ceoby

Nutritie, efort, antrenament

Recommended Posts

Mamulos, recomanda-ne tu o dieta de slabit. Dar ceva perfect cu toti cei 22 de aminoacizi sau cati or mai fi, toate vitaminele, mineralele si oligoelementele in proportie ideala si un raport optim de proteine, glucide si lipide. Corpul uman are nevoie de toate astea nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu fi atat de concentrat pe nutritie pentru ca va deveni o obsesie. mananca sanatoas, natural pe cat posibil, exclude mancarurile de oras si adopta merele, nectarine sau alte fructe bogate in lichide. nu stiu cat de mult poti sa dai jos kilograme din ce mananci, se poate sa reusesti, dar asa cum cineva a scris, organismul are proprietatea de a se adapta conditiilor de trai si viata, asadar modifica antrenamentul, fa si exercitii precum abdomene, flotari, genuflexiuni si ceea ce cred ca este cel mai important, putina alergare.

fa un program ordonat si aerisit de genul luni bicicleta, marti alergare, miercuri exercitii de gimnastica si mentine. cand simti ca poti sa progresezi mareste durata antrenamentului sau schimba ordinea exercitiilor. tipul tau de organism poate este mezomorf "( Acest tip poate avea unele probleme cu scimbarile in greutate, metabolismul sau este insa unul normal. Mezomorful apare, de obicei, mai masiv, mai puternic si mai sanatos decat ectomorful, cu foarte putine tendinte de ingrasare in raport cu acesta.

Mezomorful are nevoie de mai putine calorii pentru a-ti mentine sau mari masa musculara decat ectomorful, deci procesele destructive ale tesuturilor musculare sunt mai mici. Mezomorful, avand un metabolism mai lent, nu se reface la fel de repede dupa antrenament ca si ectomorful, din acest motiv avand nevoie de o perioada mai lunga de refacere.)" , prin urmare trebuie sa sti ce sa faci cu organismul tau, nu sa te apuci de ceva ce in final nu sti ce rezultat iti va aduce.

consulta si un profesor de sala, te poate ajuta cu sfaturi sau mai mult (nu iti recomand sa faci sala) dar un astfel de profesor ar trebui sa stie ceva notiuni legate de nutritie, antrenament si organism.

mult succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu iti recomand sa faci sala

mult succes.

culturismul este un sport anaerob (asa ca nu slabesti) dar fiind mezomorf isi poate "modela" foarte usor corpul si cu timpul va inlocui stratul adipos cu fibre musculare ;-),asta daca se tine si de alergari/bicicleta/gimnastica etc. doar omul nu face ciclism de perfomanta, vrea doar sa se simta bine cand se uita in oglinda

Share this post


Link to post
Share on other sites

corect, dar rezultate rapide consider ca ar avea cu un sport in aer liber si aici ma refer la alergare.

bine ar fi daca s-ar interesa si ar impartasii informatiile, pentru ca sunt vor mai fi si altii dornici de o viata sanatoasa.

apoi m-am referit la sala, pentru ca acolo are sanse mari sa gaseasca un indrumator sau un profesor de educatie fizica si sport ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu cat ai muschi mai mari cu atat vor consuma ei insisi mai multe calorii.

Ideal ar fi sa combini culturismul cu aerobicele. Vei slabi si vei arata si mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deocamdata nu se stie ce este ideal pentru el :neutral:

cert este ca cel mai bine e sa se documenteze de la specialisti sau daca aveti pareri personale, detaliati si argumentati, omului ii va fi mult mai usor.

ceea ce am postat eu are ca suport argumentativ 5 ani de fotbal si alti ani de tot felul de sporturi printre care si sala, dar cel mai bine mi-a prins alergarea si bicicleta ( porfesorul meu de sport de la faculta mi-a oferit aceste detalii concrete ) in anii acestia am tinut greutatea sub control, cat despre nutritie, am precizat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mamulos

1. despre "noi". tu ai introdus in discutie ideea de mai multi batonisti, asa ca cel putin pentru ceoby si cu mine mi-am permis sa folosesc pers I. plural

2. eu n-am suspendat pe nimeni si nici nu am sau sters mesajele nimanui pe aici, cite acuze din astea mai lansezi?. Cred ca esti genul "forumistului universal" care activeaza pe toate forumurile si care ajutat de google intra in discutii contradictorii pe orice subiect. pe tine nu te intereseaza discutia de fata, tu ai urmarit doar sa intri in contradictie cu un moderator sau cu oricine altcineva care o parere pro X, tu esti genul care cauti pe google cu "avoid X" si apoi jignesti perfid pe ceilalti, apoi faci pe victima. mi-am dat seama ca bati campii de la bun inceput pentru ca:

3. batonul respectiv nu are aproape deloc legatura cu soia. nestiind despre ce e vorba, de unde stii tu ca tine de foame sau nu?

