta eu ulterior aparatori de noroi si un portbagaj. Si sa nu tb sa mesteresc la ea prea mult.

inaltime: 1.77

greutate: 69 kg

Mersi anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomandarile mele:

Univega Tereno Cea mai bine echipata dar si cea mai scumpa

Focus Marakas Daca nu gasesti marime la prima,sau vrei sa economisesti 100 lei

Univega 7100 Cea mai ieftina, cu o echipare mai slaba, dar te poti descurca fara probleme cu ea prin oras.

Prinderi de aripi si portbagaj cred ca au toate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomandarile mele...

Am avut un mtb cand eram mai mic, si nu mai vreau sa aud de asa ceva :))

Omul vrea un citybike ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

alea-s cam uratele :)

dati-mi niste nume dupa care sa casc ochii la SH in caz ca apare ceva - care ar tb sa intre in bugetul meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this