gibonu

Canalul Poarta Albă – Midia Navodari (parţial)

Recommended Posts

Hai noroc la toata lumea.
 
Anul trecut a fost plimbarea de-a lungului Canalului Dunare – Marea Neagră, continuată şi anul asta.
Detalii: http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/14202-canalul-dunare-–-marea-neagra/
 
Deşi s-ar putea să pară ciudat, mi-a placut idee de plimbare de-a lungul unui canal, asa că, firesc din punctul meu de vedere, a urmat Canalul Poarta Albă – Midia Navodari.
 
Acest canal are 31 km si mai este considerat a fi ramura nordică a Canalului Dunare – Marea Neagră
Practic, se desprinde spre nord –est din Canalul Dunare – Marea Neagră, la km 36 al acestuia, lângă Poarta Albă şi merge până rafinaria Petromidia.
Are două ecluze, langă localităţile Ovidiu si Năvodari.
Langă Navodari mai are o bifurcaţie (fară ecluză) care merge spre lacul Taşaul.
 
In perioada 1950 - 1953 la Canalul Poarta Albă – Midia Navodari au lucrat deţinuţii politici.
Apoi, proiectul a fost abandonat, pentru a fi reluat în anul 1983 şi finalizat în octombrie 1987.
Sursa informaţiilor de mai sus: http://ro.wikipedia.org/wiki/Canalul_Poarta_Albă-Midia_Năvodari

 
Nu în ultimul rând:
 

- Canalul Midia - Navodari a fost umplut cu apa inainte de finalizare. Ceausescu l-a inaugurat intr-o barcuta pentru ca a impus un termen nerealist pentru terminare. Canalul era plin cu bolovani din derocari, el a mers cu o barcuta cu chila plata (pescaj redus) dupa care canalul a fost golit si excavatoarele au reluat lucrul;

 
 
Ca de obiecei, completările la poveste sunt binevenite.
 
Cum ar fi cele despre brigadier, care câte ştiu, au lucrat (printre alţii) la construcţia acestui canal.
Cam aşa arăta un carnet de brigadier (poză gasită pe Internet).
 

01.jpg
 
 
Sâmbătă, 12.10.2013
Medgidia – Poarta Albă – ecluza Ovidiu – ecluza Năvodari – Mamaia – gara Constanţa
71 km
 
Bucata Medgidia – Poarta Albă este descrisă în topicul dedicat Canalului Dunare – Marea Neagră.
 
Intrare pe Canalul Poarta Albă – Midia Navodari la intersecţia DN 22C cu DC 87, acolo unde incepe localitatea Poarta Albă (venind dinspre Medgidia).
 

02.JPG
 
În intersecţia din poza de mai sus este indicatorul spre satul Nazarcea (probabil fost Galeşu).
 
03.JPG
 
Primul popas imediat după iesirea de pe DN 22C, a fost la Monumentul Memorial Poarta Albă.
 
04.JPG
 
05.JPG
 
De data asta n-am mai uitat lumânarea acasă.
Un gest infim, în memoria celor exterminaţi de comunisti la constructia canalelor dobrogene.

 
06.JPG
 
Mai multe detalii despre acest Monument se gasesc in topicul dedicat Canalului Dunare - Marea Neagra.
 
De la Monument, am coborât direct pe malul sudic al canalului.

 
07.JPG
 
Ceată şi umezeala nu mă încântau, insă nu este in fiecare zi 23 August.
 
Cam multă piatră, insă fără mari probleme pentru bicicletă (deşi ar fi mers niste cauciucuri cu caramele).
 

08.JPG
 
Podurile rutier si feroviar de la Poarta Albă rămân în urmă.
 
09.JPG
 
Drumul pietros se termină intr-un drum cu mai putină piatră.
 
10.JPG
 
Obiecte pe care nu m-aş fi aşteptat să le gasesc pe malul unui canal.
 
11.JPG
 
Indicator, în kilometri, pentru navigaţia pe canal.
 
