ngorgan

Turul Romaniei in 15 zile (2014)

Recommended Posts

Intentionez sa fac un tur al Romaniei in primavara 2014, cel mai probabil la inceputul lui aprilie. Planuiesc in jur de 3000km sa-i fac in 15 zile cu un buget de 50-75 lei pe zi. O sa plec cu cortul si salteaua, cu un trekking echipat cu 2 coburi. Mi-ar face placere daca as mai gasi 1-2 tovarasi de drum pentru o astfel de tura. La nevoie dispun si de o remorca, asta pentru cazul in care amatorul de excursie nu dispune de posibilitatea de a-si cara bagajul - pot renunta la coburi si-l inlocuiesc cu remorca.

Traseul il fac cat se poate pe drumuri mai putin circulate. Aici este planul: http://www.bikemap.net/en/route/2349414-turul-romaniei-15-zile/

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca faci 200 km medie/zi inseamna ca o sa fi super antrenat in momentul startului

Ai mai mers vreodata macar 100 km/medie timp de cateva zile consecutive?

 

Cu o bicla de trekking pe care vei atasa si coburi ( pline cu diverse ) te vei chinui simtitor sau ma insel eu !?!?

 

Eu am mers 7 zile consecutive in vara asta ,aproximativ 950 km cu 7000 diferenta de nivel,si iti marturisesc ca in a 7-a zi eram frant. Un factor important l-a constituit vantul de fata care l-am avut pe toata perioada zilei a 7-a

Nu-mi doream decat sa fiu acasa,in pat.

 

Daca nu mananci ce trebuie ,nu te odihnesti suficient, sa nu mai zic de recuperare dupa cateva zile vei urca in tren cu directia "casa dulce casa"

Mentionez ca am avut o bicicleta de 7.35 kg un bagaj de 3 kg in spate si vreo 4000 km antrenament pana la momentul in care am plecat

Succes oricum !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@ngorgan: bun venit pe forum. Cum nu ai un back-ground semnificativ pe-aici, fie esti un ciclist deosebit, fie un visator din aceeasi categorie. Impartind 3000 la 15, pe mine ma ia cu dureri de cap. Mai bate si vantul pe drum, mai trebuie sa cauti si loc de cort, mai trebuie sa si mananci, mai si ploua in doua saptamani, mai si urci, mai si cari... Sa fie cum spui, dar parca e un pic peste ce ar trebui sa fie o tura din care sa-ti ramana amintiri frumoase. La 200 pe zi, in mod cert povestea va avea foarte putine poze... :)

 

Ii dau dreptate maestrului @@rapsohigh83: pe mine 700 de km in 7 zile m-au facut tandari...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avem pe forum povestea unui domn care a făcut turul României în 30 de zile. Mi se pare o durata mult mai rezonabila. Mai ales dacă vrei să şi vezi câte ceva, mai ales dacă ai şi bagaje de carat. Păcat să vezi ţara asta pe fugă...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din experienta mea eu recomand:

-sa ai intai la activ o tura de 600 km; daca o ai, urmeaza una de 1500 km

-pe plat sa nu planifici mai mult de 130 km pe zi

-la 5-6 zile de mers, una sa fie de repaus total sau partial(maxim 30-40 km)

-daca vrei sa prinzi gustul bicicletei fa-o initial avand obiective naturale, frumoase, nu granite politice; le vei face si alea insa mai incolo, cand 3000 km vor fi o distractie

 

Mai multe iti vor zice ceilalti.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun venit Ngorgan pe forum! Respect pt. intentia ta abracadabranta.

Ce doresti sa faci este greu chiar si pt. un ciclist profesionist care ar face tura cu o cursiera buna fara bagaje si cu dormit la hoteluri.

 

Cei 5 antevorbitori forumisti s-au exprimat foarte corect. Eu zic sa te mai gandesti. Pt un cicloturist incepator si 100km pe zi este suficient in conditiile in care mergi si cu bagaje.

 

Ai putea sa ne povestesti cate ceva despre trecutul tau cicloturistic. Ar fi interesant daca ai reusi ce ti-ai propus! Eu iti doresc succes!

