h3x0r

2x10 vs 3x9 - probleme pe urcari?

Recommended Posts

Salutare,

 

Ma bate piticul la cap de un upgrade la transmisie.

As vrea sa stiu daca o combinatie de 2x10, 26/38T la angrenaj, cu caseta de 12-36T, acopera combinatiile de la un existent 3x9,  22-32-44T angrenaj cu 11-32T caseta.

Ma intereseaza pentru urcari, daca va trebui sa trag mai tare de bicla, sau 26T foaie cu 36T pinion, echivaleaza sau e aproape de un 22T cu un 32T pinion.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e chiar la fel dar e foarte aproape.

 

26/36=0.72

 

22/32=0.69

 

22/28=0.78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu m-am gandit la un astfel de upgrade, si cel putin pentru antrenamentul meu o sa pun 24/36 cu caseta cu pinion mare 36, si ar trebuie sa imi suficient chiar si pe plat asfaltat cand dau de asa ceva . Dar cum bagi competitie poti pune foaie mare de 38 sa fii sigur ca nu dai la pedale in gol cand ai nevoie pe sectiune foarte rapida. Este doar o parere pe baza a ce am gasit si calcule facute pe raporte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai dupa mintea mea 26/36 si 22/32 au cam acelasi raport.

 

Oricum eu am trecut de la 22/32 la 26/36 cu caseta de 11-32. Ma descurc mai bine ca inainte.

 

LE. mintea mea e gresita. nu e identic raportul dar e pe aproape.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merita daca nu folosesti foaia mare si ultimele 3 pinioane. Tine cont ca 36 pe foaia mare cu 12 pe pinionul mic iti da un raport de fix 3. Asta e echivalent cu aproximativ foaie de 44 si pinion de 15. Daca de ex. acum ai 11-12-14-16, e cam ca si cum n-ai mai avea pinioanele 7,8,9 cand vrei sa te dai tare la vale.

 

Deci pe urcari nu tre sa-ti faci probleme daca ai acum 22/32. Cum ziceam, daca crezi ca pe foaia mare si ultimele 3 pinioane nu prea ajungi deloc, n-ai nicio treaba si schimba linistit pe 2x10. Eu mai folosesc foaia mare si pinioanele mici uneori pe coborari lungi, dar rar. Cred ca as putea si fara. Pentru stressul lipsa al schimbatului de foi, merita. Chiar azi m-am dat pe un traseul destul de fain si am oscilat mult intre foaia 1 si foaia 2. Pe 3 nu prea am ajuns decat rar. O foaie de 26 cu pinioane 12-36 mi-ar fi fost perfecta (si eu tot 22-32-44 cu 11-32 am). La mine nu stiu de ce, face si un mic chain suck daca nu-s atent cand trec de pe foaia mica pe aia mijlocie. Probabil de la lant, desi e destul de nou. As trece pe 2x10, dar e costisitor. Practic tre sa schimb tot si cata vreme nu uzez bine transmisia actuala, nu are niciun sens, mai ales ca pe la concursuri nu o sa ajung anul asta. Eu as astepta sa apara ceva uzuri si cand si-a mancat malaiul transmisia actuala de e de inlocuit macar o foaie de angrenaj/pinioane, atunci fa trecerea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ma intereseaza ...........26T foaie cu 36T pinion, echivaleaza sau e aproape de un 22T cu un 32T pinion.

 

Ma ierti te rog, da' ai facut topicul asta ca sa-ti faca altcineva 2 impartiri?

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ziceam, daca crezi ca pe foaia mare si ultimele 3 pinioane nu prea ajungi deloc, n-ai nicio treaba si schimba linistit pe 2x10.

 

Nu folosesc decat pe asfalt. La urcari imi faceam probleme ca trebe sa fac bulanul mai mare, dar daca o fi ceva , imping voios. :)

 

Eu as astepta sa apara ceva uzuri si cand si-a mancat malaiul transmisia actuala de e de inlocuit macar o foaie de angrenaj/pinioane, atunci fa trecerea.