12.JPG
 
Drumul rămâne bun în continuare, însă nicio şansă de soare.
 
13.JPG
 
Pe aproape toata lungimea canalului există un şanţ betonal, probabil pentru a prelua apa pluvială din câmpurile invecinate.
De asemenea, acest şanţ se poate folosi pentru a sprijini bicicleta.
 

Spre Poarta Albă.
 
14.JPG
 
Spre Năvodari.
 
15.JPG

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@gibonu:"Pe aproape toata lungimea canalului există un şanţ betonal, probabil pentru a prelua apa pluvială din câmpurile invecinate."

 

O idee excelenta care imi va da de lucru la iarna :).

 

Privitor la santul betonat, rolul lui este de preluare a apelor ce se scurg din zidul din vecinatate, zid de sprijin prevazut cu "barbacane", gauri transversale ce colecteaza apele de infiltratie din terenul aflat in spatele lui, provenite din ploi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@a_mic

 

Multumesc frumos pentru completare. Binevenita, ca de obiecei.

 

 

Sâmbătă, 12.10.2013 – Partea a II-a

Medgidia – Poarta Albă – ecluza Ovidiu – ecluza Năvodari – Mamaia – gara Constanţa

71 km

 

Interzicerea de a ancora sau a lăsa să se târască ancore, cabluri sau lanţuri” pe următorii 700 de metri.

Sau cel puţin asta am găsit în “Regulamentul de navigaţie pe Dunare în sectorul românesc”, referitor la indicatorul de mai jos.

 

20.JPG

 

Mini-petrolier.

 

21.JPG

 

22.JPG

 

Mal, probabil erodat de apa.

 

23.JPG

 

Sparge-val, in exprimarea mea netehnica.

 

24.JPG

 

Definitia tehnică a ceea ce se vede in poza de ma sus.

 

... sunt de fapt descarcatori de torenti. Acesti descarcatori sunt prevazuti cu un fel de dinti, asezati in sah formand un ansamblu numit "rizberma", cu rolul de a disipa energia torentului

 

 

Mal pietruit.

 

25.JPG

 

Combinatie beton-piatră, pe care se observă barbacanele pentru colectarea apelor infiltrate.

 

26.JPG

 

Piatra de desupra betonului, văzută mai de aproape.

 

27.JPG

 

Pereţi laterali mai înalţi.

 

28.JPG

 

29.JPG

 

Omu’ cât trăieşte învătă.

Pompa, pusă cu gura în jos.

 

30.JPG

 

Rezultatul: pe macadam si umezeală gura pompei se umple cu nisip fin.

 

31.JPG

 

Aşa că am întors pompa cu gura în sus (după ce am dat nisipul jos, cu puţină apă).

 

32.JPG

 

Macadamul se transform în noroi.

 

33.JPG

 

Si mai apoi într-o argilă păcătoasă care se lipeste de orice.

 

34.JPG

 

Noroc ca există niste bucaţi betonate pe marginea drumului, pe care se poate merge împingând bicicleta prin argila păcătoasă.

 

35.JPG

 

Din păcate, nu m-a dus capu’ sa împing bicicleta prin iarba de lângă apă.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sâmbătă, 12.10.2013 – Partea a III-a

Medgidia – Poarta Albă – ecluza Ovidiu – ecluza Năvodari – Mamaia – gara Constanţa

71 km

 

Drumul devine greu practicabil din cauza vegetaţiei.

 

40.JPG

 

Apoi a trebuit sa ma dau jos de pe bicicletă.

 

41.JPG

 

După câteva zeci de metri, am ajuns în zona unei alunecări de teren.

 

42.JPG

 

43.JPG

 

După cum se vede din pozele de mai sus situaţia nu arăta prea bine, doarece combinaţia argilă păcătoasă – roca instabilă - vegetaţie crescută aiurea nu ma ajuta la nimic.

Poate doar la o baie în Canal.

 

În plus, am mai stat de vorbă cu nişte pescari din zonă care m-au asigurat că n-am nicio şansă de a trece de alunecarea de teren, mai ales cu bicicleta după mine.

