Vlad-Lese

XC Hardtail 1100-1400 lei

Recommended Posts

Buna ziua, as dori un sfat pentru achizitionarea unei biciclete MTB. Sunt din Iasi, am 16 ani, inaltime de 1.80, 70 kg si m-am apucat de curand de ciclism(merg cam 300 km pe luna, am casca pantaloni etc.) dar imi lipseste bicicleta... Momentan am un DHS Climber, cumparat acum vre-o 4 ani full suspension cu roti de 26 dar nu prea sunt multumit deoarece este foarte greu si suspensia de pe spate ma cam trage inapoi la dealuri. As dori sa imi cumpar o bicicleta, cu un buget de cam 1100-1200 RON. Astept orice fel de sfat, dar m-ar interesa in principal la marimea rotii, hardtail/full suspension bicicleta noua/second hand, 29-er sau clasicul 26 si o firma mai de incredere.

Pana acum m-am uitat pe site-uri de licitatii si pe forumuri si cam asta am gasit...

http://www.निषिद्ध/biciclete/mountain-bike/bicicleta-gt-outpost-frane-disc-marimea-50-roti-pe-26-a126707338

Astept opinii in legatura cu aceasta bicicleta singura problema fiind ca am vorbit cu vanzatorul, si el cumpara lucruri si le vinde mai departe, deci nu prea am cum sa stiu de cand e bicicleta, daca are probleme etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu m-as increde in biciclete second hand deoarece pot sa-ti faca o teapa, mai ales daca nici macar nu o vezi.

La bugetul asta poti sa-ti iei biciclete la prima mana mai proaste insa daca mai strangi 3-4 milioane poti obtine asta http://www.sprint-bi.../apolon-26.html care are frane hidraulice pe disc, are opt pinioane si schimbatoare Shimano Acera. OK. Acum intervine alt factor. Pentru ce vrei sa o folosesti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze daca gresec cu franele hidraulice, dar mie asa mi s-au parut a fi deoarece nu au cablu ci camasa este pana jos. :-S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu m-as increde in biciclete second hand deoarece pot sa-ti faca o teapa, mai ales daca nici macar nu o vezi.

La bugetul asta poti sa-ti iei biciclete la prima mana mai proaste insa daca mai strangi 3-4 milioane poti obtine asta http://www.sprint-bi.../apolon-26.html care are frane hidraulice pe disc, are opt pinioane si schimbatoare Shimano Acera. OK. Acum intervine alt factor. Pentru ce vrei sa o folosesti?

 

Scrie clar ca are frane mecanice bicicleta respectiva, nu hidraulice (si frane pe disc SHIMANO mecanice). Chiar daca franele nu stunt foarte bune, ce este mai important este ca bicicleta este pregatita pentru frane pe disk, si poti pune relaxa la iarna un BB7 pe fata, si este alta viata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Theodor, eu doresc sa folosesc in principal peasfalt, dar si prin padure oleaca sa pietris, si ce ma intereseaza cel mai mult e sa pot sa ur dealuri usor cu ea.

danfizesan, deci ce sa inteleg? merita bicicleta sau nu?

Astept si alte sfaturi, eventual alte modele de biciclete :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Theodor, eu doresc sa folosesc in principal peasfalt, dar si prin padure oleaca sa pietris, si ce ma intereseaza cel mai mult e sa pot sa ur dealuri usor cu ea.

danfizesan, deci ce sa inteleg? merita bicicleta sau nu?

Astept si alte sfaturi, eventual alte modele de biciclete :)

