gibonu

Două zile pe lângă satul Sinoe

Recommended Posts

Hai noroc la toata lumea.

In Dobrogea mi-a placut de fiecare data cand am fost si totdeauna m-am întors acolo cu plăcere.

Locuri precum geamia de la Babadag sau parcul eolian Fântânele – Cogealac vroiam de ceva timp sa le vad, aşa că o plimbare cu bicicletea pe langa satul Sinoe suna bine.

Ca de obieci, completările la povestea sunt binevenite.

Asadar, fara prea multa introducere, pentru ca nu are rost.

Joi, 30.05.2013

Pe la ora 19.30, impreuna cu prietena şi cu bicicletele pe maşină am tăiat-o spre satul Sinoe, judeţul Constanţa.

Graţie noilor autostrăzi A2 şi A4 în 3 ore jumate eram în Sinoe.

Cazarea a fost la pensiunea Grindul Lupilor (http://www.grindul-lupilor.ro), 130 camera dubla / noapte, cu mic dejun.

Pensiunea mi-a placut, voi detalia spre sfârşitul poveştii.

Vineri, 31.05.2013

Babadag – Enisala – Sălcioara – Jurilovca – Ceamurlia de Jos – Baia – Mihai Viteazu

64 km

Bucata Mihai Viteazu – Babadag am parcurs-o cu trenul.

Planul teoretic presupunea să ne trezim în timp util astfel încât bucata de 5 km dintre satul Sinoe şi halta Mihai Viteazu să o parcurgem pe biciclete, iar la ora 08.00 sa fim tren.

Cum teoria este una iar practica cu totul alta, bineinţeles că nu ne-am trezit în timp util, aşa că am ajuns în halta Mihai Viteazu cu bicicletele pe maşină (acolo unde au si stat peste noapte).

Trenul avea câteva minute întârziere, suficient cât să montez aripile sau sa mai umflu rotile.

Între timp a apărut în haltă Săgeata Ablastră care mergea spre Medgidia şi deja mă bucuram pentru că până acum n-am avut ocazia să merg cu tipul ăsta de tren.

Până să apară trenul nostrul, cel care conducea Sageata ne-a făcut o informare meteo, din care am aflat că în ziua respectivă sigur va ploua şi că la Babadag era soare în urma cu 30 de minute.

Bucuria mersului cu Sageata Albastră nu a durat prea mult, pentru că în loc de Săgeata Albastră a apărut automotorul Albastru.

01-75_zps2e4dd3d5.jpg

A fost puţin cam greu să urcam bicicletele, însă naşul a fost baiat bun şi ne-a ajutat.

Plus că nu a comentat absolut nimic cu privire la biciclete in automotor.

După cum mă aşteptam, din halta Mihai Viteazu nu se putea cumpăra bilet pentru bicicletă, doar pentru persoane.

Aşa ca i-am dat naşului cei 10 lei, cat ar fi costat biletele pentru biciclete.

Bicicletele au stat foarte bine in automotor.

02-69_zps3ed4d9b1.jpg

Pledoarie, în tren, pentru achiziţionarea biletelor de călătorie.

03-63_zps97f00377.jpg

Primul obiectiv văzut în Babadag.

04-63_zpsd12761a5.jpg

Din păcate, poarta era închisă.

05-62_zps0acaa736.jpg

Câteva vorbe despre Sari Saltuk Baba şi despre cei care s-au ocupat de restaurare.

06-60_zps7cc895e1.jpg

Mormânt musulman, in aceiaşi curte.

07-59_zpsb949efbb.jpg

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci ati calatorit cu o legenda vie si aproape piesa de muzeu in acelasi timp :) : automotorul clasa 78, fabricat de Uzinele Malaxa Bucuresti. Au fost construite 43 de exemplare in varianta simplă și 16 exemplare in varianta dublă (două unităti cuplate). În prezent se mai află în exploatare 26 de exemplare din varianta simplă din care 12 pentru uzul administrației CFR și 14 pentru transportul de călători (unul fiind chiar acesta :) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ xemax

Multumesc pentru completare.

