Sign in to follow this  
dawicked

Focus Whistler 2012 - Ce as putea schimba?

Recommended Posts

Salutare si bine v-am gasit!

 

Dupa cum spune si titlul am un Whistler achizitionat in Martie anul curent.

As dori sa-i fac unele modificari sa fie mai usoara si in acelasi timp mai de strada.

 

M-am gandit la urmatoarele:

 

1. O furca mai "subtire" dar tot cu suspensie.

2. Anvelope mai inguste.

 

Problema mea cea mai mare este faptul ca nu stiu cum o sa arate, ea avand cadrul destul de solid si daca-i pun anvelope si furca mai subtiri mi-e sa nu fie rau disproportionata.

 

Orice alte sugestii mi-ar fi de mare ajutor, legate de angrenaj, frane, pipa, ghidon.

 

P.S. Ii pot face ceva la frana sa nu mai scoata zgomotul acela infernal (ca o locomotiva) ?

 

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îţi iei Kojak-uri de 2" şi nu o să arate rău. Eu am fost mulţumit de ele pe stradă.

 

Draco sunt proaste, n-ai ce să le faci. Eventual fă un şanfren la plăcuţe, mai aliniază etrierul, etc. Zgomot ai şi la frâne mai scumpe...mult mai scumpe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca o folosesti mai mult pe strada, ar fi interesant o furca fixa, asa scapi de 1,5kg dintr-un sut. Apoi cauciucuri de oras, eu am Michelien Country Rock, ai mai scapat de 600g.

Chestii mai de finete de schimbat sunt manetele de la schimbator, nuste XT M770 te-ar coafa foarte frumos, si sunt muuult mai ok decit acera care sunt pe bicicleta.

 

La mine frana este ok si nu suna decit cand este ud discul, poate trebuie sa iti mai aliniezi etrierul cu discul.

 

Dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi se pare că ai greșit bicicleta, dar presupun că e prea târziu să cumperi alta.

 

Subscriu ideei de furcă fixă (foarte elastică și suficient de confortabilă în oraș), eventual poți să te uiți și la un RST Single Shock dacă nu se poate și nu se poate fără suspensie.

 

Pentru cauciucuri recomand Schwalbe Marathon Supreme de 1.9.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am pripit cand am luat-o, nu m-am documentat prea mult, dar m-am dus cu gandul si la iesiri in natura.

 

Frana a inceput sa faca zgomot dupa ce, cei de la service, la revizie mi-au facut o ajustare (au facut-o mai moale) din cauza ca placutele atingeau discul.

 

Mai ramane de vazut unde gasesc toate aceste echipamente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am pripit cand am luat-o, nu m-am documentat prea mult, dar m-am dus cu gandul si la iesiri in natura.

 

Frana a inceput sa faca zgomot dupa ce, cei de la service, la revizie mi-au facut o ajustare (au facut-o mai moale) din cauza ca placutele atingeau discul.

 

Mai ramane de vazut unde gasesc toate aceste echipamente.

 

Eu nu as fi asa suparat pentru alegere, eu o folosesc a mea inclusiv sa merg la servici si sunt multumit de ea, pune cauciucuri de oras si eventual schimba furca si o sa vezi ca este ok.

La cauciucuri Schwalbe ar fi mai bune decit Counrty Rock, dar erau dublu pretul si nu au dublu perfomanta deci am luat Michelien,

 

offtopic: O..nedumerire a mea: ai inca saua originala ? :d Asta a fost la mine prima chestie care a zburat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca o am pe cea originala.

Problema mea in momentul de fata este legata de estetic, am si postat in topicul cu vopsitul, daca a incercat si reusit cineva sa inlature abtibildurile sau macar o mare parte din ele, mi se par chicioase rau. I-as fi dat o vopsea in viitorul apropiat cu un sablon sau maxim doua cu logo-ul firmei.

 

 

@@otsdr RST-ul ala arata bestial, din pacate pe la nou nu se gaseste, si as vrea inainte sa o probez sa vad cum ii sade :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca mergi pe fixa, iar la ce hal de furca e cea originala chiar n-ai de ales, grija sa iei o fixa "suspension corrected" sau cum s-o numi. Are bratele mai lungi, pentru ca geometria sa fie similara furcii cu amortizor, astfel incat geometria cadrului sa nu sufere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci:

nu-ti place cadrul (20-150lei vopsit)

nu-ti place furca (300-400lei)

nu-ti plac cauciucurile (150-400lei)

nu-ti plac franele 

nu-ti place saua

te gandesti sa schimbi angrenaj, pipa, ghidon

 

Si intrebarea logica e "De ce mai pastrezi bicla?" Inteleg ca e mai greu sa te mobilizezi, sa o dai si sa iei ceva mai potrivit cerintelor tale. Dar s-ar putea sa bagi multi bani in ea fara sa fie chiar cum vrei si sa mearga cum vrei. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebarea asta mi-am pus-o si eu, dar nu e chiar asa simplu, probabil valoarea ei acum este la jumate din pretul de achzitie chiar daca o am doar de 4 luni.

