krazyeone

Upgrade de cadru, 26'er sau 29'er

Recommended Posts

Hello

 

Acum cateva zile ma gandeam sa cumpar un cadru on-one whippet marimea 18" , mi-a placut mult geometria, dar cand am facut un calcul trebuia sa mai adaug cateva piese ca sa pot monta ce am eu pe bicicleta si cu totul cred ca ma ducea la 500 eur

 

Apoi m-am gandit ca de ce sa nu strang bani si sa cumpar o bicla cu totul, nu in viitorul apropiat pentru ca am foarte multe kg si e pacat de una de carbon

 

Cam astea sunt componentele in mare, cadrul este de 20"  , eu am 1,82 unde cred ca un 19" ar fi mai bun

, nu este foarte race dar sa zicem ca l-am invatat cat de cat

 

Bicla mea are fix 12 kg cu tot cu pedale , ceas , dar asta din cauza ca cadrul (~2200 gr , tija de sa  (~300 gr) si saua (~300 gr ) sunt foarte grele

 

 

Cadru  Cube LTD COMP, Alu Superlite AMF 7005 Double Butted, RFR-Geometry

Cabluri  ALLIGATOR Bullet Proof Cable Kit

Furca  Rock Shox Reba SL 100 mm

Cuvete  FSA No.10 semi-Integrated

Pipa  Easton 90 mm

Ghidon  Easton EA30 Lowriser Oversized

Ghidon(upgrade)  Ritchey Pro Carbon Rizer Handlebar

Mansoane  ESI Grips Chunky

Schimbator spate  Shimano Deore XT RD-M772 Shadow

Schimbator fata  Shimano SLX FD-M660, Top Swing, 34.9mm

Manete schimbator  Sram Attack Twist Frane  

Avid juicy 7 hydr. Discbrake (180/160mm)

Discuri frane  Avid G2 (180gr) , Avid G3 Clean Sweep

Angrenaj  Shimano Deore FC-M591 BB  XTR SM-BB90 HOLLOWTECH II

Pinioane Shimano XT Cassette 9 Speed M770

Lant SHIMANO XT CN-HG93

Jante  DT Swiss 370 Disc / DT Swiss XR 400

Cauciucuri Schwalbe Nobby Nic EVO DD 2.1   Continental X-King 2.2 Prottection

Camere Continental MTB 26 light

Pedale Spd Shimano M540

Sa Selle Italia Q-Blk;

Tija sa Easton EA30 31,6mm

Cheita sa Scape Varioclose 34.9mm

 

Apoi discutia interminabila intre 26er si 29 er , nu am mers decat aseara pe un 29 si nu pot sa ma pronunt , mai ales ca nu era  foarte dotat

 

Acum la prima vedere am gasit asa, 26"

Ma gandesc ca viitorul este transmisia 2 X 10 dar banuiesc ca un 11-36 ar fi bun

 

http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Black-Sin-6-0_id_21701_.htm ( 1.600 eur)

http://on-one.co.uk/i/q/FBOOWHCAB/on_one_whippet_x9_carbon_mountain_bike (1.530 eur) 

 

http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3011 (1.500 eur)

 

Pe aceleasi siteuri gasesc si 29er

 

Va rog idei constructive, sa cumpar acum cadru? sa mai astept pana strang bani si sa ma uit ceva bicla mai de top, pentru ca sincer nu mai vreau sa ii fac upgrade (in afara de pedale si sa) 

Edited by krazyeone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ori 29er HT ori dacă rămâi la 26, să fie fs.

Dacă iei totuşi 29er, să fie ceva cu roţi uşoare - oricum 29erul accelerează mai greu, dacă are şi roţi grele pe deasupra vei fi destul de dezamăgit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot sa te intreb ce te nemultumeste la bicicleta actuala ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nimic in afara de cadru care e o idee cam mare , am mers un pic pe un 18" , nu ca mi-ar fi bun dar era mult mai manevrabil decat al meu

In rest componentele sunt f ok , nu mai vreau trigere ca m-am obisnuit cu sram attack

De asta ma gandeam ca dc fac upgrade la cadru atunci o sa fie spre 10,5 kg si o sa fie si mai race

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot sa te intreb ce te nemultumeste la bicicleta actuala ?

 

Angrenaj SLX si Deore XT spate, Cadru Al si Reba. Greutate 12.x Kg.

