Rubyca

2013.08.11 - TransAlpin Bike Marathon

Recommended Posts

Având în vedere succesul pe care l-a înregistrat în ultimele 2 ediții, TransAlpin Bike Marathon – Rânca, și feedback-ul pozitiv venit din partea concurenților, Asociația Sportivă TransAlpin Bike va organiza în acest an cea de-a treia ediție sub același nume.

Competiția va avea loc în data de 11 august 2013, urmând traseele cunoscute deja de cei 220 de concurenți atât din țară cât și din străinătate care au participat la prima ediție. Ceea ce o diferențiază de celelalte competiții organizate pe teritoriul României până în acest moment, este altitudinea la care se desfășoară, la peste 2.100 m, intersectându-se cu Transalpina – cea mai înalta și frumoasă sosea din țară.

Vor fi trei trasee diferite ca lungime şi dificultate, marathon (55 km cu diferență de nivel pozitivă 2.300 m), classic (30 km cu diferență de nivel pozitivă 1.300 m) și family (10km – un părinte + copil de maxim 14 ani), având startul şi sosirea în acelaşi punct la baza pârtiei M1 în fața apres-skiului. Urmărim anul acesta să eliminăm zonele dificile de push bike.

Aici în munții Parâng, natura în generozitatea sa, ne răsplătește oferindu-ne o priveliște ce îți taie respirația. Pădurile nesfârșite de brazi , râurile repezi , verdele crud al ierbii întrerupt de pete roșcate caracterisice cimbrișorului de munte, combinat cu albastrul pur al cerului și o liniște totală ne dau senzația de început de lume. Startul competiţiei va avea loc la 1.600 m altitudine, traseele vor străbate pădurile de brazi pe coborârea spre Baia de Fier, vor urma cursul râului Galben iar apoi vor urma cățărări provocatoare ce vor ajunge pe creastă la altitudinii de peste 2.100 m.

La fel ca la edițiile anterioare, organizatorii doresc ca TransAlpin Bike Marathon să îmbine frumusețea traseului, buna organizare și prietenia iar la sfârșit să concurenții sa plece sănătoși și fericiți.

Rânca se afla la 62 km de Targu Jiu, 97 km de Râmnicu Vâlcea, 272 km de București.
Pentru cei ce vin din Ardeal pot ajunge la Rânca pe noua sosea Transalpina – DN67 C disțanta dintre Sibiu și Rânca fiind de aprox 150 km. ”

Vă invitam să vizitați și site-ul concursului pentru mai multe informații și noutăți.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca ati fi la matrimoniale.ro :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum, mai mult ca niciodată, combinațiile merg la Transalpinbike :)

Doar luni și marți (05-06.08) va puteți combina și plătiți o singură taxă de înscriere.

 

Detaliile aici: http://maraton.transalpinbike.ro/

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu, nu am avut succes, cred ca o sa ma combin cu un autocar :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caut 2 parteneri de drum spre Ranca. Plecare sambata dimineata din Sibiu, sosire tot in Sibiu duminica seara. Am loc pentru doua biciclete pe suport. Cazarea se poate gasi la fata locului, asa a fost anul trecut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MULTUMIRI:

multumesc cei care m-au ajutat cand am spart valva de la roata tubeless si a doua oara cand am facut pana.

Sunt dator cu 2 camere si o pompa care a ramas la mine, dar nu stiu la cine sunt dator.., va astept la Sibiu in aceste week-end la a trea etapa din Triada 2013 sa ma pot rasplati, multumesc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am trecut cu bine si de aceasta editie a maratonului. Pentru unii nu a fost chiar cu final fericit - am vazut dinti sparti, diferite tipuri de aterizari si zboruri care l-ar fi facut pe Serghei Bubka invidios. La Start am fost instiintati ca vom rula pe off-road de la inceput pana la finish. Nu prea m-a bucurat faptul ca vom ocoli portiunea de asflat, unde concurentii se puteau depasi in voie si astfel se formau grupuri de valori apropiate. Deci m-am vazut in mijlocul plutonului si cu un deal impunator in fata. S-a pornit greu, pentru ca drumul era ingust.

Odata ajunsi in varf, toti curajosii si-au dat drumul la vale uitand de frane. Frumoasele peisaje te imbiau sa le admiri, dar santurile si bolovanii din fata te aduceau repede cu rotile pe pamant. :)

La TAbm mi s-au incins cel mai mult discurile de frana. Primii kilometri in coborare au reusit sa imi provoace durere si amorteala in maini. Asteptam cu nerabdare urcarea finala (nu ca era usoara, ci pentru ca riscul sa imi rup capul era mai mic).

La aceasta cursa am aflat ca Elena a lui Suca, are cohones, cand a trecut ca vijelia pe langa mine pe o coborare. Totusi nu imi explic de unde este Ana. In fine, cu astfel de probleme imi ocupam eu gandirea cat timp coboram cu grija.  

