Sign in to follow this  
akebono

DIY interior bike rack

Recommended Posts

Tocmai am terminat de sudat o fieratanie cu tot ce am gasit resturi de otel pe langa casa (platbanda de balustrada si otel pc52 de 8), niste axuri vechi, unul cu piulite, unul cu QR, cativa electrozi, un aparat de sudura ;;) si un grund spray negru mat.

 

Din pacate cand am sudat axul gol, am topit materialul si interiorul axului s-a astupat. Am rupt vreo 2-3 burghie incercand sa-l degajez, insa otelul topit este foarte tare. Asadar am fost nevoit sa tai QR-ul in doua si sa-l sudez la capetele axului, insa asta mi-a dat de furca putin pana sa nimeresc lungimea corecta a partii cu maneta astfel incat sa permita furcii de MTB sa intre usor si totusi sa stranga bine tocmai pentru ca acum QR-ul nu mai circula liber in ax. Din pacate nu am mai avut inca un ax, dar pe viitor vreau sa-l schimb cu unul nou. Am sudat peste piulite niste bucse dintr-o teava de apa de 1/2" pe care le-am aplatizat la capete, astfel incat sa fie mai facila strangerea.

 

Diferenta de nivel intre prinderi este pt a putea suprapune ghidoanele drepte de MTB. Pentru doua cursiere ar fi probleme, insa functioneaza bine cu o cursiera si un MTB/Trekking. Eu nu am nici o bicicleta din ultimele doua categorii :(.

 

Scopul meu a fost sa pot pune cele doua biciclete in 1/3 din bancheta, astfel incat sa ramana loc mult in spate pentru pasageri. Functioneaza pentru orice masina, cea din poza, foarte murdara de altfel, este un 307 break. Practic pot monta inca 2 sau chiar 3 prinderi pe platbanda si transporta inca 2-3 biciclete, insa nu intentionez asta, tocmai pentru ca vreau ca podeaua din spatele banchetei ramase nerabatate (2/3) sa ramana plata, pentru bagaje.

 

Timp de lucru: 2 ore, cost undeva sub 100 RON (cu axuri si componente de otel noi), manopera ... priceless ;).

 

Pe viitor intentionez sa schimb axul, sa lucrez putin la aspect (sudurile) si eventual sa prind platbanda in masina, acum este libera, insa datorita greutatii celor doua biciclete si a mochetei nu misca deloc. In continuare las cateva poze sa vorbeasca, scuzati mizeria.

 

6vWhnhR.jpg

SW03riO.jpg

YkggNV2.jpg

d2AiY6g.jpg

 

Ideea de la care am pornit: bikeinside-fahrradtraeger-van-rennrad-mo

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

 

O singura chestie cred ca nu-mi place la rack-ul tau, si anume, e pentru furci cu ax de 9mm, dar daca vine careva cu ax de 20 sau 15 il poti adapta?

 

Daca te pasioneaza, it pot da cateva detalii si despre o pompa de apa de 12V pentru spalat bicicleta pe coclauri.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu, care am 2 maini stangi, ii apreciez mult pe oamenii care mesteresc si fac din rahat bici. Respecte!  :-bd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă întorci ghidoanele încăt să stea în prelungirea cadrului, nu-ţi mai încap bicicletele în maşină?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghidonul rotit (de fapt pipa) s-ar putea să ajute la cursiere, însă fără rotire de 90 de grade ca să nu lovească în lunetă.

 

Parcă la Thule am văzut un suport similar pentru cărat biclele în camionetă cu benă. Axul de pindere era ușor rotit față de platbanda de suport, tocmai pentru ca bicicletele alăturate să nu-și lovească ghidoanele între ele, dar fără să trebuiască să desfaci șuruburile la pipă.

 

O sugestie din partea mea: decât să prinzi platbanda de mașină, mai bine îi adaugi niște brațe transversale ca să aibă stabilitate mai mare, rezultând un suport în forma literei H (cu bucata de platbandă existentă fiind segmentul orizontal al H-ului). Pentru ancorare, mai bine folosești elastice cu cârlig de lungimi diferite, ca să ancorezi cadrele biclelor de cârligele din pardoseală.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut proba rack-ului ziele acestea, pe un drum de atat de rau cum rar am vazut (Zarnesti->Plaiul Foii). Nu s-au miscat deloc bicicletele si nu au atins una de alta, asadar functioneaza perfect.

