turnul

Dispozitiv digital de centrat/spitat

Recommended Posts

De ce m-ai citat si pe mine, eu nu ti-am zis nimic rau. Am zis ca nu-mi doresc aparatul ala, e doar o preferinta personala. Eu fac preponderent roti ce costa 50-100 lei bucata, nu m-ar ajuta cu nimic un stand atat de complicat si performant.

Daca tie iti place si stii sa-l folosesti, iti doresc mult succes. Astept un tutorial video in limba romana.

Nu stiu, mi s-a parut afirmatia "pana calibrezi aparatele alea eu am terminat de mult roata" un pic rautacioasa sau asa un pic in deradere. Sau poate mi s-a parut mie. 

Crede-ma ca dureaza 30 secunde sa dau drumul la treaba, nu e nimic complicat

Share this post


Link to post
Share on other sites

mrxx daca in perceptia ta acesti useri care au scris pe acest topic, si care tie ti se par niste aroganti/zeflemisti in legatura cu subiectul si scula respectiva, de ce nu ai puterea sa treci cu vederea postarile lor, si sa faci o postare interesanta pentru noi "ăștilați" cititorii acestui forum? Cel putin pentru curiozitatea noastra a amatorilor si a celor care-s la inceput de facut roti.

 

Nu trebuie sa ne convingi de convingerile/principiile tale, insa, eu unul sunt curios de tehnologii, si poate si altii. Asa ca, te-as ruga sa lasi ranchiuna la o parte si sa ne explici si noua si multimii necunoscatoare despre acel dispozitiv.

Multumesc!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sa incerc sa fac niste poze separate la toate accesoriile cu care a venit standul si sa dau o explicatie aferenta fiecaruia. 

O sa fie si ceva filmari, cand vine frigul si o sa avem mai mult timp la magazin sa ne ocupam si de ele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am decat cuvinte de lauda si aprecieri pentru cineva care pune la dispozitie servicii de centrat cu astfel de scule. Nu plateste nimeni 2000 de euro pe un stand de centrat roti ca sa se laude pe forum, in timp ce mai toate magazinele din Bucuresti iti cer 10 RON pentru o roata.

 

Cand am cumparat componentele(jante+butuci) sa-mi fac rotile 'de vis' (1500g) am cautat pe net si am gasit articole favorabile cu mecanicii de la un mare magazin din Bucuresti.

Vazand pe net la ordinea zilei cum se face o roata si cum se verifica tensiunile in spite, m-am asteptat sa fie asa si la magazin. Le-am dus si le-am luat cu spite si mai mai lungi si mai scurte, dupa cum au avut pe acolo, probabil.

Dupa 6 luni roata spate a prins bataie laterala de 3 mm (eu avand greutate 65 kg), folosita la XC moderat. Cu ocazia asta am mers sa le recentreze si atunci am vazut ca au infiletat 3 spite la 'ochi', exact cum as fi facut eu nescotand roata de pe bicicleta. Nici vorba sa foloseasca un aparat de verificare tensiune spite, desi pt asta am mers acolo. Asta este 'nivelul european' care este disponibil pentru marea masa a beneficiarilor de astfel de servicii. Nu se pot oferi servicii la nivel european doar cu pasiune.

 

Prefer sa-mi centrez rotile la un atelier care dispune de astfel de aparate decat la un mecanic care la face la ochi si la degete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deoarece banuiesc ca acest topic se vrea a fi o comparatie intre dispozitivele de centrat analogice si cele digitale o sa ma rezum la aceasta comparatie.

 

 - in primul rand titlul e gresit, acest dispozitiv nu spiteaza !

 

 - comparatoarele pe care le are in dotare nu sunt mai precise decat cele mecanice, au aceeasi precizie, 0.01 mm ( exista comparatoare analogice care au precizia de pana la 2 microni )

 

 - la orice afisor digital care arata un parametru cu o fluctuatie destul de rapida este greu de urmarit ultima cifra, in cazul de fata, sutimile de mm, fapt care obliga mecanicul sa miste roata mai incet pentru a putea citi si sutimile ( sau abaterea totala axiala/radiala )

 

 - prin comparatie comparatoarele analogice sunt mult mai usor de urmarit la o deplasare rapida a rotii, mult mai usor se poate vedea eroarea totala

 

 - nu in ultimul rand comparatoarele digitale sunt mai scumpe

 

Deci din punctul meu de vedere nu merita investitia si nu e cu nimic mai bun decat un dispozitiv de centrat dotat cu comparatoate analogice, ba dimpotriva incetineste procesul de centrare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

corect, se citeste mai greu decat un indicator analogic, dar ele se conecteaza prin usb la calculator si cu ajutorul unui soft e mult mai usor de urmarit ce se intampla cu roata in timp ce strangi o spita de ex.

la sfarsit se printeaza un raport in care ti se dau abaterile minime si maxime pe orizontala si verticala, tensiunea in fiecare spita, abaterea discului de frana cat si un grafic cu tensiunea spitelor pe partea stanga si dreapta, care este mai usor de interpretat decat o lista de cifre(care oricum ti se da)

acest raport i se printeaza de fata cu clientul si el are practic pe hartie parametrii rotii.

Stand cu indicatoare analogice cat si tensiometru analogic avem de ceva vreme dar noua achizitie e un pas inainte

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce sa-mi mut eu privirea la un monitor aflat la cel putin o jumatate de metru de dispozitivul de centrat, cand pot vedea dintr-o singura privire toata zona care ma intereseaza, spita, cheie si efectul pe care il produce actiunea mea asupra spitei la care lucrez ? Din nou, timp pierdut.

 

Nu contest avantajul printarii acelui raport pentru cei avizati, ( si sunt curios cum ar arata efectiv acesta ), insa sunt convins ca marea majoritate a clientilor se vor uita la el neintelegand mare lucru desi destui vor aprecia primirea acelui raport. Insa daca acest raport se va face inainte de stresarea laterala a rotii si cel putin de 2 ori, isi cam pierde valoarea.

 

Pe de alta parte, acest dispozitiv fie el si digital nu stie daca spitarea este/a fost facuta corect, daca valva "pica" unde trebuie.

 

In cazul unei roti construite de la zero nu stie daca de ex. janta sau butucul face fata tensiunilor recomandate in spite. 