4. argumentele despre soia sunt copiate si contin grave prostii (msg, etc). de fapt tu nici nu stii cum arata soia si despre ce e vorba in produsele de soia. (de ex. eu imi prepar lapte de soia acasa, fara temperaturile alea uriase si baile alcaline)

5. tu nici nu stii ce inseamna o cura de slabire si principiile ei daca banalizezi topicul lui ceoby reducind-l la un cactus. vezi ca ti s-a cerut o dieta perfecta, treci la cautare pe net!

pentru ceoby, prima sugestie ar fi sa-si numere caloriile si sa nu confunde batonul fibrobar cu un baton pentru uzul sportivilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

culturismul este un sport anaerob (asa ca nu slabesti) dar fiind mezomorf isi poate "modela" foarte usor corpul

sala nu inseamn numa culturims.

Poti sa faci si partea de culturism, care iti modeleaza corpul si iti intareste muschii.

La inceputul/finalul antrenamentelor poti face foarte bine cardio, avand avantajul anumitor masuratori, asta evident, daca nu ai tu ceas cu puls si alte prostiuare dastea, care fac bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exercitiul fizic si alimentatia merg mana in mana. Nu poti slabii facand numai una dintre ele. Eu am slabit 25 kg in 6 luni cu 3 sedinte de spinning pe saptamana, zilnic minim 45 minute de pedalat afara, plus zilnic demodatele flotari, abdomene si genuflexiuni. In timpul asta am mancat orice am avut pofta, dar in limita a cca 1500 kcal/zi. Am calculat foarte imprecis numarul de calorii a mancarurilor, cu aproximatii destul de mari.

Batoanele in discutie nu cred ca sunt o revelatie a industriei alimentare si se prea poate ca in unele cazuri sa aiba un efect mai mare decat cel urmarit de producatori (efect placebo, autosugestie samd).

Cel mai important e sa te simti bine slabind !! Fara dieste drastice, fara exercitii in excess, fara ingradirea unor libertati si drepturi (consider ca avem libertatea si dreptul sa bem o bere:mrgreen:, asa ca eu am baut si bere si altele in perioada de slabit). Rabdarea si determinarea sunt cele mai de ajutor.

PS: nu am pretentia ca ma slabit pe baza unor actiuni corecte si justificate stiintific si a nu se lua ca metoda generala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci vezi ca se poate, prin urmare s-ar putea sa il ajutam pe omul nostru mai mult dacat ne-am fi asteptat;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca sa rezisti cu 1500 - 2000 kcal pe zi ai desigur de razbit senzatia de foame. Senzatia de satietate iti este data de fibre pe de-o parte si mai ales de proteine. pentru a lua proteine din mincare hipocalorica si implicit hipolipidica trebuie sa te orientezi pe proteina vegetala (ciuperci, soia) sau pe proteina din carne alba (peste, pui fiert) ... (mai sunt si alte variante dar nu toate iti sunt la indemina prin Romania) toate astea in combinatie cu carbohidratii "buni". In general mesele trebuie sa fie mai dese (la 3-4 ore) si portiile mai mici, iar seara, macar dupa ora 20.00 sa nu mai iei nimic (unii recomanda 18.00 dar e mai greu). Evident, majoritatea caloriilor trebuie orientate in prima parte a zilei, pina in ora 15.00. Sportul trebuie sa fie moderat, te poate pacali usor, eu cind am slabit 33 kg in 3 luni mergeam numai pe jos pentru ca aveam mina rupta. Fructele sunt recomandate cu masura, pot crea senzatia de foame iar unele sunt calorice. cele mai bune sunt merele si citeva dintre citrice.