Intr-adevar rack-ul este doar pt 9mm, dar mie imi este suficient petntru ca doar asta am. Daca pe viitor voi avea alte axuri sunt convins ca va fi usor de adaptat. La stabilizarea suportului prin alegerea unei forme de H a talpii m-am gandit si eu insa am preferat sa-l las asa cum este acum tocmai pentru a-l putea muta si intoarce in fel si chip, eventual chiar cula pe laterala sau muta la nevoine in interiorul masinii, langa prag.

 

Ghidoanele se pot roti odata cu rack-ul daca acesta nu este prins, evident. Si pana la urma cred ca va ramane neprins pentru ca cel putin in spatiul ramas din rabatarea de 1/3 a banchetei este putin mai dificil de manevrat cele doua biciclete pana sa le gasesc pozitia, asadar rack-ul liber ma ajuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu inteleg un lucru: platbanda aceea nu este fixata nicicum de podea.

In mers normal, chiar si prin hartoape, ansamblul este posibil sa nu se miste (semnificativ).

Dar te-ai gandit cum se va deplasa totul in cazul unei franari bruste / in cazul nefericit al unui impact?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, in cazul unui impact se vor deplasa fie in fata fie in spate, unde se vor opri fie in scaun fie in haion. Practic chiar si acum ele nu au spatiu de deplasare decat 10cm fata spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intru si eu in clubul celor care si-au improvizat șoricării de genul asta. Masina e un Scenic 1 Phase 2 din 2002, cu scaune spate pliabile si detasabile individual.

Suportul l-am facut din niste MDF (un fel de PAL mai fin macinat) plus niste bucati de aluminiu, niste bara filetata, niste suruburi si cateva piulite si saibe. Cadrul in cauza are marimea 58, iar saua e la 105-110 cm de nivelul solului. Momentan cele 2 placi de lemn sunt fixate intre ele doar cu scotch dublu adeziv "pufos", urmeaza sa le fixez definitiv cu 4-6 holzsuruburi.


Scule necesare: bonfaer, masina de gaurit (preferabil verticala, pentru mai multa precizie), tarod, surubelnite, chei fixe.

 

zrYZNIt.jpg

 

Pentru mai multa siguranta, roata spate se poate ancora cu chingi clasice cu carlig de pinii metalici in care in mod normal s-ar prinde scaunul si, eventual, de scaunul pasagerului. Daca se scot 2 scaune incap lejer 3 biciclete, 3 oameni si mai ramane si loc pentru bagaje (bineinteles, cu conditia ca scaunele sa fie lasate acasa). E posibil sa incapa si 2 biciclete in configuratia actuala, eventual cu ghidonul intors si tija de sa scoasa din cadru in cazul celei de-a doua.

 

Bagatul si scosul bicicletei din masina si suport dureaza 1-2 minute.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simplu si ingenios, bravo! Un singur lucru s-ar putea sa nu dureze prea mult in timp: scandura mica pare sa fie de brad iar urechile laterale de aluminiu s-ar putea sa-si sape canale si sa se miste tot mai mult. Ai putea fie sa folosesti o scandura din lemn mai dens fie sa pui o tabla sub tot ansamblul de aluminiu, peste scandura de brad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urechile laterale le-am fixat ulterior in 3 puncte de bucata de profil central, adaugand inca 2 suruburi in partea de sus, deci nu mai au cum sa se roteasca. Am realizat si eu ca dupa prima tura incepusera deja sa sape niste canale in placa mica de lemn, asa ca am luat masuri. Iar cu ocazia respectiva am fixat definitiv cele 2 placi de lemn intre ele cu 6 holzsuruburi (in plus fata de straturile de scotch dublu adeziv "pufos"). Si am scurtat tija filetata din centru si i-am adaugat cate 2 piulite pe capete, ca sa nu ma mai zgariu in ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this