 

In concluzie tot mecanicul este baza, costiincios sau nu, pasionat sau nu de ceea ce face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca pe monitor iti afiseaza doua bare care cresc pozitiv sau negativ, atat radial cat si lateral, si mie mi se pare mai usor sa le urmaresc decat sa vad niste cifre care se schimba pe ceas.

Oricum asta e o chestie de preferinta, monitorul il poti lasa deschis cu fereastra tensiunilor in care iti apar pe doua coloane insirate tensiunile pe stanga si pe dreapta de exemplu.

Raportul se face evident dupa stresarea rotii (care se face de fata cu clientul) iar gaura la valva cred ca 95% stiu cum trebuie sa pice si e o chestie care tine de mecanic indiferent de aparat.

Un client care vine sa faca o roata de la zero si plateste tariful asta probabil ca nu o sa aibe RMX grand rock si butuc joytec. Asa ca inainte de inceperea rotii se vor cauta specificatiile producatorilor componentelor ce o alcatuiesc.

Da, am mai spus si o repet, tot mecanicul e baza, asta e doar o scula mai performanta cu care poti convinge mai usor clientul ca treaba s-a facut cum trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Construirea unei roti de bicicleta durabila si stabila este o arta. In limba germana cuvintul pentru arta este “Kunst” – multi spun “Kunst kommt von Können / können” (arta vine de la a cunostinte in domeniu / asti ceva / a cunoaste ceva / a putea ceva). Cind e vorba de construit roti (a nu se confunda cu centrat roti) constat ca multi vorbesc, putini pricep ;) .

Prin partile astea atelierele „normale“ nu construiesc roti – ele repara / centreaza, cumpara „din raft“ sau comanda la ateliere specializate.

 

Cine doreste roti „de treaba“ merge la specialisti in arta de a construi roti cum ar fi Whizz-Wheels sau Light-Wolf – dai bani dar stii o treaba.

 

 Ei folosesc asa ceva: http://www.pklie.de/index_eng.html (probabil pe motivul numit mai sus – urmarirea usoara afisajului si pentru faptul ca se concentreaza pe ceea ce este esential). Povestea analog versus digital o cunosc din proprie experienta si renunt cu placere la digital. Un report printat si arhivat este dupa parerea mea putin exagerat cind e vorba de o roata de bicicleta dar precis clientul va ramine adinc impresionat chiar daca componentele sint de duzina. Oricit de sofisticata ar fi tehnologia si digitalizarea ea nu va inlocui experienta unui mechanic sau “wheelbuilder” bun.

 

Un report printat si arhivat isi are rostul cind e vorba de asa ceva.

 

P.S. Pentru cei care nu au de gind sa-si cistige existenta construind roti de bicicleta investitia nu merita.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

revin pe subiectul/topicul de la care a pornit discutia. 

 

e absurd sa ai pe monitor facut zoom pentru ceea ce ar trebui sa fie deja pe un stand precum pk lie.

 

singurul merit pe care ar putea si ar fi ideal sa il aiba un program (adica un calculator programabil) si un stand care iti preia valorile abaterilor axiale ale jantei ar fi acela ca impreuna cu citirea acestor abateri sa fie citite si tensiunie spitelor corespondente incat aceste valori sa fie corelate matematic. calculatorul va avea cunoscute ca date input: tensiunea la care a ajuns fiecare spita, lungimea si grosimea spitelor (aria sectiunii). iti va spune in ce masura trebuie sa rotesti fiecare niplu: 1, 3, 0,  5, 3, 2, 4... tot timpul valori pozitive. aceste cifre exprimand rotatia cheitei in 'ore' de ceas (30 grade). bineinteles ca la fiecare citire a valorilor - atat a abaterilor radiale si laterale ale jantei cat si a tensiunii la care au ajuns spitele individual. calculatorul va calcula stresul la care au ajuns fiecare spita individual asa incat sa nu fie intinse prin deformare plastica datorata intinderii spitelor logitudinal la care se adauga solicitarea torsionala. vorbesc aici in special pentru spitele de 2.0 - 1.5 - 2.0.

 

la urma calculatorul iti va spune cat de mult trebuie intors indarat fiecare niplu pentru ca stresul rezidual (torsional) sa fie cat mai mult eliminat cunoscute de catre el fiind valorile de tensiune la care au ajuns spitele sa fie intinse.

 

eventual calculatorul se poate calibra pe un anumit material al niplului - brass rulz - si anumita substanta cu care sunt unse filetele niplurilor si spitelor. asta avand in vedere ca difera coeficientul de frecare de la un lubrifiant la altul si de la un material la altul.

 

pentru cei care nu pricep ce am vrut sa spun in textul bold de mai sus... v-ati pus pana acum problema de ce spitele de 2.0 - 1.5 - 2.0 nu pot fi intinse pe o roata la mai mult de 85-100kgf de catre un mecanic de la baicshop-ul de la coltul strazii desi ele experimental rezista la solicitari repetate in numar de zeci de milioane de ori cu o greutate de peste 120kgf aplicata...?

 

dar, bineinteles, daca ar fi o astfel de magaoaie inventata ar fi prea bune, prea ieftin si prea fiabile rotile construite si bicicleta ca mijloc de transport ar scadea consumul global de petrol si achizitia de masini bengoase. probabil ca ai fi discreditat, sabotat si ridiculizat cu o asemenea magaoaie vanduta si utilizata pe piata. nu e bine, domnu chestor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu contest avantajul printarii acelui raport pentru cei avizati, ( si sunt curios cum ar arata efectiv acesta ), insa sunt convins ca marea majoritate a clientilor se vor uita la el neintelegand mare lucru desi destui vor aprecia primirea acelui raport. Insa daca acest raport se va face inainte de stresarea laterala a rotii si cel putin de 2 ori, isi cam pierde valoarea.

Si la o clinica mergi sa iti faci analizele si iti da o foaie cu indicatori chimici ai corpului tau. Pentru tine nu inseamna nimic insa atunci cand ajungi la medic iti poate "traduce" simptomele pe care le ai si acele valori ca sa iti poata da un diagnostic. Dupa ce te tratezi mai faci un set de analize pentru a vedea acei indicatori sunt normali. - ce iarasi pentru tine nu inseamna nimic dar este o garantie ca el, medicul, si-a facut treaba.

