Recommended Posts

Salut,

 

Am cumparat o bicicleta acum ceva timp si am prezentat-o pe forum aici, impreuna cu ce aveam de gand sa ii fac:

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/14983-oras-si-sosea-posibil/

 

Am mentionat asta, sa nu mai fie nevoie sa atasez pozele cu ea in stadiul original. :)

 

De atunci, bicicleta a trecut prin cateva modificari si acum arata asa:

kuu6.jpg
 
Insa din pacate nu merge corect.
Modificarile care au afectat transmisia au fost legate doar de inlocuirea butucului spate si a pinioanelor cu:
http://www.ebay.com/itm/171036223918?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

 

Adica un Shimano 600EX Uniglide, caruia i-am cumparat apoi pinioane Uniglide din tara, tot pe 6 viteze, atatea cat a avut ea initial, sa pot folosi bicicleta cu vechiul schimbator.

Butucul ar fi NOS, adica presupun ca fara uzura, iar pinioanele aratau foarte bine cand le-am luat, deci dupa mine, fara probleme vizibile.

 

Problema este ca dupa ce le-am potrivit pe toate, in mers se simt/aud niste pocnituri, care, testand pe loc, mi se par ca sunt din cauza lantului, care nu se aseaza pe pinioane.

Asta se intampla foarte des pe pinionul 1 (cel mai mare), mai rar pe pinionul 2, iar in rest parca nu prea.

Insa mai mult decat atat, dupa ce am zis ca poate trece, mi s-a intamplat de 2-3 ori, cand am vrut sa plec tare, ca butucul sa scape (cred), adica sa fac aproape jumatate de cursa de pedala si sa aud niste zgomote ca pocnituri, timp in care nu s-a transmis nimic la roata. Deci acum cred ca e caseta.

 

Intrebarea mea este, ce ar putea fi de vina? e o incompatibilitate undeva, sau vreo uzura la piese?

Postez si un film cu un test pe loc, pocniturile sunt foarte sesizabile cand dau invers de pedala, in mers insa sunt mai rare, dar sunt acolo, deci ceva nu e in regula.

http://youtu.be/6JUx9588q4U

 

Multumesc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru prima parte a problemei era bine daca in film se vedea si deraiorul spate, oricum presupun o incorecta aliniere a angrenajului fata de blocul de pinioane ( ax angrenaj prea lung ) sau o incorecta aliniere a urechiusei deraiorului spate. De asemenea s-ar putea ca cusca sau chiar deraiorul sa fie stramb.

 

Pentru cealalta problema probabil va trebui sa desfaci caseta.

 

Apropo de ghidonul pe care l-ai avut initial, lasand la o parte aspectul, sa stii ca e mult mai comod decat asta pe care l-ai pus acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raspuns posibil:

Lantul se schimba mai des decat pinioanele, dar cand schimbi pinioanele schimbi si lantul. El se intinde in timp, si nu calca uniform pe pinioanele noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 Deci acum cred ca e caseta.

 

 

 

Si eu. Nu stiu insa daca poti repara ceva pe acolo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu. Nu stiu insa daca poti repara ceva pe acolo...

 

E de vazut totusi, poate scapa numai cu o spalare si gresare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Chestiile astea trebuiesc văzute "pe viu" de vreun prieten cunoscător ! Văd că vrei să împarți șase pinioane la o singură placă, cu siguranță la ultimele pinioane lanțul "cade" prea oblic. Nu arăți decât fugitiv cum se poziționează schimbătorul la aceste ultime pinioane, poate că săracul este făcut doar pentru cinci pinioane ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ea a venit inca de la inceput, in configuratia ei originala, cu 6 pinioane si o foaie. Si parca lantul nu "comenta" cat am mers pe ea asa.

 

Schimbatorul spate este: http://www.disraeligears.co.uk/Site/Shimano_Positron_400_derailleur_(DG-300).html

Adica Shimano Positron 400. 

Tot ce i-am facut a fost sa-l desfac, l-am curatat, l-am montat la loc, dupa care odata cu noua configuratie, a fost nevoie de o ajustare din surubul de reglaj, pentru a se alinia corect.

 

Angrenajul nu stiu daca e prea lung, si eu m-am gandit ca poate lantul merge diagonal si d-asta face zgomot, insa ea din fabrica asa a venit. Sa fie pinioanele de vina, ca nu "suporta" o calcare asa diagonala, iar cele originale sa fi fost mai permisive?

 

Din pacate nu stiu pe nimeni cunoscator, stiu ca cel mai bine e "pe viu", insa nu as vrea sa ma duc la vreun service/magazin, pentru ca sigur vor ridica o spranceana legat de compatibilitatea pieselor, si nici nu aflu care exact e problema.

 

Mai pun 2 filmari, primul cu pinionul 1, si al doilea cu pinionul 2. Se vede ca pe pinionul 2 pocneste mai rar. Am incercat sa includ si schimbatorul in cadru. 

