Sign in to follow this  
kkennyy

Adaptor valva schrader la valva cu ac hipodermic (de seringa)

Recommended Posts

Salut,

 

Nu e neaparat cel mai bun topic insa avand in vedere ca vorbim de pompa am considerat ca e mai potrivit sa scriu aici.

 

Problema: Ieri in timp ce imi spalam bicicleta m-am suparat pe reglajul spate al brain-ului (conserva care regleaza taria shockului spate in functie de teren) pentru ca prinse noroi/nisip si se invartea greu, astfel incat m-am decis sa il desfac si sa-l curat. Am desfacut ceea ce atunci am aflat a fi rezervorul cu nitrogen al brain-ului pierzand deci presiunea si efectul asupra shockului. Practic shockul a ramas permanent deschis (moale). Partea buna e ca acum am curatat bine reglajul, se invarte ca nou. Partea proasta e ca nu mai am presiune in brain.

 

Long story short, trebuie sa pompez 200psi de nitrogen (o sa bag in loc aer ca nu am de ales) in canistra brain-ului. Problema e ca are valva de ac hipodermic, de seringa si cel putin pana acum nu am gasit vreun adaptor pentru valva shradder incat sa pot sa-l conectez la pompa de furca. Nu mai zic ca dupa pompa trebuie inchisa valva cu un imbus :). Teoretic, cheia oficiala pentru asa ceva e un imbus cu o gaura in mijloc, prin care se pompeaza nitrogenul urmand sa se stranga filetul in acelasi timp dar sunt nevoit sa ma descurc fara asa ceva.

 

Deci, adaptor shradder - ac subtire ? Sau idei pentru DYI ?

 

Mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Căt de subţire trebuie să fie acul? Cele pentru umflat mingi sunt prea groase?

 

Căt despre imbus, poţi încerca să găureşti unul sau să îi crestezi un canal pe una din laturi suficient de adânc (să treacă de mijloc) încăt să încapă acul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa fie foarte subtire, sa zic de marimea unui ac de cusut. Am incercat initial cu unul de minge dar e mult prea gros ...

 

As putea intr-adevar sa incerc sa crestez putin imbusul pana in centru, desi nu stiu cu ce ... De gaurit nu stiu ce mester ar putea sa dea gaura de ac intr-un imbus de ~1mm, posibil ca se poate, dar pare o treaba de mare precizie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit acelasi lucru cu un Fox la care din greseala am desfacut rezervorul de gaz. Cu o adaptare cu  schrader am bagat aer. Socul mergea ca un c..r dupa aia. Daca e doar o solutie de moment baga aer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci încearcă să fixezi un ac hipodermic într-un adaptor Schrader/Presta.

Pentru imbus îţi trebuie o pilă mică, o menghină şi răbdare sau vreo cunoştiinţă la vreun laborator dentar.

Sau

Ţinând cont că shock-ul este produs de Fox, să întrebi pe la cei ce se ocupă de Fox-uri dacă au sculele necesare.

Am patit acelasi lucru cu un Fox la care din greseala am desfacut rezervorul de gaz. Cu o adaptare cu schrader am bagat aer. Socul mergea ca un c..r dupa aia. Daca e doar o solutie de moment baga aer.

Sigur ai băgat suficientă presiune?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa incerc sa improvizez o adapter, mersi.

 

Cat despre aer vs azot, ma gandesc ca e vorba doar de coroziune, uz pe termen lung ... Ca functionare nu vad de ce ar fi diferit. Totusi e 78% azot in aer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-ti trebuie acul, e de ajuns sa intri cu bicicleta intr-o camera presurizata la 200psi, si sa desfaci/inchizi brainu' acolo ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma gandeam sa fac scufundari la 130m dar intr-adevar, ideea ta e mai buna :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incinta IFP are o valvă (un dop de cauciuc, pellet în engleză) de unică folosință; cu un dop nou, după scoaterea acului nu ar trebui să pierzi presiune. Văd că sfera de plastic și dopul se găsesc prin unele kit-uri.

 

Instrucțiuni pentru Brain.

 

Instrucțiuni generale pentru Float, dar partea cu azotul cred că se aplică și la Brain:

http://www.h2rfoxshox.ca/_userfiles/files/Float%20Rebuild%20Manual.pdf (23. Using the scribe, remove the rubber nitrogen valve pellet from the nitrogen filler valve by spearing it and pulling it straight out. Dispose of the old nitrogen valve pellet.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cumva iti trebuie IFP tool ?

Seamana dar nu chiar. ifp-ul din cate vad acolo are filet, aici am hexagon.