Facand analogie cu un service ce nu are o hartie sa iti arate asa ceva va trebui sa crezi persoana pe cuvant.

Nu pledez pentru sau contra unui dispozitiv ce iti poate usura munca. Nici eu nu cred ca un dispozitiv poate inlocui un mester insa nu trebuie sa aruncam cu pietre si sa fim "elitist jerks" pentru ca cei ce stiu cu ce se mananca fata de cei ca mine ce nu stiu sunt undeva la 5-10%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Frank   

 

Sa stii ca (,) construirea unei roti si de fapt mai corect ar fi montarea unei roti nu este chiar rocket science, problema e prin partile astea, daca vrei o pereche de roti mai usurele, ca pretul de raft nu prea bate cu ceea ce ai in buzunar.

 

@@locke

 

Ceea ce spui tu in prima parte a postului, in cazul de fata s-ar traduce cam asa:  iau roata si raportul printat de la atelierul respectiv si ma duc unde ? la alt atelier ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Frank   

 

Sa stii ca (,) construirea unei roti si de fapt mai corect ar fi montarea unei roti nu este chiar rocket science, problema e prin partile astea, daca vrei o pereche de roti mai usurele, ca pretul de raft nu prea bate cu ceea ce ai in buzunar.

 

Sint convins ca "montarea" (scuze, am tradus motamot din germana) nu e rocket science, nici diploma de inginer e necesara; sint citeva principii care trebuie aplicate si respectate - restul e indeminare, multa experienta si o minuta buna la alegerea materialului.

 

Preferinta si dorinta voastra in ceea ce priveste "roti mai usurele" o cunosc (si o respect); pentru unul ca mine si altii ca mine conteaza in primul rind ca roata sa fie solida si stabila fiindca absolut nimic ce fac eu ci bicicleta are ceva de a face cu performanta si recorduri. Prin partile astea un "montator" experimentat, responsabil si constiincios va spune "nu-ti fac" cind combinatia usurel & material slab incepe sa devina un pericol pentru sanatatea cleentului si numele "montatorului".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceea ce spui tu in prima parte a postului, in cazul de fata s-ar traduce cam asa:  iau roata si raportul printat de la atelierul respectiv si ma duc unde ? la alt atelier ?

 

Da.  =D>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da.  =D>

iei raportul pe hartie si le arati la membrii familiei (in sensul strict sau larg al cuvantului), sa vada ca te respecti. eventual le arati ca stii sa citesti din el, e sa asta o realizare in viata, ca poti sa citesti - si fara sa intelegi - acel raport.

 

dusmanii mor cand ne descurcam mai bine si primim rapoarte printat.

 

da, da, da, sunt smecher bogat, am rapoarte stiintifice, ca un imparat.

 

din nou, pentru cine nu a priceput deja ideea: e mai mult reclama si praf in ochi. faptul ca au scule si ti le arata nu inseamna ca nu mint si nu fac treaba de mantuiala.

 

 

 


Eu nu am decat cuvinte de lauda si aprecieri pentru cineva care pune la dispozitie servicii de centrat cu astfel de scule. Nu plateste nimeni 2000 de euro pe un stand de centrat roti ca sa se laude pe forum, in timp ce mai toate magazinele din Bucuresti iti cer 10 RON pentru o roata.

 

Cand am cumparat componentele(jante+butuci) sa-mi fac rotile 'de vis' (1500g) am cautat pe net si am gasit articole favorabile cu mecanicii de la un mare magazin din Bucuresti.

Vazand pe net la ordinea zilei cum se face o roata si cum se verifica tensiunile in spite, m-am asteptat sa fie asa si la magazin. Le-am dus si le-am luat cu spite si mai mai lungi si mai scurte, dupa cum au avut pe acolo, probabil.

Dupa 6 luni roata spate a prins bataie laterala de 3 mm (eu avand greutate 65 kg), folosita la XC moderat. Cu ocazia asta am mers sa le recentreze si atunci am vazut ca au infiletat 3 spite la 'ochi', exact cum as fi facut eu nescotand roata de pe bicicleta. Nici vorba sa foloseasca un aparat de verificare tensiune spite, desi pt asta am mers acolo. Asta este 'nivelul european' care este disponibil pentru marea masa a beneficiarilor de astfel de servicii. Nu se pot oferi servicii la nivel european doar cu pasiune.

 

Prefer sa-mi centrez rotile la un atelier care dispune de astfel de aparate decat la un mecanic care la face la ochi si la degete.

daca ai dat pe la scoala, ai pastrat in memorie ceva de pe acolo si ai totodata si capacitate de sinteza si gugaluire poti sa nascocesti un mestesug prin care, desi te-ar tine ocupat mai multe ore, vei face o treaba de calitate decat orice mecanic din bucuresti din simplul motiv ca nu vei gasi pe nimeni sa respecte cu adevarat clientul (it's not for real, it's just "pretend") ci banii clientului.

 

mai e o chestie: secretele meseriei nu se spun si chiar daca le-ai spune "moca" te trezesti ca esti ridiculizat sau blamat ca nu ai dat destule detalii. se mai gaseste cineva sa aplice gresit ce ai enuntat si... deja ai stricat tot amorul "artei".

 

eu imi propun sa invat singur. e si un fel de hobby si, cine stie, daca ajung priceputeanu cat sa fiu peste medie poate exploatez si eu pe altii ca prea sunt destui care iti iau banii facandu-ti chiar un deserviciu. am patit asa ceva, am mers cu rotile la kerobike acum 4 ani si le-a facut mecanicul mai nasoale decat erau inainte; roata pe spate s-a descentrat groaznic. inainte de patanie rotile erau perfect functionale cu foarte mici abateri, centrate destul de bine de catre un mecanic ce era angajat la magazinul amplasat acolo, in acelasi loc (unde ulterior kerobike a eliminat concurenta). am zis eu ca bou' sa trec o data la an sa le centrez. pentru ca mai tarziu sa inteleg ca in principiu nu ai nevoie sa faci asta anual daca sunt bine facute rotile de la bun inceput.

 

cine e in stare sa inteleaga cum e treaba cu distribuirea cat mai uniforma a tensiunii in spite si eliminarea stresului rezidual, in principal cel torsional, are toate sansele sa faca roti perfecte fara sa aiba nevoie decat de minimul necesar: o cheie de spite. in rest se poate improviza, doar ca sculele sunt de folos daca faci mai mult de doua seturi de roti pe an si iti permiti sculele.