 

(Fac cicloturism de 16 ani cu continuitate si daruire, iar in ultima mea tura abia am reusit in penultima zi sa pedalez 200km/zi  cu bagaje la o tura de 4000km dintre care 1500km efectiv au fost catarare si 1500km coborare, 1000km plat. Era vorba de o tura de 52 zile)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ma insel eu, ngorgan a participat cu fetele lui (5 si 8 ani parca) la drumul catre mare al lui Mandruta de anul acesta. Fetita de 8 ani a mers pe o bicicleta roz de la Decathlon 150 km pana la Amara in prima zi, lucru pe care foarte multi din cei ce citesc acest forum nu sunt in stare. La Amara fetita a fost aplaudata ca la teatru de toti cei ajunsi acolo. In a doua zi fetita a renuntat dupa un numar de kilometri (nu stiu cati, eram mai in fata) si s-a urcat in autocar. Era si foarte cald si au fost multe dealuri. Fetita de 5 ani a mers tot drumul (300 km, 2 zile) pe scaunel pe portbagajul tatalui sau - ceea ce inseamna ca ngorgan a carat un copil de 5 ani + scaunel + bagaje (estimez spre 30 kg) 300 km in 2 zile.

DIn ce am vazut asta vara, chiar daca nu are o bicicleta foarte performanta, isi face treaba cu ea si il cred capabil sa mearga aceasta distanta.

 

Inca o data, respect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde se vede că rumânu' de fuorum e justițiar.

 

Uaild uaild uest...

Not every situation calls for your patented approach of "shoot first, shoot later, shoot some more and then when everybody's dead try to ask a question or two."

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aceea am postat cu 6 luni inainte, sper ca in acest rastimp cineva tot se va aventura alaturi de mine.

 

Putem considera tura o provocare. Cele 15 zile nu sunt batute in cuie, este planul. Nu voi fi la concurs, daca incidente pe drum ma vor incetini pot sa fie 16, 17 zile, dar intr-adevar asa mi-am propus 200km pe zi. Poate unora li se pare mult, altii insa stiu despre ce este vorba. Eu sunt un amator al turelor lungi insa cel mai des am fost impreuna cu familia mea ceea ce a fost placut dar am fost si limitat de resursele lor, sotia pedaleaza pana intr-o suta de km pe zi, copila de 9 ani cam tot asa daca ar fi sa pedaleze mai multe zile la rand.

 

In aceste ture cu familia insa am fost intodeauna incarcat cu zeci de kg, de aceea imi doresc si un voiaj usor in care sa pot merge intr-un ritm mai alert, ceea ce ar insemna un 25-28km/h pe plat. Timp de poze voi avea cu siguranta, zilele vor fi mai lungi in aprilie decat sunt acum in octombrie, si chiar nu intentionez sa ma grabesc. Nu intentionez sa urmaresc o linie geo-politica, urmaresc sa fac o tura mai lunga in tara noastra, decat sa o tai in zig-zag mai potrivit mi s-a parut sa fac un ocol, intodeauna caut sa nu ma intorc pe acelasi drum.

 

Nu vreau sa ies din tara pentru ca nu vreau in acest voiaj sa am in plus problema altei limbi si necunoasterea obiceiurilor locului, vreau sa ma concentrez pe acest mod de campare care sa devina rutina.

 

Traseul este pe drumuri insa cat de cat mai putin circulate. Iar daca ma gandesc sa fac un tur al Romaniei, atunci sa fie un tur si nu o scurtatura. Experienta o sa-mi foloseasca pentru vara viitoare cand intentionez sa fac un concediu impreuna cu familia pe biciclete in Turcia, 40 de zile aprox 2000km.

Anul acesta am fost cu familia in Grecia pe biciclete si ne schimbam o data la doua zile locul de campare. Asadar cel mai mult din excursia din primavara ma voi alege cu experienta campatului in diverse zone, intr-un cort nou si usor, ceea ce ma va ajuta pentru Turcia unde nu intentionam sa tragem la hoteluri ci doar ocazional la cate un camping.