Cine nu vrea ?!: Carbon, X.0/XTR, o furca mai turbata si niste frane la fel. Greutate 9.6 kg.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai linistit h3x0r ca angrenajele alea merg ceas, am mers si cu altele mai rasarite dar nu vad mare diferenta,

Reba e super furca dar cadrul intradevar e greu si nu are geometrie

 

eu nu vreau XTR, ma descurc si cu XT :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot sa te intreb ce te nemultumeste la bicicleta actuala ?

 

Ideea este ca am facut cateva upgrade uri , si ma gandeam sa mai fac unul (cadrul ) , dar parca as vrea si un 2 x 10 si o furca tapered, 

Si eu ma gandeam ca in loc sa cumpar cadru mai bine cumpar bicla cu tot ca overall se merita mai mult, oricum deocamdata nu am bani asa ca totul se rezuma la calcule alegeri, poate pana de craciun apare 1 x 15 sau roata de 29,52" 

 

Radu_vadan, misto FS  dar de ce oare nu prea vad oameni la concursuri XC cu FS ci doar cu HT? singurul contact cu FS a fost intr-o padure unde mi se parea ca merg pe arcuri , intradevat la denivelari nu simteam nimic, iau si varianta asta in considerare, dar banuiesc ca fiind mai grea trebuie sa coste mult ca sa fie mai usoara :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

se merita

mama ei de trigonometrie

 

eu zic sa te gandesti pana ala urma ce vrei cu adevarat, din cate vad eu esti tare nehotarat si asta dauneaza neuronului.

un cadru de 18" eu zic ca iti va fi f mic, vei sta incredibil de "aero" pe el

pe de alta parte vei incepe o noua viata daca vei trece pe 2 placi

 

pe de alta parte, decat un FS de aluminiu eu zic ca iesi mai castigat cu un Ht de carbon

 

toate cele de mai sus, sunt parerile mele personale si nu trebuie tratate cu seriozitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dc stiam ce vreau nu mai intrebam   :)

 

Bre , uitate la geometria de la cadrul on-one si ai sa vezi ca cel de 18" e foarte ok si ptr mine (confirmat si de catre un tip care are 1.81) 

bicla de la on-one pusa de mine are 2 x 10 dar pinioane 11-32 (nu e cam putin?) 

 

Pai ca concluzie de pana acum , HT  26" carbon cu 2 x10   :)

 

 

Daca aveam bani stiam ce vreau dar asa neavand,  visez la toate :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alegerea depinde foarte mult de tine, de ceea ce vrei de la bicicleta si nu in ultimul rand de prioritatile financiare.

 

Am aruncat o privire pe echiparea Cube-ului si mi se pare foarte ok. Daca doar cadrul simti ca te limiteaza (marime, greutate, geometrie), atunci mergi pe varianta schimbarii acestuia cu unul de carbon. Ai deja ghidon de carbon, mai pui un seatpost Truvativ Noir si obtii ceva usor si ok echipat. Cu transmisia zici ca te intelegi, deci nu vad de ce ai schimba ceva acolo. Comparativ cu acel Black Sin, tu ai frane mai bune, rotile DT Swiss cred ca sunt la aceeasi greutate cu Crossride-urile, singura piesa unde e discutabil e furca (Reba ta vs Fox-ul de pe Black Sin). Deci nu vad rostul de a da 1600 euro pe aceea bicicleta cand poti schimba doar cadrul la a ta si cred ca obtii ceva (aproximativ) similar. Stiu, vei acoperi o parte din cheltuiala prin revanzarea bicicletei actuale, dar banii pt Black Sin tot trebuie sa-i dai anterior vanzarii Cube-ului.

 

In schimb, daca vrei 29er, atunci clar va trebui sa cumperi alta bicicleta. Daca vrei sa fie si usoara (ex: Black Sin 29er), atunci iti trebuie 2000 euro. De retinut si ca la 29er se preteaza foarte bine 2x10. Cum ai zis si tu, e lunga discutia 26er vs 29er si exista si persoane care nu se inteleg cu aceasta dimensiune a rotilor. Eu unul dupa ce am mers pe 29er, nu m-as intoarce la 26er, fie el si de carbon.

 

Alt aspect e sa nu te lasi influentat de toate "trendurile", gen roti de 27.5 sau transmie 1 x 10, etc. Crezi ca te va judeca cineva ca nu folosesti ultima moda in materie de transmisie/dimensiune roti ? Important e sa te simti tu bine pe bicicleta, restul nu mai conteaza.