Atat de mult ce imi doream urcarea, ca atunci cand a venit ma intrebam de ce oare mi-o doream atat de mult, pentru ca e la fel de grea ca si coborarea. Faptul ca fusese vremea racoroasa s-a putut pedala intr-un ritm mai sustinut. Si ca sa fie de-a dreptul racoros in ultimii 8 kilometri incepuse si o ploicica.

Astfel am reusit sa termin cu bine traseul clasic al cursei. Nu la fel se poate spune si de o spectatoare, care din cauza faptului ca statea gura casca in preajma zonei de Finish a fost acrosata de un participant. Cand oare vor intelege spectatorii ca trebuie sa pastreze distanta si faca destul loc in zona unde termina concurentii??? O parte de vina o au si organizatorii aici, dar asta e alta poveste.

Per total un concurs frumos. Ar fi trebuit sa fie si ceva cipuri la mijloc pentru a fi cat mai precise rezultatele.

Felicitari organizatorilor, participantilor si castigatorilor - Daniel si Nicusor.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerile mele:

 

Taxa foarte mare, desi nu am primit nici tricou, nici medalie de finisher, nici mancare la sfarsit si cronometrarea a fost cu pixul pe foaie.

Foarte dezamagit de organizare:

 - Locul de unde s-a dat startul nu foarte bine ales, nici pentru start (direct urcare de pinion mare) nici pentru finish (vezi accidentul de la finish); 

 - oamenii de pe traseu pusi in locuri cam neinspirate (vezi baiatul care a plecat acasa cu dintii in buzunar);

 - un singur punct de alimentare la tura de 35 - trebuia cel putin inca un punct de hidratare pe urcarea aia monstruoasa;

 - marcajul asa si asa, pe alocuri ca la carte, dar si cu probleme;

 - traseul a fost schimbat cu ~3 zile inainte de concurs si track-urile nu au fost actualizate;

 - coborarile dificile nu au fost marcate deloc, am vazut cazaturi urate din cauza ca oamenii se aruncau cu capul inainte (desi aici e de vina si lipsa experientei si a instinctului de conservare al unora dintre participanti);

 - la pestera nu era nimeni sa ne indrume, trebuia sa facem slalom printre turisti, pe trepte, politistii ridicau din umeri, era undeva o sageata anemica pe o cladire, noroc ca a vazut-o un alt concurent si mi-a atras atentia;

 - finish-ul a fost slab organizat, ingramadit, se plimba lumea pe acolo ca pe faleza, masini parcate - totusi am apreciat ca se anunta sosirea participantilor si ca eram incurajati.

Despre traseu, pot spune ca a fost foarte frumos, unul dintre cele mai frumoase pe care am fost pana acum, cu priveliste minunanta, dar si cel mai greu traseu terminat anul acesta. Am scos timp cu 50% mai mare decat la un concurs cu profil similar (dar diferenta de nivel ceva mai mica) de la inceputul sezonului. Coborarile dificile pe alocuri, nu neaparat ca tehnica necesara, cat ca inclinatie si din cauza solului nisipos. Urcarile frumoase, insa forestierul avea spre final bucati mult prea abrupte pentru cata energie mai aveam eu, iar bucata de push-bike a fost prea lunga. As spune ca nu mi se potriveste genul acesta de profil in V, cu finish in urcare, dar recunosc si faptul ca imi trebuie antrenament mai mult. Cred ca trebuie gasita totusi o alternativa la push-bike-ul de la final, chiar daca inseamna ca se lungeste traseul. E cel mai lung push-bike pentru tura "scurta" de la orice concurs la care am fost pana acum (dupa trecerea prin parau am masurat vreo 3 km pana in golul alpin si apoi a mai venit si partia, desi au fost si portiuni ciclabile).

Una peste alta, m-as intoarce in 2014 pentru traseu. Nu m-as intoarce insa pentru competitie si in niciun caz pentru statiune, care mi s-a parut urata din multe puncte de vedere (contributia umana in zona e jenanta). Deci cred ca ramane sa fac intr-un week-end traseul cu pornire de la pestera, ca sa termin cu coborarea :P

  • Upvote 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am participat decit la editia de debut 2011,m-am intristat cind am citit cele de mai sus si sa stiti ca am mai citit si pe facebook pareri nu tocmai laudabile. Cronometraj la ceas si cu pixul? dezamagitor...Nu au iesit discutii privitor la clasamente?

Share this post


Link to post
Share on other sites

taxa cam mare, fara cipuri,fara medalii, fara tricouri, fara marcaje de avertizare, un singur pct de alimentare la tura scurta...o afacere buna....la anu nu ma mai vedeti :(

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slaba organizare si foarte dezamagit, este primul concurs la care nu stiu rezultatul nici pana astazi, pacat.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macar sa primim ceva poze de calitate si afisarea rezultatelor, ca sa ne mai treaca frustrarile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misterul asta, doar organizatorul poate sa il elucideze. Ar fi trebuit si ei trecuti acolo cu DNF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misterul asta, doar organizatorul poate sa il elucideze. Ar fi trebuit si ei trecuti acolo cu DNF.

Aparent clasamentul este inca in curs de actualizare. Am verificat acum si sunt mai multi concurenti trecuti in clasament fata de astazi la pranz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.