 

daca e sa ma gandesc, sculele actuale nu sunt neaparat cele mai performante posibile ci mai mult si mai mult sunt bling.

 

P.S. mecanicul de la kerobike de acu 4 ani mi-a pus pe stand rotile si a pozat foarte profi. la bebe cand m-am dus sa rezolv problema nici nu mi-a dat roata jos de pe bicicleta bebe cand mi-a centrat-o si am plecat in foarte scurt timp. sa zicem asa... a facut din rahat bici. janta era obosita dar a mers mai departe pana m-am plictisit de bicicleta aia si am demontat piesele pastrandu-le separat in speranta ca voi face ceva mai bun cu cadrul ala din otel - pentru mine sau pentru altcineva. il am si acum si nu m-as desparti de el prea usor, faptul ca are un aspect banal in ce priveste vopseaua rosie (fara sa mai aiba vreun decal sau alte elemente de identificare), care mai e si cazuta pe alocuri incat sa lase la vedere stratul de nichelul, il face cu atat mai atractiv pentru ochiul meu si mai ales pentru psihicul meu oleaca labil si artagos. prefer sa am un lucru bun care sa nu iasa in evidenta si sa nu discut cu 'toata lumea' ca ce lucru de valoare am etc. si totodata sa nu sara in ochi pt oarece hoti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Da.  =D>

iei raportul pe hartie si le arati la membrii familiei (in sensul strict sau larg al cuvantului), sa vada ca te respecti. eventual le arati ca stii sa citesti din el, e sa asta o realizare in viata, ca poti sa citesti - si fara sa intelegi - acel raport.

 

dusmanii mor cand ne descurcam mai bine si primim rapoarte printat.

 

da, da, da, sunt smecher bogat, am rapoarte stiintifice, ca un imparat.

 

din nou, pentru cine nu a priceput deja ideea: e mai mult reclama si praf in ochi. faptul ca au scule si ti le arata nu inseamna ca nu mint si nu fac treaba de mantuiala.

 

 

 

Eu nu am decat cuvinte de lauda si aprecieri pentru cineva care pune la dispozitie servicii de centrat cu astfel de scule. Nu plateste nimeni 2000 de euro pe un stand de centrat roti ca sa se laude pe forum, in timp ce mai toate magazinele din Bucuresti iti cer 10 RON pentru o roata.

 

Cand am cumparat componentele(jante+butuci) sa-mi fac rotile 'de vis' (1500g) am cautat pe net si am gasit articole favorabile cu mecanicii de la un mare magazin din Bucuresti.

Vazand pe net la ordinea zilei cum se face o roata si cum se verifica tensiunile in spite, m-am asteptat sa fie asa si la magazin. Le-am dus si le-am luat cu spite si mai mai lungi si mai scurte, dupa cum au avut pe acolo, probabil.

Dupa 6 luni roata spate a prins bataie laterala de 3 mm (eu avand greutate 65 kg), folosita la XC moderat. Cu ocazia asta am mers sa le recentreze si atunci am vazut ca au infiletat 3 spite la 'ochi', exact cum as fi facut eu nescotand roata de pe bicicleta. Nici vorba sa foloseasca un aparat de verificare tensiune spite, desi pt asta am mers acolo. Asta este 'nivelul european' care este disponibil pentru marea masa a beneficiarilor de astfel de servicii. Nu se pot oferi servicii la nivel european doar cu pasiune.

 

Prefer sa-mi centrez rotile la un atelier care dispune de astfel de aparate decat la un mecanic care la face la ochi si la degete.

daca ai dat pe la scoala, ai pastrat in memorie ceva de pe acolo si ai totodata si capacitate de sinteza si gugaluire poti sa nascocesti un mestesug prin care, desi te-ar tine ocupat mai multe ore, vei face o treaba de calitate decat orice mecanic din bucuresti din simplul motiv ca nu vei gasi pe nimeni sa respecte cu adevarat clientul (it's not for real, it's just "pretend") ci banii clientului.

 

mai e o chestie: secretele meseriei nu se spun si chiar daca le-ai spune "moca" te trezesti ca esti ridiculizat sau blamat ca nu ai dat destule detalii. se mai gaseste cineva sa aplice gresit ce ai enuntat si... deja ai stricat tot amorul "artei".

 

eu imi propun sa invat singur. e si un fel de hobby si, cine stie, daca ajung priceputeanu cat sa fiu peste medie poate exploatez si eu pe altii ca prea sunt destui care iti iau banii facandu-ti chiar un deserviciu. am patit asa ceva, am mers cu rotile la kerobike acum 4 ani si le-a facut mecanicul mai nasoale decat erau inainte; roata pe spate s-a descentrat groaznic. inainte de patanie rotile erau perfect functionale cu foarte mici abateri, centrate destul de bine de catre un mecanic ce era angajat la magazinul amplasat acolo, in acelasi loc (unde ulterior kerobike a eliminat concurenta). am zis eu ca bou' sa trec o data la an sa le centrez. pentru ca mai tarziu sa inteleg ca in principiu nu ai nevoie sa faci asta anual daca sunt bine facute rotile de la bun inceput.

 

cine e in stare sa inteleaga cum e treaba cu distribuirea cat mai uniforma a tensiunii in spite si eliminarea stresului rezidual, in principal cel torsional, are toate sansele sa faca roti perfecte fara sa aiba nevoie decat de minimul necesar: o cheie de spite. in rest se poate improviza, doar ca sculele sunt de folos daca faci mai mult de doua seturi de roti pe an si iti permiti sculele.

 

daca e sa ma gandesc, sculele actuale nu sunt neaparat cele mai performante posibile ci mai mult si mai mult sunt bling.