Binevenita, ca de obicei.

@ Traveller

Interesanta completarea legata de automotor.

Multumesc.

Am mai mers cu bicicleta in automotor, pe ruta Pitesti - Curtea de Arges, cativa ani la rand, in perioada 2002-2006, in drum spre Transfagarasan.

Nu stiu daca automotoarele de la Pitesti - Curtea de Arges erau clasa 78.

Tin minte ca de fiecare data trebuia sa negociez la greu cu nasu' ca sa ma lase sa ma urc cu bicicleta.

Pe atunci nu exista biletul pentru bicicleta.

Vineri, 31.05.2013 – Partea a II-a.

Babadag – Enisala – Sălcioara – Jurilovca – Ceamurlia de Jos – Baia – Mihai Viteazu

64 km

Relativ aproape de mormântul lui Sari Saltuk Baba se află geamia Ali Gazi Paşa.

08-54_zps2025cc04.jpg

Interiorul.

09-53_zpsf6a2e454.jpg

10-53_zpsf3444d76.jpg

Probabil un Coran.

11-50_zps339d44c2.jpg

Tavanul din lemn.

12-38_zpseb6833de.jpg

Despre restaurarea geamiei.

13-24_zps011ec1d8.jpg

Cişmeaua geamiei, aflată la aproximativ 2 metri sub nivelul străzii.

14-23_zps12b35ec3.jpg

Mausoleul lui Gazi Ali Pasa, chiar lângă geamie.

15-21_zps7fa6835b.jpg

Mormântul propriu-zis, din interiorul mausoleului.

Se pare că ţesătura este cusută cu fir de aur.

16-17_zpsa6dab721.jpg

Casa Imanului, construcţie mai recentă, aflată în aceiaşi curte cu geamia şi mausoleul.

17-12_zpscde70b96.jpg

Geamia văzută din stradă.

18-11_zpsa976f42a.jpg

Pridvorul.

19-6_zpsab6d6c7f.jpg

Geamia văzută din spate.

20-6_zpsbe8e99a0.jpg

Vârful minaretului.

21-5_zps9a724c84.jpg

Două amănunte interesante:

Se pare că mortarul folosit la construcţia geamiei conţine păr mărunţit de cămila, pentru a fi mai solid.

Machete geamiei din Babdag este prezentă în muzeul Miniaturk din Istanbul (http://www.miniaturk.com.tr/) la secţiunea “Moştenirea Otomană în Europa”, alături alte construcţii, cum ar fi podul de la Mostar.

Pozele de mai jos sunt făcute de mine, in 2010.

22-5_zps6b2739d3.jpg

23-5_zps03537624.jpg

Turbesi = mormânt.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vineri, 31.05.2013 – Partea a III-a

Babadag – Enisala – Sălcioara – Jurilovca – Ceamurlia de Jos – Baia – Mihai Viteazu

64 km

Statuia lui Nicolae Bălăşescu Nifon, de unde am alfat că au exista şcolo româneşti in Dobrogea încă otomană.

25_zps7e6ef6f6.jpg

O nouă generaţie de şahişti în parcul din Babadag.

26_zpsccd2917c.jpg

Monument dedicat memoriei celor care au murit în Primul Război Mondial, în perioada 1916 – 1919.

27_zps121bb7b5.jpg

Monument căruia i s-a adăugat o placă în 1995, placă care nu mai corespunde ce ceea ce scrie pe monument referitor la Primul Război Mondial.

28_zpse0a20385.jpg

Nu prea am înţeles ce caută statuia ursului în parcul de la Babadag.

29_zpsdd1d0ace.jpg

Spre Enisala, pe DJ 223A.

