Sign in to follow this  
alien_24

Gheata Dupa Antrenament

Recommended Posts

m-am contrazis asupra unui fapt cu un prieten si as vrea sa stiu si opiniile voastra..ori sa ma duc sa ii bag argumentatia mai serioasa de aici pe gura ori sa o mananc eu daca m-am inselat http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

tema era asta:...la ce sunt bune baile cu gheata de dupa antrenament!!!!!!!!!!......la ce ajuta si pentru ce sunt facute?

...sper sa nu ma fi iinselat http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Printre metodele de refacre de dupa antrenament exista ceea ce se numeste "terapia la rece" care insemna, aplicarea de materiale reci, cum ar fi masajul cu gheata folosind impachetari cu gheata, buiota cu gheata sparta asezata in jurul unui organ ranit sau jetul de apa rece, toate au efect analgezic.Cele mai bune rezultate se obtin dupa folosirea terapiei la rece imediat dupa antrenament, prin aplicarea ei timp de 15-20 de minute.

Marturisesc ca nu am folosit niciodata aceasta metoda, dar chiar da rezultate(asa spun cei ce au folosit-o), problema e ca trebuie aplicata sub supravegherea unui fizioterapeut, mai ales daca nu ai experienta in asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde ai citit tu asa ceva man?

Este cea mai mare tampenie auzita in viata mea.

Orice om normal..care a pedalat in viata lui stie ca daca te dai zos de pe bitza si este frig ai mari probleme. Toti recomanda dupa o pedalare serioasa cativa km de rulaj pentru o relaxare a musculaturii si pentru a readuce organismul la niste indicatori normali.

Se fac masaje pentru relaxarea musculaturii nu pentru altceva.

care ar fi logica acestui masaj cu gheata?

Lool...imediat dupa antrenament!!!!!!

si ce rezultate da?...si asta este interesant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti spun sigur ca se practica asa ceva, daca vei vorbi cu un fizioterapeut te vei lamuri. Cred ca te hazardezi afirmand ca e o tampenie un lucru pe care nu il cunosti. Rulajul despre care vorbesti tu se foloseste intr-adevar dupa un efort intens pentru eliminarea acidului lactic din muschi si din sange, dar asta nu inseamna ca este singura metoda de refacere a organismului dupa efort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci...eu stiam ca este o terapie pentru ameliorarea accidentarilor si loviturilor mai ales cele musculare...il folosesc mai mult rugby-ul sau sporturile de contact dar si cele in care musculatura este folosita excesiv si indelungat....asta stiam si eu!!!..de aceea am deschis discutia ...pentru lamuriri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am spus ca rulajul este singura metoda. Ai dreptate cand spui de faptul ca asa se elimina acidul lactic. dar cu toate ca ai dreptate la acest punct imi mentin afirmatia ca ce vorbiti voi..masaj cu gheata este o tampenie.

Daca ma poti contrazice cu argumente le astept..poate sunt eu prost informat.

pentru accidente sau lovituri este alta treaba, actioneaza probabil ca un analgezic pentru o scurta durata de timp, dar sa iti supui organismul unui astfel de soc dupa un efort indelungat...looool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Printre metodele de refacre de dupa antrenament exista ceea ce se numeste "terapia la rece" care insemna, aplicarea de materiale reci, cum ar fi masajul cu gheata folosind impachetari cu gheata, buiota cu gheata sparta asezata in jurul unui organ ranit sau jetul de apa rece, toate au efect analgezic.Cele mai bune rezultate se obtin dupa folosirea terapiei la rece imediat dupa antrenament, prin aplicarea ei timp de 15-20 de minute.

Imagine postatăImagine postatăImagine postată Imagine postată

ma las de tot, imi vand biciclele, si ma apuc de biliard...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare sincer rau ca am creat aceasta polemica, e absolut inutil, tocmai de aceea cred ca e normal ca eu sa fiu primul care se retrage dintr-o astfel de discutie.

O zi buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu merge asa http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/tongue.gif

Daca ai afirmat ca sti ca se practica asa ceva atunci explica, sau adu argumente.

Este ca si cum eu incep sa spun ca se face masaj cu urina de femeie virgina si cand cineva spune ca este o prostie ce afirm eu spun..." imi pare rau ca am creat aceasta polemica...eu ma retrag".

daca intradevar exista aceasta metoda inseamna ca ai citit undeva de ea, ai vazut pe net sau intr-o revista.

Lumineaza si mintile noastre. :idea:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din experienta personala pot sa va spun ca antrenorii mei, in unanimitate, ma sfatuiau sa nu ma apropiu de nimic rece sau chiar racoros dupa un antrenament. Nu am argumente stiintifice concrete, dar intotdeauna un dus fierbinte dupa antrenament mi-a exclus si febra musculara si, in parte, si oboseala musculara. In ceea ce priveste tratamente cu gheata, ele din cate stiu se folosesc doar pe portiuni izolate ale corpului, si doar in cazul inflamarilor.