Cu franele nu am nimic, doar fac zgomot mare in urma reviziei de 100km.

Daca nu o vospesc cel mai probabil o sa merg pe furca SRT alba sa mearga cu cadrul alb/albastru.

Daca reusesc sa scot unele abtibilduri sau a reusit cineva si stie cum, nu m-as mai gandi la vopsit. In varianta asta ma simt parca as fi echipat cu tricou si panataloni din paete, prea tiganeasca, prea tipatoare.

Anvelopele nu cred ca o sa dau mai mult de 200, furca 600, pipa+ghidon 200 probabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg ceva: cand ai cumparat bicicleta nu ti-a placut culoarea de la inceput?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Focus Whistler se vinde ca sticla de apa in mijlocul desertului. Vinde-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Focus Whistler se vinde ca sticla de apa in mijlocul desertului. Vinde-o.

 

Bicicleta ofera o echipare decenta, si pretul este foarte bun, mai ales daca o iei iarna, a mea a fost 1540ron, noua nouta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Culoarea asta a fost singura disponibila, pe negru/gri nu mai erau atunci.

Unde pot incerca sa o vand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Culoarea asta a fost singura disponibila, pe negru/gri nu mai erau atunci.

Unde pot incerca sa o vand?

 

dirtbike / o k a z ii, eu am vandut-o a mea cea veche in 1 zi. Univega Ht300

Share this post


Link to post
Share on other sites

In final m-am hotarat sa investesc intr-o furca, aparent am 3 variante:

 

1) http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=54947;page=1;menu=1000,2,92;mid=0;pgc=0

 

2) http://www.bike-components.de/products/info/p32135_CroMoto-Disc-Only-Stahlgabel-.html

 

3) http://www.marosbike.ro/furci-de-sosea-si-trekking/furca-ciclocross-focus-full-carbon-056-2012.html

 

Inclin spre Focus ca ar fi din acelasi set ca si culori, dar cred ca se merita 30 de euro in plus pentru SRT.

 

Mi-am luat niste anvelope Longus de 1,75 cu crampoane, din pacate cei de la xcs au mai nimic prin magazine.

 

 

Pe furca Focus pot pune 29' , dar pe spate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adică sunt pentru roţi de 28 (diametru mai mare, ca la cursiere, sau Tohan dacă vrei). O sa iti dea geometria peste cap. Cea de cyclocross ma îndoiesc că aceptă cauciucuri balonate si cramponate (de MTB).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am schimbat deja anvelopele cu unele de 1.75. Este o mare problema daca pun 26 pe furca aia?

 

As putea pune si pe spate 28 la cadrul ala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adică sunt pentru roţi de 28 (diametru mai mare, ca la cursiere, sau Tohan dacă vrei). O sa iti dea geometria peste cap. Cea de cyclocross ma îndoiesc că aceptă cauciucuri balonate si cramponate (de MTB).

 

Nu generaliza fără să te uiți, RST-ul și Salsa se potrivesc pe cadrul Focus. Ambele sunt pentru roți de 26 și au ACD de 455, respectiv 445.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi eu am o intrebare. Tu acum 4 luni cand ti-ai luat bicicleta cu ce gand ti-ai luat-o?

 

E foarte aiurea sa iei o bicicleta noua si dupa cateva luni sa te apuci sa schimbi pe ea o gramada de chestii. Cati km ai facut cu ea? Esti chiar sigur ca vrei acele modificari?

 

La ce vrei s-o folosesti de fapt?

 

Intreaba-te daca chiar merita toate aceste modificiari. Senzatia mea e ca ai cumparat bicicleta gresita, si nu inteleg. Adica nu iti place cum arata (de vreme ce vrei s-o vopsesti, sa-i scoti abtipildurile). Presupun ca nu-ti placea nici cand ai luat-o. Anvelopele nu-s potrivite pt ce vrei, furca nu e buna...pai...trebuia sa-ti iei bicicleta de oras/sosea. De ce ti-ai luat un MTB pe care acum incerci sa-l transformi intr-o hidosenie de struto-camila?

 

Vinde bicicleta daca tot ai facut o greseala si cumpara-ti ceva adecvat scopului. Nu o sa fie buna nici de sosea nici de munte cu toate modificarile tale. Am eu un MTB cu roti de 26 "convertit" pt sosea, adica fara suspensii, anvelope slick de 1.5 si nu se poate compara cu felul in care merge curisera. Arunci banii de pomana cu toate modificarile alea si poate tot nu iese ce-ti trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu generaliza fără să te uiți, RST-ul și Salsa se potrivesc pe cadrul Focus. Ambele sunt pentru roți de 26 și au ACD de 455, respectiv 445.

Da, mă scuzaţi. Dar când omul a spus mai târziu că vrea roţi de 28...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this