 

Despre km chiar nu imi fac probleme, stiu ca sunt multi km pentru majoritatea celor care citesc ce mi-am propus, dar stiu si ca sunt destui care pot face o astfel de tura.

Imi permit sa fac o sugestie celor neincrezatori: exista o cursa Paris-Brest-Paris 1200km care trebuie parcursa in 90 de ore. Observati carsta participantilor de acolo... majoritatea celor care participa la acea cursa au in jur de 40-50 de ani. Cineva care vrea sa ajunga la acea cursa trebuie sa se califice parcurgand alte curse mai mici, succesive de 200km in 13 ore, 300 km in 20 de ore, 400 km in 27 ore.

Nici acela nu este un concurs si nu au voie decat amatori, dar ganditi-va la varsta participantilor... Vreau sa spun ca sunt oameni care parcurg km cu usurinta. Eu nici pe departe nu mi-am propus sa fac o tura alerta, observati ca traseul este cel mai mult pe plat, sunt doar doi pasuri de trecut, unul in nord intre Bucovina si Maramures si al doilea la sosirea in Brasov, Rucar-Bran.  

 

Sa facem un plan al zilei: in aprilie soarele rasare la 6:30 si apune la 20:00. Asta ar presupune o plecare la ora 8:00, apoi pedalat cu opriri pana la ora 18.

In timpul acesta de 10 ore ma gandesc sa mananc niste batoane de cereale, inghetata si apa de pe drum, deci nu pierd vremea asteptand macarea pe la vreun restaurant sau pregatindu-mi-o singur. In 10 ore consider rezonabil ca se pot parcurge cei 200km cu scurte pauze pe traseu.

Dupa ora 18 urmeaza pregatitul camparii, ceea ce ma gandesc ca ar presupune procurarea cinei si alegerea locului de campat. Am la dispozitie 2 ore pentru asta. Cred din nou rezonabil acest interval pentru a cumpara spre ex. cateva felii de ceafa de la un magazin, alegerea locului si friptura (eu prefer o friptura dupa o zi de pedalat). Nu o sa ma culc la ora 20, chiar daca atunci apune soarele, o sa mai stau 2 ore pe langa cort, la taclale pe telefon, pe internet planificand ziua urmatoare. Apoi un somn de 8 ore pana la ora 6, alte doua ore necesare micului dejun (care intentionez sa fie cereale cu iaurt, potrivit, sanatos, rapid si economic) si ridicatul cortului.

 

Ca sa lamuresc si aspectul camparii va spun ca voi folosi un cort Coleman Cobra 2 si o saltea Thermarest autogonflabila TrailPro. Ambele relativ usoare si mici. Sacul de dormit cantareste mai putin de 1 kg si este cat un bidon de 1l. Asadar echipamentul este usor si rapid de instalat, impachetat.

 

Daca sunt nou pe forum nu cred ca trebuie neaparat sa ma desconsiderati. Urmaresc forumul de ceva timp si nu am simtit nevoia pana acum sa-mi fac un cont. Tocmai pentru ca am observat ca pe formurile romanesti in special (si nu ma refer la ciclism.ro ci la marea majoritate a celor romanesti) daca cineva expune o problema se gasesc foarte multi care sa devieze discutia in polemici nefolositoare incercand sa-si arate valoarea lor si desconsideratia fata de ceilalti, nu am avut o tragere de inima sa-mi expun public intentiile.

E dreptul fiecaruia sa-si expuna propria parere, dar mai constructiv cred eu este sa ne dam cu parerea in mod pozitiv, de genul: vezi ca pe acolo e mai bine decat pe unde ti-ai planificat, vezi ca eu am facut asa, am patit cutare lucru, vezi ca a aparut cutare echipament ce te ajuta, eu folosesc cutare sau cutare... asta si in conditiile in care credeti ca este imposibila o astfel de tura.

 

Concluzionand, eu ma gandesc ca poate cineva o sa dispuna de aceste zile libere si interes in a face o tura prin Romania. Sunt convins ca sunt persoane interesate, nu multe ce-i drept, problema este ca trebuie sa ne sincronizam si timpul si bugetul si interesul, dar nu nr. de km vor fi problema. Poate sunt altii care vor spune ca prefera sa faca un drum pana in Austria de acesti km, sau altii care vor gandi ca nu pot pleca 2 saptamani in aprilie ci in mai...  