 

Ce naiba sa mai zic, am rupt un lant, si ar trebui sa schimb caseta, lantul, si foaia mijloc. Surpriza, le am deja in cutie pe toate, astept sa le pun, si piticul ma impinge de la spate sa trec 2x10. E puternic rau piticul meu, practic n-am avut o caseta care sa ajunga la 1800km, si nici o componenta prea uzata.

 

Ma ierti te rog, da' ai facut topicul asta ca sa-ti faca altcineva 2 impartiri?

 

 

 Eu n-am stiut cum sa calculez un raport de putere, la fel cum nici nu stiu sa-mi calculez ce capacitate de cusca deraior am nevoie pt o combinatie data.

 

Am vazut 2x10 doar la elite, si la lume care baga grav pedale, si stiam ca ai avea nevoie de mai mult power pt ea, de aceea am deschis topicul ca stiu daca sunt ok sa trec pe 2x10 sau nu. Cand planuiesti sa upgradezi transmisia, si mai ai si pretentii de componente nobile, pai e normal sa deschid un topic, sa mai aflu si eu daca imi acopera nevoile sau nu.

 

Multumesc frumos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regula de trei simpla... Am foaie de 22 si pinion de 32. Ce pinion mi-ar trebui pentru foaie de 26 ca sa am raport identic?

22 ---------------> 32

26 ---------------> ??

 

Se inmulteste pe diagonala si se imparte la termenul fara pereche. https://www.google.ro/#safe=off&hl=ro&sclient=psy-ab&q=(26*32)%2F22%3D&oq=(26*32)%2F22%3D&gs_l=hp.3..0i8i30l4.192509.220754.2.221727.51.32.0.0.0.9.142.3227.4j26.30.0...0.0...1c.1j8.14.psy-ab.IecSIeVfjIM&pbx=1&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.46751780,d.bGE&fp=761166ffbde49034&biw=1215&bih=908

 

(26*32)/22=37,8 si se rotunjeste la intreg. Daca zecimala e peste la numarul intreg urmator. Adica 38. 

Ca e frumos combinat 22-32 si seamana cu 26-36 n-are nicio legatura cu matematica. 

Din experienta. La pinioane 2 dinti conteaza, la foaie 2 dinti e o diferenta enorma.

Ca e la moda faza asta cu 2 foi e o chestie, dar nu va suplini versatilitatea unui angrenaj cu 3 foi. Angrenajul cu 3 foi permite o etajare a vitezelor mult mai buna. E ca o cutie auto sport moderna cu multe viteze. O masina care-ti permite sa abordezi multe circuite/trasee. 

Cutiile cu putine trepte sunt pentru motoare cu puteri mari, dar mai ales cuplu. N-ai cuplu, folosesti mai multe trepte pentru a compensa.

 

Nu tot ce arunca pe piata SRAM sau Shimano se potriveste oricui. Dar cum se gasesc destui care nu stiu matematica vor avea intotdeauna clienti.

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 Dar cum se gasesc destui care nu stiu matematica vor avea intotdeauna clienti.

Inseamna ca aia care aleg 1x11 sunt de-a dreptul analfabeti .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca e la moda faza asta cu 2 foi e o chestie, dar nu va suplini versatilitatea unui angrenaj cu 3 foi. Angrenajul cu 3 foi permite o etajare a vitezelor mult mai buna. E ca o cutie auto sport moderna cu multe viteze. O masina care-ti permite sa abordezi multe circuite/trasee.

 

 

Comform calculului, la ultima viteza inferioara voi fi in dezavantaj cu 2 dinti la pinion. O sa supravietuiesc zic eu.

N-am ce etaja men, foaia de 22 o folosesc doar pt urcari severe, si foaia de 32 e cea mai abuzata. Foaia mare iar nu prea e folosita la munte.

Deci am urmatoatele combinatii pe care le folosesc:

- pe foaia mijloc 32T cu sa zicem 6-7 pinioane, ca am cusca lunga la deraior,

- pt urcare abrupta folosesc 22T si cu sa zicem 3-4 pinioane mari de pe acolo,

- pe o vale in viteza sau o sosea, folosesc 44T cu sa zice 11-14T (3 pinioane).