Drumul este coală de hârtie în ceea ce priveşte calitatea asfaltului si slab circular.

30_zpsc5979a96.jpg

Pata de culoare care se vede în zare este o plantaţie de in.

31_zps5d970973.jpg

Căţiva maci pe marginea drumului.

32_zps52bbdc20.jpg

Irigaţii.

33_zps46d29310.jpg

Şi pompa diesel care alimenta sistemul de irigaţii.

34_zps661dad1c.jpg

Floare de in.

35_zps6c54df2e.jpg

Plantaţie de in, văzută mai de aproape.

36_zps78b7bfb7.jpg

Fântâni cu cumpănă, la intrarea in Enisala.

37_zpsaef5fd26.jpg

  • Upvote 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vineri, 31.05.2013 – Partea a IV-a

Babadag – Enisala – Sălcioara – Jurilovca – Ceamurlia de Jos – Baia – Mihai Viteazu

64 km

Pe la jumatatea satului, pe strada prinicipală, am găsit un muzeu.

40_zps7834e252.jpg

41_zps8f391de2.jpg

Ar fi fost pacat sa nu ne oprim sa-l vizitam.

Vedere din strada principală.

42_zpsc2beddd2.jpg

Acoperisul de stuf şi pereţii grosi (probabil din chirpici) faceau interiorul foarte răcoros, deşi nu era foarte cald afara.

Diverse putini, razboiul de ţesut sau sculele pentru tors lâna am vazut că exista în aproape orice muzeu pe tema asta, aşa că nu voi inisista asupra lor.

Acoperişul de stuf văzut mai de aproape.

43_zpse5d46cca.jpg

44_zps6eff1305.jpg

Referitor la acoperişul din stuf, doamna de la muzeu ne-a spus ca nu prea merita, deoarece trebuie relativ des întreţinut, în sensul că o părţi din stuf trebuie înlocuite periodic.

Altfel, bucăţi de stuf cad din acoperiş şi fac mizerie prin curte.

Bunica grapei de azi.

45_zps21ce3b53.jpg

Diverse unelte din lemn.

46_zps36b1a658.jpg

Coş de nuiele, izolat cu var, in care se păstau cerealale peste iarnă.

Varul avea rol de protecţie împotriva insectelor.

47_zps95485ca9.jpg

Obiect cu destinaţie incertă.

48_zps4775724a.jpg

Doamna de la muzeu ne-a spus că era o sanie, pe care se căra lemn sau stuf.

Nu prea înţeleg de ce ar fi fost nevoie la sanie de părţile ascuţite de pe exterior.

Am mai vazut si prin alte părţi ceva similar, iar obiectul din poza de mai sus era descris ca o formă primară de grapă.

În sensul că un om stătea in genunchi pe el, în timp ce era tras cu calul pe câmp.

Dacă poate cineva lămuri problema, rămân dator.

Ce-a mai rămas dintr-o lotcă.

49_zps20d3ad4a.jpg

Gard de nuiele.

50_zps22b654c6.jpg

Ţest pentru copt pâinea.

De mult timp îmi doresc să mânanc o păine făcută la ţest.

Am vazut odată la “Viaţa satului” tot procesul tehnologic si de atunci mi-a rămas în cap dorinţa.

51_zps2933826c.jpg

Dacă nu mă insel, fiarele astea funcţionau cu cărbuni încinşi.

52_zpsebf7ad89.jpg

Cântare fără afişaj electronic.

53_zps5e52132d.jpg

Pâlnie pentru vin, care n-am înţeles cum funcţionează şi nici doamna de la muzeu nu a ştiut să ne explice.

54_zpsd115f042.jpg

Foale de fierărie n-am mai văzut până acum.

55_zps532b1498.jpg

Inscripţie de pe vremea când la Ismail nu se scria in chirilice.