Tot de la aceşti pescari am aflat ca ecluza de la Ovidiu ar fi la 2, maxim 3 km depăratare.

Însă nu mă ajuta cu nimic, deoarece conform aceloraşi pescari, accesul pe canal dinspre ecluza Ovidiu este blocat, din cauza hoţilor de fier vechi.

Acum, dacă acei pescari au făcut mişto de mine, asta e.

 

Aşadar, singura opţiune era să mă intorc pe unde am venit, apoi la prima bifurcaţie să urc în DC 87 care merge paralel cu Canalul până în localitatea Ovidiu.

 

Pe malul opus nu prea pare a fi drum.

 

44.JPG

 

45.JPG

 

Conform aceloraşi pescari “am vazut biciclişti pe acolo (malul opus) însă mergeau pe lângă biciclete

 

Aşadar, din motivul alunecării de teren am putut parcurge doar parţial Canalul Poarta Albă – Midia Năvodari.

 

Pauză, înainte de a începe drumul de întoarcere.

 

46.JPG

 

Până la bifurcaţie n-a mai fost mult (stânga, spre DC 87).

 

47.JPG

 

Canalul văzut de sus.

 

48.JPG

 

Malul opus (nordic).

 

49.JPG

 

DC 87 spre Ovidiu.

 

50.JPG

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam frumoasa tura ta... ma pune pe ganduri... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ce frustrant e sa dai peste un obstacol care sa-ti strice planurile. :(

Pare ca celalalt canal e mai ciclabil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@a_mic

 

O sa incerc sa ma grabesc cu povestea, ca sa iti fac loc.

 

@VladG

 

Nu mi-a stricat planurile in totalitate, doar partial (urmeaza continuarea povestii).

Intr-adevar, canalul Dunare - Marea Neagra se preteaza mult mai bine pentru o plimbare cu bicicleta.

Din toate punctele de vedere: piesaj, puncte de interes, calitate drum, etc. (va continua si povestea de acolo).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@gibonu: ai mah  :>  ... poate spre vara incolo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos!

Poti incerca si pe maul Argesului, de la Mihailesti spre Dunare la Oltenita daca nu ai mai fost pe acolo. Eu am ajuns cel mai departe pana la Budesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@a_mic

 

OK. M-am linistit.

 

@fnp

 

Multumesc.

Vom vorbi si despre Canalul Dunare - Bucuresti intr-un topic separat, la Propuneri de Ture.

 

 

 

Sâmbătă, 12.10.2013 – Partea a IV-a

Medgidia – Poarta Albă – ecluza Ovidiu – ecluza Năvodari – Mamaia – gara Constanţa

71 km

 

Până la ecluza de la Ovidiu nimic interesant.

Doar două întalniri cu câinii.

Prima data a fost simplu, doarece drumul era în uşoară coborârea, aşa că n-a fost o problemă că m-au fugărit puţin.

 

A doua întâlnire însă se anunţa mai complicată, doarece câinii mă aşteptau într-o vale şi nu avea nicio şansă să scap de ei pedalând la deal.

Deja eram cu punga de pâine pregătită când în spatele meu a apărut un Tico, cu ai cărui ocupanţi am stat de vorbă pe Canal, înainte de alunecarea de teren.

 

Cel de la volan mi-a făcut semn să continui alergare iar el a stat cu maşina în spatele meu câteva sute de metri până am ieşit din zona de acţiune a câinilor.

Frumos din partea lui.

 

Ecluza de la Ovidiu, văzută din DC 87.

 

51.JPG

 

Cum se curăţă interiorul unei betoniere (a se observa ţeava de apă de deasupra utilajului).

 

52.JPG

 

Si aici m-am întâlnit cu câinii. Insă ăştia erau paşnici şi foarte amărâţi, încât mi s-a făcut milă de ei şi le-am dat juma de pâine.

Ovidiu, deasupra intrării pe autostrada A4.