Nah de aici versatilitate pe cutia mea automata, am 14-15 combinatii pe care eu le folosesc. Pe cea de 2x10 as putea folosi toate combinatiile.

Repet, pentru mine. Poate pt tine e buna 3x9, si poate chiar 3x10.

 

Date suplimentare: anul trecut am facut mai mult concursuri decat ture, am o bicla foarte usoara, e hardtail, si eu am 68kg.

 

Singurul drawback sunt banii. Altul eu nu vad pt care as ezita sa trec la 2x10.

Tot ce arunca pe piata cei doi nu se numeste X.0 sau XX. Ca intr-acolo trag cu componentele, in afara de pedalier, care ar fi un M780, nu de alta, dar bratele de carbon imi dau emotii.Si la buzunar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu m-am gandit la matematica cand am pus 26/36. Ideea a fost urmatoarea: foaia mare o foloseam doar la coborari pe asfalt- pot sa ma lipsesc de asta. Foaia mica o foloseam doar cand eram foarte obosit  doar cu pinionul de 32 - 28 si am observat ca daca merg pe jos mai repede am cam aceeasi viteza. Acum folosesc cu foaia de 36 toata gama de pinioane si cu aia de 26 de la jumatea casetei  in sus. Urc cu 26/32 pe unde inainte nu reuseam sa urc cu 22/32. Pur si simplu combinatia asta ma forteaza sa merg mai tare. 

 

Am cam 700 km cu 26/36 si nu regret nici un moment. plus avantajul de a curata mai usor foile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urc cu 26/32 pe unde inainte nu reuseam sa urc cu 22/32.

 

Ce-mi place mie cand subconstientu' otravit de reclama si trend sfideaza fizica si legile universului ;))

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, asta a fost chiar tare. Ia sa nu mai trec nici eu pe pinioanele de 28 si 32, poate o sa urc pante ce nu le puteam urca pana acum. Azi am dat de o panta destul de draguta. Inclinatie 18-25%, lunga asa de aproximativ 1 km. N-oi avea eu antrenament si oi fi balena, dar dupa primii 500m cu foaie de 22 si pinion de 32, cand panta a devenit si mai inclinata, adica 22-25 eu am zis pas, m-am dat jos si gata. Oare daca stateam pe pinionul de 28 o urcam :)).

 

Nu zic ca nu e adevarat ce zice @dragancenusa. Pe distante scurte intr-adevar poti sa fortezi si urci, dar iti rupi genunchii daca tre sa o faci pe distante mari, ca de exemplu sa urci pe Postavaru, unde inclinatia e intre 15-30%, asa vro 4-5 km. Dupa ce bagi vro 2 km d-astia cu 26/32, o sa regreti ca nu ai foaia de 22 sau pinionul de 36. Bine, eu vorbesc de ciclisti amatori, care mai merg pe la cate un maraton, nu de d-astia super profi care merg pt podium.

 

Eu daca as trece la 2x10 as renunta la partea de viteza, nu la rapoartele de urcare (cel putin la forma fizica pe care (nu) o am).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dpdv greutate nu merita. Iti raman maneta, deraiorul, pleaca doar o foaie din 3, castig de sub 100g. Abia un 11x1 merita, unde dispar 2 foi si tot mecanismul de comanda aferent.

Trecerea la angrenaj de 2 placi cu cea mica de +26 o faci doar daca te tin bulanu' si plamanu', iar s-o-mpingi de coarne nu te deranjeaza.

 

Personal am acum 3x10, la care am schimbat foaia mica si idioata a Dyna-sysului de 24 cu una de 22 de 9V. Astept sa se uzeze pinioanele (34 cel mare) ca sa le schimb cu ceva cu 36. De ce vreau 22x36? Nu, nu ca m-as rupe si as obosi, pentru anduranta la ture ajunge cu vf si-ndesat ce am acum, ci pentru ca-mi place sa ma urc cu ea ORIUNDE. Imi da mie o satisfactie sadica sa nu trebuiasca vreodata sa imping la ea si o implinire imensa cand odat-ajuns in varf ma uit in spate pe unde am urcat si vad o rapa-n toata regula.

