Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Vyk

Centura de fortificatii a Bucurestiului

Recommended Posts

Daca exista doritori as organiza ture, pentru inceput la Bateriile 3-4 Otopeni si 4-5 Tunari, apoi Fortul Afumati, Chitila si mai sunt pe lista. Cei interesati sa dea PM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Vyk

 

Interesanta propunerea de tura.

Daca este posibil, cred ca ar fi util sa dai mai multe detalii despre organizarea acelor ture.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare la toata lumea!

 

Sper ca sunteti pregatiti de aventura, plini de curiozitate si pusi pe fapte!

Sunt interesat sa organizez ture cicliste de exlorare a cetatii Bucuresti, etapa 1 purtandu-ne la bateriile 3-4 Otopeni si 4-5 Tunari. Cel mai bun link de documentare a fost deja postat mai sus, la finalul acestui mesaj vin cu mici completari.

 

Propun sa mergem intr-o zi de duminica, dupa 1 zi de weekend vom fi odihniti de dupa saptamana de servici si va fi mai usor sa fim mai operativi de dimineata.

Initial prima tura trebuia sa se intample acum 2 zile insa fiind weekend prelungit lumea a vrut mare munte nu canicula si istorie...as mai incerca duminica viitoare sau pe 14 iulie; revin pe joi/vineri seara daca voi putea duminica aceasta.

 

Pentru inceput am in vedere 3 etape, pe PM pot da imagini din satelit, XLS sumar link mai sus cu toate etapele. Primele sunt:

Etapa #1 Bateriile 3-4 Otopeni si 4-5 Tunari (eu sunt nordist si imi sunt mai la indemana)

Etapa #2 Fortul Afumati Etapa #3 Fortul Chitila + bonus manastirea Chitila (vedeti in sectiunea de ture feedback si imagini)

In restul de etape ar mai fi un fort si mai multe baterii (ce e pe link mai sus si non military/contamintat radioactiv/ocupat ilegal)

 

Planul ar fi sa ne intalnim la 11:00 in fata Academiei de Politie (cei care vin by bike) si in aprox 30min vom explora prima baterie. Timpul estimativ de vizitare va fi de aprox 1h per baterie, cu inca 30min pedalare intre ele deci cam 3.5-4h in total.

Se poate veni si cu masina, vom discuta detalii, tura e gandita pentru bike insa incurajam si 1-2 soferi cat sa care unele lucruri - apa, materiale etc. Cine vrea sa scurteze se poate intoarce dupa vizitarea bateriei 3-4 cu salvarea timpului corespunzator - vezi mai sus.

 

Propun sa le facem in aceasta ordine, la 3-4 am facut o explorare mai rapida (am intrat putin insa nu in galerii/turele si nu aveam lumina, ledul de mobil e useless), sunt familiarizat, la 4-5 nu am fost (insa am scanat cu binoclul duminica trecuta de pe podul peste centura - de abia se vede e mula vegetatie, hatis acolo!).

 

Explorarea poate fi facuta in exterior, in galeriile principale, in turele/tunele. Fiecare dupa pofta, ambitie si curaj poate sa limiteze exploararea cat sa fie ok pentru el. Va trebui sa avem urmatoarele materiale:

* apa de baut / gustare

* o frontala per fiecare membru care intra in galerii/tunele/turele (vom face cu schimbul 1-3 echipe, cat sa mai ramana lume si la biciclete)

* cate 2 baterii de putere (minim) per fiecare echipa care intra inauntru

* 1 cordelina cu 2-3 carabiniere - o pot aduce eu - pentru o intrare extrasafe via turele

* aparate foto * castile sunt OBLIGATORII

* outfit military recomandabil - pentru imagini

* neaparat adidasi/ghete treking si nu sansale + de schimb pt aventura blugi grosi (protectie la vegetatie/scaieti/spini/alte plante) - vegetatia e foarte salbatica la ambele baterii!