 

53.JPG

 

54.JPG

 

Din nou pe malul Canalului.

 

55.JPG

 

Ecluza şi podul rutier de la Ovidiu.

 

56.JPG

 

57.JPG

 

Bandă transportoare rabatabilă.

 

58.JPG

 

Apoi am coborât pe malul Canalului (tot cel sudic) pe unde am putut, deoarece aici nu exista scară, ca în cazul altor poduri.

 

Bineînţeles că m-am întâlnit cu o haită de câini, care s-au calmat când au auzit foşnetul pungii în care era pâinea pregătită pentru astfel de situaţii.

Odată calmaţi şi pâinea terminată, haita de căini m-a însoţit (am mers pe lângă bicicletă) până după podul de cale ferată de la Ovidiu.

 

59.JPG

 

Clădire, care odată probabil a fost importantă.

 

60.JPG

 

De aici, am continuat pe digul care desparte canalul Poarta Albă – Midia Năvodari de lacul Siutghiol.

Stânga = Canalul, dreapta = lacul Siutghiol.

 

61.JPG

 

Canalul, spre Năvodari.

 

62.JPG

 

Peste lacul Siutghiol se vede staţiunea Mamaia.

 

63.JPG

 

Drumul pe dig este bun şi spre norocul meu uscat.

 

64.JPG

 

Pe aici, am încercat să curăţ bicicleta, cu apă din Canal, luată în sticla de apă de 2 litri, acum goală.

În prealabil am dat o gaură în dop cu briceagul, pentru a arunca apa cu un pic de presiune.

Însă având în vedere că argila păcatoasă se sudase de bicicletă, n-am reuşit mare lucru.

 

La un moment dat drumul devine asfaltat, deoarece trece printr-un colţ al staţiunii Mamaia.

 

65.JPG

 

Apoi, asfaltul dispare şi drumul continuă de-a lungul Canalului.

 

66.JPG

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sâmbătă, 12.10.2013 – Partea a V-a

Medgidia – Poarta Albă – ecluza Ovidiu – ecluza Năvodari – Mamaia – gara Constanţa

71 km

 

Pe malul celălalt al Canalului este oraşul Năvodari.

 

70.JPG

 

Statuia lui Mihai Viteaza din Năvodari.

 

71.JPG

 

Continuarea Canalului spre lacul Taşaul.

 

72.JPG

 

Ecluza de la Năvodari, văzută pe podul rutier care traversează Canalul.

 

73.JPG

 

Mai precis ecluza funcţională,

 

74.JPG

 

şi ecluza nefuncţională, pe fundul căreia deja a crescut iarba.

 

75.JPG

 

Rafinăria Petromidia.

 

76.JPG

 

În zare se vede marea, însă până la acolo mai erau nişte case în construcţie, cu nişte câini pe lângă ele.

Deja eram sătul de câini, aşa ca am renunţat să mă mai duc să văd marea.

 

77.JPG

 

În curând ajung la Tabăra de copii Năvodari, unde n-am apucat să-mi petrec vacanţele din copilărie.

 

78.JPG

 

Tot aici am mai găsit nişte câini pe marginea drumului. Au fost paşnici, aşa că le-am dat restul de pâine pe care îl mai aveam la mine.

 

Indicator pentru maşini si maşinuţe, aproape de ieşirea din Năvodari spre Mamaia.

 

79.JPG

 

Malul estic al lacului Siutghiol.

 

80.JPG

 

Tirbuşon gigant.

 

81.JPG

 

Marea n-am văzut-o nici in Mamaia, pentru că mă grăbeam spre gara Constanţa

Deja pierdusem un tren dimineaţă în Medgidia, nu vroiam să repet experienţa şi în Constanţa.

 

La intrarea în Constanţa m-am oprit la un OMV pentru o Cola, un snikers şi o tigără.

 

După care, am continuat alergarea spre gară.

Nu credeam că este atât de lungă Constanţa, pentru că m-am plictisit cât am pedalat până am ajuns la gară.