 

P.S. mecanicul de la kerobike de acu 4 ani mi-a pus pe stand rotile si a pozat foarte profi. la bebe cand m-am dus sa rezolv problema nici nu mi-a dat roata jos de pe bicicleta bebe cand mi-a centrat-o si am plecat in foarte scurt timp. sa zicem asa... a facut din rahat bici. janta era obosita dar a mers mai departe pana m-am plictisit de bicicleta aia si am demontat piesele pastrandu-le separat in speranta ca voi face ceva mai bun cu cadrul ala din otel - pentru mine sau pentru altcineva. il am si acum si nu m-as desparti de el prea usor, faptul ca are un aspect banal in ce priveste vopseaua rosie (fara sa mai aiba vreun decal sau alte elemente de identificare), care mai e si cazuta pe alocuri incat sa lase la vedere stratul de nichelul, il face cu atat mai atractiv pentru ochiul meu si mai ales pentru psihicul meu oleaca labil si artagos. prefer sa am un lucru bun care sa nu iasa in evidenta si sa nu discut cu 'toata lumea' ca ce lucru de valoare am etc. si totodata sa nu sara in ochi pt oarece hoti.

 

 

 

 

 

raportul printat este foarte simplu de citit si de inteles. nu mai faceti pe desteptii ca e rocket science sau fitza.

Ce nu intelegi tu si altii (constat) e ca persoana care va da 100-150 lei ca sa i se construiasca o roata va avea cel mai probabil si oarecare inclinatii tehnice si va intelege ce i se explica, mai mult, sunt convins ca fix clientii care au habar ce inseamna sa construiesti o roata vor plati pt serviciul asta.

Iar persoana asta care intelege ce e printat pe raport va putea la un moment dat eventual sa il consulte (daca vrea) si cu altcineva de ce nu? Plus ca mi se pare un avantaj sa ai scris starea initiala a rotii pt ca apoi daca i se rupe dintr-un accident sa zicem o spita sau mai multe sa stii din prima la ce tensiune ai facut roata, fara sa mai cauti inca odata documentatie pentru fiecare componenta in parte.

Pana acum cativa ani construitul rotilor era un mister pt mine, insa in prezent din tot ceea ce fac ca mecanic pot sa spun ca imi da cea mai mare satisfactie. Iar faptul ca iti place ce faci zic eu ca se vede si in rezultatul final.  Zic asta pt ca simt o oarecare indoiala si vad ingrijorare in ceea ce priveste abilitatile "mesterului" din spatele acestui aparat.

Are oare rost sa mai comentam pe subiectul talentului cand e evident ca asta conteaza cel mai mult si nu scula? Stie cineva din topicul asta cum construiesc eu rotile ca sa ne tot panicam pe tema asta? Nu cred

Share this post


Link to post
Share on other sites

...sunt convins ca fix clientii care au habar ce inseamna sa construiesti o roata vor plati pt serviciul asta.

Pai zi asa! E "doar pentru cunoscatori". :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

raportul printat este foarte simplu de citit si de inteles. nu mai faceti pe desteptii ca e rocket science sau fitza.

Ce nu intelegi tu si altii (constat) e ca persoana care va da 100-150 lei ca sa i se construiasca o roata va avea cel mai probabil si oarecare inclinatii tehnice si va intelege ce i se explica, mai mult, sunt convins ca fix clientii care au habar ce inseamna sa construiesti o roata vor plati pt serviciul asta.

Iar persoana asta care intelege ce e printat pe raport va putea la un moment dat eventual sa il consulte (daca vrea) si cu altcineva de ce nu? Plus ca mi se pare un avantaj sa ai scris starea initiala a rotii pt ca apoi daca i se rupe dintr-un accident sa zicem o spita sau mai multe sa stii din prima la ce tensiune ai facut roata, fara sa mai cauti inca odata documentatie pentru fiecare componenta in parte.

Pana acum cativa ani construitul rotilor era un mister pt mine, insa in prezent din tot ceea ce fac ca mecanic pot sa spun ca imi da cea mai mare satisfactie. Iar faptul ca iti place ce faci zic eu ca se vede si in rezultatul final.  Zic asta pt ca simt o oarecare indoiala si vad ingrijorare in ceea ce priveste abilitatile "mesterului" din spatele acestui aparat.

Are oare rost sa mai comentam pe subiectul talentului cand e evident ca asta conteaza cel mai mult si nu scula? Stie cineva din topicul asta cum construiesc eu rotile ca sa ne tot panicam pe tema asta? Nu cred

 

 

chestia aia cu raportul nu prea cred ca va avea alt 'folos' decat pentru afacerist, sa semene propaganda si sa il laude un client altuia si totodata sa arate concurentei ca cineva a ocupat un vad comercial pe care e dispus sa si-l apere. doar atat. cine se uita la hartia aia pentru a culege informatii degeaba se uita daca nu are sculele pentru a culege aceleasi date in doi timpi si trei miscari. sa fim seriosi, nu se va intampla sa se rupa o spita ramanand janta nevatamata fiind matale pe coclauri si cu un tensiometru prin bagaje asa incat sa ai nevoie sa stii la ce tensiune era intinsa spita aia. raportul, presupunand ca e exact si roata e chiar optimizata, nu costa nimic, e doar un mod de a ii arata clientului cat de bine a iesit roata cu janta pe care o fi ales-o de inainte sa vina la atelier. fiecare janta are imperfectiuni, mai mari sau mai mici. daca aceste imperfectiuni nu pot fi corectate aceasta e doar pentru ca materialul a suferit deja prea multe indoituri si reparatii sau pentru ca e prea zdravan calit si isi pierde rezistenta incat mai bine il lasi asa.

 

sau mai e bun raportul in situatia rara cand clientul isi face idee, in raport cu alte piese, care combinatie e mai norocoasa dupa ce s-o uita si pe raportul vecinului si o vedea ca bicla lui are roti mai bune pt ca are o alta combinatie de janta si spite.

 

si ar mai fi o chestie, anume ca i s-a gasit jantei cu imperfectiunile cu care a venit din fabrica o distributie ideala pt tensionare incat daca cumva sare o piatra in spite si strica mai multe spite sa poti sa le inlocuiesti cu altele de capul tau apeland la valorile pentru tensiometrul pe care se presupune ca il ai acasica sau la... concurenta. si asta presupunand ca janta nu sufera vatamari.

 

daca ar fi meseriasi aia care centreaza roata ar trebui sa iti indrepte pe cat se poate janta folosind lovituri de ciocan cu cauciuc aplicate prin amortizarea si imprastierea in suprafata a unei bucati de lemn ori o scula precisa cu care sa tragi de janta intr-o parte sau alta. dar cei mai multi considera ca in felul asta ar castiga prea putin si ca va fi scos un profit mai mare prostindu-te ca roata respectiva "nu are rost" sa fie reparata ca "nu o sa iasa bine". iar notiunile astea sunt relative la portofelul fiecaruia.

http://www.wheelfanatyk.blogspot.ro/2012/11/bills-russian-truing-stand.html

 

daca ar fi cu adevarat pregatiti profesional si ar avea totodata si obraz am vedea mai multi oameni circuland cu bicicletele prin oras si nu iesind doar de promenada, in grupuri si grupulete. eu nu prea vad.