* facultativ torte...nu tin mult insa ar fi interesant...mai ales pt foto

* spray cu piper / paralizant - doar in caz de nevoie mare - la cele 2 baterii nu cred sa fie nevoie, doar daca om da de ceva caini la bateria 4-5 (la 3-4 e pustiu pe verificate)

Eu o sa vin cu ceva aparatura foto, va rog rabdare (de aceea am lasat 1h de explorare, nu ne grabim sa ne ranim aiurea). MARE atentie pe unde se calca!

 

Va rog sa confirmati fiecare ce materiale poate aduce, iar frontalele/lanternele de putere sunt useless fara baterii. Puteti sa share si cu amici buni insa nu cu toata lumea, va rog sa fiti selectivi sa nu aduceti pe oricine (tura o sa fie si ceva km de pedalare, nu e plimbare, chiar si pentru nordisti vorbim de 45-50km iar bateriile sunt parasite de mai bine de 100 de ani deci orice imprudenta poate avea urmari...mai putin placute) trebuie sa dimensionam echipa rezonabil, cu oameni seriosi si de cuvant, estimez un 7-15 oameni ca optim. Caut oameni seriosi, care sa nu se expuna aiurea (pe intuneric si tinand cont de gurile de turele expuse se pot accidenta usor cei zoriti si neatenti), care sa respecte locurile, sa fie interesati de tura, de istoria din spate si care vor sa vada lucruri noi, insa si ciclisti care sa se miste cat de cat, sa ne miscam cat de cat cu talent (nu facem viteza insa nici plimbare nu o sa fie).

Resurse video utile: Filmuletele sunt interesante si misto insa actorii nu fac cinste imaginilor. Bateria 3-4 unde am fost - pare sa nu fi fost prea multa apa atunci (duminica parea sa mai fi secat apa in sant, sunt curios inauntru daca e inundat)

 

Bateria 4-5 toamna sau primavara cu MULT mai PUTINA vegetatie decat este acum:

o compilatie draguta insa in acelasi timp trista - un popor care isi uita istoria este un popor care este sortit uitarii, pierii ca substanta si nu numai. Eu consider toate aceste "structuri" (forturi, baterii, teatre de vara, mori, manastiri etc) comori care trebuie readuse la viata deoarece au inca un mare potential social, istoric, trebuie redate comunitatii. Insa acum focusul este pe borduri si carpeli..ce ironic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Link-urile care nu erau vizibile in postarea de mai sus (datorita nr. maxim de 3 link-uri / postare).

Bateria 9-10 dintre A2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine m-ar interesa tura, mai ales pentru foto nu pentru escaladari sau ce vrei sa faci acolo. E musai mtb? E chiar atat de "wildlife" pe acolo, nu e nici o carare de acces, se merge prin balarii?

De ce e nevoie de casca? E pentru cei care vor sa se bage in galerii?

As sugera totusi sambata dimineata si nu duminica.

In aceeasi nota, o propunere asemanatoare este inchisoarea Doftana, aflata si ea in paragina, ofera niste cadre de vis pentru o sedinta foto, dar cu nadejdea ca nu se darama zidurile in capul tau.

Poti sa pui o harta pe bikemap cu ruta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Trevizes,

 

Se pare ca de cand am trecut temporar de la desktop la laptop lucrurile nu merg (facusem traseul pe BM insa nu s-a salvat...s-a blocat). Mai incerc maine.

 

Se poate veni cam cu orice bicicleta non cursiera. Singurele portiuni "mai lungi" de MTB vor fi pe traseul MGM corporate sports din 2012, asa, ca intro si timp de socializare.

 

Accesul la bateria 3-4 este lejer si este o poteca destul de vizibila.

 

Castile sunt ca sa nu dai cu capul de tavan prin tunele. La 3-4 pe website (primul link) se recomanda intrarea prin una din cele 2 turele medii insa am gasit o turela mica cu o limba de pamant pravalita numai buna de panta si avea si o sfoara acolo deci era vizitata recurring.

Insa mai vreau sa exploram partea centrala, ma indoiesc ca turela principala nu comunica cu restul de tunele. Santul din fata e inundat, noi intram pe la etaj deoarece bateria s-a mai scufundat sub propria greutate si pamantul nivelat asa ca de fapt poteca ne scoate la nivelul turelelor.

