Sign in to follow this  
user999

Reglaj schimbator fata

Recommended Posts

Salut,

Am nevoie de cateva pareri referitor la schimbatorul fata.

 

Bicicleta are 8 pinioane si 3 foi. Schimbatorul fata este Suntour. La reglarea lui insa am multe batai de cap. Is incepator e a doua ora cand mesteresc la el, prima data l-am reglat mai din dalta dupa care l-am dus la service si l-a reglat mecanicul (desi nu pot sa spun ca mergea fara cusur, cum funtioneaza cel de pe spate, deore).

Acuma insa vreau sa il ma bazez doar pe mainile mele pricepute. Am inceput sa mesteresc la el dupa ce mi-a cazut lantul de cateva ori, inspre cadru, ultima oara cand mergeam spre lucru si m-am facut ca un porc si pe maini si pe haina, si am si intarziat :)

Am desfacut clema care tine cablul, am reglat sa fie la 2 -3 -4 mm distanta intre foaia mare si cusca, l-am pus paralele cu lantul.

Dupa toate astea am lasa schimbatorul fara cablu, si am strans surubul L pana cand cusca a atins lantul dupa care l-am destrans cat sa nu mai frece (cativa mm distanta intre cusca si lant)

Am legat cablul la schimbator, am schimbat pe foaia mijolcie (urca foarte bine), foaia mare (foarte bine). Am schimbat pe pinionul cel mai mic si am reglat la fel limita H.

Am trecut pe un pinion mijlociu si am coborat pe foaia mijlocie, a coborat lejer, pe urma pe foaia mica am avut probleme. Adica cat nu este presiune asupra lantului coboara, mai greu dar coboara, daca pedalez nu mai vrea sa coboare. Se aude cum lantul freaca cusca dar nu cade pe foaia mica.

Mi-am batut capul cu poztia custii, si tensiunea cablului 3 zile. Am inclinat cusca inspre cadru, si schimba foarte bine insa in stilul asta lantul freaca cusca cand e pe foaia mijlocie.

Acum am renuntat la stilul asta de reglaj si am destrans surubul L. Acum cand e pe cea mai mica foaie si pinion lantul e aproape centrat pe cusca schimbatorului. Urca mai greu pe foaia din mijloc, dar nu mai am probleme la coboratul lantului pe foaia mica.

 

Am tot citit pe net, si am vazut ca schimbatorul fata este problematic deobicei, insa am mai gasit o postare in care utilizatorul a exprimat aceleasi simtome, si la el solutia a fost sa schimbe butucul de la pedale inlocuind cel de 130 cu unul de 134.

Este posibil sa fie si in cazul meu aceasi problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discutia seamana cu asta. Bineinteles, principiile sunt aceleasi, amanuntele pot fi diferite.

Felicitari, tocmai ai inventat un nou cuvant: "a destrange".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seamana si nu prea, nu vreau sa primesc sfaturi cum sa il reglez, pentru ca l-am reglat si merge, schimba pe toate foile.

Dar nu l-am reglat precum arata toate videourile de pe youtube.

Acolo reglajul e facut in felul urmator:

pas 1 - lantul e pe foaia mica si pinion mare si reglezi limita inferioara a.i. distanta intre lant si cusca sa fie de 1 milimetru.

Eu daca fac asta nu mai functioneaza schimbatorul. Sa il aduc la 1 mm de lant am strans de surubul marcat cu L pana a ajuns la capatul cursei. Si problema era ca de pe foaia din mijloc nu cobora lantul pe foaia mica.

pentru mine pasul 1 dupa foarte multe incercari a fost - desfac surubul L de tot aproape a.i. acum am o distanta de aproape 5 - 7 mm, leg cablul la schimbator, reglez surubul de limita maxima si gata.

Dar problema ramane la posibilitatea ca lantul sa sara de pe foaia mica si sa cada intre pedalier si cadru.

Nelamurirea mea este daca e o incompatibilitate undeva la piese sau gresesc ceva cand reglez schimbatorul precum e prezentat in film ca fiind modul corect

 

Nota de subsol:

Dupa cum spuneam in primul post am mai reglat o data schimbatorul fata din dalta dupa care l-am dus la service. Eu presupun ca si nenea de la service l-a reglat cam in acelasi stil cum l-am reglat eu acum pentru ca lantul a trecut de cateva ori de foaia mica ( 5 - 6 ori cu aproximatie in mai putin de 500 de km)

 

Multumesc pentru aprecieri, acest cuvant mi-a fost cel mai la indemana in momentul dat, si fara misto eu il votez pentru a fi introdus in dex

Share this post


Link to post
Share on other sites

De obicei mutatul de pe o foaie pe alta se face din tensiunea în cablu, rolul șurubelelor este doar sa limiteze mișcarea schimbătorului. Dacă îl pui la 2 mm fata de foaia mică și lași cablul sa fie relaxat nu coboară de pe mijlocie pe mică?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am fost in aceiasi situatie tot pe o bicicleta focus, tot suntour, presupun ca acelasi. A fost reglat in toate felurile de multe ori dar niciodata nu a functionat cum trebuie, deci problema este la schimbator si nu la reglaje sau  la "maini pricepute". Eu l am schimbat cu un shimano mc 21 care a functionat corect si mult mai "ferm" din prima zi. Si la cat am dat pe el ma facut sa mi para rau ca nu l am schimbat din prima zi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"De obicei mutatul de pe o foaie pe alta se face din tensiunea în cablu, rolul șurubelelor este doar sa limiteze mișcarea schimbătorului. Dacă îl pui la 2 mm fata de foaia mică și lași cablul sa fie relaxat nu coboară de pe mijlocie pe mică?"