Ma voi abtine sa enumar o dieta anume, pentru ca eu am si diabet II, asa ca fiecare persoana are o anumita particularitate, in general e bine sa nu fortezi si sa adopti pe care o poti tine cu placere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte interesanta aceasta discutie despre metode de slabit. Am reusit si eu sa dau in doua luni cam 30 de Kg. De la (aproximativ) 120 de Kg am ajuns acum la 88 si fac eforturi sa cobor la 80. Cum? In ultimele 2 luni am parcurs cu bicicleta cam 3000 de km. In luna iulie (am fost in concediu) am iesit zilnic indiferent de caldura de afara si am pedalat cam 85-90 de km in 3-4 ore (varia timpul in functie de gradele de afara). Eu am adoptat si un regim aproape criminal in urma caruia si medicul de familie mi-a spus ca am exagerat si imi pot pune sanatatea in pericol. Mananc o singura data in 24 de ore, ora 13.00 a fiecarei zile...M-a ajutat sa rezist la un asemenea efort faptul ca am mancat peste in fiecare zi (imi place foarte mult). De cateva zile am inceput si cu alergarile, mi-am propus sa ies de 3 ori pe saptamana si sa alerg cam 20 de km. Din septembrie voi incepe si cu sala pentru ca am o mare problema: burta , desi nu mai e mare, a inceput sa imi atarne. Arata foarte urat. Situatia nu e dramatica, am vazut cazuri si mai grave. Asta e din cauza slabirii intr-un timp foarte scurt iar pielea (probabil) a ramas largita. Poate veti rade dar alta explicatie nu gasesc. Oricum, nici nu se compara aspectul fizic pe care il am acum cu cel din decembrie, anul trecut. Sunt foarte multumit de mine si de cum arat acum. Si toate kilogramele alea le-am dat "natural", fara n pastile, batoane sau mai stiu eu ce minuni ale industriei farmaceutice.

PS. Acum 3 luni nu ma putea sustine cam nicio cursiera iar acum aproape ca sunt "confundat" cu un ciclist adevarat. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...fara n pastile, batoane sau mai stiu eu ce minuni ale industriei farmaceutice.

Atentie mare; asta-i teren explosiv pe acest forum: no farm no charm,sau cam asa ;-).

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai trebuia sa faci si multe exercitii de abdomen sa dezvolti muschii sa iti "tina burta". O sa ramai in timp cu niste "vergeturi", care le dispera pe femei.

Dar asta e fleac, ai slabit repede (felicitari) dar ai grija ca in astfel de situatii pui imediat la loc kilogramele daca revii la un regim normal. mai bine ai stabiliza vreo 3 luni actuala greutate introducind putin cite putin din dieta normala ... si continua miscarea care e cel mai bun medicament.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt curios daca batoanele alea Corny au vreun efect. Mi-am cumparat ieri 4, dintr-o benzinarie Petrom(doar acolo am gasit) cu 2,59 lei bucata. Unu l-am mancat ca-mi era pofta. Dar inca nu am apucat sa-l "testez", ca sa fac un review. :D

Maine-s la lucru, deci sambata o sa vad daca e doar bun la gust. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

felicitari dany86, vedeti ca se poate, vointa si determinarea fac totul. De ce va plangeti atata ca slabitul e greu? 8-), eu vreau sa mai pun pe mine ca sunt slab :)), e mult mai greu (stiu ca depinde de tipul somatic, dar pentru un ectomorf ii este mult mai greu sa se ingrase decat unui endomorf sa slabeasca, mai ales unul care face sport)

Share this post


Link to post
Share on other sites

felicitari dany86, vedeti ca se poate, vointa si determinarea fac totul. De ce va plangeti atata ca slabitul e greu? 8-), eu vreau sa mai pun pe mine ca sunt slab :)), e mult mai greu (stiu ca depinde de tipul somatic, dar pentru un ectomorf ii este mult mai greu sa se ingrase decat unui endomorf sa slabeasca, mai ales unul care face sport)

De-as fi avut si eu un organism ca al tau, ca sa pot manca orice, oricat si la orice ora fara sa ma ingras...Am dat jos foarte repede si nu am de gand sa ma opresc aici (in septembrie mai am o saptamana de concediu si cateva libere si vreau sa "trag tare de mine"). Stau si ma gandesc, insa, cu groaza la venirea iernii. Nu am sa mai ies cu bicla sa alerg cate 2-3 ore, alergarile va trebui sa le fac cat mai imbracat (sunt foarte sensibil la frig si curent - am avut deja de 2 ori pareza faciala din cauza asta). Ramane doar varianta cu sala, de 3-4 ori pe saptamana pt. mentinerea siluetei. Daca as reusi sa trec iarna cu bine, fara sa pun mai mult de 7-8 kg ca la vara sa ma apuc iar de "treaba" ar fi extraordinar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in loc de alergari ai putea sa sari coarda la sala, sa faci alergari pe banda, bicicleta stabila, oricum multa bafta in a realiza ceea ce iti propui si poate intr-o zi te vei uita mandrie intr-o oglinda