 

100 lei pentru un set de roti mi se pare enorm, nu as da banii astia, mai degraba as cumpara o cheie de spite care sa imi ramana si as munci alea cateva ore. e si asta o experienta de viata si daca invat cum se face pot sa am satisfactia independentei. nu e vorba numai de banii pe care ii dai dar si de timpul petrecut ca doar nu ii dai telefon sa il anunti la ce ora vii si sa te rezolve in 10 minute.

 

in alta ordine de idei, daca imi poti spune care meserias are spite DT Revolution pe marimi de 290 - 296mm si nu doar pt roti de 26" poate ma duc sa iau de acolo spite si eventual, daca imi arata niste roti pe care le-a facut cu abateri de pana in 0.25mm si tensiune medie de 110 kgf si tensiune minima de 90kgf poate o sa fiu interesat. pana atunci... imi iau eu si imi fac cu mana mea. daca vrei sa faci o treaba buna si te duce capul poate ca e bine sa o faci cu mana ta.

 

niste roti facute bine sa reziste timp de 5-10 ani (cu 10.000 km mers intr-un an) daca suprafata de franare nu e macinata semnificativ. slightly overbuild si sa se poata strica janta doar daca ai un accident major sau daca arunca vrenu cu vreo piatra in rotile tale sau daca mergi pe offroad si ai parte de o avalansa.

 

in situatia in care majoritatea oamenilor sunt obsedati de butucii shimano xt si xtr nici nu are rost sa mai discutam despre notiunea de "montezi corect o piesa buna dupa care functioneaza perfect si uiti ca e acolo si isi face treaba ireprosabil".

 

hai sa zicem ca atelierul are piesele de care am eu nevoie in stoc pentru a-mi face rotile sau daca nu le are atunci da comanda si imi face intr-un final rotile din piesele de care chiar am eu nevoie fara sa ma sfatuiasca spre niste rahaturi incat sa imi bage pe gat ceva overbuilt, cu o rigiditate axiala excesiva si montat cat mai rapid. hai, uite, mai dau 100 lei pt construirea - asamblarea - reglarea unor roti pentru care chiar e necesar ca eu sa lucrez 5 ore daca le fac singur. am garantia ca vor functiona ireprosabil 10 ani? daca nu, atunci ii urez afaceristului (ca nu am de-a face cu un om ci cu un afacerist) sa isi gaseasca alt fraier. si il bag si pe sheldon in scorbura ma-sii chit ca e mort si se zice ca "despre morti numai de bine" daca spune prin enciclopedia lui, pe care cineva cu un oarece interes sa vanda piese proaste si relativ ieftine (reclama ascunsa), ca e irelevant materialul din care e facut un cadru si ca diferenta de confort de la un set de roti la altul e infinitezimala incat nu merita efortul de a le alege si ca doar din anvelope si din sa ai confort sesizabil. tot asa cum nenea sheldon a inghitit propaganda altora si a repetat-o la randul lui fara sa se abtina de la a generaliza tot asa si clientela lu patronu de la magazinu de langa fosta uzina comunista va da copy paste la intoxicatii de natura sa ii pacaleasca pe fraieri si sa le ia banii.

 

fiecare cu bugetul lui si cu credulitatea lui. eu sunt satan patitu, gica contra. am vazut eu - nu dau nume - mecanic, de altfel cu bun renume, laudat, care spunea ca cel mai mare avantaj la spitele DT Revolution e greutatea redusa (cum ramane cu durabilitatea sporita pentru butuci, monobloc si confortul provenit din cursa marita a spitelor? astea nu sunt avantaje?) si ca cel mai mare dezavantaj e ca se sucesc prea usor (cu alte cuvinte ca ar ramane cu stres rezidual greu de eliminat si ca e practic imposibil sa fie ridicata tensiunea la valori satisfacatoare). si aici inchei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o scula precisa cu care sa tragi de janta intr-o parte sau alta. 

 

Genunchiul se include? Ca eu alta scula mai precisa nu am...

 

Cred ca ai si tu un stres rezidual greu de eliminat.

E extrem de greu sa faci o roata perfecta, mai ales ca multe componente sunt imperfecte din fabricatie.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare eu am inceput cu arogantele? citeste macar primele doua post-uri dupa cel initial. Fix aceeasi atitudine: "ti-au vandut gogosi"

Ce poti raspunde unor oameni care din prima te iau peste picior fara sa te cunoasca macar? Stiu ei ca eu sunt mincinos si vand gogosi? 

Nu cred ca are vreo importanta cine sunt, pe un forum poate sa ma cheme oricum, nu trebuie sa ne facem prezentare ca sa putem avea o discutie normala.

Oare cum era daca raspunsul la acest topic era ceva de genul: "pare interesant, asteptam detalii din partea celor care detin standul"

Vi se pare exagerat sa aveti o atitudine de tipul asta?

Si cu cea mai mare placere va faceam cea mai detaliata descriere. Dar cand tu alegi sa investesti intr-o scula calumea care hai sa fim seriosi, isi va scoate banii in 20 de ani, si principalul motiv pt care ai luat-o e din pasiunea pt scule si a lucrului bine facut iar prima reactie a unor posibili clienti (de ce nu?) este "ne duci cu zaharelu" oare mai are rost sa te obosesti cu explicatii?

Si din nou de unde stii ce pasiune si cata munca e in spate? 

Eu rog un moderator sa inchida topicul, cine e interesat de subiect mai departe e liber sa viziteze magazinul (in curand vom avea pe site noile tarife pentru roti- si o sa stie toata lumea unde sa vina) unde cu cea mai mare placere oricine va primi o explicatie detaliata.

iar eu te rog pe matale sa iti castigi painea cinstit, nu cu alba neagra. punem pariu ca desi ai scula BLING nu ai la vanzare spite butted pe orice marime de care ar avea omul nevoie?