Exact, il las pe foaia mijlocie desfac cablul de la schimbator si cusca doar freaca lantul dar nu in trage pe foaia mica. Daca apropiu la maxim din surubul L schimbatorul de cadru atuncea coboara

 

Si bicicleta mea e tot Focus, probabil ca e acelasi tip de schimbator

Share this post


Link to post
Share on other sites

"De obicei mutatul de pe o foaie pe alta se face din tensiunea în cablu, rolul șurubelelor este doar sa limiteze mișcarea schimbătorului. Dacă îl pui la 2 mm fata de foaia mică și lași cablul sa fie relaxat nu coboară de pe mijlocie pe mică?"

Exact, il las pe foaia mijlocie desfac cablul de la schimbator si cusca doar freaca lantul dar nu in trage pe foaia mica. Daca apropiu la maxim din surubul L schimbatorul de cadru atuncea coboara

 

Si bicicleta mea e tot Focus, probabil ca e acelasi tip de schimbator

Intreaba-l pe userul Pinkbike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai Focus Highland Peak nu? Alea aveau schimbătorul Suntour pe fata. Au mai fost discuții despre schimbătorul acesta și concluzia generală a fost că altul este mai bun. Cred ca sub 50 Ron găsești un Acera/Alivio care merge mult mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da e Focus Highland Peak. E suficient un schimbator Acera sub 50 lei care sa mearga bine, tinand cont ca pe saitul celor de la Maros Suntour-ul costa 40 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca invii acest topic,dar e cam stresanta situatia.Schimbator Sram x0 in format 3x10 direct mount atinge foaia mare atunci cand este imperechiat cu pinioanele 8-9-10.La fel si foaia mijlocie prezinta cam aceleasi simptome.Angrenaj 44-32-26.Mi-a fost reglat atunci cand a fost asamblata bicicleta,dar dupa ceva timp s-a dereglat,Am fost din nou la acelasi mecanic care mi-a refacut reglajul(a spus ca s-a slabit o sufa).Dupa reparatie schimbatorul arunca lantul peste foaia mare.Nu a tinut reglajul decat o singura iesire (mai offroad cei drept),iar azi cand am mers cu bicla la servici problema a revenit.Ce pot face eu?Sincer nu prea as mai vrea sa merg din nou la mecanicul respectiv.M-am uitat la surubul H  dar n-am vazut  in pozitia  foaie mare pinion mic ca acest surub sa atinga ceva de pe la schimbator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand spui pinioanele 8,9,10, te referi la cele mai mari(ca dimensiune,nr.dinti) sau la cele mai mici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aruncatul lantului intre foaia mare si brat e una, si se regleaza din acel surub, cum ai zis si tu. Daca chiar ti-e frica sa umbli ca mai rau dereglezi, retine pozitia surubului (crestatura) ca sa il dai unde a fost, in caz ca nu ajungi la nici un rezultat. 

La atingerile lantului de cusca schimbatorului, problema e mai de finete. Insa oricat de bine ai regla, daca lantul sta foarte mult in diagonala, gen foaie mare - pinionul cel mai mare, tot va atinge. In principiu nici nu se merge asa, cu lantul mult in diagonala, in principal pe motiv de uzura, adica nu foaie mare si cele mai mari 2 sau chiar 3 pinioane, si invers cu foaia mica. De aici si specificatiile cu enspe viteze, inmultind nr de foi cu nr de pinioane sunt vrajeala, ca sa nu mai zic ca se si suprapun niste rapoarte.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pinioane 8,9,10 ma refer la cele mici. Știu de mersul în diagonala ca nu e recomandat , dar nu fac asa ceva niciodata. Eu vreau să-mi meargă lantul pe foaia mare și pinioanele cele mai mici, foaia mijlocie pe toate pinioanele (nu țin neapărat sa meargă pe extreme atunci mai mult ca sigur schimb pe foaia mare sau mica în funcție de pinionul pe care ma aflu). De umblat la șurub am umblat dar nici unul din ele nu mai atinge vreo parte a schimbătorului(asta asa era)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca la service ti l-a reglat cum trebuie si a mers, probabil ca nu a patit nimic ca defectiune. Mai ramane varianta ca surubul cu pricina e prea mult desfacut si trebuie sa invarti mai mult ca sa aibe efect. M-as mira sa se fi stricat filetul.

Daca ajunge sa arunce lantul intre foaie si brat, vezi sa nu atinga si schimbatorul in brat cand in invartire bratul ajunge in dreptul lui. Nici razant nu e bine sa treaca. In mers, din cauza flexiilor cadrului, mai ales cand te ridici in pedale, mai mult ca sigur va atinge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat din nou la service.Am venit de la servici direct acolo.Schimbatorul era cam stramb.L-a indreptat cu patentul,l-a reglat si momentan merge.Posibil in excursia din weekend sa-l fi lovit din greseala cu piciorul sau cu alte bucati mai tari din natura(lemne sau pietre de prin zona ).Avand pe direct mount sistemul de prindere si neavand o asa experienta cu schimbatoarele (pur si simplu erau reglate la service si in rest mergeau fara alte probleme) nu mi-am dat seama daca e drept sau nu .Consideram ca asa e pozitia lui. De flexat la un angrenaj pe hollowtech II cu sistem presfit ce sa mai flexeze.Acum functioneaza in parametrii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this