 

LEDIT: E foarte important si ce faci cu bicicleta. Stiu ca e o pasiune, dar daca aceasta se rezuma la ture cu prietenii si cateva concursuri pe an, atunci ce ai tu acum e perfect. Eu unul, in loc sa dau 2000 euro pe un 29er de carbon, as lua mai degraba o mobra enduro de cilindree mica si m-as distra de minune pe dealuri/munti. Vorba aia, tot doua roti, dar alt sport, alte orizonturi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovi , ce inaltime  ai? 

Dc esti ok poate ne intalnim odata ca acum vad din semnatura ce bicla ai

 

Eu am mers ieri pe un 29 er dar nu pot sa zic ca a fost concludenta, eu aveam spd, pe cealalta nu, a mea are 12 kg , 29 er avea 14 kg pe putin , 

Cand m-am resuit pe a mea aveam impresia ca stau pe o bicicleta de copii :) 

 

Nu ma las influentat de nici un trend, am mers o groaza cum a fost ea stoc pana am pocnit o roata, de atunci am inceput sa bag bani in ea :)

 

Daca vad ca ceva e mai bine pentru mine atunci da, si dc as lua ceva nou de ce sa iau ceva de tehnologie veche, ma gandesc de ex ca 2 x 10 sau 1 x 11 sunt o evolutie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea este ca am facut cateva upgrade uri , si ma gandeam sa mai fac unul (cadrul ) , dar parca as vrea si un 2 x 10 si o furca tapered, 

Si eu ma gandeam ca in loc sa cumpar cadru mai bine cumpar bicla cu tot ca overall se merita mai mult, oricum deocamdata nu am bani asa ca totul se rezuma la calcule alegeri, poate pana de craciun apare 1 x 15 sau roata de 29,52" 

 

Radu_vadan, misto FS  dar de ce oare nu prea vad oameni la concursuri XC cu FS ci doar cu HT? singurul contact cu FS a fost intr-o padure unde mi se parea ca merg pe arcuri , intradevat la denivelari nu simteam nimic, iau si varianta asta in considerare, dar banuiesc ca fiind mai grea trebuie sa coste mult ca sa fie mai usoara :)

La concursuri toata lumea vrea sa castige si de aceea vad numai avioane de biciclete pe acolo. Eu ma duc linistit cu full-ul de 14kg. Pierd la deal dar castig la vale. La un ultim concurs la care am fost a castigat unul cu un full, bine de carbon :) Pentru unul ca mire care are ceva probleme cu spatele e mai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Radu_vadan, misto FS  dar de ce oare nu prea vad oameni la concursuri XC cu FS ci doar cu HT?

 

Un FS bun si usor e mult mai scump... si la concursuri lumea vine cu bicicleta cea mai usoara, pentru ca de cele mai multe ori e si cea mai rapida. Nu sunt multe maratoane la care traseul sa fie de asa natura incat sa fii mai rapid pe un FS. desi e mai greu cu aproape 2 kile. Cum s-a vazut la prima evadare, nivelul razboinicilor de weekend de la noi e deplorabil. Deci economic nu renteaza sa fie toate maratoanele la fel de dure ca Geiger. Din pacate media tinde mai curand spre trasee gen Medias, care merg si pe cyc daca ai un pic de tehnica.

 

In cazul cel mai bun ar trebui si HT si full in casa, si folosit care se preteaza cel mai bine la traseu.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discutia comportata aici e in functie de cate concursuri face si ce nevoi + tehnica are are omul.

29er-ul e o bicla care necesita skill si putere in picioare ca sa iasa aproape la fel de agil ca si 26er. Ca sa se anuleze inertia aceea a rotilor mai mari.

26er FS necesita atentie la intretinere si abuz repetat ca sa merite - gen ce face shauru, face periodic distante de 120-150km, si se bucura de ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@crazyone: Am 1.75m, marimea cadrului de pe 29er-ul meu este 18" si mi se pare perfect. Pozitia e (usor) aplecata in fata, suficient de "race" pt mine. Nu mi-ar place un cadru pe care sa stau prea drept sau intins. Deci cred ca am nimerit-o cu marimea.