 

punem pariu ca nu esti in stare sa spui cum calculezi in ce masura se apropie spitele de punctul de deformare plastica functie de coeficientul frecarii in niplu (solicitarea torsionala) si tensiunea lor?

 

punem pariu ca motivatia ta in ce priveste investitia e aceea de a maximiza profiturile tale pe urmatorul cincinal fara sa iti pese de antireclama pe care o faci sportului fata de marele public?

 

 

sport inseamna ceva placut (din franceza "desport", "desporter"), care sa nu te streseze, sa nu te obsedeze ci sa iti detensioneze mintea. din cauza unora ca matale cei mai multi oameni nu mai fac sport in general si biciclit in particular, pentru ca s-au ars cu atatea tepe incat considera ca trebuie sa cheltuiasca atat la investitia initiala cat si la intretinere o gramada de bani ca sa "merite". doar pentru ca da omul pe o bicicleta mai multe zeci de mii de lei si ca are nush ce gramaj si nush cat suspensia la furca si ca poa sa sara cu ea de pe casa nu inseamna ca e cea mai placuta bicicleta cu care ar merge cineva la drum. spre exemplu, eu am cumparat o bicicleta cu caroserie tommasini, avand tubulatura columbus slx, si un amarat de grup veloce pe 8 pinioane cu 600 lei acu 4 ani juma chiar daca am facut un drum pana la brasov sa o cumpar. de ce sunt asemenea produse slab apreciate? din cauza lu matale care indoctrinezi poporul ca trebe sa cheltuiasca cat mai multi bani pentru piese in primul rand cat mai usoare incat confortul - SPORTUL - se duce dracului. de-aia aberatiile de roti cu cel mult 32 spite iti taie toata pofta de iesit cu bicicleta. de-aia aia de la decathlon, au vandut unui coleg de serviciu de-al meu o bicicleta gen hybrid, cu ghidon drept, caroserie de aluminiu super rigida axial si la care nu poa sa puna anvelope mai mari de 23mm si pe care handicapatu nu se indura sa o vanda la mana a doua pentru ca s-a atasat de ea sau mai bine spus nu poa sa accepte ideea ca nu merita bicicleta aia nici macar o treime din pretul ei de magazin. prefera sa manance precum nastratin hogea sapunul pentru ca l-a cumparat la pret de cascaval.

Edited by LucianTheOne
putina cenzura nu strica
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghenunchiul se include? Ca eu alta scula mai precisa nu am...

 

Cred ca ai si tu un stres rezidual greu de eliminat.

E extrem de greu sa faci o roata perfecta, mai ales ca multe componente sunt imperfecte din fabricatie.

 

stresul rezidual e foarte usor de eliminat cata vreme nu ai deformat plastic spitele in procesul de asamblare.

 

sper sa fie cat mai bine retinut acest lucru si sa isi puna oamenii mintea la contributie aplicand cunostintele de matematica din liceu (anume integrala de la a la b pentru o amarata de functie) pentru a calcula tensiunea maxima la care poate ajunge o spita fara sa fie deformata plastic daca rezistenta elastica (yield strength) e de aproximativ 1000 MPa la spitele DT, acestea fiind formate din otel inox ecruisat (work hardened), 304.

 

trebuie luat in considerare diametrul spitei in zona butted, pasul filetului, diametrul filetului, coeficientul de frecare... si dedus care este relatia de echivalenta intre un stres torsional rezultat dintr-un cuplu necesar invingerii rezistentei la infiletare si un stres tensional potential/suplimentar peste stresul tensional deja prezent in spita. lungimea spitei nu se poate scurta ci doar se suceste pastrandu-si diametrul constant in acel timp de deformare PLASTICA.

 

ghici ce, nu ai nevoie sa calculezi lucrurile astea, poti sa faci observatii practice daca ai timp si te poti dispensa de niste spite pe care le-ai stricat tocmai ca sa obtii aceste date experimentale.

 

dar poate ca ar fi bine sa luati aminte ca e penibila situatia. nu e vorba de rocket science, e matematica de liceu si notiuni simple de rezistenta a materialului. daca nu va descurcati apelati la profesori de matematica si fizica. daca nu aveti asa ceva sa va fie rusine ca le dati bani - fiecare sa se cerceteze pe sine, sa se judece - acestor mizerabili de afaceristi pentru a practica ceva ce numai sport nu se poate numi dar consideratie dascalilor... nici macar buna ziua pentru ca au furat de la zei focul si l-au dat moca la ceilalti 'muritori'.

 

precum epimeteu a gandit mai la urma dupa ce primit-o pe pandora sa toarne belelele tot asa si voi, care hraniti parazitii societatii, care distrug dand aparenta ca ei de fapt construiesc. prometeu s-a gandit de mai inainte si i-a zis lui epimeteu sa nu isi ia femeie bortoasa daca nu il doare capul. epimeteu, care a gandit la urma s-a legat la cap fara sa il doara.

 

inca o data, nu spun cuvintele astea fata de o anume persoana ce a scris pe acest thread sau pe forum ci majoritatii, bizonului majoritar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rog toti membrii forumului sa nu-l supere si sa nu-l provoace in nici un fel pe Adipe.

Daca mai citesc cateva posturi din astea trebuie sa-mi iau concediu medical.

Tocmai voiam sa ma culc, dar cand am auzit de integrale si functii mi-a sarit tot somnul. Cu siguranta o sa adorm greu si o sa am cosmaruri derivate din functii tensionate.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Oare eu am inceput cu arogantele? citeste macar primele doua post-uri dupa cel initial. Fix aceeasi atitudine: "ti-au vandut gogosi"

Ce poti raspunde unor oameni care din prima te iau peste picior fara sa te cunoasca macar? Stiu ei ca eu sunt mincinos si vand gogosi? 

Nu cred ca are vreo importanta cine sunt, pe un forum poate sa ma cheme oricum, nu trebuie sa ne facem prezentare ca sa putem avea o discutie normala.

Oare cum era daca raspunsul la acest topic era ceva de genul: "pare interesant, asteptam detalii din partea celor care detin standul"

Vi se pare exagerat sa aveti o atitudine de tipul asta?

Si cu cea mai mare placere va faceam cea mai detaliata descriere. Dar cand tu alegi sa investesti intr-o scula calumea care hai sa fim seriosi, isi va scoate banii in 20 de ani, si principalul motiv pt care ai luat-o e din pasiunea pt scule si a lucrului bine facut iar prima reactie a unor posibili clienti (de ce nu?) este "ne duci cu zaharelu" oare mai are rost sa te obosesti cu explicatii?