In fine... vom vedea si daca voi pleca singur o sa pun niste poze de pe drum. La final vom vedea si cat de realist sau nerealist am fost.

Edited by gibonu
Doar aerisire a textului, nu am sters nimic.
  • Upvote 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca a vrut cineva sa te desconsidere si chiar au motivat obiectiv si politicos. 

 

Cred ca vei gasi destul de greu tovarasi pentru ca traseul pare desenat doar pentru a ingurgita kilometri si de a urmari un contur, trebuie sa fie candidati foarte motivati pentru provocarea asta sau doar a unei parti din ea. 

Putini au posibilitatea si timpul liber necesar sa se antreneze si sa-si verifice capacitatea de a mentine constant un numar mare de km pe zi, poate tu ai sa reusesti.

 

Dar nu e vorba numai de a parcurge o distanta comparabila cu una de trei ori mai mare decat Turul (ciclist) al Romaniei, la 200 km/zi, e inevitabil sa nu te roada saua stii tu unde, sa nu te apuce durerile de genunchi, oricat de performant ar fi echipamentul tau. Nu mai zic de drumuri, unele par atat de secundare incat mi-as pune intrebarea daca sunt asfaltate, calitatea lor va lasa sigur de dorit, trebuie sa verifici cu Google View. Vremea poate juca feste, de asemenea, prognozele pe 2 saptamani inainte au mai putina acuratete.

 

Cred ca trebuie planificata cu multa atentie pentru tot felul de solutii de rezerva. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca a vrut cineva sa te desconsidere si chiar au motivat obiectiv si politicos. 

 

Mie asa mi s-a parut:

 

 

 "Cum nu ai un back-ground semnificativ pe-aici, fie esti un ciclist deosebit, fie un visator din aceeasi categorie."

 "cat despre tovarasi de drum...iti recomand sa cauti niste cai"

 "Pt un cicloturist incepator si 100km pe zi este suficient"

 

Nu sunt nici deosebit, nici incepator... viata nu incepe si nici nu se termina pe clicism.ro... Fata mea s-a amuzat cand a vazut cum am fost "dojenit" aici... ea poate sa faca 100km zi dupa zi...  

Nu o sa mai fac comentarii pe aceasta tema...

 

Da, nu este un traseu de concediu, dar este o plimbare, eu asa o consider si nicidecum inghitind km. Sincer, in 10 ore de pedalat cati km oare era rezonabil sa-mi propun sa fac ?

 

Da, este dificil sa gasesc pe cineva cu aceleasi aspiratii, de aceea am postat cu 6 luni inainte. Din 1.000 de cititori vreau sa gasesc 1 maxim 2, adica 1 la mie. Jumate dintre voi spuneti ca nu sunt realist, 45% poate va indoiti, dar sunt si 5% care cred posibil ce doresc si din acestia 50 sa zicem poate unul va avea interesul sa ma urmeze. Daca nu... asta e...  merg si singur cu toate ca e mai placut in doi.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

As dori sa sustin ideea ca nu v-a desconsiderat nimeni dintre antevorbitori (inclusiv subsemnatul), cel mult si-au (ne-am) exprimat o indoiala.

Antrenamentul in curse de tip randonneur (culminand cu un PBP) ar fi intr-adevar relevant pentru sustinerea turei propuse. Cine poate face turele 200, 300, 400. 600, 1200 intr-un an va duce si asa ceva la bun sfarsit. Chestiunea este ca in turele astea primeaza aspectul "ciclosportiv", bagajul este minimal, strict pentru auto-sustinere, in timp ce Dvs doriti sa faceti tura cu bagaje, pur cicloturistic.

Succes si, daca se poate, sa ne tineti la curent cu modul de pregatire!

