ristretto

As dori o bicicleta de oras si am cateva intrebari

Recommended Posts

Salutare,

 

Ma bate gandul sa imi iau o bicicleta de oras. Am citit pe aici pe forum si pana acum si concluzia e ca am nevoie de o bicicleta simpla de oras fara suspensii. Cine scria spunea ca nu trebuie sa aiba nici macar la furca.

 

O prima intrebare, e vreo diferenta intre o bicicleta cu mai multe viteze si una single speed in oras?

Ca sa fiu mai explicit voi folosi bicicleta pentru mers la cumparaturi si diverse deplasari in oras. Deci e nevoie sa aiba cos si sa fie confortabila.

Am intrat intr-un magazin de biciclete si am vazut ca sunt biciclete cu saua mai lata si unele cu saua mai ingusta. Dupa ce m-am asezat pe ambele cea lata mi se pare mult mai confortabila. dar banuiesc ca saua se poate schimba daca e nevoie.

 

O a doua intrebare, bicicletele cu cadru in V sunt exclusiv pentru doamne si domnisoare?

Mi se pare mult mai "prietenoasa" o bicicleta cu cadru in V. In ideea ca e mai prietenoasa cu "bijuteriile". Ma gandesc la o situatie inedita de genul, pun o frana, pun piciorul jos, aluneca piciorul si...

 

Ultima intrebare e legata de aspectul fizic. Eu am cam 1.76-1.78m inaltime si 104-108kg.

Ar trebui sa ma uit catre ceva anume tinand cont de aceste detalii?

 

Tot citind despre biciclete ma gandeam la varianta sa ma duc la cateva centre de inchirieri, sa inchiriez mai multe biciclete si sa vad cu care ma impac mai bine. Si sa cumpar ceva compatibil.

 

Astept parerile voastre...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a) Mai multe viteze reprezinta ceva util, mai ales la deal. Single speed-ul e mai mult o moda. 

b) In privinta seilor sfaturile sunt intotdeauna subiective. 

c) Poti folosi cu incredere asa zisele cadre de dama, sunt gandite si pentru cerinta "utilitarista" (ex. cumparaturi) si pentru necesitatea de a pune repede piciorul jos pentru restabilirea echilibrului, nu e vorba doar de un cadru adaptat pentru purtarea fustelor, rochiilor, etc. 

d) Ar trebui sa iti iei un cadru adaptat la inaltime. Greutatea descrisa nu e o problema, totusi ia o bicicleta cat de cat de firma, nu un DHS, FB, marfa ieftina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca sunt in decathlon niste biciclete pe la 450 ron .

Au o singura foaie si 5 pinioane (mai mult decat suficient pentru oras) .

 

Pe viitor , tinand cont de faptul ca ai putin peste 100 kg , s-ar putea sa fie nevoie sa schimbi rotiile daca nu rezista (sub 200 ron te va costa) .

Cu saua eu zic ca nu e cazul sa te stresezi , cat timp nu stai cu orele pe bicla nu ar trebui sa fie probleme .

 

Sincer sa iti spun , n-am auzit pana acum cineva sa cada de pe sa , pe top tube(bara aia paralela cu solul) .

 

Cand iti calculezi bugetul sa iei in consideratie ca ai nevoie de : pompa , leviere pentru scos cauciucul , camera de schimb , stop si eventual aripi daca vrei sa mergi si atunci cand e ud pe jos .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci e clar ca e bine sa aiba mai multe viteze.

Mie mi-a placut cadrul in V ca te sui si te dai jos mai usor. Nu stiu, mi se pare mai practic.

Cum aleg un cadru adaptat pe inaltime?

 

Am o nedumerire, intre o bicicleta "trekking" si una de oras e vreo diferenta? La ce m-am uitat eu pana acum, ochiul meu spunea ca e o bicicleta de oras dar in descriere scrie trekking.

 

Si mai vreau sa stiu ceva despre ghidon. Am vazut biciclete cu ghidonul mai lat si uneori putin inaltat. Arata ca niste coarne. Si am vazut si cu ghidon drept sau aproape drept. Ghidoanele astea drepte pareau mai inguste. E vreo diferente intre ele?

 

Pe mine m-ar interesa sa am o pozitie confortabila in timpul mersului. Confortabila si corecta.

 

Si mai e ceva legat de roti. Am vazut ca rotile difera ca dimensiune. Unele au diametrul mai mare, altele mai mic. Banuiala mea sincera e ca rotile mai mici nu ajuta la viteza dar ar ajuta la ocolirea mai usoara a obstacolelor.