Si din nou de unde stii ce pasiune si cata munca e in spate? 

Eu rog un moderator sa inchida topicul, cine e interesat de subiect mai departe e liber sa viziteze magazinul (in curand vom avea pe site noile tarife pentru roti- si o sa stie toata lumea unde sa vina) unde cu cea mai mare placere oricine va primi o explicatie detaliata.

iar eu te rog pe matale sa iti castigi painea cinstit, nu cu alba neagra. punem pariu ca desi ai scula BLING nu ai la vanzare spite butted pe orice marime de care ar avea omul nevoie?

 

punem pariu ca nu esti in stare sa spui cum calculezi in ce masura se apropie spitele de punctul de deformare plastica functie de coeficientul frecarii in niplu (solicitarea torsionala) si tensiunea lor?

 

punem pariu ca motivatia ta in ce priveste investitia e aceea de a maximiza profiturile tale pe urmatorul cincinal fara sa iti pese de antireclama pe care o faci sportului fata de marele public?

 

 

sport inseamna ceva placut (din franceza "desport", "desporter"), care sa nu te streseze, sa nu te obsedeze ci sa iti detensioneze mintea. din cauza unora ca matale cei mai multi oameni nu mai fac sport in general si biciclit in particular, pentru ca s-au ars cu atatea tepe incat considera ca trebuie sa cheltuiasca atat la investitia initiala cat si la intretinere o gramada de bani ca sa "merite". doar pentru ca da omul pe o bicicleta mai multe zeci de mii de lei si ca are nush ce gramaj si nush cat suspensia la furca si ca poa sa sara cu ea de pe casa nu inseamna ca e cea mai placuta bicicleta cu care ar merge cineva la drum. spre exemplu, eu am cumparat o bicicleta cu caroserie tommasini, avand tubulatura columbus slx, si un amarat de grup veloce pe 8 pinioane cu 600 lei acu 4 ani juma chiar daca am facut un drum pana la brasov sa o cumpar. de ce sunt asemenea produse slab apreciate? din cauza lu matale care indoctrinezi poporul ca trebe sa cheltuiasca cat mai multi bani pentru piese in primul rand cat mai usoare incat confortul - SPORTUL - se duce dracului. de-aia aberatiile de roti cu cel mult 32 spite iti taie toata pofta de iesit cu bicicleta. de-aia aia de la decathlon, au vandut unui coleg de serviciu de-al meu o bicicleta gen hybrid, cu ghidon drept, caroserie de aluminiu super rigida axial si la care nu poa sa puna anvelope mai mari de 23mm si pe care handicapatu nu se indura sa o vanda la mana a doua pentru ca s-a atasat de ea sau mai bine spus nu poa sa accepte ideea ca nu merita bicicleta aia nici macar o treime din pretul ei de magazin. prefera sa manance precum nastratin hogea sapunul pentru ca l-a cumparat la pret de cascaval.

 

 

Iar trebuie sa repet ce am mai zis, dar nu o s-o mai fac ca am impresia ca mi se raspunde fara a se citi exact ce scriu.

Aparatul nu e luat de mine- afaceristul- ci de patronul magazinului, care are o pasiune pt scule din care nu rezulta profit cum iti imaginezi tu sau altii, sunt scule luate doar pt a le avea si pt a servi clientii, PENTRU VOI a facut investitia in primul rand.

Crezi ca pentru o presa de bucsi de la BBI care a costat cateva sute de euro si pe care o folosesti de 5 ori pe an si iei manopera 50 lei iti vei scoate investitia prea curand? ia fa un calcul matematic ca vad ca stii..

Crezi ca pt niste tarozi de refiletat bratele pedaliere plus bucsile adaptoare care nu sunt 2 lei si ma jur ca anu asta i-am folosit fix de 2 ori faci ceva profit?

Sau cu scule de refiletat si fatetat BB-ul la cadre care din nou nu costa 2 lei si le-am folosit extrem de rar castigi ceva profit prea curand?

Sau cu acest aparat cu care o sa faci 5 roti pe an la fabuloasa suma de chiar si 150 lei perechea oare in cat timp devii "afacerist" si scoti profit?

Nici macar masina de taiat si refiletat spite de la Phil&wood la care am taiat mii de spite INCA nu si-a scos investitia.

 

Iar vis a vis de spite- nu, nu avem stoc de spite trase din motive evidente- la noi nu existe cerere de asa ceva, daca vrei sa fii importator DT de ex trebuie sa iei cantitati mari cu care apoi te speli pe cap pana le vinzi. Cu toate astea am sfatuit clientii sa si le comande de afara, vin intr-o sapt si ii facem rotile cu ce vor ei. 

 

Si inca odata de unde stii ca eu promovez datu banilor pe piese scumpe si nu sportul?

Eu merg zilnic cu o cursiera de acu 35 de ani pe care am luat-o cu 5 mil si la care primul lucru a fost sa ii respitez rotile cu DT revolution, roti cu care am facut cateva mii de km, bicicleta cu care ies si la ture de sosea pe langa bucuresti si ce sa vezi, am sfatuit niste prieteni in sensul asta si acum inca 4 insi merg pe cursiere vechi, nu pe carboane.

Dar trebuie eu oare sa ma explic la tot pasul ca sa nu faca X si Y presupuneri la adresa intentiilor mele fara a ma cunoaste?

E trist ca cineva incearca sa aibe de toate si sa poata raspunde la orice solicitare de service si in schimb nu primeste decat acuzatii. 

Sunt destule service-uri mai putin dotate si mai ieftine, nu inteleg de ce va plangeti ca sunteti jefuiti pt ca nu va baga nimeni mana in buzunar cu forta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

off-topic:

 

@@adipe

Textele tale sunt tl;dr din punctul meu de vedere pentru ca nu esti pertinent.

Mi se pare ca ai o problema personala referitor la subectul in cauza din acest motiv ai niste crize de batut in taste si doresti sa ne demonstrezi sau sa ne convingi de ceva. 

Guuzfraabaa mate, putini sunt ca @@LucianTheOne care sa iti citeasca cascada de "stiu eu mai bine decat voi".

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.