dupre

Reglare schimbator de foi

Recommended Posts

Salut,

Am o problema cu schimbatorul de foi. Desi surubul dinspre cadrul (cel de High) este strans la maxim (pt a trage la maxim de lant catre exterior), lantul nu se situeaza pe mijlocul schimbatorului, ba chiar a inceput sa nu mai schimbe pe foaia mare. Aveti vreo idee, e tensiunea prea mica in cablu cumva?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Șuruburile respective doar limiteaza mișcarea schimbătorului, nu au nici o legătură cu tras lanțul "la maxim". Ia-o ușurel, citește pe îndelete un tutorial și fă reglajul din nou. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut , 

De cand am facut 2 x 9 am cateva probleme, una dintre ele ar fi ca lantul cade cand schimb de pe foaia mare pe cea mica, schimbatorul fata este Sram X0 

Foaia mare este de 38 cea mica de 24 

Partea nasoala ca mi-a cazut de cateva ori lantul intre foaie si cadru si nu mai reuseam sa scot lantul de acolo

Sincer nici nu m-am uitat sa vad unde sunt suruburile de low si high, teoretic dc cade de pe foaia mare pe cea mica ma gandesc ca fie e lantul prea slab fie ar trebui sa ma joc la surubul low , corect?

 

Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, tu ai pus schimbătorul?

Oricum, pui pe foaia mica/pinionul mare și reglează șurubul LOW sa ajungă cușca schimbătorului la 1-2mm de lanț. Bănuiesc că ai schimbator de 2x nu?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu l-am pus eu , la service , dar nu mai am timp sa ajung azi si stiu ca sa uitat de mai multe ori , initial cadea mai des acum mai rar

Duminica ma duc la padina la concurs si as vrea sa nu cad in gat din cauza lantului :(

 

Schimbatorul fata este de 2 x 10 , lantul de 10 , pinoanele de 9 , foile de 10 , schimbatoarele sram attack ptr 3 x 9 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deda DogFang:

deda_dog_fang_fitted_to_dirty_bike.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deda DogFang:

deda_dog_fang_fitted_to_dirty_bike.jpg

Cadrul nu este rotund in zona schimbatorului , are o forma ciudata , sa zicem oval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca banuiesc cam de la ce ar fi problema, schimbatorul fata sram attack are mai multe poziti , chiar daca este limitat la pozitia 1 -2 

Ideea este ca pot da doua pozitii si foaia coboara dar cred ca sunt 3-4 pozitii , banuiesc ca in timp ce merg nu constientizez ca trebuie sa dau doar de 2 ori ca sa schimbe pe foaia mica, 

Ma gandesc ar trebui o maneta de 2 foi? sau se poate limita si mai mult maneta fata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara. Am si eu o problema cu schimbatorul de foi. Se da: schimbator foi SRAM X7, schimbator pinioane SRAM X9, pedalier FSA V-DRIVE 44/32/22, caseta 9 pinioane (11-32). Bicicleta a fost in service unde au fost reglate ambele schimbatoare. Din ce am citit pe net e indicat ca foaia mare sa fie utilizata cu pinioanele 5-9, foaia mica cu pinioanele 1-4 iar foaia mijlocie ar trebuii sa functioneze cu toate pinioanele. La mine nu se intampla acest lucru, mai exact in momentul in care pun pe pinionul 1-2, lantul atinge cusca scimbatorului. Daca ajustez tensiunea cablului reusesc sa rezolv problema doar ca in acest moment cand trec pe foaia mare si pinionul 9, lantul atinge dinou cusca scimbatorului. Oare care sa fie problema? Sa fie strambe foile pedalierului? Sa aiba ceva schimbatorul? Multumesc frumos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil ca foile sa fie strambe sau axul sa aiba joc. dar in aceste cazuri ar atinge doar in anumite puncte, nu pe toata suprafata.

Poate schimbatorul e pentru doua foi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos pentru raspuns, Lucian. Se pare ca foaia mijlocie e putin stramba intrucat pe pinionul 2 freaca doar in cateva puncte in schimb pe 1 freaca aprope continuu. Scimbatorul e pentru 3 foi. Am facut cateva fotografii cu scimbatorul pe foaia mare si mi se pare ca ar fi montat prea sus. Voi ce ziceti?

https://plus.google.com/photos/107099960787722487456/albums/5947712424592509969

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Am o problema cu reglajul schimbatorului de foi.

Transmisia pe care o am este 3x8.

Oricat incerc sa reglez tensiunea cablului din maneta pe foaia de mijloc, lantul tot atinge de cusca deraiorului, ori in combinatia foaie 2 - pinion 7 ori in combinatia foaie 2 - pinion 2.

Pinion 1 si pinion 8, exclus sa nu atinga (de pe foaia 2) :)

Sa fie oare din cauza ca deraiorul este teoretic pentru lant de 9 viteze (Alivio FD-M431) si are cusca mai ingusta? Vanzatorul de la magazinul de unde l-am cumparat mi-a spus ca este compatibil si cu 8 viteze.

Ce ar fi mai recomandat, sa schimb deraiorul cu unul pentru 8 viteze sau sa schimb lantul cu unul de 9 viteze? Daca as schimba lantul, acesta ar fi compatibil cu caseta de 8 pinioane?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Salut,

Am o problema cu reglajul schimbatorului de foi.

Transmisia pe care o am este 3x8.

Oricat incerc sa reglez tensiunea cablului din maneta pe foaia de mijloc, lantul tot atinge de cusca deraiorului, ori in combinatia foaie 2 - pinion 7 ori in combinatia foaie 2 - pinion 2.

Pinion 1 si pinion 8, exclus sa nu atinga (de pe foaia 2) :)

Sa fie oare din cauza ca deraiorul este teoretic pentru lant de 9 viteze (Alivio FD-M431) si are cusca mai ingusta? Vanzatorul de la magazinul de unde l-am cumparat mi-a spus ca este compatibil si cu 8 viteze.

Ce ar fi mai recomandat, sa schimb deraiorul cu unul pentru 8 viteze sau sa schimb lantul cu unul de 9 viteze? Daca as schimba lantul, acesta ar fi compatibil cu caseta de 8 pinioane?

 

 

 

Da faptul ca este de 9 viteze il face mai ingust, weu am aceeasi problema cu 3x9 si deraior de 10 viteze. Oricum este si o chestie de reglat. Daca ai un meserias care sa il regleze lasa-l pe el si observa ce face si apoi repeat acasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cusca este in linie cu lantul si caseta spate? Daca este un pic stramba, vezi, poate reusesti sa faci sa nu atinga rotind un pic cusca , desfacand putin surubul care tine schimbatorul pe cadru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cusca este aliniata cu lantul, schimbatorul montat bine, iar de reglat m-am chinuit cateva ore si tot n-am reusit, incepusem sa-mi pierd rabdarea si cumpatul :)

Intamplarea a facut sa gasesc in casa un lant de 9 viteze si sa fac o incercare.

Ghiciti ce: problema a disparut complet, lantul nu mai atinge absolut deloc cusca deraiorului, de pe foaia de mijloc. 

 

Partea buna este ca lantul de 9 merge foarte bine pe caseta de 8 pinioane, nu observ nici o problema de compatibilitate sau de schimbare a vitezelor pe spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now