Sincer nu stiu nimic despre cadru, dar echiparea este obisuita pentru zona asta de pret. Nu stiu daca vrei neaparat acum bicicleta, dar daca astepti pana la iarna iei mai buna la banii astia. La 1540 eu am luat Focus Whistler 2012. Your call.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principal nu as vrea sa pierd vara asta deci da, as cam dori sa cumpar una cat de curand... Daca aveti un pont sau o bicla buna pls spuneti sunt nou in domeniu :0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar daca esti nou, faptul ca mergi 300km pe luna inseamna ca ai mers cel putin 300 km intr-o luna. Nu? Probabil pe o bicicleta imprumutata care face parte dintr-o anumita categorie. Ideea e ca ar trebui sa incepi sa-ti dai seama cam ce categorie bicicleta te-ar avantaja pe tine. Iar la bugetul alocat de tine pentru bicla nu ar trebui sa intri in discutii de genul frane hidraulice, mecanice, VBrake, Cantilever, etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nu merg pe o bicicleta imprumutata ci pe un DHS de 20 de kile, si nu eu am intrat in discutii cu tipuri de frane si alte detalii, eu doar am intrebat cum vi se pare bicicleta din acel link si daca stiti una mai buna cam pe la acelasi pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatul meu e sa iei la periat bazarurile (online) si sa gasesti un MTB "old-school" din otel, cu furca fixa si frane V, in stare cat mai buna. Bicicletele astea necesita investitii minime ca sa le pui pe picioare si sunt aproape fara moarte. O sa coste mai putin de 1000 de lei. Poate sa gasesti una cu suspensie fatza daca ai noroc, pana in 1200 lei.

 

Pana atunci, iata un link catre un magazin care se ocupa cu asa ceva si are o reputatie buna:

 

http://www.bykeservice.com/biciclete-second-hand.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt preturi exagerate in linkul de mai sus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt preturi exagerate in linkul de mai sus...

 

 

Io de la ei mi-am luat bicla actuala(bykeservice). Daca mergi la ei in magazin ,au in spate in depozit modele foarte faine, cum am gasit-o pe a mea. Pretul lor nu mi se pare exagerat, avand in vedere ca pun la punct bicicletele, tot ce ar trebui schimbat se schimba cu piese noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca e una si aceeasi bicicleta dar cu vanzator diferit, al doilea fiind samsar. 

nu cred, deoarece e o diferenta de 500 lei.

as dori sa imi cumpar o bicicleta saptamana asta voi ce ati alege intre(aveti in vedere si raportul calitate pret ;) )

http://www.निषिद्ध...e-26-a126707338

http://www.निषिद्ध...nta--a127972662

http://www.decathlon...5-29-237850578/

http://www.निषिद्ध...8-10539516.html

 

http://www.निषिद्ध...d-10136345.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si totusi este aceeasi bicicleta. Am vorbit cucel cu anuntul de pe tocmai si mi-a confirmat ca a vandu-o cu bidon cu tot. Mai zicea si defaptul ca au avut discutii legate de echiparea sram care, in opinia noului propriear ae fi mai lowcost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat sa caut informatii despre bicicleta din linkul --> http://www.निषिद्ध...d-10136345.html si cred ca este un Specialized Rockhopper comp 2005, specificatiile le aveti aici :

http://www.bikepedia.com/QuickBike/BikeSpecs.aspx?year=2005&brand=Specialized&model=Rockhopper+Comp

Credeti ca isi merita banii? (1000 Ron) un mare avantaj este ca e in orasul meu si pot sa vad cum merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-ar interesa si daca stiti cumva daca este posibil ca in viitor sa pun frane pe disc pe bicla asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce se vede, se pot pune discuri pe ea. Asigura-te in primul rand ca ti-e marimea potrivita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai s-o iei n-ai sa-i pui discuri in veci din 2 motive:

- conversia te costa inca o data pretul bicicletei;

- nu merita, franele alea-s foarte bune.

 

Edit: am citit tot topicul, iar RockHopperul e de departe cea mai buna varianta, inclusiv ca dimensiune pentru inaltimea ta (desi poate o idee mica). Vei avea de investit cel putin in cauciucuri (prilej de negociere poate?), da' tot e o varianta buna. Daca in fizic constati joc in furca, roti, pedalier, jante indoite, deraior stramb, samd, asta-i alta poveste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci practic cand am sa ma intanlnesc cu vanzatorul sa vad cum e bicla ar trebui sa ma uit in principal la  furca, roti, pedalier, jante indoite, deraior stramb, altceva?

