ombun

Bucureşti pentru OAMENI ! - marş de protest

Recommended Posts

 "Ziua fără mașini" este un eveniment marcat în toată lumea. În București, evenimentul din acest an se va numi "Bucureşti pentru OAMENI !”  
Pe 21 septembrie 2013, pe bicicletă, pe role sau cu trotineta, în alergare ușoară sau în cărucior, vă invităm să ieșiți în stradă* pentru a cere politicienilor să arate respect față de cei care i-au ales. 

 

 

În România, mersul pe jos şi cu bicicleta - cele mai ieftine şi sănătoase moduri de deplasare - sunt desconsiderate de către politicieni.

 

De aceea noi plătim mai mult pentru infrastructură, pentru sănătate, pentru combustibil.  De aceea traficul rutier ne pune în pericol, pe noi şi pe copiii noştri.
De aceea trăim în oraşe poluate de traficul rutier excesiv.
De aceea pierdem zile, săptămâni, luni din viaţă blocaţi în trafic.

Cu costuri mai mici şi cu beneficii mai mari, oraşele conduse de edili gospodari reuşesc să ofere condiţii de viaţă mai bune pentru locuitorii săi. Şi la noi este posibil !

 

"Bucureşti pentru OAMENI" este un marş de protest pentru care s-a depus notificarea legală la Primăria Municipiului Bucureşti. 

 

Adunarea participanţilor va fi la oră 14:30 în parcul Herăstrău, intrarea Charles de Gaulle.

Propunem două variante de traseu: de 18, respectiv de 15 km. Varianta mai lungă include ocolirea Parlamentului. (Vezi traseul aici: http://goo.gl/qyQiF )

 

 

Incurajăm şi promovăm mişcările similare organizate în alte orase din România.

În cazul în care vom afla despre aceste evenimente, desfăşurate în aceeaşi zi si la aceeaşi oră, le vom anunţa pe toate site-urile partenere.

 

Motivele protestului

 
1. Neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră. 

 Primarul Oprescu a oprit măsurile de siguranţă rutieră care s-ar fi putut lua în momentul aplicării marcajelor rutiere. Conform legii, în scopul sporirii impactului vizual asupra participanţilor la trafic, pe partea carosabilă se pot execută marcaje sub formă de inscripţii, simboluri şi figuri. (Detalii: http://goo.gl/jFt03  )

 
2. Încurajarea transportului motorizat în timp ce Bucureştiul este cea mai poluată capitală europeană. 

 Cu toate că trecem printr-o perioadă dificilă economic, Primăria investeşte sume enorme în infrastructură dedicată celui mai ineficient mijloc de transport din oraş: autoturismul. Folosirea în exces a maşinilor în interiorul oraşelor, în detrimentul transportului public sau pe bicicletă, aduce pierderi directe şi indirecte oamenilor şi municipalităţii. Oraşele civilizate din întreaga lume iau măsuri de reducere a traficului motorizat individual obţinând ECONOMII substanţiale. În plus, oraşele care acordă atenţie OAMENILOR sunt căutate de turişti, creşterea serviciilor devenind un motor de dezvoltare pentru acestea. 

 
3. Lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii. 

 Cu toate că la nivelul UE există toată documentaţia necesară aplicării principiilor dezvoltării durabile a oraşelor, Bucureştiul le ignoră, luând măsuri care înrăutăţesc viaţa oamenilor.

 
4. Menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete. 

 Ilegalităţile comise de Primăria Municipiului Bucureşti prin Administraţia Străzilor în cazul recepţiei ilegale a pistelor pentru biciclişti au fost sesizate în ultimii doi ani către Administraţia Străzilor Bucureşti, Brigada Rutieră Bucureşti, Primarul General Sorin Oprescu, Consiliului General al Municipiului Bucureşti, Prefectură, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Procuratură, Curtea de Conturi a României, PSD, PNL, PC, PDL, UDMR, UNPR, Forţa Civică, PP-DD.
Niciuna dintre aceste instituţii nu a luat măsuri care să ducă la recuperarea prejudiciilor şi tragerea la răspundere a vinovaţilor, cu toate că numele lor poate fi aflat foarte repede prin simpla citire a documentului de recepţie a pistelor. Cu toate că este un document public, Primăria refuză să-l pună la dispoziţia cetăţenilor.

 

5. Neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate. 

 Peste tot în lume, transportul public este prioritar pentru administraţii. În Bucureşti, autobuzele RATB rămân blocate în trafic împreună cu autoturismele personale, făcând din transportul public un mod de transport ineficient. Pierderile le suportăm cu toţii.

