Sign in to follow this  
diorgulescu

Ghidon cu drop + Shimano STI pe o Kona Fire Mountain

Recommended Posts

Salutare!

 

Dupa ce am facut doua tururi mai lungi, mi-a incoltit in minte schimbarea ghidonului.

Ma rog, asta e idee mai veche. Chit ca bicicleta ar fi o struto-camila dupa aceea, asta ma intereseaza cel mai putin. Primeaza aspectele practice.

 

De obicei, fac ture pe asfalt si, cel mult, drumuri forestiere. De ceva vreme folosesc cauciucuri nitel mai inguste cu profil mai slick si ma simt foarte bine. Cu toate astea, nu doresc sa renunt la suspensia fata (am o furca simpla, blocanta..la nevoie o las sa culiseze) si nici la bicicleta per ansamblu. Stiu ca cele de touring au de obicei roti de 28/29'', insa ma multumesc cu a mea. Nu vreau sa investesc chiar atat de mult, ci doresc doar sa imi cresc confortul, conform "geometriei" mele.

 

In general, ma intereseaza componente simple, dar care sa-si faca treaba. Nu vreau nici sa dau o avere, nici sa ma rup in figuri, iar greutatea conteaza mai putin.

 

Astfel, apar urmatoarele intrebari:

- avand un ghidon flat cu un mic rise, dar simplu, fara "umflatura" aceea in zona in care se prinde pe pipa, pot folosi un ghidon simplu de cursiera? Ex:

- Am pus ochii pe aceste manete: http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=5363 . S-ar potrivi cu ghidonul? Se poate face acel "internal cable routing" despre care am tot citit? Schimbatoarele sunt compatibile cu deraior Shimano Deore cu 8 viteze?

 

Neavand frane hidraulice, nu mi-as face probleme cu manetele de frana. Mai ales ca, din cate am inteles, oricum bicla mea a venit cu manete de v-brake, desi am Hayes MX2.

 

O poza cu bicicleta, "in actiune" (nu stiu daca ajuta):

 

DSC_0453.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că mergi prea departe în tentativa de edificare a unei struţo-cămile :)

 

Ergopowere Shimano 2300 (cele mai slabe) la 400 de lei... nu prea merită. O să funcţioneze cu schimbătoare de MTB Shimano 3x8, dar cred că nu prea s-ar înţelege cu frânele. Nu sunt sigur că orice manetă de cursieră merge cu o frână disc mecanică. Tragerea lor e diferită faţă de v-brake=disc mecanic.

 

Apoi ar fi faptul că ai pierde din controlul oferit de ghidonul de MTB. Poate dacă ai lua un ghidon drop din ăla de monster-cross:

http://www.bing.com/images/search?q=Off-Road+Drop+Bars&id=66352796297A68100D4A84E19C177FB38BF1891D&FORM=IQFRBA#view=detail&id=063932E5067CF5B2F14D26E5B9707F2F3A51F0A0&selectedIndex=2

 

Şi etriere Road BB7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poţi pune manetele alea fără probleme. Nu sunt ele ultima tehnologie dar fac treaba. Îţi recomand un ghidon de cursieră mai lat pentru tură, 44 cm măcar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Traveller - nu vreau neaparat sa o fac bicla de sosea, pur si simplu caut un confort mai bun la ture lungi de asfalt si pe urcarci. Legat de controlul oferit de ghidonul MTB, nu pot spune ca stau neaparat in el. Mergand doar pe cate-un drum forestier nu m-ar deranja sa imi tin mainile pe partea de sus a ghidonului/pe manete (sunt destui cu ciclocross care merg pe trasee mai accidentate decat cele practicate de mine :) ). Cum spuneam, am manete de v-brake destul de varza si m-am descurcat cu ele vreme de 4 ani aproape, avand frane mecanice pe disc. Nu cred ca ar fi o problema sa folosesc manete similare de frana. Grija principala era cu deraioarele

 

@@Radu_Vadan - multumesc pentru sugestia cu ghidonul mai lat. 

 

Montarea manetelor presupune trecerea cablurilor de frana/deraior prin interiorul ghidonului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu m-am putut înțelege cu Woodchipper, e prea crăcănat. L-am schimbat cu un Cowbell 3 și e perfect.

 

Cum a spus și @Traveller, fie vei avea nevoie de etriere speciale pentru manete de șosea, fie va trebui să-ți cumperi niște adaptoare pe care va trebui să le fixezi în mod creativ pe undeva pe bicicletă, ele fiind concepute pentru frâne V.

 

Cablurile trec pe sub ghidolină, nu prin ghidon. Există câteva ghidoane care au canale pentru cablurile de la schimbător, însă sunt scumpe.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa reanalizez situatia atunci...nici sa ma leg la cap cu prea multe "dude" nu imi convine ;)

 

@@otsdr - din ce vad, adaptorul ala e pentru v-brake. Eu nu am vbrake, am frane mecanice pe disc, insa am manete de v-brake (din cate mi-au spus mai multe service-uri)..asadar nu vad de ce/unde as monta asa ceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul de vedere al lungimii de cablu trase, V-brake-urile și MX2-urile sunt unul și același lucru.

Nu vei putea folosi manete de frână de șosea cu etrierele de pe bicicletă, pentru că trag prea puțin cablu; cu adaptoarele respective poți, însă, după cum ziceam, va trebui să le fixezi cumva pe bicicletă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am manete Shimano de v-brake cu frane mecanice pe disc (tot Shimano). Pentru ca e aceeasi tragere. Daca pui ergo fara adaptoare, o sa tragi de manetele alea de mama focului si forta de franare o sa fie insuficienta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar mai fi varianta cu nişte BB7 ROAD, care au tragerea adaptată la manete STI/Ergopower.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this