P.S. multumesc tuturor pt raspunsuri :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scris mai demult p-undeva, cred c-ar putea sa-ti fie util:

 

 

 

 

Rotile
- cu cate o roata in aer, se-nvarte roata tare, iar cu mana pe fiecare brat al furcilor se verifica existenta vibratiilor fine. Daca exista, posibile conuri/bile mancate in butuci;
- cu roata scoasa, ideal si cu garniturile de etansare date jos dar sa nu exageram, se verifica jocul axului. Acesta nu trebuie sa existe, iar axul tre' sa se-nvarta usor, fara sa agate;
- tot cu roata-n aer, si invartita, se verifica bataile axiale si radiale ale jantei raportate la sabotul de frana (daca exista), daca nu fata de un punct fix (deget sprijinit pe furca, atentie la spite). Daca e pana-n maxim 2 mm, se trage la centrare;
- daca frana e pe janta, urmele discontinue ale sabotului pe janta ar putea indica o indreptare a jantei. Cel mai bine se verifica in mers, pe teren perfect drept, la franare puternica - nu tre' sa franeze sacadat, ci uniform;
- se verifica "la unghie" sa nu existe umar pe suprafata de franare a jantei. Daca exista, bicicleta are rulaj mare, jantele trebuiesc curand schimbate. La fel, sa nu aiba santuri.
- caseta de pinioane: pe foaie mare si pinion mic, se invarte repede de pedalier inapoi, lantul nu trebuie sa faca burta. Daca face, caseta-i gata, sau, rolele schimbatorului freaca. Oricum ai da-o, e nasol;
- tot pentru caseta, in mers, se forteaza de cateva ori in sarcina, tinandu-te bine de ghidon. Daca face "poc" e naspa.

Schimbatoarele
- cel de foi, pe foaie mijlocie, se verifica jocul miscand de punctul cel mai de jos. Chiar daca exista un joc mic si schimbarea se face ok, e acceptabil. Apare jocul in special (din ce am observat) la schimbatoarele trase de jos, da'poate nu-i o regula;
- celui de pinioane i se verifica jocul miscand stanga-dreapta de punctul sau cel mai de jos. Ideal ar fi sa n-aiba deloc;
- cu bicicleta sprijinita precar sau cu cineva de ajutor, intr-o pozitie cat mai verticala si cu rotile drepte, aplecat si de la o distanta de 2-3 metri, se verifica la ochi daca schimbatorul e paralel cu roata spate;
- proba de mers - se trece prin toate vitezele, usor, manetele tre' sa mearga usor (daca nu, posibil sufe "ciufulite" sau ceva mai rau prin manete), vitezele tre' sa se schimbe lin si la fel, sa nu "cada", sa schimbe cate o viteza. Atentie la pinionul mare, sa nu treaca lantul dincolo de el. Daca da semne ca ar face-o, se umbla la surubul de limitare "L" din schimbator. Idem la foaia mare. Daca trece de astea, vechiul proprietar a fost neglijent si nu si-a reglat agregatu'. Potential semn bun;
- schimbatorul de spate are un surub care calca pe cadru. Ideal ar fi ca acesta sa nu fie strans la maxim;
- intreaba vanzatorul pe ce foaie si pinion a depozitat bicicleta. Daca raspunde foaie mica si pinion mic e ok, arcurile din schimbatorul spate (3 la numar) n-au fost chinuite.

Lagare
- pedalier - se verifica jocul, nu tre' sa existe;
- pedale - se verifica jocul, nu tre' sa existe. Personal, daca e foarte mic, il consider acceptabil. Insa pedala tre' sa se invarta usor, fara sa agate. Lipsa capacelele de protectie de la capete inseamna ca au fost contaminate cu praf si se vor distruge repede;
- joc cuvete furca: se actioneaza frana pe fata si se bataie usor bicicleta inainte si inapoi de ghidon. Jocul nu trebuie sa existe. Daca nu exista, se ridica putin bicicleta de cadru, astfel incat roata fata sa nu atinga solul, si se roteste usor, cu un deget, de ghidon. Acesta nu trebuie sa se invarta in hopuri. Daca o face, vanzatorul a strans foarte tare cuvetele, pentru a ascunde un joc anormal, iar cuvetele-s valurite.

