calin c 63 Posted June 18, 2013 Salutare, Cu scuzele de rigoare daca postez in sectiunea necorespunzatoare. Azi am incercat sa fac a doua mea tura cu Radonul de data asta mai offroad. Nu am facut mai mult de 20 minute ca am patit urmatoarele: http://s1261.photobucket.com/user/braalin/slideshow/Radon Pe portiunea pe care s-a intamplat "minunea" era iarba cam pana la genuchi, eram pe foaia de mijloc si pe al 4-lea pinion(de la mare la mic) Am auzit un "crantz" , m-am oprit rapid si am vazut cum schimbatorul meu statea sugrumat de lant deasupra pinioanelor, pe setastay. M-am tot uitat dupa iarba agatata si incurcata pe la derailleur spate dar nici urma. Nu prea imi dau seama care ar fi cauza... Quote Share this post Link to post Share on other sites
hcampian 1,840 Posted June 19, 2013 De obicei e un blocaj in transmisie: chainsuck, un betisor pe undeva.... Cum zici tu ca era iarba mare, mai mult ca sigur a intrat ceva la rotitele schimbatorului, l-a blocat si s-a dat peste cap. Nu e neaparat nevoie sa regasesti obiectul, poate a picat. Ce sa zic, succes in achizitia unei noi urechi, sper sa gasesti repede si, evident, daca gasesti, ia-ti mai multe ca e bine sa ai. Treaba asta cu urechea se intampla des pe offroad si, sincer, disponibilitatea acestei piese ar trebui sa fie un criteriu foarte important la achizita unei biciclete, altfel poti sa dai chiar si mii de euro pe un cadru de la ceva firma mai ciudata si apoi sa te uiti ca prostu' la el pentru un rahat de ureche. Dar na, la Radon poate ai sanse sa gasesti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cn-bike 267 Posted June 19, 2013 E posibil sa fi avut o fisura la ureche nedetectabila cu ochiul liber. Quote Share this post Link to post Share on other sites
calin c 63 Posted June 19, 2013 Sper sa fi fost doar un ghinion care nu se va repeta "destul de des". Se poate sa fi intrat ceva sa blocheze rotitele schimbatorului. Acasa am observat ca rotita de jos a schimbatorului statea stramb, era putin sarita dintre saibele intre care sta. Intrebare pentru cine mai are schimbatoare x9: E normal sa fie spatiul acela de 4-5 mm acolo? Terminatia aceea a schimbatorului e usor evazata in partea de jos. Ma gandesc ca e spatiu de manevra cand face lantul unghi? http://i1261.photobucket.com/albums/ii597/braalin/Radon/derailleur_zps367ac108.jpg Mi-a cam pierit cheful aseara dupa intamplarea asta. Mi-a parut ca s-a intamplat prea usor si ma gandeam ca mi-am luat un mtb de 1000 euro de dat cu el prin parc :-q Quote Share this post Link to post Share on other sites
akebono 1,080 Posted June 19, 2013 Nefericitul accident nu ar trebui sa-ti ia cheful de bicicleta respectiva. Se poate intampla oricui si cum spunea si Horatiu piesa respectiva este un consumabil la bicicleta iar disponibilitatea ei ar trebui sa fie un criteriu de achizitie. Oricum, in cel mai rau caz sunt sigur ca poti gasi o ureche cat de cat apropiata cu a ta, pe care sa o mai alezezi putin la pila sau la polizor si sa o potrivesti in cadru. Cheer up! Quote Share this post Link to post Share on other sites
radu_vadan 839 Posted June 19, 2013 Stai liniştit, se întâmplă mereu. E bine să ai întotdeauna 1-2 urechi de rezervă cu tine în tură. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vis-a-vis 1,215 Posted June 19, 2013 Nu, nu este consumabil, este o piesa tehnica. Facuta intentionat dintr-un material mai moale care sa se rupa prima data la un soc. Altfel ar fi cedat ori schimbatorul (cateva zeci de euro), ori cadrul (cateva sute). Daca nu se ajunge la cazaturi sau socuri puternice in transmisie, tine o vesnicie. Eu am trantit bicla de "n" ori si pana acum nu s-a intamplat sa se rupa. Insa la vechiul proprietar s-a rupt o data. Cred ca e treaba de schimbator. SRAM-ul e mai predispus la astfel de "accidente", Shimano cu "shadow" nu prea are treaba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