Daca credeti ca ar putea fi altceva si nu se vede in film, sa imi spuneti, ca mai fac o filmare.

 

http://youtu.be/jxhPRxLir78

http://youtu.be/jWTw0I4fecs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! La ultima filmare,în secunda 26 se vede clar colivia cu rotițe a schimbătorului este răsucită ușor spre roată, se pare că lanțul se agață de suportul metalic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am reusit eu sa vad in ultimele doua filmulete cred ca foaia este putin prea departata fata de cadru si din cauza asta lantul sta prost pe ultimele trei pinioane - cele mari. De aici si diferenta intre zomotul produs pe pinioanele mari fata de cele mici. Lantul sta mai drept pe pinioanele mici si nu mai loveste dintii pinionuli si cu maginea zalelor.

Tind sa cred ca axul pedalier este prea lung dar este cam greu sa-mi dau seama din filmulete. Ce distanta este intre bratul de pedala al foii si furca de spate ( cand pedala dreapta este in dreptul furcii ) ?

De scapat cand pui mai multa forta in pedale este posibil din doua locuri:

a) din caseta de pinioane - prea multa vaselina care nu lasa crichetii sa intre cum trebuie intre dintii de pe caseta caz in care sar peste 2-3 dinti pana prind cum trebuie, sau uzura prea pronuntata;

b) de la schimbator - daca acesta este prea in spate fata de axul rotii de spate lantul face contact in prea putine puncte cu pinionul si, daca forta este suficient de mare, sare peste dintii pinionului.

Crichetii casetei de pinioane se aud ok si pinioanele si lantul par in stare buna ceea ce ma face sa cred ca problemele sant cauzate de foaia prea in afara si ori de uzura la caseta ori de pozitia schimbatorului.

Roteste schimbatorul de pinioane spre pedalier astfel in cat rotita de sus a schimbatorului sa fie cat mai aproape de pinionul mare ( schimba inainte pe pinionul mare ) ca sa ai cat mai mult contact intre lant si pinioane. Daca scapa si asa inseamna ca trebuie verificata caseta de pinioane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Cred că se face prea multă filozofeală pe această temă fără a rezolva problema reală. Frățioare dă o fugă la un meșter de bicle, văd că ești din Bukale, sunt zeci de reparatori, cât te va costa un reglaj ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este posibil ca una din zale sa fie putin stramba si atunci sa iti produca acel zgomot.

Sau un prieten a patit ca in forta sa-i scape lantul, chiar daca toata transmisia era noua, la el ii intrase un span la una din zale si aceasta nu se mai functiona cum trebuie si de aceea avea impresia sa ii scapa crichetii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Cred că se face prea multă filozofeală pe această temă fără a rezolva problema reală. Frățioare dă o fugă la un meșter de bicle, văd că ești din Bukale, sunt zeci de reparatori, cât te va costa un reglaj ?

 

Nu as vrea sa merg la un mester de bicle, pentru ca daca mesterul asta de bicle are si magazin, sunt sanse sa ajung sa schimb toata transmisia.

Oricum, avand in vedere ca nu cunosc pe nimeni in domeniu, nu ma duc la nimereala la un service cu bicicleta in brate. Mai bine merg cu ea pocnind.

 

Am verificat si lantul nu agata de nimic. Insa am observat ca la viteza mica, el nu se aseaza corect pe pinioane si pocnetele apar atunci cand cade pe dintii pinionului bine.

 

Turbocat, mersi pentru sfaturi, nu am putut sa o masor pentru ca nu o am cu mine, dar revin. Oricum, din cate stiu, foaia pedalierului e destul de apropiata de cadru, nu prea ar mai fi loc, deci ax mai scurt nu cred ca se poate pune.

Caseta va trebui sa o desfac candva, deocamdata nu a mai scapat, asa ca o las asa un timp.

 

cip235, pare ca la aproape toate zalele face asa, nu cred ca e ceva local. E ori tot lantul de vina, ori incompatibilitate intre pinioane si lant, ori calca prea diagonal lantul.

 

Postez si filmul mai de aproape, in a doua jumatate e mai evident de unde provine zgomotul:

http://youtu.be/XBIwWuYBS1w

 

Nu stiu, parca pare ca lantul e prea larg (lung - distanta mare intre zale), iar la un anumit pas, cand zalele ajung sa iasa din ritm, se lovesc de un dinte al pinionului si troznesc cand cad in pozitie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

masoara lantul, daca e uzat sau nu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am masurat, intre 11 role are 120.2 mm - 120.3 mm. Din cate am vazut, daca e peste 120.5 mm, ar trebui obligatoriu schimbat. 

 

Dar piesele neavand uzura uniforma, s-ar putea ca asta sa fie cauza. O sa incerc sa il schimb, ca nu e o avere un lant de 6 pinioane. 

 

Mersi pentru idee, revin dupa ce l-am schimbat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.