Cadrul
- se inspecteaza vizual, se urmaresc fisuri, indoituri;
- in aceeasi pozitie descrisa mai sus, cu bicicleta verticala si cu rotile drepte, de la o distanta mai mare de data asta, se verifica din ochi ca rotile sa se afle in acelasi plan. Daca nu sunt, cadrul a fost busit bine;
- probabil cea mai vulnerabila si problematica zona a cadrului e urechea de fixare a schimbatorului de pinioane. Se inspecteaza vizual, sa nu fi fost indoita si indreptata, cu vopseaua deteriorata, cu spire de filet atarnand din ea pe interior. La un cadru Cr-Mo se mai poate indrepta cu o cheie reglabila, dar la un cadru de aluminiu e deja delicat. Daca e detasabila, se poate inlocui.

Frane
- nu prea ai ce verifica, decat sa existe;
- daca nu franeaza foarte bine, asta poate fi chiar un semn bun, cum ca nu s-a mers tare cu bicicleta. Se regleaza dupa cumparare;
- sabotii tre' sa calce corect pe janta, adica in pozitie de repaos sa nu frece in pneu. Daca au frecat, pneul are sanse sa se rupa;
- sabotii uzati, de altfel si cauciucurile, saua sau gripurile de ghidon rupte pot ajuta la o negociere. Insa starea lor nasoala indica un proprietar neglijent. Lucru bun sau rau, vezi dupa moaca lui.

Angrenaj - poate prima si cea mai importanta verificare.
- dintii pinioanelor, foilor, chiar si ai rolelor de schimbator nu trebuie sa fie ascutiti si tesiti in sensul de tragere al lantului. Daca sunt ascutiti, bicicleta are un rulaj mare in spate si poate mai intelept ar fi sa se spuna pas;
- bratele de pedalier, se aduc pe rand in pozitie orizontala, cu capatul in dreptul furcii spate. Distanta la capat dintre brat si furca trebuie sa fie comparabila stanga - dreapta. Daca nu este, e posibil sa fi cazut rau bicicleta p-o parte, iar bratul sa fie indoit;
- pentru clientii de inaltime mare (peste 1.65 sa zic), ideal ar fi sa cumpere o bicicleta cu brate de 175mm (e scrisa pe ele lungimea). Daca-s de 170 nu e tocmai ce trebuie, da' nici grav. De obicei, bicicletele nu foarte scumpe, se vand in magazin cu brate de 170, care raman pe stoc ca nu le vrea nimeni.

Furca
- daca e fixa, vezi sa urmeze linia tevii din cadru. Daca o ia spre inapoi inseamna ca a dat vanzatoru' cu roata fata in zid sau in aripa vreunei masini care nu i-a acordat prioritate;
- cea cu amortizare - chestii de bun simt, sa nu curga din ea, sa culiseze usor, liniar si fara sa agate. Mai sunt chinezariile care fac joc in brate, da' nu cred ca despre asta discutam.

 

Modificari. Daca exista, trebuie sa se fi facut cu cap.
- V-brake-uri pe manete de canti. Nu functioneaza. Frana e ineficienta, iar sabotii vor sta extrem de aproape de janta. Se verifica actionand frana. Daca e elastica maneta, nu e ok;
- pipa de furca fara filet pe furca cu filet. Am vazut asa ceva, e o tiganeala. Daca se intrezareste vreun hexagon pe cuveta de furca, ori vreo contrapiulita, walk away;
- grup de 8 pinioane pe manete de 7 pinioane, nu e bine. Invers merge;
- schimbator de 9 pinioane pe grup de 6, 7 sau 8. Are alte parghii. De obicei se simte la verificarea schimbatoarelor in mers, cand intr-una din zone (ori primele, ori ultimele pinioane), ceva nu mai merge cum ar trebui.
Oricum, pentru astea, bicicleta ar trebui sa fie destul de jalnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am vorbit cu vanzatorul bicicletei rockhopper si nu mai este de vanzare...asa ca ar mai fi 

http://www.निषिद्ध/biciclete/mountain-bike/vand-mountain-bike-ktm-sedona-race-series-limited-edition-a128032888

si

 

http://www.निषिद्ध/biciclete/mountain-bike/bicicleta-rockrider-vtt-5-4-decathlon-stare-exccelenta--a127972662

(apropo, gabi HD am vorbit cu vanzatoarea si bicicleta este inca este de vanzare si este dispusa sa o lase pana la 1150 lei.)

Voi ce ati alege?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now