Diametrul rotilor are vreo legatura cu dimensiunea cadrului? Adica daca in functie de inaltime iau o bicicleta cu un cadru de o anumita dimensiune, atunci trebuie sa fie si rotile compatibile cu aceasta marime sau cum?

 

Va multumesc pentru raspunsuri.

Intrebarile mele pot parea puerile dar vreau sa cunosc aceste detalii ca sa stiu dupa ce ma uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil singura diferenta notabila e ca pe o bicicleta de oras ai o pozitie mai verticala, iar pe trekking usor mai aplecata inainte. In rest ambele au roti mari de 28 inch, aripi si montanti portbagaj (cea de trekking eventual si pe furca fata). Poti sa iei linistit o bicicleta de trekking (sau de excursie).

 

Exista tot feluri de ghidoane. Ghidoanele drepte si scurte (in general pana la 58 cm) sunt pentru MTB, in principiu. Si ghidoanele ""riser" peste 66 cm sunt tot pentru MTB. Pe bicicletele de oras/trekking vin in general ghidoane inaltate ("riser") de 60-62 cm. Un ghidon mai lat inseamna control mai bun. O pozitie mai inalta a lui inseamna mai mult confort (o pozitie pe bicicleta mai putin aplecata).

 

Diametrul rotilor la astfel de biciclete e in general 28 inch, dupa cum spuneam. Daca vrei sa inlocuiesti o raoata, sa zicem trebuie sa o iei de aceeasi dimensiune, ca sa se potriveasca franele pe janta. O roata mai mare si mai subtire inseamna spor mai mare la pedalat pe sosea. Cadrele pot fi de diverse marimi functie de inaltimea biciclistului, roata ramane tot aia. Sigur, exista si biciclete de oras sau trekking cu roti de 26 inch, dar si la ele cadrul se alege functie de inaltimea ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand rotile mai mari trec mai usor peste obstacole. De aceea biciletele de oras, trekking, cursiere si mai nou mtb (29er) au rotile mari in diametru. 

 

Bicicleta de trekking e gandita pentru drumuri lungi, cicloturism, sa zicem. Deci are prinderi de portbagaje, aparatori, genti, ghidon cu multe pozitii si in general componente fiabile, simple si relativ ieftine. Pozitia pe acest tip de bicicleta e in general putin aplecata, mai spre mtb, dat fiind distantele lungi parcurse, deci necesitatea de a inainta cu o oarecare eficienta.

 

O bicicleta de oras ofera o pozitie mult mai naturala (spatele drept, fara solicitari pe mijloc). La viteza este ineficienta, dar pentru 15-25km/h intr-un oras cu piste, e numai potrivita. In general pe aceste biciclete apar aparatori de lant si foi, pentru a evita murderirea. Este si genul de bicicleta cel mai potrivit schimbatoarelor in butuc (poti scimba pe loc, nu se deregleaza, nu se imbacseste transmisia, nu face zgomot etc.) Intr-un oras plat se poate alege linistit o transmisie cu o singura viteza. Ghidonul lor e adus mai in spate pentru a facilita pozitia ridicata, dar lucrul asta afecteaza manevrabilitatea (e mai greu de controlat la viteze mici). Cum probabil pe aceasta bicla nu vei face coborari pe poteci cu pietre, nu va fi o problema. 

 

Rezumat:

 

Cu cat e mai lat ghidonul, cu atat e mai usor de manevrat, dar fizic mai mare, deci nu incape asa de usor prin traficul auto sau in lift.

Cu cat sunt mai mari rotile cu atat mai bine pentru comfort si intr-o masura mai mica eficienta (insesizabil la mersul prin oras). Insa odata cu cresterea diametrului e fizic mai putin rezistenta, de aceea bicicletele de scheme, sarituri (dirt, bmx) au roti mici (24-20 inch) cu multe spite.

Cu cat e pozitia mai comoda cu atat esti mai "in vant", deci la viteze mari (>30km/h) vei simti clar rezistenta la inaintare.

Cu cat e saua mai mare si mai moale e mai comoda pe distante scurte (5-10km). In general pentru distante lungi lumea prefera o sa ingusta si mai tare (mai de cursiera, nu fotoliu de pluş).

 

Deci aplicat la tine, considerand ca stii ce vrei, respectiv o bicicleta de oras cu cadru de dama:

   - Roti cat mai mari, respectiv 28" (622) cu pneuri normale de oras (1.4-1.7 inch latime).

   - Cadru de dama e simpatic, dar nu necesar. Orice ai lua, probeaz-o! Aici e complicat de zis o marime buna, dar tine cont ca in general cadrele de dama sunt mai mici din motive evidente ;) 

  - Ghidon cat mai inalt si mai lat, daca iti permite liftul :))

  - Sa... orice, ca vazi dup-aia cum te intelegi cu ea.