56_zpsf4e9e4b6.jpg

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte interesant obiectul "cu destinatie incerta", l-am regasit si eu in curtea unei biserici din Nessebar - Bulgaria:

 

post-12928-0-83309500-1370463459_thumb.jpg     post-12928-0-29546200-1370463484_thumb.jpg

 

Superba casa-muzeu, am copilarit intr-o casa care avea tot asa un cerdac / o prispa pe lungimea a doua laturi   8->     .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca pana la urma este vorba de o grapa fina ?!? pentru gradina. Mi-am tot muncit mintea mea si pe a lu' gogu sperand sa gasesc ceva; chochetam cu ideea unei unelte asemanatoare ca scop cu o melnita folosita pentru extragerea fibrelor din tulpinile unor plante e.g. canepa, da' nu se leaga nimic.

 

Imi place, continuati dn gibonu! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BlueKing-69 & xemax

Multumesc.

Vineri, 31.05.2013 – Partea a V-a

Babadag – Enisala – Sălcioara – Jurilovca – Ceamurlia de Jos – Baia – Mihai Viteazu

64 km

Continuăm alergarea spre Sălcioara, ghidaţi de un indicator rutier mai bătrân.

60_zps61a53496.jpg

Probabil rezervor mobil de motorină. Mi-a placut sistemul de pompare al conţinutului.

61_zps61b81dc8.jpg

Şanţ pietruit, cum nu prea am văzut prin alte sate. Păcat că era plin de buruieni, insă probabil nu ploua prea mult pe la Enisala.

62_zps7120a146.jpg

Plantaţie de in, la iesirea din sat.

63_zpsbedef0a5.jpg

Ne apropiem de ruinele cetăţii, care din câte ştiu se numea Heracleea.

64_zps2881713f.jpg

Ultima parte a drumul de acces, inchis cu o barieră traficului auto.

65_zps49816b3d.jpg

Indicator montat langă barieră şi inscripţie adăugată probabil pentru a se preîntâmpina discuţiile inutile de la casa de bilete.

66_zpsf3095740.jpg

Oi la odihnă în baltă.

67_zpseb59720b.jpg

Lacul Razelm văzut din poarta cetăţii.

68_zps0a3f3d01.jpg

În interior n-am mai intrat, pentru că îl ştiam, plus că am fost asigurat de cel care vindea bilete că nu s-a mai schimbat nimic în ultimii ani.

Drumul perfect asfaltat care face legătura între DJ 222 si ruinele cetăţii.

69_zps0a045e02.jpg

Continuăm alergarea spre Sălcioara.

70_zps6f81e3b1.jpg

Cetatea rămâne în urmă.

71_zps1f382833.jpg

Trecem pe lângă marcajul de hotar al Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării.

72_zps0d71f8c3.jpg

În ziua respectivă nu se efectuau trageri.

73_zps30049be4.jpg

Broască ţestoasa angajată în treversare DJ 222.

La sol,

74_zpsa63ce389.jpg

şi în aer.

75_zps84ca9564.jpg

După poze, am dus broasca pe partea cealaltă a drumului, raportat la poziţia în care am gasit-o.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper să nu deranjeze prea tare...dar am rămas puțin surprins de ceva...

 

Octombrie 2007

 

dsc03485wb.jpg
 
Drumul nu era asfaltat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

P1050580_resize.jpg

 

In 2010 proaspat asfaltat. In 2009 era ca in 2007 :D
 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte interesant obiectul "cu destinatie incerta", l-am regasit si eu in curtea unei biserici din Nessebar - Bulgaria:

 

attachicon.gifP1050904.JPG     attachicon.gifP1050906.JPG

 

Superba casa-muzeu, am copilarit intr-o casa care avea tot asa un cerdac / o prispa pe lungimea a doua laturi   8->     .

Am o banuiala ca sint pentru prelucrarea in-ului si cinepii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o banuiala ca sint pentru prelucrarea in-ului si cinepii.

 

Sint de parerea ta dar nu sint sigur.