 

PS: Marturisesc ca, impreuna cu un grup de prieteni biciclari (inclusiv antevorbitorul @a_mic ) am facut in 7 zile o medie de 100 km/zi in Transilvania, vara asta. La sfarsit am simtit ca, desi fizic a fost posibil si chiar mai incapea, turistic am "trecut in revista" cam repede cele vizitate pe 2 roti. De aici a pornit reactia la auzul celor 200 km prognozati per zi, nu de la altceva. Pot spune ca am ajuns sa ma bucure realizarile pe 2 roti ale diversilor forumisti aproape la fel de mult ca ale mele. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca cei 200 km pe zi vor fi problema, pot sa scad sa zicem la un 170km. Eu m-am gandit ca si 15 zile sunt deja cam mult pentru cineva ca sa se poata rupe de acasa.

 

Pentru mine aceasta excursie nu o sa reprezinte concediul pe 2014, ci doar o "evadare". Initial ma gandisem cam la 170km pe zi, dar vazand ca sunt 18 zile, am zis ca sunt cam multe. Se poate jongla la durata, la lungime sau distanta parcursa pe zi.

 

Cum durata este deja mare, la lungime nu as umbla (ce sa fac ? 3/4 de tur) cel mai rezonabil mi s-a parut sa fie 15 zile a cate 200km. Asta am gandit eu. Cu toate acestea eu nu sunt foarte tare limitat in timp, ma pot destinde un pic daca doritorul de tura va cere. Sper ca voi castiga timp pentru pedalat la impachetatul si despachetatul bagajelor si timpul alocat meselor.

 

Nu intentionez sa am prea mult bagaj, deci nu ma veti vedea incarcat ca globetrotterii. O sa am doua coburi rezonabile, nu prea mari si o geanta de ghidon. Intr-un fel este si un exercitiu pentru a-mi optimiza rutina zilnica in timpul turelor. Cu toate astea eu cred ca in 10 ore de pedalat, 4 opriri sa zic de 30 de min sunt mai mult decat suficiente pentru a nu considera ca am trecut ca acceleratul. Pana la urma din viteza bicicletei se poate admira peisajul foarte pe indelete, nu merg cu 35km/h merg cu 25km/h.

 

Si in cele din urma timpul in care voi completa cursa este o variabila pe care mi-am fixat-o acum la 15 zile, apoi vom vedea ce o sa iasa, sper numai sa nu ajung ca Heinz Stucke ... ca si el a plecat la un tur de doi ani si dupa 50 de ani inca nu a ajuns acasa :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca a vrut cineva sa te desconsidere si chiar au motivat obiectiv si politicos. 

 

Mie asa mi s-a parut:

 

 

 "Cum nu ai un back-ground semnificativ pe-aici, fie esti un ciclist deosebit, fie un visator din aceeasi categorie."

 "cat despre tovarasi de drum...iti recomand sa cauti niste cai"

 

 

 

 

Imi cer amical scuze pentru povestea cu "back-ground-ul". Am spus in propozitia cu pricina:

- ca nu te cunosc, in primul rand, deci nu stiu ce poti;

- ca esti un ciclist deosebit ca prima afirmatie privitoare la proiect;

- ca poti fi un visator in situatia in care nu esti un ciclist deosebit.

 

Nici nu mi-a trasnit prin cap sa te desconsider si regret ca o exprimare extrem de clara nu a fost inteleasa pe deplin... Ma mustra neintelegerea si imi pare rau ca a trebuit sa fac analiza pe text.

 

Privitor la povestea cu ... caii, imi voi cere eu scuze pentru remarca deplasata a colegului nostru de forum. Nu asa se primeste un nou-venit.

 

Iti doresc succes in intreprinderea planuita, cu atat mai mult cu cat, privitor la echipament, sunt foarte aproape de aceeasi lungime de unda in ceea ce priveste innoptatul. As vrea sa o faci si astept cu nerabdare, chiar daca mai e jumatate de an pana atunci, sa ne povestesti cum a fost.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, eu il cunosc si personal pe Ngorgan. L-am intalnit in plutonul de biciclisti ai lui Mandruta ce mergeau spre mare. In prima zi si mai precis 27 aprilie in acest an am pedalat cateva minute pe langa Ngorgan care intr-adevar transporta o fetita pe portbagaj si era insotit de alta fetita care tinea ritmul cu plutonul, lucru remarcabil ca abia ma tineam si eu dupa pluton cu cele 40kg ce aveam la mine.