radu_vadan 839 Posted June 19, 2013 Depinde pe unde mergi. Urechea se rupe din două motive: 1. cel mai frecvent, din cauză că ceva corp străin blochează transmisia, mai exact trecerea lanţului prin deraior. 2. lovirea schimbătorului. Quote Share this post Link to post Share on other sites
calin c 63 Posted June 19, 2013 De lovit nu am lovit schimbatorul. Ramane varianta cu blocarea trecerii lantului prin deraior, dar totusi parca s-a blocat prea usor de la niscai iarba pe carare. Ureche vad au una compatibila la magazinul lor online. Dar s-a mai indoit si lantul, si s-a zgariat si cadrul destul de urat. Schimbatorul nu imi dau seama daca are ceva, ochiomeric pare in regula. Am facut off road mai suparat cu tribanul si n-are nimic in afara de o usoara descentrare de roata :D Nah...o sa cam evit zonele cu iarba pe viitor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
hcampian 1,840 Posted June 19, 2013 Nu stiu ce generatie de X9 ai da' chiar am vrut sa zic la inceput ca pare un SRAM si eu aveam problema asta mereu cu un X9, se indoia in toate partile de zici ca era din plastilina. Dupa ce am trecut pe XTR n-am mai vazut asa ceva si il am de vreo 6-7 ani pe bicla. Cu siguranta generatiile mai noi sunt imbunatatite, dar acu' vreo 7 ani asa s-a intamplat. In cazul in care e greu de procurat urechea de schimbator, exista o treaba care se infileteaza pe ureche si care o protejeaza, astfel incat la un soc sa se rupa deraiorul Eu am avut asa ceva. La un cadru scump sau mai rar e de preferat sa busesti un schimbator de 2-300 RON decat o ureche pe care nu mai ai de unde sa o gasesti. Cu zgariatul cadrului de la lant n-ai ce face: fie te obisnuiesti cu ideea, fie ii pui pe chainstay o protectie. De scapat nu scapi atata timp cat faci MTB. Pentru consolare uite aici si la mine un deraior nou-nout rupt de o crenguta mica de tot care a intrat la rotita de jos. Daca nu era cadru de otel cu urechea incorporata, probabil deraiorul supravietuia si se rupea urechea: Quote Share this post Link to post Share on other sites
nubciclist 404 Posted June 19, 2013 Cel mai probabil a fost din cauza portiunii cu iarba inalta - poate a intrat o buruiana cu tulpina mai sanatoasa. Sincer, nu prea ai ce sa cauti pe acolo si e destul de greu de mers prin iarba inalta, pe bicicleta, oricum. Pe poteca e mai greu sa ti se intample chestia asta, poate doar daca iti sare o ramura fix in rotitele schimbatorului. Nu-ti face griji ca o sa ti se intample mereu, ia-ti doua urechi (sa ai si una de rezerva) si da-i pedala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
calin c 63 Posted June 19, 2013 E x9 pe 10 viteze generatie 2012 sau 2013. Mie sistemele pe 10 viteze in general imi par cam firave. Pare mai ok totusi sa cedeze urechea atata timp cat nu apuca sa se incurce toate pe la roata si cadru. Cu conditia sa se gaseasca de inclocuit. La mine a apucat sa indoaie lantul, sa desfaca putin rotita deraiorului si sa zgarie seatstayul. Pe chainstay e o oarecare protectie cu folie pana ii pun protectie adevarata. Si toate astea fara sa fi pedalat in forta si pe plat. Senzatia de plastilina intr-adevar desi in mana schimbatorul pare destul de rigid. Schimbarile vitezelor se faceau perfect, curat dar, s-ar parea cam sensibila aparatura. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zanga 5 Posted June 19, 2013 Urechi de Radon gasesti pe bike-discount.de. Este si un importator in Timisoara parca (e posibil sa ma insel) Quote Share this post Link to post Share on other sites
akebono 1,080 Posted June 19, 2013 Urechea de schimbator este un consumabil pt ca numai cine nu se "da", ceea ce mai implica si cazaturi si automat folosire mai multa a bitzei, nu stramba urechi. Dupa multe sesiuni de indreptare, urechea se poate rupe sau oricum nu mai este ce trebuie sa fie => se consuma :). Quote Share this post Link to post Share on other sites