Prin partile noastre, pe limba noastra se numea "Hechel", destinat prelucrarii inului si a cinepei  "fieraite" cu mina si la foalele prezentate mai sus - aceste foale le cunosc din frageda copilarie - vecinul nostru era fierar si fieraria lui a exista si functionat (in timpul verii) pina acum doi ani. Omul era un Sommersachse = sas de vara care-si petrecea o parte a anului prin locurile natala si casa stramoseasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumoasa regiunea, ca de altfel si punerea pe hartie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut  @gibonu, frumoasa tura in "Tara soarelui". Imi place cum s-au "montat" traseele, ca sa vizitati nu sa "alergati"...

 

In Dobrogea sunt multe comori ascunse (culturale/naturale), cine este pasionat si are rabdare, le descopera...

Acolo in jurul cetati Enisala, o campare de noapte, te incarca "de toate energiile"...Am probat... Sper sa mai ai timp ptr. asa excursii.

 

...@ Frank (ca si ceilalti de mai inainte), ai intuit perfect, aceea unealta, este o scarmanatoare de fibre, de canepa ("hecela", in Ardeal).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos!

Ai putea zice plat, plat dar cate imagini frumoase.

Mie mi-a placut broasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Pandy

Nu este niciun deranj.

Chiar multumesc pentru poza si pentru ocazia de a vedea cum arata drumul de acces acum cativa ani.

@ fnp

Tare spotul.

Le mai tineam minte doar pe cele cu baculanta si cu cablul electric.

@ Max & Frank

Este posibil sa fie cum spuneti voi.

Oricum, cert este ca acel obiect nu este o sanie de mers pe zapada cu ea.

@ sopinel

Multumesc.

@ Geoopsy

Multumesc.

N-am alergat niciodata in turele pe care le-am facut cu bicicleta.

Nu m-a atras niciodata ["acumularea de kilometri"

@ iacobdoc

Multumesc.

Va mai fi o broasca, mai spre sfarsitul povestii.

Vineri, 31.05.2013 – Partea a VI-a

Babadag – Enisala – Sălcioara – Jurilovca – Ceamurlia de Jos – Baia – Mihai Viteazu

64 km

Că tot s-a vorbit de plat, o scurtă bucată în urcare, cu ruinele cetăţii Heracleea pe fundal.

80_zps7637670d.jpg

Tunel vegetal, înainte de intrarea in Sălcioara.

81_zpsc7535fd6.jpg

Înfiinţarea unei noi plantaţii de viţă de vie, în apropiere de Jurilovca.

Sau cel puţin cei care munceau acolo mi-au spus ca este viţă de vie.

82_zpsdc0b9257.jpg

83_zps94660c79.jpg

Plăcuţ-bilingv (pe sensul de intrare scria numai în română).

84_zpsd1ed4079.jpg

Alte denumiri scrise bilingv.

85_zps579f0a19.jpg

Deja era tarziu, iar micul dejun mâncat pe fuga la Grindul lupilor se dusese demult.

Iniţial am găsit o cărciuma lânga zona în care se face îmbarcarea spre Gura Portiţei, dar aici nu aveau mâncare.

Însă cei din cârciumă au fost de treabă şi ne-au recomandat altă cărciumă, la căteva străzi distanţă.

Restaurantul Lotca din Jurilovca.

Arată a şantier pentru că erau în plin proces de extindere.

N-am înteles exact, însă spuneau ceva de genul că în curtea interioara vor fi camerele unei viitoare pensiuni.

86_zps845cb35a.jpg

Ciorba (borşul) de peşte

87_zps745f7da9.jpg

şi scrumbia.

88_zps6bd4271f.jpg

Mâncarea a fost bună, însă nimic deosebit.

În plus, scrumbia era puţin crudă prin zona coloanei vertebrale, deoarece cred că au pus-o direct congelată pe grătar.