 

Incinta IFP are o valvă (un dop de cauciuc, pellet în engleză) de unică folosință; cu un dop nou, după scoaterea acului nu ar trebui să pierzi presiune. Văd că sfera de plastic și dopul se găsesc prin unele kit-uri.

 

Instrucțiuni pentru Brain.

 

Instrucțiuni generale pentru Float, dar partea cu azotul cred că se aplică și la Brain:

http://www.h2rfoxshox.ca/_userfiles/files/Float%20Rebuild%20Manual.pdf (23. Using the scribe, remove the rubber nitrogen valve pellet from the nitrogen filler valve by spearing it and pulling it straight out. Dispose of the old nitrogen valve pellet.)

Acel dop de cauciuc (pellet) din cate am inteles eu are doar rol de protectie contra praf. Eu nici nu il mai aveam pe brain. Pierderea de presiune am avut-o cam am desfacut cu imbusul, deci cumva ala tine azotul inauntru in combinatie cu valva de ac. Ce imi trebuie mie e partea asta din instructiuni:

 

  1. Charge shock with 200 PSI of Nitrogen.

    Brainfade%20%28117%29.jpg

  2. Torque pellet retainer (set screw) to 110 inch lbs. After filling and press fit the white plastic ball.

 

edit: Acum am inteles. Eu vorbeam de acea bila de plastic alba care se pune la sfarsit. Dopul de plastic e intr-adevar cel care tine presiunea, in combinatie cu filetul. Totusi ieri reusisem partial sa pompez (cu un ac de seringa presat pe tubul pompei), strans rapid cu imbus si pare sa fi pastrat ceva aer. Brain-ul are efect comparativ cu inainte de operatiune, fapt care ma face sa sper ca as putea sa rezolv doar cu o astfel de improvizatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-ti trebuie acul, e de ajuns sa intri cu bicicleta intr-o camera presurizata la 200psi, si sa desfaci/inchizi brainu' acolo ;))

neee... face implozie socul.  Serios. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferența e că cei de peste ocean au garaj echipat și skillz ;).

 

Oricum, ce-ți trebuie ție:

- o valvă schrader

- un ac cât mai lung, cu partea de plastic polizată cât să intre în valvă; acul introdus în valvă și lipit cu epoxy

- un bit de 3-4 (nu știu cât e acolo) găurit pe strung și scurtat la ambele capete (în cazul în care nu ai ac suficient de lung)

 

După ce umfli, strângi bit-ul cu o cheie fixă sau un patent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, cred ca asta e exact ceea ce-mi trebuie. O mare bataie de cap pentru un antitalent ca mine. Imi vine sa-l arunc si sa-l inlocuiesc cu un float ctd simplu ...

 

O sa incerc sa vad ce reusesc. Mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat despre aer vs azot, ma gandesc ca e vorba doar de coroziune, uz pe termen lung ... Ca functionare nu vad de ce ar fi diferit. Totusi e 78% azot in aer.

E mare diferenta intre aer si azot.

Azotul e gaz inert. Nu corodeaza asa cum ai zis si tu. Nu imbatraneste garniturile de etansare.

Aerul contine si vapori de apa care sunt sensibili la schimbarile de temperatura. De acolo apare si modificarea presiunii in roti functie de temperatura. Azotul fiind in stare pura sau aproape pura (cel putin teoretic) este relativ insensibil la modificarea temperaturii.

Marea diferenta este data de dimensiunea moleculei de azot care este mult mai mare decat a aerului. Ceva umflat cu azot o sa pastreze presiunea mult mai mult decat cu aer deoarece azotul nu patrunde asa usor prin pori si nici nu difuzeaza prin structura materialului.

Azot poti gasi la serviceurile mai rasarite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@kkennyy, oricum trebuia service facut si furcii. Aia n-o fi avand camera de azot, ca are brain si ea?

Ei, acum esti motivat sa rezolvi si socul din spate, care cam lasa ulei.

Gaseste mecanic care sa aiba divaisu' de umplere cu azot. Daca-l are p-asta, sunt sanse mari sa aiba si skillzurile de care zice otsdr, necesare pentru o treaba de genu'.

Eu merg pe principiul: inainte aveai azot, acum vrei sa-i bagi aer?!? Te bate maicuta D-lui.