 

Adica o bicla de oras clasica, pe care sa arati natural si sa te simti relaxat:

 

1589947928_340b8863db_o%5B3%5D.jpg?imgma

 

5604898576_3309549805.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta de trekking e gandita pentru drumuri lungi, cicloturism, sa zicem. Deci are prinderi de portbagaje, aparatori, genti, ghidon cu multe pozitii si in general componente fiabile, simple si relativ ieftine.

 

Asa la repezeala, doua http://www.velo-de-ville.de/de/-reise.html'>exemplare cu componente relativ ieftine  ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E chiar frumoasa bicicleta din prima poza. Am aflat de curand ca genul ala de cadru e "de dama". Exceptand rucsacul inflorat pare o bicicleta serioasa de barbat.

Uitandu-ma la niste site-uri cu biciclete am vazut ca unele au bara de sus de la cadru inclinata putin oblic spre linia de rulare. Adica nu neaparat paralela cu soseaua.

Citind raspunsurile voastre nu cred ca ar fi o problema pana la urma un astfel de cadru. Cadrul in V il vad util daca e nevoie sa cobori des de pe bicicleta. Probabil pentru un postas dintr-un oras mic ar fi ideal.

 

Deci e clar ca rotile trebuie sa fie de 28 din cate vad.

Eu am inaltimea de 1,76-1,78m.

La inaltimea mea cam ce dimensiune de cadru ar fi ok?

Am gasit pe net un calculator dar trebuie sa masori toate oasele ca sa iti dea un cadru potrivit. Asta banuiesc ca e pentru profesionisti. Eu nu sunt un profesionist.

 

Acum trebuie sa va spun, ma gandesc ca bicicleta ar avea si o utilitate putin mai ridicata pentru mine. In sensul ca am de facut drumuri prin Bucuresti. Momentan folosesc masina dar banuiesc ca multi dintre voi sunteti soferi. Uneori e foarte enervant sa ai nevoie sa ajungi la o adresa pentru prima oara si pentru asta exista GPS. Insa GPS nu e intotdeauna atat de precis, mai trebuie sa opresti ca sa intrebi pe cineva si te injura aia din spate, mai intri pe o strada cu sens unic si remarci obosit ca ai trecut de locul unde trebuia sa opresti, nu gasesti un loc de parcare, etc.

O bicicleta cred ca ar rezolva aceste situatii foarte elegant. Tinand cont ca o bicicleta de oras cred ca merge cu 20kmh atunci n-ar fi o idee rea deloc.

 

Banuiesc ca in cazul asta cea mai buna alegere ar fi o bicicleta trekking. Clasificarea pe care o cunosc eu e urban > trekking > cursiera. Cursiera o exclud din start ca nu am fizicul pentru asa ceva dar bicicleta trekking cred ca ar fi ok.

Si am vazut biciclete trekking cu aparatoare la lant ca sa nu te murdaresti.

 

O chestie despre care ar vrea sa vorbim ar fi bugetul. M-am uitat un pic pe aici pe forum si o bicicleta buna ar fi in jur la 1000-1500 ron.

Pana sa gasesc acest forum si sa ma documentez un pic, mie mi se pareau foarte bune si DHS-urile.

Am vazut ca la DHS preturile sunt in functie de greutate. Cele cu cadru de otel undeva la 600-700ron si cele din aluminiu la 1100-1200ron.

http://www.dhsbike.ro/produs/impulse/travel/271.html

http://www.dhsbike.ro/produs/impulse/travel/269.html

http://www.dhsbike.ro/produs/city-line/travel-i-2865/381.html

http://www.dhsbike.ro/produs/dhs-bike/city-line-2831-st/357.html

http://www.dhsbike.ro/produs/dhs-bike/city-line-2832/298.html

http://www.dhsbike.ro/produs/city-line/city-line-2831/297.html

http://www.dhsbike.ro/produs/city-line/cityline-2831-6v/404.html

DHS-urile vad ca au si ceva garantie. Ideea e ca nu as vrea sa fie o bicicleta scumpa care sa atraga privirile. Adica sa nu fie o bicicleta de furat.

 

Asa ca referitor la buget ma gandesc asa. Sa iau o bicicleta undeva la cateva sute de lei sau una mai dichisita la 1000-1500 de lei.

Daca merg sa zicem zilnic pe ea 20km doar in oras care ar fi costurile ulterioare.

Adica aceste costuri vor justifica achizitionarea unei biciclete mai fiabile si evident mai scumpe?