Oricum, ar fi fost aiurea să mâncăm pizza la Jurilovca.

Propunere de traseu.

89_zpsd5367944.jpg

Contraste dobrogene, între Jurilovca si Ceamurlia de Jos.

În sensul că, aici pământul se munceşte cu tractoare John Deere, moderne şi imense

90_zpsb0da4115.jpg

iar câteva zeci de kilometri mai în urmă, lângă cetatea Heracleea, un cuplu de oameni pe la 60 de ani, arau un lan de porumb cu un măgăruş puţin mai decât braţele (coarnele) plugului.

Plus că săracul măgăruş avea şi un fel de botniţă la gură, probabil că să nu mânănce frunzele de porumb.

Recunosc sincer că mi-a fost ruşine să-i fotografiez pe acei oameni şi pe măgăruşul lor.

Plantaţie de pepeni sau ardei, după cum ne-a spus un localnic biciclist.

Dacă nu se înţelege bine din poză, este folie de plastic acoperită cu pământ.

91_zps80c0f4ab.jpg

Primul contact vizual cu eolienele Dobrogei (dimineaţă nu le-am văzut din tren din cauza ceţii).

92_zpsf47848ef.jpg

Grâu şi nori.

93_zpsc951c323.jpg

Pe DN 22 (E87) între Baia si Mihai Viteazu.

94_zpscd91566a.jpg

Asfaltul este coală de hărtie, însă nu este chiar cel mai bun drum de mers cu bicicleta, datorită maşinilor care circulă cu viteză mare.

Până la Mihai Viteazu nu a mai fost nimic deosebit.

Acolo, am pus bicicletele pe maşina care ne aştepta în haltă şi în 10 min. eram deja la pensiune.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sâmbată, 01.06.2013

Sinoe – Mihai Viteazu – DN22 – Fântânele – Cogealac – Ţariverde – Nuntaşi – Istria – Sinoe

56 km

DJ226, între Sinoe şi Mihai Viteazu, cu o parte din plopii de pe margine tăiaţi.

90_zps47514259.jpg

Judecând după ce a mai rămas pe marginea drumului, pareau copaci destul de bătrâni.

91_zps7b806db8.jpg

Canal de irigaţii la intrarea in Mihai Viteazu.

După cum arată stratul de pâmânt de la baza canalului, pare că pe aici n-am mai trecut apa de foarte mult timp.

92_zps6f347f3c.jpg

Pată de culoare în Mihai Viteazu.

93_zpsc7956d6a.jpg

Intersecţia DJ226 cu DN22.

Noi am continuat alergarea spre Ţariverde.

94_zpsa2d16dd3.jpg

Am mers câţiva km pe DN 22, apoi pe un drum de pământ paralel cu şoseaua naţională, după care am virat dreapta spre Fântânele.

Indicator deocamdata nu există (probabil n-a mai fost montat după reabilitarea DN22), însă am gasit drumul foarte uşor, imediat după un drum cu barieră.

Indicaţia despre drumul cu bariera am primit-o de la un angajat al unei firme de pază, care în prealabil a venit cu maşina lângă noi, că se se asigure ca că nu suntem hoţi de fier vechi.

Apoi, omul ne-a explicat că în special scările de la centralele eoline sunt tentante pentru hoţii de fier.

Eram deja pe tărâmul eolinelor, iar vântul batea din faţă.

Ideal pentru eoline, însă nu şi pentru noi.

95_zpsbb1e1bf3.jpg

96_zps3a80f856.jpg

97_zps7eb6f5ff.jpg

Drum pe câmp impecabil, construit probabil pentru deservirea centralelor eoliene.

98_zpsd90bc392.jpg

Satul Fântânele, cu pădurea de eoline pe fundal.