vis-a-vis 1,215 Posted June 19, 2013 Asa poate fi si cadrul, ghidonul, angrenajul, rotile... chiar si genunchii, coatele, probabil si capul consumabil... Deci urechea de cadru nu e consumabil... parerea mea. Quote Share this post Link to post Share on other sites
akebono 1,080 Posted June 19, 2013 Poate fi, dar nu este ;). Quote Share this post Link to post Share on other sites
calin c 63 Posted June 19, 2013 Am umblat prin tot Clujul azi in speranta ca o sa gasesc ureche. Lant am gasit. La Maros ziceau ca au avut si vor mai avea asa ceva. Sunt curios. Pana una alta imi comand de pe bike-discount 3 bucati...sa fie. Sper sa nu ajung sa le folosesc pe toate :| @ hcampian: urata treaba, sper ca n-a fost in concurs ceva. Fain otel vad acolo, poate ajung sa prind si eu un cadru fieros frumos de calitate ca tare mi-au placut dintotdeauna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
calin c 63 Posted June 20, 2013 http://s1261.photobucket.com/user/braalin/slideshow/x9 Cine mai are schimbator x9, poate sa imi spuna daca asa e normal sa aiba evazarea aceea la terminatia patinei? Scuzati-mi intrebarea de noob dar la cursiera mea nu e asa(cu shimano) Quote Share this post Link to post Share on other sites
calin c 63 Posted June 20, 2013 Intrebam asta pentru ca mi-a atras atentia chestia aia de cand am despachetat bicicleta. Am tot cautat imagini, video si se pare ca nu asa ar trebui sa fie. Acum ori mi-au trimis nemtii asa indoita ori s-a indoit la transport. Se poate dezdoi fara prea mare bataie de cap? Sau si mai bine, este de cumparat doar piesa aceea? Ma astept sa nu, dar... Voi ce ziceti? Quote Share this post Link to post Share on other sites
viper78 16 Posted June 20, 2013 Eu am un X9 Type 2 si nu are evazarea aia. Sunt drepte si paralele capetele. Quote Share this post Link to post Share on other sites
calin c 63 Posted June 20, 2013 Da, asa e. Am vazut pana la urma ca trebuie sa fie drepte. Cand am despachetat si montat bicicleta am observat ca nu erau drepte si paralele insa in naivitatea mea am zis ca asa o fi. Fir-ar sa fie! Ori s-a indoit la ambalare, ori la transport. Nu vreau sa cred ca asa au dat germanii bicicleta. In fine...asta e. Poate sa fi fost oare aia sursa necazului meu? Intrebarea ar fi se poate indrepta cu dibacie si sa functioneze corect sau sa incep sa ma gandesc la un schimbator nou? Quote Share this post Link to post Share on other sites
radu_vadan 839 Posted June 21, 2013 Cu dibăcie nu. Cu un patent şi un ciocan, da. Întrebarea adevărată acolo e dacă are sens să te chinui. Eu zic că nu. 99% nu afectează funcţionarea. Sursa necazului tău a fost un smoc de iarbă. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ionut-daniel 301 Posted July 4, 2013 @calin c eu iti recomand sa mergi cu cea rupta la un atelier/firma care se ocupa cu prelucrari mecanice pe masini cu CNC. Rogi si tu un CNC-ist de pe acolo sa-ti faca si tie cateva bucati din aluminiu si te intelegi cu el la pret. Eu asa am procedat dupa ultima patanie cu urechiusa mea care este identica cu a ta. Dupa multe cautari pe la noi fara reusita am dat in cele din urma comanda la canyon. Dupa ce am comandat la canyon doar o bucata, m-am dus cu ea la taica-meu pentru ca el lucreaza intr-o firma cu profil prelucrari mecanice si un coleg de-al lui mi-a facut un stoc de 3 bucati momentan. Fara bani. (Folosesc materiale care sunt pentru rebut sau din resturi ramase si oamenii se ajuta intre ei acolo atunci cand le mai permite timpul si cand sefii nu's in firma, adica tata ii face la colegul ceva la strung, colegul l-a ajutat pe tata...si tot asa...intelegi tu) Daca nu ti-ai comandat inca urechiusa iti pot trimite eu una gratis. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
calin c 63 Posted July 4, 2013 @@ionut-daniel mersi mult pentru oferta. Am comandat deja urechi, au venit, am si montat si deja ma si plimb cu bicicleta :) M-am gandit si eu sa duc la un atelier o ureche, sunt curios cat ar costa. Eu nu am cunostintecare sa activeze in domeniu. Ture placute! Quote Share this post Link to post Share on other sites