 

Stiu senzatia pe care o ai cand te dai jos de pe 29er si revii pe 26er. In weekend am facut o plimbare cu niste amici, ambii cu 26ere si cand m-am suit pe bicicleta unuia aveam impresia ca e din aia de copii de 14 ani :D. Chestia e ca dupa ce te obisnuiesti cu anumite dimensiuni, crezi ca asa e normal si te simti ciudat pe altceva. Valabil pt bicicleta, motocicleta, masina si chiar si locuinta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strângi bani şi la toamnă/iarnă (poate prinzi şi vreo reducere/ofertă) iei un 29er FS.

 

Dacă nu te bagi la gap-uri sau dacă la fiecare a doua săritură nu îţi stă în obicei să bagi şi căte un whip, 29er-ul este cam la fel de agil ca un 26er.

 

Cu 29er-ul îţi va lua puţin la început să te obişnuieşti dar după aceea vei fi la fel de agil ca şi cu 26er-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deocamdata am o jumate de sfert de tona si tehnica unui banuin, de abia acum doi ani se chinuia campian cu mine sa imi arate cum e cu coborarile, pe urcari stateam bine

Am avut forta in picioare, tehnica sa zicem ca nu prea (nici varza nu sunt)

Singurul concurs sa zicem unde ar fi fost nevoie de FS ar fi fost cel de la Bucegi Padina fest, acolo am "coborat" mai pe langa bicla si tot am ajuns in primii 50

Eu ma duc la concursuri de fun , nu foarte tehnice

Unde am fost m-am descurcat foarte ok cu Hardtail de 26 " :) , mai ales cand avea 14 kg :)

Ca idee acum eu cu bicla si cu camelbackul avem ~128 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te rog sa nu mi-o iei în nume de rău, și eu fiind la categoria heavy, dar decât sa bagi atâția bani, nu mai bine dai jos 5kg? Este vreun avantaj în a avea o bicicletă mai ușoară față de a avea un rider mai ușor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ti-o iau in nume de rau, nu asta era topicul :)

Am avut o perioada de 2 ani in care am avut ~75-80 kg , am facut mult sport , maraton , semi, ce mai vrei tu, alergam ca forst gump,  dar apoi am partit o chestie nasoala si nu am mai facut sport, m-am ingrasat la loc , nu m-ai mi-a fost capul la diete 

 

Chiar si cu cele 115 kg am terminat in 3:06 prima evadare fiind prima data cand am fost pe uscat, probabil terminam cam in 2:30 dc trageam catusi de putin, dar am pierdut mult cu bezmeticii din fata si nu am avut chef sa ma enervez , chiar a fost de fun

 

Acum sa revenim la topic, pana voi slabi o sa merg pe bicla mea , ma tine,  e minunata  :) 

 

Eee voila ca sa nu ma mai critici, acum sunt fix ca in prima poza , poate o idee mai gras

 

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.175083032519813.48945.100000543534281&type=1&l=8593c61353

Share this post


Link to post
Share on other sites

O dat febra in populatie cu 29er? Personal prefer un 26 mai bine echipat si mai usor cu cel putin 1 kg decat un 29er in aceiasi bani. Si dupa ce am incercat carbonul, fie el si chinezesc , nu m-as mai intoarce la aluminiu decat fortat financiar. Plus ca iesi mai ieftin si rapid cu un upgrade de cadru de unde castigi aprox 1kg 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai asta era topicul : upgrade de cadru de carbon 1300 grame (aprox 500 eur cu toate ce trebuiesc schimbate, BB, schimbator fata, cheita sa, cuvete sau ce mai trebuie) sau bicla tot de carbon dar mai incolo cand so face bugetul 

Ca apoi e alta discutie cu 26 sau 29 , inca nu sunt convins 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nah, sfatu' meu de "greu" cu douasnouar e urmatoru': daca chiar vrei sa reduci din greutate ia-ti cadru de carton amu' la bicla pe care o ai, sau si mai bine, titusu' de carton ca al lui shauru, ca ala nu are nici un fel de concurenta in momentul asta (700e). Nu astepta sa slabesti, ci slabeste impreuna cu bicicleta...

 

Daca vrei un douasnouar musai, ia-ti ceva cu pedigree, si daca-l mai vrei si usor apai iti trebuie multi bani... Dar da-te inainte pe cat mai multe poti, si cat mai mult poti, fiindca sunt diferente, si pot sa-ti placa sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma duc la concursuri de fun , nu foarte tehnice

Şi eu tot de fun merg la concursuri... dar posibil "fun-ul" meu să fie diferit de al tău.