 

Modelul "Budapesta"
 

 Budapesta a ajuns un model pentru întreaga lume prin modul în care oamenii au obligat politicienii să construiască "oraşe pentru oameni", oraşe în care oamenii sunt mai importanţi decât maşinile.  Detalii aici http://goo.gl/2fopg si aici: http://goo.gl/4SlSP

 

După nouă ani de proteste, atunci când s-au convins că politicienii îşi respectă promisiunile, activiştii din Budapesta au anunţat încetarea şirului de proteste. Dacă primul protest a fost "susţinut" de aproximativ 50 de persoane, la ultimul au fost prezenţi 100 000 de oameni. Uitându-ne la cifre, putem vedea că mişcările de protest iniţiate de bicicliştii bucureşteni respectă tiparul celor din Ungaria, în ceea ce priveşte numărul de participanţi: peste 1000 de participanţi în toamna lui 2012 şi

în primăvara lui 2013.

 

Am hotărât să copiem modelul de organizare şi calendarul cu care au lucrat activiştii din Ungaria.

 Iată calendarul protestelor din Bucureşti până în 2020: 19 apr 2014, 20 sep 2014, 25 apr 2015, 19 sep 2015, 23 apr 2016, 24 sep 2016, 22 apr 2017, 23 sep 2017, 21 apr 2018, 22 sep 2018, 20 apr 2019, 21 sep 2019, 25 apr 2020, 19 sep 2020. Toate se vor desfăşura pe acelaşi traseu şi începând cu aceeaşi oră, indiferent de condiţiile meteo. Notificările au fost depuse deja la Primăria Municipiului Bucureşti.

 

Aceste proteste nu vor înceta până când clasa politică nu va înţelege că se află în slujba cetăţenilor şi nu invers !

 

Demersurile OPTAR sunt susţinute de membrii Comunităţii Bicicliştilor din Bucureşti.
Suntem mulţi. Creştem

 

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi fi mai mult decat incantat sa particip si voi incuraja fiecare prieten sa participe. Ne vedem cu totii pe 21 septembrie :majoreta:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare un pic "americana" ideea asta, in sensul ca zi mai nou e marcata de o chestie, o intamplare. Cred ca de asta avem in calendar peste o luna de sarbatori intr-un an. 

Nu ca nu ar fi o initiativa foarte buna de altfel.

 

Din punctul meu de vedere, fiecare weekend ar trebui trecut ca "NO car day!". Ma rog, Duminica in principal, poate si Sambata! Ar fi lumea mai linistita, poate mai relaxata, nu asa in graba de a ajunge nicaieri. Blocaje in trafic sigur nu ar fi.

Probabil ca sunt defect, dar chiar nu inteleg dependenta asta de masina. Mi se pare o tampenie sa mergi cu masina prin oras pe distante de 5-10km. Suntem animale bipede, de ce sa nu folosim ce ne-a inzestrat natura ?

 

A nu se intelege ca nu sustin actiunea, dimpotriva. Doar ca o alta viziune, daca nu se schimba din "nucleu", atunci singura solutie ar fi militantismul dur, altfel nu isi are rostul. 

 

Sper ca acest eveniment sa fie un succes ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca in primavara eram optimist cu privire la marsul de protest acum, la acesta din toamna, incep sa devin pesimist.

Nu stiu de ce dar, cred ca vom fi mai putini. Spun asta si pentru ca unii prietenii / colegi / amici pe care i-am informat au spus ceva de genul "Nu se va schimba nimic. Ce rost are?". Am incercat sa le explic cum stau lucrurile dar caracterul de las al romanului, dobandit in sute de ani e greu de schimbat.

Mai mult, azi dimineata, am fost lovit si de faptul ca liniile galbene din fata blocului meu au fost reparate. Si probabil vor urma multe altele, in tot Bucurestiul.

Dar, nu conteaza, eu nu merg de ieri de azi cu bicicleta. Am mers si in Onesti cand mergeam la generala (cu siguranta singurul din scoala dar, inca nu eram privit ca un "ciudat"),in liceu si facultate in Brasov (deja incepeam sa fiu ciudat in ochii colegilor care mergeau, la moda, cu masina & taxi). Merg si voi merge la servici, si daca acum cativa ani eram singurul care veneam, acum, in zilele bune, se intampla sa nu mai am loc unde sa o leg. In plus, vad zi de zi pe bulevarde din ce in ce mai multe citybike-uri; ceea ce ma face sa cred ca lumea incepe, usor, sa inteleaga.

Construiesc piste pe Dorobanti? Merg pe strada. Ma amendeaza? Merg pe Floreasca. Fac si acolo piste? Merg pe strada. Ma amendeaza? O iau pe stradutele din spatele blocurilor ca acolo nu au pe unde sa le faca dar daca tineti cu ursul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine ce sa amendeze cand in noul cod rutier, din ce stiu, ai voie sa mergi pe sosea, la margine si in linie cate 1, in cazul in care sunt mai multi. De asemenea mentioneaza ca cine merge pe piste/trotuar atunci cand vor traversa strada trebuie sa se dea jos din sea.

 

 

Probabil le "reconditioneaza" pentru cei cu frica de mers pe carosabil (cunosc o groaza).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cumva spune, ca si inainte, ca daca exista pista de bicicleta atunci esti obligat sa o folosesti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde exista pista semnalizata, este obligatoriu s-o folosesti. Asa spunea legea inainte, asa spune si acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe bune ca nu inteleg pistele de biciclete pe trotuar si nici nu prea ma ajuta.