 

Timp in care, la un maraton/concurs, decat sa urci pe bicicleta cu 1-2km/h, e mult mai productiv sa alergi pe langa ea cu 7-8km/h, si mult mai putin obositor. Si-ti pui foaie de 26. Si esti si la moda :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce-mi place mie cand subconstientu' otravit de reclama si trend sfideaza fizica si legile universului ;))

%-(    :))  e buna asta.  

 

 

Oricum cred ca am mici probleme de exprimare. Nu am vrut sa zic ca dintr- o data dupa ce am pus 26/36 am devenit zmeu. Cred ca treaba cu subconstientu' era un pic invers: cand dadeam de greu bagam pe foaia de 22 si nu coboram pinioanele sa pot sustine o viteza care sa imi permita sa imi mentin echilibrul pe bicicleta( era greu ca dureau muschii). Acum nu mai am problema asta cu 26/ 32, pot mentine o viteza sufiecienta si muschii lasa-i sa doara ca nu  am angrenaj mai usor. Sunt mai motivat sa mentin o cadenta mai mare si sa si folosesc spd-urile cum trebuie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

%-(     :))  e buna asta.  

Ce-mi place mie cand subconstientu' otravit de reclama si trend sfideaza fizica si legile universului  ;))

 

 

Oricum cred ca am mici probleme de exprimare. Nu am vrut sa zic ca dintr- o data dupa ce am pus 26/36 am devenit zmeu. Cred ca treaba cu subconstientu' era un pic invers: cand dadeam de greu bagam pe foaia de 22 si nu coboram pinioanele sa pot sustine o viteza care sa imi permita sa imi mentin echilibrul pe bicicleta( era greu ca dureau muschii). Acum nu mai am problema asta cu 26/ 32, pot mentine o viteza sufiecienta si muschii lasa-i sa doara ca nu  am angrenaj mai usor. Sunt mai motivat sa mentin o cadenta mai mare si sa si folosesc spd-urile cum trebuie. 

 

 

 

Astept sa se uzeze pinioanele (34 cel mare) ca sa le schimb cu ceva cu 36. De ce vreau 22x36? Nu, nu ca m-as rupe si as obosi, pentru anduranta la ture ajunge cu vf si-ndesat ce am acum, ci pentru ca-mi place sa ma urc cu ea ORIUNDE

viteza maxima pe care o poti obtine 

22x36 1.43 1.90 2.38 2.85 3.33 3.80 4.28 4.76 5.23 5.71 6.18 22x36

asta la cadenta intre 30 si 130. la o cadenta de 70 ai avea cam 3,3km/h. nu e cam putin? poti mentine echilibrul? candente mai mari de 70 in panta si sa le poti mentine pe durata de timp mai mare e cam greu, cel putin pentru mine. eu de exemplu sub 3.5 km/h -4 km/h trebuie sa cobor de pe bicicleta ca nu mai pot mentine echilibrul, cel putin pe teren mai denivelat.-asta in panta nu pe teren drept.

 

dublu post scuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merg pe bicicleta de la 7 ani, adica de aproape 24. Nu ma laud, da' pot sta oricat pe loc in pedale, pot sa merg si cu spatele :)

Deci nu, n-am nicio problema in a-mi mentine echilibrul la 1-2 km/h, ca pe rampe nesimtite am cadenta f mica cand stau cu fundu' deasupra cadrului.

Limita e cauciucul spate, insa pot sa spun cu mana pe inima ca Michelin, desi n-are deloc succes la noi, e tata cauciucurilor de bicla sub toate aspectele (aderenta, durabilitate, rezistenta la pana), cel putin din cate am incercat eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe loc drept stau si eu, probleme apar la rampe mari cu teren bolovanos, santuri, denivelari mari. Oricum e vorba si de eficienta, mai tare obosesc daca pedalez pe asa o rampa decat sa merg putin mai repede pe langa bicla. ajung mai odinnit sus si daca nu mai rapid cel putin in acelasi timp.