Aluminiul e clar ca va aduce un spor de confort...

 

Ideea e sa iau ceva care sa fie solutia cea mai buna pentru oras.

Ce ma gandeam eu vi s-a parut o idee buna referitor la chestia cu inchiriatul unor biciclete?

Adica sa merg la un centru de inchirieri biciclete, unde au mai multe modele si sa platesc ca sa ma plimb cu cateva. Adica platesc o ora de inchiriere doar ca sa testez mai multe biciclete. Ma gandesc ca merg asa o statie distanta si daca testez cateva imi dau seama si cu care sunt compatibil. Ca e clar ca pana la urma e o alegere subiectiva.

 

Nu in ultimul rand vreau sa va multumesc pentru raspunsuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Asa la repezeala, doua exemplare cu componente relativ ieftine  ;)

 

Aceste biciclete sunt cu siguranta nesanatoase pentru mine. As putea avea reactii cardiace severe daca nu as mai gasi bicicleta in fata magazinului.

Sunt foarte frumoase dar depasesc cu mult bugetul meu. Sunt un om cu venituri modeste si nu imi permit asa ceva.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masuratoarea corecta si cumpararea unei biciclete cu dimensiunea corecta nu sunt doar pentru profesionisti, ci pentru toti biciclistii, de la mic la mare :)

Tie ti-ar trebui un 54. 

 

Asta cu "bicicleta care sa nu fie de furat" ... e relativa. Se fura cam orice, nu cred ca DHS ar face exceptie, daca o lasi in locuri publice, chiar si legata.

 

Decat modelele alea de DHS, parca mai bine o citadina reconditionata : http://www.biciclop.eu/magazin-de-biciclete/biciclete-second-hand-1.html

Gasesti si cu cadru intermediar (cu bara aia oblica), mai ales ca par sa te atraga. :)

 

Aluminiul mai reduce din greutate, nu aduce neaparat un spor de confort. Pentru ture lungi multa lume foloseste cu succes biciclete cu cadru de otel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dintre biciclete SH care marca ar fi ok la pretul pieselor de schimb?

Inclin sa cred ca o bicicleta mai scumpa are si piesele mai scumpe. Dar unele cred ca pot fi "peticite" si cu piese uzuale care se gasesc mai usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata am vazut-o. Nu-mi place ca nu are aripi la roti si aparatoare la lant acolo. Vad ca nu are nici lumini. In fata nu m-ar deranja asa mult dar in spate cred ca e ceva must have ca sa fii usor remarcat in trafic daca e cazul.

 

Dar cred ca bicicleta asta are un mare avantaj cand mergi pe trotuar. Pare genul ala care se strecoara. Si vad ca are lifetime warranty?! Ar trebui sa fie destul de rezistenta daca e lifetime...

 

Uitandu-ma la aceasta bicicleta mi-a venit in cap ce spuneati voi cu incaputul bicicletei in lift. As putea masura liftul... inaltime, lungime si latime. Practic interiorul liftului e un paralelipiped. Mi-e frica sa nu cumva sa iau ceva ce nu incape in lift.

Asta din poza cred ca ar incapea... nu stiu...

 

Sa ma uit spre o bicicleta pliabila? Daca o pliez sigur incape...

 

Bicicleta asta vad ca este 94 lire deci daca pretul ar fi la fel la Decathlon ar fi ok.

Oricum imi trebuie la ea aripi si clar aparatoare pentru pantaloni acolo la lant. Astea se pot pune ulterior? M-ar costa mult?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E chiar mai ieftina , 400 ron costa la noi .

La pretul asta e cea mai ieftina bicicleta noua .

Aripi , stop si o lumina  ar putea costa intre 100 si 150 ron , pe care le gasesti chiar in magazin si probabil ti le instaleaza gratuit .

 

La decathlon au si o pliabila , care are aparatori si cateva viteze la pretul de 750 ron parca .

Au si o varianta cu o singura viteza , fara aparatori , care e ceva mai ieftina ( 650 sau 600 ron ) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat la niste pliabile...

http://www.निषिद्ध/biciclete/de-oras/vand-bicicleta-de-oras-pliabila-model-deosebit-aproape-nou-nouta-a127069241

 

Cum vi se pare asta?

 

In copilarie am avut o bicicleta Pegas pliabila care arata exact asa:

vand-pegas-pliabil-73bd315319a889bfad-0-

 

Vreau sa spun ca niciodata n-am reparat ceva la ea. Parca o singura data i-am peticit o camera dar in rest nimic. Am mers pe ea cativa ani si am chinuit-o rau. Foarte rau.

