Sign in to follow this  
joby_toss

Întrebări despre Merida Crossway TFS 500D

Recommended Posts

Sunt proaspăt posesor al unei biciclete Merida Crossway TFS 500D model 2013 (cumpărată nouă dintr-un magazin de la noi) și am câteva nedumeriri.

 

Mai întâi caracteristicile oferite de producător:

 

CADRUL Crossway TFS-D-Single

FURCA SR Suntour NCX Lite D-RL 63

SCHIMBĂTOR SPATE Shimano Deore XT-T

SCHIMBĂTOR FAȚĂ Shimano Deore LX

MANETE FRÂNĂ attached

FRÂNE Shimano M445 160 mm Cen

GRUP PEDAlier SR Suntour NCX-FX-10s 48A-36-26 CG

BBSET attached

LANȚ KMC X10 10s

BUTUC FAȚĂ Shimano M435 Cen

JANTE Merida Comp D

GRUP PINIOANE Shimano CS-HG62-10 11-34

CAUCIUCURI Merida Speed Lite 40 KV / Merida Speed Lite 40 KV

PIPA Adjustable Pro OS A-Head

HEADSET Conoid semi Neck

TIJĂ ȘA Suspension One D 27.2 mm

ȘA Cross Sport

PEDALE Lite Alloy

GREUTATE 12.90

 

Acum câteva imagini:

 

blpkJaT.jpg

 

EDdGTuZ.jpg

 

aU1AHA7.jpg

 

3g3Y6gt.jpg

 

Și acum întrebările:

 

1. Este normal să treacă pe sub arcada furcii față cablul frânei față?

FqTYGnu.jpg

 

2. Este normal să nu-mi încapă toate degetele pe manșoane (indexul și policele trebuie să stea pe manetele ca să-mi încape mâna întreagă pe manșon), sau trebuie să mut manetele mai spre centrul ghidonului?

cKep9B4.jpg

 

3. Se potrivește acest cric: Pletscher Comp Zoom ?

BSTPznr.jpg

4. Furca față nu are suport de prindere pe partea stângă pentru apărătoarea de noroi. Are însă o gaură filetată protejată cu un căpăcel de cauciuc. O pot folosi? Sau e pentru altceva? Sau alte soluții?

pYu7XgF.jpg

 

5. Reflectorizantele de la pedale sunt puțin mai înalte ca platforma și calc pe ele. E normal sau trebuie să le înlocuiesc? Dacă da, cu ce?

ySjUdjX.jpg

 

6. Ciocul acesta de la pedală (e doar pe o parte) are vreun rol?

AsfSMVV.jpg

 

7. Suporții pentru portbagajul spate nu par să fie incomodați de discul de frână (linia roșie trece prin găurile respective). Se potrivește Topeak Super Tourist DX Tubular, sau trebuie neapărat versiunea pe ntru discuri, Topeak Super Tourist DX Tubular disc? N-aș vrea să stea prea „crăcănat” portbagajul.

SF53W0j.jpg

 

8. Maneta pentru frâna față e pe partea stângă și nu pare să poată fi mutată în dreapta, așa cum mi se pare normal (frâna față e frâna principală și ar fi normal să fie la mâna dominantă - sunt dreptaci). E OK așa?

 

9. Maneta aceea micuță de lock-out a furcii față se mișcă extrem de ușor (pare capabilă să-și modifice poziția singură de la trepidații). Așa e la toate (din clasa asta)?

 

10. Dacă nu fac prima revizie (care pare a fi obligatorie) pierd garanția? Nu cred că pot s-o aduc de la Slatina la București (de unde am luat-o) în timp util (nu am mașina potrivită, nici suport, nici timp...). Mi s-ar părea nedrept să fie adevărat.

 

11. După primele 200-300 de kilometri este obligatoriu să fie reglată tensiunea spițelor?

 

Scuze pentru mesajul lung și mulțumesc pentru eventualele răspunsuri!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iata cateva raspunsuri:

 

1. In mod normal ar trebui sa existe un mic dispozitiv de prindere a cablului pe interiorul jambei stangi a furcii (lower), aproape de arcul superior. Cum la tine nu o vad, se poate utiliza o brida (soricel)

2. Muta manetele mai spre interior, astfel incat sa folosesti pentru franare doar degetele 2 si 3.

5. Asa cum sunt montate, imi par doar de forma. Astfel de reflectorizante le-am scos intotdeauna imediat (iar pedalele originale nici nu prea raman pe bicicleta decat scurta vreme).

6. Pentru cei ce folosesc ratrape, ciocul ajuta la orientarea rapida a pedalei cu ratrapa superior, in pozitia de introducere rapida a piciorului. 

8. In tarile unde se conduce pe dreapta, maneta de frana fata e pe stanga. Mana dreapta, fiind cea "de baza", ramane astfel libera pentru alte manevre necesare. Manetele nu se schimba intre ele, cablurile insa pot fi conectate invers (daca sunt destul de lungi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce cauta ciclocomputerul pe potcoava furcii? dupa o ploiae sanatoasa cred ca nu o sa mai arate nimic. Daca are o raza mica de emisie pune senzorul de viteza mai sus pe furca.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caută semnal! :) Am încercat 'nșpe poziții pe ghidon, senzor mai sus...degeaba. 20 de lei am dat, 20 de lei face. Oricum nu mă deranjează prea tare, ca și așa nu mă atrage viteza curentă. Dacă moare la contactul cu apa... sper să ajungă în Rai! :)

 

@@Traveller: Cablul frânei față e prins cu un „șoricel” de furca față (sus și posterior), dar totuși trece pe sub arcadă. Nu era normal să treacă pe deasupra ei? Iar cablurile de frână le-aș schimba stg.-dr., dar sunt cu ulei în ele și nu e nici un service pe-aproape de mine. Până ajung la unul, cred că mă obișnuiesc cu ele așa.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

El tot printre bratele furcii trece, dar e pozat altfel, cam asa (prinderea pe jamba e obturata de roata aici); probabil e din cauza pozitionarii prinderii la furca ta :

Ideal%2520001.jpg

 

La manete mai e o logica a pozitionarii: frana si schimbatorul fata sunt pe stanga, frana si schimbatorul spate pe dreapta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, acum pricep. Cred că ar fi o logică...să nu fie „pișcat” când telescopul face cursa maximă. Dacă pot să-mi instalez aripile (când le-oi găsi) așa îl las.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this