 

La 4-5 e alta mancare de peste, lastaris en-gross, spre centura au fost consctructii, au mai ramas fundatiile si sigur vom gasi un loc de acces mai lejer. Nu e apa acolo, se poate explora mai direct o data razbit. Interesanta si propunerea ta, ma mai docu, insa eu am fost la Sighetul Marmatiei si am ramas cu sechele ref inchisorile comuniste. Prea trist!

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a mai incheiat o saptamana de 10-12h/zi de munca si dupa cum estimam sunt rupt. Ceea ce este frustrant, dupa o saptamana in care s-au tot anuntat ploi in Bucuresti insa nu a ploutat mai nimic, duminica cica toarna all day (foreca.com). Prin urmare in acest weekend nu o sa mai incerc nimic. Weekendul viitor sunt plecat la Azuga. Propun sa incercam explorarea celalalt weekend, pe 13-14 iulie. Las utilizatorii sa aleaga ziua si ma conformez de data aceasta, ca sa fie even pt toata lumea. O sa revin cu harta bikemap si detalii. Ce ziceti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna. S-a tinut aceasta tura in cele din urma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru toata lumea, o sa includ mare parte din raspunsul trimis Inei pe PM:

 

[...] O sa fie interesant te asigur. Oarecum ca templele maiase dupa cum exagera un amic, pt ca sunt in padure si apar asa brusc, fiind f mascate de vegetatia deasa si salbatica care le inconjoara.

Mai daca mergem cu 20kmph prin Baneasa e tare. Macar un 15 sa tinem. Practic noi ne vedem deja la Academie si fiecare vine cum poate. De acolo la prima baterie nu facem mult iar distantele dintre cele 2 baterii sunt cam de 4-5km deci...se fac repede. Iar de la bateria 2 iarasi fiecare se intoarce cum vrea si cum poate insa cel mai bine e prin Pipera, fiind posibila revenirea facila la Academia de Politie.

 

La bateria 3-4 se ajunge f usor (e o mica poteca care te scoate chiar pe platforma dintre contraescarpe (turnurile cu tunuri posterioare) care e ca o pajiste mica. De acolo se poate intra usor in nucleu fara pericole. Din pacate in fata e o mlastina/balta mare tot anul deci nu se poate cobora prin intrarea principala. Eu as vrea sa explorez mai mult insa fiecare face cum vrea. Ne poti astepta pe pajiste, relax.

 

La bateria 4-5 se complica lucrurile, vezi ca era si un filmulet, era in perioada fara vegetatie. Se ajunge in principiu okish, nu e apa insa e vegetatie mult mai densa si trecem si printr-o zona unde au fost constructii insa s-au demolat si a ramas fundatia sau deloc...doar grija cat sa nu ne intepam camerele sau sa ne zgariem (m-am orientat si am identificat ruta cea mai rapida spre intrarea principala, fiind si cea mai sigura). Nefiind apa intram lejer pe acolo. Sunt mari sanse sa dam de tot felul de pasari pe acolo.

 

Monitorizeaza topicul, o sa postez din timp cand mai fac o incercare. In acel weekend era si luni liber si lumea a dezertat mare munte etc. Apoi am fost la Azuga la un maraton, am avut treaba acasa, weekendul asta alt maraton, urmatorul nunta deci poate la inceput de aug. Ca apoi intru si eu in concediu insa ramane si sept. O sa mai organizez cel putin inca 2-3 (urmatoarele 2 la cate 1 fort).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Notat!

 

Insa turele se vor face in septembrie, in a 2-a parte. Peste mai putin de  doua saptamani intru in concediu si plec din oras.

Ieri am tras o tranta stupida si mai ca era sa imi pocnesc oasele de la laba piciorului stang asa ca stau si mai linistit o perioada.

 

O sa anunt pe topic cu minim 1 saptamana inainte si o sa dau si PM-uri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, revin cu noutati.

 

Azi 4 august am facut o mica incursiune, prolog, oarecum neplanificat, sa vedem ce mai e cu bateria 3-4 Baneasa.