 

PS: si avand in vedere... monobloc spart + placute terminate + butuc gripat + azot pierdut in garsoniera... Poate ar fi cazu' sa se-nteleaga ca bicla si ploaia NU se-mpaca prea bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consider ca platesc pentru distractia mea. In mintea mea, merita :)

 

Pana una alta, am incropit de un adaptor. Ac de seringa plasat intr-un ac de minge taiat, topit la capat ca sa etanseze si sa se incadreze ca dimensiune, conectat la un schrader. Rezultatul din imaginile atasate a reusit sa pompeze aproximativ 120 psi in brain, estimativ, pentru ca la o prima pompare ramasera vreo 100, iar acum am bagat ceva mai mult pana a puscat adaptorul (se deconectase un furtun, nu tine presiune mai mare). Strans repede la loc, verificat cu metoda bulelor, tine perfect si culmea, brain-ul are efect chiar mai puternic decat inainte. Diferenta mare intre full soft si full firm, practic face ce trebuia sa faca. Acum nu stiu daca la modelul asta trebuie bagat mai putin de 200, sau aveam pierdere si inainte de operatiune, insa e clar ca functioneaza mai bine. O sa observ zilele urmatoare daca se pastreaza sau pierde, cert e ca mi-a mai trecut supararea :)

 

post-13214-0-01290700-1378147113_thumb.jpgpost-13214-0-78206700-1378147118_thumb.jpg

 

edit: se pare ca 150psi este factory setting. Cred ca sunt destul de aproape.  As incerca si mai mult insa mi-e teama sa mai tot gauresc cauciucul respectiv, asa ca probabil mai bine il las asa :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut :D Eu am un Specialized Epic http://1.bp.blogspot.com/-BIq1GNFKbjc/UafkVEjNibI/AAAAAAAADC4/r-3l9fRvfZc/s1600/left+side.jpg

 

 

 cu shocku ...cam asa  http://www.mtb-news.de/images/stories/original/epic5.jpg

 

 

Cica shocku asta daca nu simte ca-i terenu accidentat sta inchis...si cand dai la pedale nu face bicicleta utza utza sub tine cand lasi greutatea de pe un picior pe celalalt. E hard tail. Cand ia un soc la roata GEN se deschide si incepe sa lucreze ca un full. Cand nu mai sunt socuri la roata se inchide la loc.

 

Cu bicicleta mea, daca dai la pedale pe teren d'asta offroad e de-a dreptul ireal. Nu-ti sar picioarele din pedale si chiar nu se baleanseaza in sus si-n jos cat timp dai la pedale DAR daca mergi cu el pe strada si dai de-o groapa...parca o ia in plin si pe urma se deschide. Modelul asta de shock nu se regleaza, nu are firm sau soft. In butelia aia aiurita de acolo sta brainu ala cica si tot asa are o camarutza cu 200psi azot. Cica daca ai micsora presiune de acolo s-ar deschide mai repede.

 

Asa ca am gasit pe ebay uite astea: http://www.ebay.com/itm/330411478030?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

 

5 valve - 40 de dolari ADICA 120 de lei pt 5 valve... asa ca... tu kkennyy te gandesti sa punem jumi juma si sa luam valvele astea?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

nu avem acelasi model de brain. Posibil ca adaptorul acela merge la tine, la mine n-are nici o treaba, e total alt sistem, nu am pe ce sa infiletez chestia aia ... Mersi de intentie oricum.

 

 

ps. din cate m-am documentat eu, nu se recomanda sa umbli la "camarutza" aia (ifp chamber). ea trebuie sa fie in permanenta la 200psi sau cat o fi, altfel shock-ul nu functioneaza in parametri.

 

 

edit: desi, posibil sa ai dreptate daca ma uit aici: http://www.dhfr.ru/fox/Content/Service/Rear_Shocks/Brain_Fade_Rebuild.htm

mai exact: http://www.dhfr.ru/fox/Content/image3.jpg

 

O sa verific acasa sa vad daca seamana. Oricum, momentan mi-am rezolvat problema si n-as vrea sa mai imi bag nasul pe-acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

...daca mergi cu el pe strada si dai de-o groapa...parca o ia in plin si pe urma se deschide. 

 

Logica-mi spune ca n-ai ce-i face. Personal, sistemul asta cu totul mi se pare prea idealist si fara corespondent in fizica reala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muttley - o sa incerc cu presiuni mai mici sa vad daca se simte vreo diferenta. daca nu, desfac tot shocku si-i scot supapa aia si-l las pe liber :D

 

kkennyy - IFP de la brainu tau e la fel ca la mine

 

ai reusit sa bagi 200 psi cu acu ala?  $-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

120, dar pare a fi destul. (cel putin e mai mult decat era inainte). a puscat pe la vreo 130.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this