Pentru mine (pentru XC) 29er FS îi "ză şit". Faţă de un 26er FS nu pot să spun să fi observat că trebuie să trag mai tare de 29er pe urcări, iar pe coborări roţile mai mari îţi dau senzaţia că poţi trece peste orice ("plow through" - cum spun englezii)... şi-mi chiar place senzaţia asta deci posibil ca pe trasee de XC pe care nu le cunosc să cobor mai rapid pe 29er.

Am avut şi 29er rigid, îi mai ok decăt un 26er HT dar nu este mai comod decăt un 26er FS, nici măcar aproape.

Până nu încerci nu poţi şti dacă-ţi va place mai mult 29er-ul. La mine a fost "deagoste la prima vedere" acu căţiva ani când m-am urcat prima oară pe un 29er (dar deabia anu' trecut am reuşit să-mi iau şi eu unul... şi deja-s la al doilea :)) )

 

 

Căt despre greutate, părerea mea îi să-ţi aduni toţii piticii de pe creier care te stresează cu asta, să-i alegi pe cei care se referă la roţi (în special cei cu gumele şi jantele) şi la restul să le dai un şut în fund. Ţinând cont că nu eşti la categoria semi-pană, nu simţi diferenţa de 1-2kg la bicicletă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mladen , ce inaltime ai? :) eu intreb pe toti de inaltime ca sa vad ce cadru si cum te asezi pe bicla de 29

eu am mers pe unul dar nu era chiar pe placul meu

 

Am vz azi un Cube de 9 kg  de baleam langa el, bine eu nu mai vreau sa aud de cube,  dar era 29'er , X0 , 1 X 11, tipul zicea ca foaia fata se pune in functie de traseu...wtf  si ca trebuie bulan mare la transmisia aia

 

Mult timp nu am avut stres cu greutatea biclei, cred ca prima data avea cam 14 kg bicla, iar in afara de roti nu am luat nimic pentru greutate, de fapt cam toate componentele sunt f grele, mai ales tija si saua, ca sa nu mai zic de cadru :)

 

Deci pana acum...ramane 29er , dar HT, de full nu o sa am bani :(

sigur ma incanta transmisia de 2 x10, nu am mers dar mi se pare mai simplista decat sa fti foile non stop, nu stiu cu o fi pe o urcare mai dura , dar asta e pana te obisnuiesti mai mergi si pe langa :)

 

Offttopic....

Azi am fost la nu stiu ce concurs la Comana , mi se futu BB , scartaie ceva cand incerc sa fortez.,  banuiesc ca e ceva la rulmenti, se pot schimba? sau trebuie sa iau alt BB cu totul? (cred ca e un BB XT sau XTR)

 , apoi am luat si o tranta , asa ca am lasat-o mai moale, probabil am iesit ultimul ca ultimul am plecat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti sigur ca acel cadru Cube are 2200g? Pare enorm pentru un cadru "superlite" la o bicicleta de 1000+ EUR. Nu de alta, dar si un cadru Neuzer cantareste cam tot atat.

Poti cu "doar" 200eur sa iei un Drossiger sau un Vortlieb de 1.5kg. Geometria este la fel la ambele si sunt din categoria cadrelor scurte. Eu am unul de 21" 9.1SL cu effective top tube 605mm, chiar mai scurt de ce face Merida cu anumie cadre de 19-20". Am dat 89 Eur pe el iarna trecuta si mi se pare o afacere nemaipomenita. Singurul minus este ca se stramba la orice cazatura. Eu am reusit sa-i indoi seat stay-ul partii cu deraior, dar am scris producatorului si mi-a spus sa nu-mi fac griji, pentru ca in zona respectiva are: 1.65mm, ceea ce in viziunea lor este foarte gros. Il calaresc asa de aproape un an fara probleme si am 103kg ... in viu ;), la 1.86m.

 

Nu am nici o piesa de carbon pe bicicleta si cu pedale usoare Xpedo si configuratie similara cu ce ai tu (SLX/XT/Fulcrum), bicicleta mea are cam 11.5kg, insa daca greutatea redusa nu vine din roti, este cam degeaba, avand in vedere ce duce in sa. Tot 2x10 am si eu: 36/24 cu 11-36.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.