Datorita caniculei a scazut mult nivelul apei - in septembrie cand planific tura propriu-zisa de explorare sper sa scada si mai mult si sa putem intra usor pe coridoare. Apa are aproximativ 30cm+ in acest moment in galeriile de la intrare. Daca nu scade suficient o sa fie ok cu cizme standard. Pentru cei care vor sa exploreze cat mai mult. Am identificat si o mica intrarea la baza unei turele (cea stanga posterioara), acum era doar noroi in curs de uscare pe acolo, nivelul apei scazand.

 

Cei care se ocupa de drumuri au taiat/tuns vegetatia de langa centura si acum accesul e facilitat. Mai mult ca sigur au explorat si ei bateria, panta de acces spre intrarea principala (care se infunda in mare balta) avand acum o strapungere in vegetatie si existand o poteca slab conturata. S-a mai taiat din lastaris si de pe "terasa" bateriei si din bateriile anterioare. Curios, in spate, in mica baterie de dupa cea centrala, a fost curatata intrarea (acolo era o panta-limba de pamant si o sfoara, acum e chiar curat...suspect). In rest baterie e cum o stiam.

 

Prologul a inceput cu vizitarea (in exterior) a capelei din Baneasa, si acolo schimbari, vandalii au rupt lantul de la intrare. Imagini mai bune puteti vedea in best-of de pe pagina mea de pe 4T si maine postez si arhiva completa We Transfer (cu timp de expirare aprox 2 saptamani).

 

 

http://forum.4tuning.ro/533-fotografiile-mele/173299-fotografiile-mele-vyk/page-7.html#post5542265

 

 

Victor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am revenit cu linkul direct la imaginile cu reperele istorice, capela din Baneasa si Bateria 3-4.

Arhiva este disponibila pentru downloadare pana pe 12 august.

 

 

http://we.tl/qrmkfOYwc8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este, bun link, il stiam, sursa buna de informare si mai sunt destule obiective acolo de explorat la randul nostru.

 

Dupa cum scriam la jumatatea lui Septembrie e planificata (reprogramata) etapa #1. Sper sa continue vremea calda si precipitatiile sa fie la minim ca sa mai sece balta si sa putem explora bateria ca boierii fara sa ne varam prin turele ca sa intram.

 

Am primit feedback pe PM. Va asigur (exceptie cutremurele si neatentia grava) ca nu sunt pericole mari in explorare, cel putin nu in explorarea nucleului - accesul de pe "terasa" la turela principala. Este foarte important sa va uitati pe unde CALCATI ca sa nu va suciti vreo glezna, unele trepte fiind stricate + mai e ceva moloz/gunoaie pe acolo. Exlorarea galeriilor, turelelor, mai ales in conditiile in care nu se usuca presupune un risk mai mare insa cu atentie se minimizeaza.

 

Duminica am fost cu 2 colege de servici. Au intrat si ele, una m-a si insotit prin desis ca sa urcam peste turela mare (in punctul de maxima elevatie).

Partile cele mai spectaculoase sunt galeriile de acces intre turele si de aceea merita explorate. Daca sunt tot inundate ne vom multumi cu Bateria 4-5 unde e uscat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar de ce tii asa de mult sa le explorezi? Nu e suficient sa le vezi pe dinafara? Ce ar putea fi asa interesant pe dinauntru? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe dinafara se vede de ex cam ce reiese din imaginile facute duminica. In adanc se ascunde mult mai mult...real estate. In primul rand este curiozitatea de a vedea ce culoare de acces sunt....bateriile sunt triunghiuri iar in fata sunt multe "geamuri", spatii de depozitare. Se poate intra oarecum in atmosfera acelor vremuri, in pielea unuia dintre cei 30,000 soldati care le patrula. In turele de ex este interesant sa observi detaliile - locasurile prin care se incarcau obuzele, ramele de la turele, locasurile de suport a tunului etc.

 

Bateriile au 3 nivele din cate mi-am dat eu seama: cel de acces, cel superior unde era turela mare si cel inferior de unde se incarcau obuzele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim de link! Stiam de revista insa am aflat de ea in 2013 si nu am mai apucat sa sap prea mult in urma cu numerele.