Repet, nu am argumente stiintifice, vorbesc doar din experienta personala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Eu pot spune ca afara-pt ca am fost putzintel pe acolo-aia imi ziceau ca dupa cursa sa stai in cada in fund si sa te acoperi cu apa calda-chiar fierbinte- pana pe la sold..apoi sa dai usor drumu la apa rece peste cea calda..un fel de dus scotian-ca sa zic asa- si cica era buna chestia pt eliminarea oboselii muschiului.Am facut si nu e rea deloc chestia,dar e cam greu la inceput sa intri in apa fierbinte..arsh:)..Incercati si voi si sa spuneti cum va simtiti dupa!

Si tot pt recuperare masaj-facut chiar de tine insuti-si streching..astea chiar sunt..bune rau!http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/tongue.gif

Bafta !..la antrenamente,alimentatie si..recuperare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru Ovidiu: despre metoda asta de refacere am aflat de la scoala, de la curs. Daca vrei sa afli mai multe poti merge la Institutul National de Cercetare Sportiva din cadrul complexului Lia Manoliu de unde poti cumpara o carte care trateaza metodele de refacere si recuperare dupa efort. Metoda despre care am vorbit intra in categoria "mijloace de recuperare fizioterapeutice", categorie din care mai fac parte masajul, terapia la cald si baile reci-calde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze ca ma bag... n-am cunostintele necesare pentru a-mi da cu parerea la acest capitol... Dar intamplator in seara asta am vazut o emisiune la TV in care se spunea ca maratonistii si alergatorii folosesc baile ffff reci pt refacere dupa antrenament...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P :) Chiar cu asta vream "sa ma bag si eu in seama"! cred ca amandoi am vazut aceeasi chestie care cam contrazice spusele majoritatii de aici si ii cam da dreptate lui bijamonte! spunea ca dupa ture mai lungi isi baga picioarele in apa ffff rece si este mai rau primele 5 min pana te obisnuiesti!! apoi te simti super!!! :) http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa insult experienta celor mai versati, dar eu cred ca toata lumea are dreptate: dupa antrenament, se poate folosi terapie cu cald si/sau cu rece daca se tine cont de anumite lucruri:

- frigul blocheaza cerciul vicios durere-ischemie-spasm prin proprietatile anti-inflamatorii (analgezia este un efect secundar al acestor proprietati) si, in final, reduce febra musculara, adica acea durere musculara aparuta la 24-72 ore dupa efort (delayed onset muscle soreness in engleza)

- este recomandabil ca apa rece sa fie limitata la zonele cele mai solicitate, si nu sa se scufunde intreg corpul in baie (trunchiul, in special zonele corespunzand plamanilor si rinichilor, nu e indicat sa fie supus crioterapiei);

- apa calda da o senzatie de bine, dar in acelasi timp creste reactia imflamatorie in muschi (= durere!), de aceea este mai eficienta in combinatie cu crioterapia (prima manevra este aplicarea de rece pe muschi maxim 15 min, apoi un dus cu apa calda insistand asupra muschilor respectivi pentru stimularea fluxului sangvin prin vasodilatatie, apoi se poate relua ciclul)

Deci, ca sa raspund la intrebarea de inceput: baile cu gheata sunt ok, pentru ca liminteaza instalarea febrei musculare prin proprietatile anti-inflamatoare, dar expunerea trebuie sa fie limitata la zonele solicitate (daca bagi capu' in gheata, provoci mai mult rau decat bine) si in timp (pot aparea degeraturi). Alternanta rece-cald este indicata.

Partea care urmeaza e numai pentru cei mai curiosi.

Trebuie precizat ca febra musculara, in sensul pe care l-am folosit mai sus (numita si "durerea musculara de a doua zi"), nu este provocata de o crestere a nivelului muscular de acid lactic (cresterea acidului lactic da senzatia de “arsura” care insoteste sedintele de antrenament), nivelul acestuia in sange si muschi revenind la normal in 30-60 minute dupa incetarea efortului. Mecanismele exacte nu sunt cunoscute, dar mai multe teorii sunt in prezent plauzibile:

1. microleziuni musculare aparute in fibrele musculare, care cauzeaza durere si duc la inflamare, care credte durerea.

2. microleziuni ale tesuturilor de legatura. aparut in special in cazul contractiilor musculare dinamice (sau excentrice); o contractie excentrica este definita prin scurtarea si alungirea unui muschi impotriva unei forme dinamice de rezistenta (greutati sau gravitatie, de exemplu).

3. ciclul ischemie-spasm. lipsa oxigenului si acumularea de metaboliti in muschi provoaca spasmul muscular; prin aceasta, scade si mai mult fluxul sangvin la muschi, inchizand cercul vicios.

In fine, exista nenumarate referinte pe net care sustin crioterapia dupa efort sustinut:

http://starbulletin.com/2005/12/11/sports/story03.html

http://www.alexandriamasters.com/articles/doms.htm

http://www.uoregon.edu/~iishp/Cooley.html

Imagine postată

alte sugestii:

http://www.london-marathon.co.uk/site/training_support/index.php?page=4

http://www.doctor.info.ro/html/medicina_sportiva.html (limba romana)

Si un studiu mai recent, care verifica eficienta mai multor tehnici de prevenire a prevenire a febrei musculare:

http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?artid=1317248

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiam ca febra musculara e tocmai acidul lactic in exces care cristalizeaza in masa musculara(cristale microscopice),si care normal lezeaza si inflameaza muschiul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this