 

Pot sa zic ca e un om deosebit, un tata remarcabil si il respect pt. ca le-a inoculat si fetelor sale aceasta pasiune.

 

Ngorgan este un bun candidat pt. cursa Paris- Brest - Paris si deci va reusi si-n acest tur dar din pacate nu cred ca va gasi romani care sa fie compatibili cu asa cerinte.

Cunosc cativa occidentali simpatici care ar accepta o astfel de provocare dar dormind pe la hoteluri si fara bagaje dar nu stiu daca ar fi atrasi de traseul destul  de monoton.

 

Eu te respect si-ti doresc succes! 

 

Da, in Romania s-a inventat cicloturismul de performanta! M-ai inspirrat si pe mine. M-am lasat de fumat si baut si la anul o sa vreau sa stabilesc un record de cicloturism: sa ajung la Adriatica in cel mai scurt timp cu bicicleta incarcata cu 30kg. Va urma urmatorul record 100 de pasuri in Alpi si Pirinei asta daca fac rost de buget. Ma voi antrena intens.

Traiasca cicloturismul de performanta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, in Romania s-a inventat cicloturismul de performanta!

 

Exista ceva date si informatii concrete?

 

M-am lasat de fumat si baut si ...

 

Daumen1.jpg

 

Sa fie intr-un ceas bun.

 

Va urma urmatorul record 100 de pasuri in Alpi si Pirinei asta daca fac rost de buget.

 

Ai gasit un job??

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Claudiu Moga

 

Ne intorceam la discutia din trecut, legata de relatia intre cicloturism si performanta.

De ce nu vrei sa intelegi ca cicloturismul nu are nicio treaba cu performanta?

De ce nu vrei sa intelegi ca cele doua notiuni se bat cap in cap?

 

Nu mai stau sa argumentez ceea ce presupune cicloturismul si ceea ce presupune performanta.

 

Ca unii vor sa faca ture de anduranta, de acumulare de km sau de mai stiu io ce, e alegerea lor.

Insa, in niciun caz nu le putem numi ture de cicloturism.

 

P.S.

Daca se poate, te rog explica-ne la ce te ajuta "sa ajung la Adriatica in cel mai scurt timp cu bicicleta incarcata cu 30kg".

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Cicloturismul de perfomanta" este un termen mai putin inspirat pentru ceea ce e de fapt Audax. 

 

Provocarile de tip audax sunt si ele cat se poate de respectabile in categoria lor. Dar daca acolo e vorba doar de anduranta, nu inteleg de ce nu-si propun unii obtinerea acelor kilometrii intr-un circuit ales din considerenta de securitate si siguranta sau chiar economice. Daca tot vrei sa atingi un prag foarte ridicat de km, de ce se mai cara atitea kilograme, sac dormit, cort pe bicicleta? Din ratiuni economice? Pai daca nu exista buget, mai bine te invarti in jurul orasului unde locuiesti, faci ture de cite sute de km vrei zilnic dar revii in acelasi loc. 

 

Mi se par prea superficiale extrapolarile care s-au facut aici plecand de la prima zi din celebra tura a lui mandruta la mare, unde este un plat perfect de 110 km  pina la Amara, tocmai cu Paris - Brest care inseamna cite 300 km pe zi de facut timp de 4 zile, in care se merge foarte mult noaptea sau se doarme pe apucate. Pai asta inseamna Bucuresti - Miercurea Ciuc - Campulung Moldovenesc - Focsani - Bucuresti (via Galati/Slobozia) in 4 pasi, hai sa vedem intai cine poate sa faca asta. Sunt si pe forum marturii de persoane care au si ceva experienta, nu au plecat cu bagaje dupa ei, si totusi au intampinat probleme la 300km/zi sau la 700km/3 zile.