Share this post


Link to post
Share on other sites

prea mare sperietoare cu iarna asta 8-), in anotimpul rece si organismul consuma mai multe calorii decat vara. Iar mersul pe bicicleta iarna e tot la fel de interesant, nu trebuie sa pui prea multe pe tine, organismul isi creeaza caldura si prin miscare ... la racit sunt mai expusi aia care dardaie in statia de tramvai decat cel care merge pe bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la racit sunt mai expusi aia care dardaie in statia de tramvai decat cel care merge pe bicicleta.

asta daca-ti acoperi fata cu ceva, ce sa mai zic de maini? secretul e imbracarea in "straturi" ,nici prea gros sa transpiri si apoi daca te opresti, te duci direct la spital, nici prea subtire sa dardai pe bicicleta si sa cazi ca nu-ti poti mentine echilibrul :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt alte variante, de exemplu eu mi-am luat o cagula dintr-un material ce seamana cu neoprenul, sa o am pentru sezonul de ski. desii s-a dovetit a fi foarte buna la ski, am incercat-o si la o tura pe bike...excelenta.

manusile ce le-am folosit in sezonul rece sunt de la icepeak (sper sa nu gresesc)

si sunt din material de fleece (polar) http://mormota.ro/?tart=101&alm=4&produs=394&cont=hzephyr ceva de genul ca in imagine

sunt iegari lungi (cu bretele) de asemenea dintr-un material tip windstoper, care in sezonul rece te ajuta mult, iar deasupra iti iei un fleece (polar) si un windstoper sau ceva...

ps:ma refer la temperaturi ce nu depasesc 5 grade. materialele sunt respirante, dar de transpirat tot transpiri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit in revista MBIKE ca nu trebuie sa mananci nimic cu patru ore inainte de o cursa, ca altfel capeti "Sindromul infanteristului". Stie cineva ce-i cu sindromul asta?

Eu oricat de mult as manca dupa trei ore mi-e foame iarasi. Daca pornesc intr-o cursa la patru ore de la ultima masa, lesin sigur pe bicicleta.

Cand am fost la Dorna mancam, pedalam, iarasi mancam si iarasi pedalam fara pauze, am mancat chiar si din mers, si nu m-am simtit ca un infanterist. Sa fie din cauza ca am facut armata la jandarmi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu "sindromul infanteristului" e de pomina. Am facut 9 luni armata la "copiii pamintului" (enfant de terre) pina in 1989 la Piatra Neamt (destul de serioasa treaba acolo, atunci ...) n-am auzit despre sindromul asta (poate nu se descoperise pe vremea aia sau nu au vrut sa ne sperie) si nici nu am simtit ceva deosebit de atunci, nici un doctor nu mi-a gasit ceva (s-ar putea deci sa sufar de el si sa nu stiu, oricum nu mai conteaza in cazul asta, pot deci sa maninc inainte de o tura).

MBike e scris cu picioarele, asa ceva nu se face, sa fi cit se poate de criptic, misterios, sa repeti asta intr-un text ca sa faci pe interesantul si sa nu explicitezi.

Pina la urma ce se poate intimpla daca maninci cu 4 ore inainte? Stomac plin - somn? nu e cazul la infanterie, dimineata maninci si apoi instructie, nu siesta. Diaree, constipatie? asta depinde de ce maninci. Digestie usoara, grea? asijderea. Dar toate astea se intimpla oricui, nu numai infanteristului. Ce face infanteristul mai special? Pai simplu, oricum s-ar numi instructia adica pregatire fizica, pregatirea tragerii, mars, tactica aparare sau atac la fiecare nivel (soldat, grupa, pluton), chimica, TAB, toate se reduc la o alergatura pe cimp.

Tot ce imi amintesc din armata este ca toti daca prindeam ocazia, dormeam pe unde apucam. Daca aveai 10 minute pauza, nu conta unde si cum, toti profitau de ocazie "to take a nap". Asta sa fie fost sindromul? Senzatia de somn? Nu cred ca era din cauza mesei (ca sa eviti senzatia de somn trebuie sa fi atent la ce maninci ci cum combini), era un consens ca altceva mai bun nu e de facut si perioada aia trebuie stearsa din memorie, nu incarcata cu "amintiri".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca sindromul infanteristului se manifesta mai ales la deal cand te faci pedestru si impingi la bicicleta :-osi ai senzatia ca duci in spate zeci de kile de echipament si arme:mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now