99_zpse6aaca31.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sâmbată, 01.06.2013 - Partea a II-a

Sinoe – Mihai Viteazu – DN22 – Fântânele – Cogealac – Ţariverde – Nuntaşi – Istria – Sinoe

56 km

Între timp, s-a schimbat puţin forma turbinelor eoliene, semn că am intrat în parcul eolian Fântânele – Cogealac, cel mai mare parc eolian din Europa continentală.

100_zps1f0a9986.jpg

Concret, în parcul eolian Fântânele – Cogealac se află 240 de turbine eoliene, marca General Electric, fiecare cu o putere instalată de 2,5MW, capacitatea totală instalată fiind de 600 MW.

Ca termen de comparaţie, hidrocentrala de la Porţile de Fier I (partea română) are o capacitate instalată de 1080 MW, iar cea de la Vidraru de 220 MW.

Delimitarea între parcul eolian Fântânele – Cogealac şi alte turbine eoline (care nu sunt marca General Electric) nu există.

Singurul lucru care se vede este doar o pădure de eoline.

Din câte ştiu, parcul eolian Fântânele – Cogealac a fost constuit de nişte americani numiţi Continental Wind Partners, care ulterior au vândut parcul cehilor de la CEZ.

Sau cel puţin aşa scrie pe Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/F%C3%A2nt%C3%A2nele-Cogealac_Wind_Farm

Despre aceste turbine eoline se spune că au 100 de metri înălţime iar diametrul rotorului este de 99 de metri.

Sau cel puţin aşa spun cei de la CEZ:

„Fiecare dintre turbinele eoliene este înaltă de 100 de metri şi are un diametru al rotorului de 99 de metri.”

Sursa: http://www.cez.ro/ro/media/comunicate-de-presa/158.html

Fără a fi specialist în domeniu, după ce am trecut pe lângă ele, chiar nu mi s-a părut ca acele turbine au 100 de metri inălţime.

După o logică de nespecialist, 100 metri = un bloc de aproxiamtiv 30 de etaje, iar acele turbine nu păreau atât de înalte.

Însă, poate greşesc eu.

Dacă tot am ajuns acolo, ar fi fost păcat să nu ne fi oprit la baza unei turbine eoliene.

101_zpsad95110a.jpg

Ceea ce se vede deasupra uşii de acces par a fi nişte radiatoare (4 în total pe un pilon).

102_zpsb03decbe.jpg

Dacă poate cineva să explice la ce folosesc acele radiatoare, rămân dator.

Prinderea la sol.

103_zps1bb3c2dc.jpg

Uşa de acces în interiorul pilonului.

104_zpsf28536b6.jpg

Restricţii privind accesul.

105_zpsb25089ee.jpg

Gură de aerisire, sub uşa de acces, prin care se tragea aerul catre interiorul pilonului.

La fel, dacă poate cineva să explice de ce se trage aer in interior, rămân dator.

106_zps245f10d7.jpg

La baza pilonului.

107_zps4fb0eda3.jpg

108_zps8164eb53.jpg

Rotorul cu siglele CEZ si General Electric.

109_zps052e1693.jpg

Bicicletele la odihnă sub eoliene.

110_zpsda703cf0.jpg

In centrul satului Fântânele.

111_zpsb225b54d.jpg

Prinderea inferioară stânga de la portbagaj s-a rupt. N-aveam sârmă sau şoricel (colier din plastic) la mine, aşa că am făcut o ţigănie cu o bucată de sfoară.

112_zps5e73c868.jpg

Despre cei care au participat la construcţia primului lot de 139 de “turbine de vânt”.

113_zpsace439f3.jpg

Alte restricţii.

114_zps770412c6.jpg

Satul Fântânele rămâne în urmă.

115_zpsff65e575.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sâmbată, 01.06.2013 – Partea a III-a

Sinoe – Mihai Viteazu – DN22 – Fântânele – Cogealac – Ţariverde – Nuntaşi – Istria – Sinoe

56 km

Continuăm alergarea spre Cogealac, pe DC 77.