La o frunzareala rapida pare ca pt text s-a folosit arhiva de geografie pentru documentare insa sunt si multe imagini noi.

 

Sper sa starneasca curiozitatea forumistilor si sa.... ne vedem la mijloc de septembrie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost acum 1 luna la Bateria 3-4, mai mult de curizitate, sa vad care mai era treaba pe acolo, mai ales ca aveam si camera cu mine.

Nu mica mi-a fost placuta surpriza sa constat ca balta secase aproape complet si prin urmare puteam intra inauntru. Tot via nivelul superior deoarece santul din fata inca mustea de apa si mai erau balti. Am explorat mai toate galeriile, doar una nu am parcurs-o pentru ca era mai scurta si oricum in principiu trebuia sa fie simetrica cu alta unde fusesem. Parere de rau ca nu aveam trepiedul ca iesea belea.

 

Ramane pe alta data deci....

http://forum.4tuning.ro/533-fotografiile-mele/173299-fotografiile-mele-vyk/page-7.html#post5601224

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum 2 weekenduri am reusit o "dubla" eu si cel mai bun amic al meu, Bateria 3-4 in recunoastere si apoi la 4-5, ca sa compensam ca din cauza noroiului de pe camp, amplasat strategic, nu am dus la capat bucla celebra, jumatate de Prima Evadare. Includ mai jos pasajul relevant din jurnalul de tura, nepostat inca nicaieri.

 

Concluzia --> trebuie neaparat o tura la un fort, cu bateriile m-am obisnuit + ce e uscat e placut de explorat. Spre primavara o sa organizez aici pe topic. Pana atunci impresiile si poate cateva link-uri daca mai apuc sa merg si sa iau si camera foto.

 

[...]

Bateria 4-5 s-a pastrat mult mai bine decat Bateria 3-4 nefiind nici inundata si fiind localizata intr-o zona unde a fost activitate comerciala deci nu era chiar de izbeliste.

In fata santul este cimentat insa spre dezamagirea mea nu se poate intra triumfal prin intrarea principala, acolo fiind un fel de bazin, inundat. Nu imi dau seama cum a aparut acolo – mai ales ca acel bazin este in jos, cam cu 1-1.5m mai jos de nivelul podelei! Plus ca zidul din stanga e demolat la baza si acel bazinet se extinde si pe jumatate din prima camera pe stanga.

 

Eu vroiam sa bagam pe geam biclele inauntru insa Alex a zis ca ramane el afara cu ele si sa imi fac eu damblaua inauntru. Am intrat pe geamul camerei 3 pe stanga si am pornit la explorare.

Deoarece imi dadeam seama ca Alex urma sa se cam raceasca si configuratia bateriei era la fel, pentru a eficientiza folosinta timpului am decis sa nu merg prin tunele ce duceau spre front. Alta viata insa inauntru, nu mai era noroi, ud si gunoi ci praf, putine caramizi sparte…mai putin vandalizat.

 

Am mers la bateria laterala stanga, nu se putea urca pe acolo lejer, am zis sa nu ma risc cu catararea. Bateria mica parea ca e foarte hingiuita si avea si un bustean cazut inauntru. Am dat de latrina, este dispusa altfel si se poate intra pe acolo direct in Baterie spre deosebire de 3-4 unde nu era posibil. Deoarece nu puteam urca pe “terasa” prin turele am zis sa urc ca la 3-4 pe scarile spre “etaj”. Alex tocmai ma striga sa anunte triumfal ca gasise si el latrina…i-am strigat ca pe acolo se poate intra lejer in Baterie.

 

Surpriza, o deosebire fata de 3-4 e ca la etaj nu se mai suie pe trepte, practice nu sunt trepte spre “terasa” ci doar una din ferestrele rotunde care fusese demolata si se putea iesi putin chinuit pe acolo. Mai dificila a fost inaintarea, fiind mare fel de tufis, maracinis etc pe acolo, trebuind sa o iau pe langa zid pana sa gasesc 4-5m mai lejeri ca sa scap de vegetatie.