 

Chiar tu Claudiu te contrazici putin, pentru ca pe alt topic, ai spus ca 40.000 km sunt accesibili cu un buget de 10.000 euro in 500 de zile, adica 20 euro/zi si 80 km/zi. Aici te-a cam luat valul ...

Nu cred ca isi castiga nimeni respectul, admiratia prin exagerari, care repet, chiar daca sunt posibile, nu au un sens coerent care poate fi impartasit. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, va rog sa ma iertati daca am mai bagat aberatii. Fiecare face ce tura vrea si poate si in ce timp poate si vrea si cu ce buget dispune si cu cine are chef si poate.

 

Pt Frank: Sunt tot freelancer, traducator autorizat la domiciliu in Ineu, adica un ratat nefericit pe sezon rece. Alta optiune nu am decat sa ma duc muncitor pt. inceput necalificat si sa castig 200EUR la Arad unde va trebui sa-mi caut si gazda/chirie si ar fi viata asa zis normala cum traiesc cateva milioane de cetateni romani cu minim pe economie. Nu cred ca ma baga nimeni de la inceput traducator si nu am alta calificare, toata viata muncind pe alocuri in diverse domenii: agricol, silvic, industrial, etc. Daca mi-asi baga job asi zice adio expeditilor lungi si asi avea timp de doar o tura de vreo 3-4 sapt. pe an. Nu stiu cat e concediu. Deci inca aleg libertatea sa mai fac o expeditie lunga la anul chiar daca sufar, adica stau izolat inca o toamna -iarna la Ineu unde n-am nici un prieten si nicio sansa de socializare (pt. ca sunt neinteles si nu-mi permit sa cheltui un ban din cei putini pe care-i strang din traduceri rare). Parintii ma mai ajuta inca un sezon sa mai fac o tura lunga. Adica ma mai tin sezonul asta rece si apoi pe 1 mai o tai in lume, voi vedea ce tur reusesc sa fac.

M-am lasat complet de vicii dar m-a apucat insomnia si depresia. Asta este nu vreau aici sa ma plang iar. Deci sa nu ma invidiati pt. turele mele caci fac mari sacrificii sa am parte de ele. Dar asta am ales in viata deocamdata. Daca mi-asi lua un job stabil, adio ture lungi da asi avea sanse sa gasesc o fata sa-mi condimentez si eu trista viata. Posibil dupa turul de la anul sa ma satur de cicloturism si sa ma bag la un job stabil. Inca nu se stie. La modul meu de viata nu e de mirare ca o mare parte a societatii ma considera cel putin ciudat. Asa e din pacate mentalitatea in Balcani.

 

Pt. Gibonu: imi cer  scuze de aberatii, fac cicloturism de tipul cum a zis Trevizez, nu o fi performanta, nu stiu ce e. Fiecare il poate numi cum vrea. Am fost numit velonomad-boschetar-aventurier-etc. Sunt cateceva din fiecare.

Da, nu-mi  ajuta nimic sa ajung sa pedalez 12 ore pe zi, sa nu mai stau la nici o bere toata ziua si nici macar seara dupa o zi de pedalat intens, sincer e o porcarie, nu e genul meu, dar ar fi o noua provocare. Pana pe 1 mai ma mai gandesc daca se merita sa-mi schimb total felul de a face cicloturism. Ramane sa meditez. Insa daca ajung sa traiesc cu 100 euro pe luna in ture asta ar implica renuntarea completa a oricarei bucurii legate de o berica. Cum eram obisnuit.

 

Pt. Trevizez. Mersi de explicatii si scuze de aberatiile mele. Ai dreptate.

 

Pt. LucianThe One: Scuze de cotropirea topicului, il cunosc telefonic pe dm. Gh. Sanpetrean care a facut un tur foarte interesant in timp ce eu aveam o expeditie in Alpii Austriei, Iulieni si bavarezi in anul de gratie 2009.

 

Ii doresc succes lui Ngorgan in tura sa si-n gasirea de parteneri compatibili pt. tura!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-as, daca as, da-ti-as, lua-mi-as. Nu as(i), ca nu e pluralul de la as. Pentru un traducator e o greseala gramaticala impardonabila!

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.