Si era interesant ca ma puteam strecura cu ea printre pietoni. N-am lovit niciodata pe cineva.

Si de multe ori caram si cate un prieten in spate acolo pe cadru. Astea noi vad ca au portbagajul subtire.

 

Am donat-o acum multi ani unui copil. Dar a fost o bicicleta buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E chiar mai ieftina , 400 ron costa la noi .

La pretul asta e cea mai ieftina bicicleta noua .

Aripi , stop si o lumina  ar putea costa intre 100 si 150 ron , pe care le gasesti chiar in magazin si probabil ti le instaleaza gratuit .

 

La decathlon au si o pliabila , care are aparatori si cateva viteze la pretul de 750 ron parca .

Au si o varianta cu o singura viteza , fara aparatori , care e ceva mai ieftina ( 650 sau 600 ron ) .

 

Super aia pliabila.

Imi poti spune te rog daca stii ce dimensiune au rotile?

Aia care mi-ai aratat-o prima oara mi se pare ok la dimensiunea rotilor, nu sunt nici mari dar nici mici mici.

 

Multumesc pentru raspunsuri si idei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In copilarie am avut o bicicleta Pegas pliabila care arata exact asa:

 

(...)

 

Vreau sa spun ca niciodata n-am reparat ceva la ea.

 

În copilărie nu aveai "104-108" kile. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit cateva pliabile foarte frumoase dar cam scumpe...

 

Tern Joe:

http://www.veloteca.ro/biciclete-pliabile/biciclete-pliabile-tern/bicicleta-pliabila-tern-joe.html

 

Dahon:

http://sportraid.allshops.ro/produs/829249/Dahon+Bicicleta+pliabila+Expresso+Pliabile.html

http://www.marosbike.ro/pliabile/bicicleta-pliabila-dahon-expresso-24-inch.html

http://www.clubafaceri.ro/54240/bicicleta-pliabila-dahon-espresso-2013-3172803.html

 

http://www.youtube.com/watch?v=6nmWZBAgEcU

 

Bicicletele astea chiar sunt misto.

Banuiesc ca se pot monta pe ele aripi si aparatoare lant.

Dar se poate pune in spate un portbagaj pentru unele situatii cand e de carat ceva?

Am vazut ca unele au portbagaj subtire si mai slab si altele unul mai dur, gen cum e la Pegasul de sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super aia pliabila.

Imi poti spune te rog daca stii ce dimensiune au rotile?

Aia care mi-ai aratat-o prima oara mi se pare ok la dimensiunea rotilor, nu sunt nici mari dar nici mici mici.

 

Multumesc pentru raspunsuri si idei.

Din ce stiu , toate pliabilele au roti de 24" , roti de 20" sunt doar la bmx .

Asta de 400 ron , nu e pliabila .

 

400PX_asset_64520586.jpg

 

Avantajul e ca daca nu te intelegi cu bicla , in 30 zile , o poti returna .

Orice ai cumpara , eu zic sa investesti minim(e bine sa o poti lasa legata fara sa fie o tragedie daca o pierzi) . Pentru oras e buna orice bicicleta .

 

Ar trebui sa fiu platit de decathlon , la cata reclama le-am facut pe threadu asta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brompton au roti de 16 sau 20, daca nu gresesc. Dar si niste preturi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce stiu , toate pliabilele au roti de 24" , roti de 20" sunt doar la bmx .

Asta de 400 ron , nu e pliabila .

 

Avantajul e ca daca nu te intelegi cu bicla , in 30 zile , o poti returna .

Orice ai cumpara , eu zic sa investesti minim(e bine sa o poti lasa legata fara sa fie o tragedie daca o pierzi) . Pentru oras e buna orice bicicleta .

 

Ar trebui sa fiu platit de decathlon , la cata reclama le-am facut pe threadu asta .

 

OK o sa trec pe la Decathlon sa vad ce au la vanzare.

La care din magazinele Decathlon ai vazut bicicletele in cauza?

 

Asta e pliabila:

http://www.biciclop.eu/bicicleta-koliken-camping-pliabila-24.html

Pare confortabila... a incercat-o cineva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am intrebare despre viteze.

Bicicletele astea spre exemplu au doar 3 viteze:

http://www.biciclop.eu/bicicleta-koliken-verona-confort.html

http://www.dhsbike.ro/produs/city-line/leisure-2856/293.html

 

Vad ca nu au schimbator de viteze deci banuiesc ca treaba e in butuc si se schimba automat.

La alea cu schimbator de viteze schimbi cand ai nevoie in functie de cat de greu trage.

La astea cum e?

Se schimba automat in functie de cat de greu trage sau cum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.