120_zps1c24660b.jpg

Undeva între Fântânele şi Cogealac se află Centrul de control al parcului eolian.

121_zps12b46579.jpg

122_zpseb219cb2.jpg

Planul iniţial era să ajungem şi în cheile Dobrogei.

Însă, datorită faptului că am ajuns destul de târziu în Cogealac, a trebuit să renunţăm la chei.

Rămân pentru data viitoare.

Gard de piatra în Cogealac.

123_zpsd8e7b4fa.jpg

Numele de Cogealac derivă din cuvântul turcesc Hogeainlic care înseamna "poşta mare", localitatea fiind situată la jumătatea distanţei dintre Tulcea şi Constanţa.

Motiv pentru care aici se schimbau caii de la poştalioane.

Masa din ziua respectivă, luată pe o bancă din Cogealac.

Si bunul meu prieten Victoraş, cel care mă însoţeşte, de aproape 15 ani, peste tot pe unde mă duc.

Foarte bună brânza de oaie cumpărătă de la Fântânele.

124_zps12171a31.jpg

Într-un parc mic din Cogealac.

125_zpsf452ac98.jpg

126_zps42642ae8.jpg

Despre programul “Dumbrava eroilor”

127_zps9141cd69.jpg

Bornă kilometrică în Ţariverde.

128_zps76ca9e3f.jpg

Fosta biserică germană (probabil protestantă la origine) din Ţariverde.

129_zps5d00dd90.jpg

În curtea bisericii.

130_zps9404d763.jpg

O biserică similară am văzut şi in Cogealac, biserică care acum este ortodoxă.

Parte din germanii dobrogeni au fost singura populaţie de origine germană care a trăit în Imperiul Otomana, până în anul 1878.

Mai multe despre germanii dobrogeni: http://ro.wikipedia.org/wiki/Germani_dobrogeni

Din Ţariverde am traversat DN 22 şi am continuat pe DJ 226A spre lacul Nuntaşi.

Parcul eolian Fântânele – Cogealac rămâne in urmă.

131_zps8baef48f.jpg

Intersecţia DJ 226A cu DJ 226, unde am virat stânga, spre Mihai Viteazu.

132_zps828e7b59.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sâmbată, 01.06.2013 – Partea a IV-a

Sinoe – Mihai Viteazu – DN22 – Fântânele – Cogealac – Ţariverde – Nuntaşi – Istria – Sinoe

56 km              

 

Din nou lângă limita rezervaţiei.

 

135.JPG

 

Lebede pe lacul Nuntaşi.

 

136.JPG

137.JPG

 

DJ226 spre satul Istria, înainte de intersecţia cu drumul care merge spre cetatea Histria.

 

138.JPG

 

Mânăstirea Sfântul Ilie, (în apropiere de intersecţia cu drumul care merge spre cetatea Histria), încă în construcţie.

 

139.JPG

 

140.JPG

 

DJ226, cu trafic auto aproape inexistent.

 

141.JPG

 

Biserica Sfânta Treime – Sfântul Nicolae din satul Istria, se afla în plin proces de restaurare.

 

142.JPG

 

143.JPG

 

144.JPG

 

Din satul Istria nu a mai durat mult până am ajuns in Sinoe. 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

[OT]: Tot legat de scandura incrustrata cu pietre, am vazut acum cateva zile un album foto Into the world: Asia 2013 - Turkey, iar in album poza asta (fara explicatii): 

 

945935_582291428482273_28891343_n.jpg

 

Mai devreme sa mai tarziu tot aflam noi cum se folosea unealta asta! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumos; este o zona superba. Am fost si o sa revin mereu cu placere acolo.

 

Deci se poate cu bicla in trenul de Tulcea; eu am fost cu 2 saptamani inaintea voastra dar nu am luat bicicleta crezand ca nu o sa ma lase in sageata cu ea. Eu aveam de mers intre Bucuresti si Babadag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.