 

 

 pot sa merg si cu spatele  :)

 

 cred ca asta e ideal, sa mergi cu spatele pe urcare.  :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt persoane care își mențin echilibrul pe bicicletă și stând pe loc. Nu cred că e ăsta un criteriu. La orice părere dată pe topicurile ce vizează rapoartele de transmisie ar trebui făcută o listă cu particularitățile fiecăruia. În primul rând greutatea ansamblului bicicletă-călăreț. Vârsta și perioada de când s-a apucat mai serios de cățărări MTB. Cam câți kilometri pe săptămână pedalează și cât la sută reprezintă urcuș serios. Dacă preferă să meargă la concursuri sau doar la ture lejere. Altfel avem un amalgam de idei al unor bicicliști cu diferențe mari.

Eu am 40 de ani și de vreo 2-3 ani merg mai des cu bicicleta pe munte. Am 100 de kilograme, bicicleta aproape 13. Nu merg la concursuri (prima evadare e doar o excepție) și merg cam 50 km într-o săptămână pe munte unde cam o treime urcare. Nu cred că m-aș descurca fără foaia de 22. Am și grup de pinioane 12-36. Cu 32 urc cam peste tot, dar cu 36 oriunde e fizic posibil ca înclinație și aderență. Urc mai repede pe bicicletă cu 22-36 decât colegii care împing pe același porțiuni. Rar mă dau jos din șa.

La coborâre dau pedale destul de des. Uneori și 44/12 e insuficient. Îmi plac mult porțiunile de viteză cu înclinație alternativă, coborâri urmate de urcări scurte atacate în forță pedalând în picioare pe foaia mare. Genul de montagne-russe.

Pentru mine ideal ar fi o combinație de 2 foi. 20-42 sau 20-40 cu pinioane 11-34.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu merg foarte bine de doi ani de zile pe 26/38 cu casetă 11-34 (nouă rânduri, nu 10). Nu prea am simţit nevoia de pinion de 36. Uneori parcă o placă mai mare n-ar strica, dar rar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am 100 de kilograme, bicicleta aproape 13. Nu merg la concursuri (prima evadare e doar o excepție) și merg cam 50 km într-o săptămână pe munte unde cam o treime urcare. Nu cred că m-aș descurca fără foaia de 22. Am și grup de pinioane 12-36. Cu 32 urc cam peste tot, dar cu 36 oriunde e fizic posibil ca înclinație și aderență. Urc mai repede pe bicicletă cu 22-36 decât colegii care împing pe același porțiuni. Rar mă dau jos din șa.

La coborâre dau pedale destul de des. Uneori și 44/12 e insuficient. Îmi plac mult porțiunile de viteză cu înclinație alternativă, coborâri urmate de urcări scurte atacate în forță pedalând în picioare pe foaia mare. Genul de montagne-russe.

 

Eu am 120kg si 29er destul de greu (daca mai conteaza). Chiar daca in mod normal prefer cadenta mai mica si forta mai mare, la deal nu ma descurc fara foaia de 22. Caseta e de 34 si la urcari serioase folosesc des combinatia 22-30, dar am mers cu limba pe afara si pe 22-34. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are dreptate vis-a-vis , e inutil sa precizam fiecare cu ce rapoarte ne descurcam .

Kulhavy merge doar cu o foaie de 36 si roti de 29" pe orice urcare pe care poate urca o bicicleta , dar nu are nici o relevanta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

E oarecum util, pentru ca se emit niste opinii cum ca fara 22T nu se poate, si oamenii care emit opiniile au 115-120kg. Sau peste 100 any way. Eu sunt in alt punct.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Practic cand schimbi pe 2 placi , renunti la ultimul pinion .

22/28 = 0.78 ( 3 placi , cu penultimul pinion )

26/34 = 0.76 ( 2 placi , cu ultimul pinion )

 

Te provoc la macin sa nu schimbi ultimul pinion :)) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles sa traiti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.