 

Am ajuns la liman si Alex mi-a facut poze acolo sus cocotat. Am fost repede deasupra la ambele turele medii. Se pastrasera mult mai bine, si peretii erau mai putin demolati, si mai putin moloz in ele, si buza era mult mai bine pastrata, inainta spre centru, pana aproape unde venea pe vremuri corpul metalic al turelei. Se vedea armatura buzei de beton. Ghidajul metalic evident fusese furat si aici.

Am fost si la turela mica din stanga, mare hingi si pe acolo. Se aude o miscare la dreapta, ma uit si nu vad nimic. Fie o pasare sau un animal mic, altfel vedeam ce este.

 

Tot ma freaca ca in spate la baterie e ceva, stiam din filmari. Asa ca il anunt pe Alex ca vreau sa ajung in spatele Bateriei sa vad ce este si revin. Era chiar o potecuta insa tot hingiuita, mare grija este nevoie la ochi. Si ghimpi mai peste tot! Ajung la un mal, abrupt jos, se vede la dreapta ceva alb, constructie…continui poteca si vad clar ca e ce ma asteptam. O mica cazemata…cobor tot pe poteca.

 

Practic este o camera tunel, sa ziceam cam de 30-40m lungime, plina de ochiuri de mitraliere. Aproape intregral din beton. Bezna mare de tot inauntru, si cu frontala nu vedeai ca se termina culoarul decat la 2m de capat… Fix la intrare erau ramasitele de foc “de tabara”. Servea ca o capcana, inamicii care se apropiau de baterie si urmau sa urce deasupra ei erau ciuruiti de cei din cazemata. Insa nu este niciun tunel de acces spre Baterie, deci cei din ea erau izolati.

 

La iesire ma gandeam ca pare posibil sa ocolesec Bateria, la dreapta se vedea in departarea complexul industrial parasit. Insa ar lua timp, plus hinguirile, mai bine pe unde am venit.

Asa ca fac drum intors si il anunt pe Alex ca am revenit si voi cobori la loc. Imi gasesc cam greu drumul de inapoiere spre spartura prin maracinii si boschetii de acolo. Oare cum o fi vara pe acolo? Nu cred ca vreau sa stiu…

Cobor si il vad pe Alex care plecase la primbare, cam intrase frigul in el.

 

Asa ca am pornit pe drumul cel mai scurt, drept peste moloz, pana la poteca de langa Centura, apoi la pod, pe pod peste Centura si ne-am despartit in Pipera la prima intersectie.[...]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu-ti fie cu suparare dar, de organizat, ai mai "organizat" pe forum si te-ai dus cu colegi/prieteni.

 

Sper ca de data asta sa anunti pe forum inainte de a te duce!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma supar, vezi posturile #8 si in jur. Am vrut sa organizez si au picat turele. De atunci, in ultimele 3-4 luni, nu am mai primit niciun feedback. Daca nu a fost sa fie in toamna sau vara acum ca e frig afara nu stiu cati doritori mai sunt. Daca sunt ii rog sa posteze.

 

Ce am facut pana cum nu ar intra la explorarea gandita de mine, eu vreau sa observ la pas, lent, sa se poata vedea detaliile si sa pot trage cadre decente, cu trepied, nu in fuga...

 

Am sharuit din pasiune impresiile de mai sus. Mie mi-au generat trairi intense acele ruine. Daca ar fi sa facem o tura, chiar pe frig, as recomanda direct la Bateria 4-5 ca mai mult de vazut acolo (e si cazemata din spate) si este mai curatel + bine pastrat. Daca se vrea se poate merge si la ambele intr-o singura tura. Cu un bonus capela din Baneasa, cum vroiam sa fac initial tura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Cred că aveam vreo 12-13 ani pă vremea lu Caușescu, m-au luat niște băieți mai mari ca mine într-o "espediție" la hrubele fortului Cernica, înainte să fie transformat în poligon de tragere. Rețin doar că am găsit multe fragmente de bare de trotil și un felinar german ruginit care poate că acum valora ceva dacă nu-l dădea ca fraieru' atunci. Bucățile de trotil le foloseam pe post de pocnitori.

Share this post


Link to post
Share on other sites