Daca le muta pe toate pe carosabil, ar fi cozi mai lungi de masini iar cand o sa vada cum trec pe langa ei vajaind toti pe 2 roti, poate le vine o idee geniala sa-si ridice fundul (pentru o vreme macar) din conserva. :) Centii mei.

Am si masina dar nu suport ambuteiajele si evit orele de varf. Daca sunt in ratb cobor si o iau pe jos cateva statii sau merg la metrou.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu pot veni sambata, muncesc pana la ora 17. Daca nu se termnina pana atunci, o sa apar si eu.

 

Ca unul  care pedaleaza zilnic la job aprox 25 dew km dus-intors, sunt f deranjat, desi am aripi, de cei care uda strazile. Pe care le uda oricand, chiar daca a plouat cu 2 ore inainte sau nu mai sunt 40 de grade afara. Poate se face o pancarta ceva, poate se striga si chestia asta la miting, pe langa demisia toxicului oprescu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am adunat ceva prieteni si venim in gasca, plus cu sotia si cel mic (1 an) in scaunel, sper sa fie OK pentru el, daca e zarva mare o sa ne retragem mai la coada, vedem. Eu m-am reapucat din iunie de biciclit spre servici (~22km pe zi) si sper sa o tin tot asa (am adunat deja 1200km, am doar cateva zile de pauza)

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 lucruri importante pe care trebuie sa le stiti !

1. Traseul marsului

La intersectia Bd Natiunilor Unite cu Bd Libertatii se poate alege "varianta scurta" a traseului. Adica, in loc sa faceti dreapta si sa faceti ocolul Parlamentului, mergeti inainte pana va interectati cu cei care au ocolit deja Parlamentul. Apoi, deplasarea se face pe Bulevardul Unirii.

http://www.bikemap.net/en/route/2170416-bucuresti-pentru-oameni-21-sept-2013/#/z15/44.42671,26.09591/mapquest


2. Numaratoarea "opresciana"

Pe Calea Victoriei se va organiza numaratoarea "opresciana".
In primavara acestui an, primarul Oprescu a refuzat sa aplice normele de siguranta rutiera, oprind proiectul expertilor de trasare a benzilor pentru biciclisti pe carosabil. Prin celebra replica "Nu vreau sa numar mortii", primarul Oprescu nu a facut decat sa opreasca proiectul de trasare a marcajelor pe carosabil. In acest fel, biciclistilor li s-a refuzat orice protectie pe drumurile din Bucuresti.



De aceea, pe Calea Victoriei, vom organiza o sedinta foto. Nu trebuie decat sa va intindeti pe carosabil, alaturi de biciclete, atunci cand se va da semnalul. Mesajul fotografiei: "Numara mortii !"

Pe Calea Victoriei este inchis traficul auto cu ocazia Saptamanii europene a mobilitatii.


3. Incheierea marsului

Traseul marsului de protest se termina in Parcul Tineretului. Va rugam sa permiteti intregii coloane sa intre in parc. Apoi, cei care doresc pot fi o za din Lantul uman din jurul Parlamantului.

https://www.facebook.com/events/540993322639293/


4. Petrecerea biciclistilor, duminica ora 14.00

Daca astazi protestam, maine va invitam la petrecere ! Asa ca pastreaza un loc in programul de maine. De la 14 petrecem !  Ca sa nu amestecam lucrurile, o sa dam detalii in aceasta seara. Ne vom intalni si vom asculta muzica live. Daca mai stiti artisti care vor sa intre in programul petrecerii, dati de veste ! Noi avem "scena" si avem spectatori !

5. Discutii despre implicare si biciclete

Saptamana viitoare sunteti invitati sa vorbim despre implicare si biciclete. Vom oferi detalii la inceputul saptamanii viitoare. Speram sa fiti interesati de subiecte si sa participati in numar cat mai mare.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ce se petrece? Se rezolva cu problema infrastructurii Bucuresti-ului imediat dupa protest? Sau petrecem ca ne adunam cateva mii de oameni la protest(in loc de 500 mii)? 

Eu propun petrecerea pentru atunci cand se vad rezultatele protestelor: cand o sa avem bulevarde intregi cu piste pe carosabil, trotuare largi, drumuri pentru masini mai inguste, marcaje pentru biciclisti in intersectii, cand o sa fie banda dedicata pentru ratb, orice.

 

Sa luati in calcul pe viitor crearea unui lant de pietoni, biciclisti, rolleri, etc. care sa fie de dimensiunea diametrului Bucuresti-ului! Trebuie sa gandim maret daca vrem sa intram in atentia tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oare ce fumeaza ? vad ca ii distorsioneaza realitatea in sens invers fata de agonistii clasici ai receptorilor canabinoizi...

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipului asta ori ii patineaza musca grav ori i s-au dat niste banuti pentru a prosti niste oameni, ca doar trebuie sa controlam masele de oameni. Nu ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

unde-s mă ăia 10.000? mama voastră de potlogari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.