 

Mi-a plăcut indicatorul din poza de mai jos.

 

82.JPG

 

La gară am ajuns în timp util, iar doamna casieră a ştiut să îmi dea şi bilet pentru bicicletă.

 

Bicicleta în tren, spre Medgidia.

 

83.JPG

 

In gara la Medgidia m-am oprit la cismea pentru a mai curata putin bicicleta, apoi direct la cârciuma “Tanţa şi Costel”.

Tochitura, la fel ca şi anul trecut: bună, însă cam puţină carne.

 

84.JPG

 

În schimb, clătitle cu ciocolată au fost delicioase.

 

85.JPG

 

Cu burta plină, înapoi în cameră, un duş şi somn.

 

Cam asta a fost plimbarea pe Canalul Poarta Albă – Midia Năvodari.

Dacă are cineva vreo întrebare, cu cea mai mare plăcere.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumoasa descrierea si interesant traseul! As putea spune ca intri si in zona de explorare :). Sincer, nu m-as fi gandit sa o iau "la pedala" pe malurile canalelor, dar recunosc ca intotdeauna am fost putin curios ce e pe acolo..cum arata si din alt punct de vedere, cum s-ar spune.

 

Clatitele arata intr-adevar extraordinar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@diorgulescu

 

Multumesc.

N-or fi canalele dobrogene cel mai frumos sau interesant traseu de cicloturism, insa nu-mi pare rau ca am pedalat pe malul lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze că poluez aici...

 

Ce geantă de ghidon ai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pandy

 

Geanta de ghidon este de la Bike Fun, model Find-A-Way.

Negociata in cadrul unui schimb de cadouri la o petrecere de Craciun acum cativa ani.

 

Este foarte spatioasa, intra o gramda de lucuri in ea.

In caz de ploaie, trebuie sa trag o punga mai mare peste ea.

 

Niste poze mai detaliate:

 

110.jpg

 

 

111.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luna Octombrie şi Canalele dobrogene au devenit tradiţie aşa că nici anul asta nu a făcut excepţie.
 
16.10.2015
 
Pe la ora 17.00 am plecat cu maşina de la muncă spre casa.
Deşi în mod normal drumul durează 10, maxim 15 minute, de data asta a durat vreo 45 de minute din cauza de teavă spartă – groapă – circulaţie îngreunată pe o stradă din cartier.
Am ajuns acasă, m-am schimbat, am pus bicicleta pe maşină (bagajele erau deja pregatite) şi am taiat-o spre Medgidia.
Am plecat de acasă (Colentina) pe la ora 18.00 şi abia pe la ora 19.00 am reuşit sa ies pe A2.
Data viitoare cred ca voi pleca cu trenul spre Medgidia.
 
Cazarea la Medgidia, la acelaşi hotel Livius, 80 lei / camera dublă / noapte, cu rezervarea făcută telefonic cu o zi înainte de plecare.
Am ajuns la hotel şi am constatat că nu era nimeni, doar uşa de la intrare deschisă.
 
Am urcat la etaj şi am văzut că la camera nr. 4 era cheia în uşă.
L-am sunat pe proprietar sperând că acesta îmi va răspunde ca anul trecut “camera 4, ai cheia în uşă, vorbim mâine”.
Însă proprietarul mi-a spus că trebuie să vorbescă cu mine şi că vine imediat.
 
Eu deja mă gândem că îmi spune ca nu îmi mai poate da camera şi eram curios să văd unde mă cazează.
Omu’ a apărut foarte repede (locuieşte chiar lângă hotel), mi-a confirmat că nu este nicio problemă cu camera, doar a ţinut să precizeze că cea de-a doua cheie este de la uşa de la intrarea în hotel şi m-a rugat să închid acea uşă.
N-am înţeles de ce nu îmi putea spune toate astea la telefon.
 
Dacă tot ne-am întâlnit i-am plătit şi cazarea, iar proprietarul nu a uitat să îmi spună să iau bicicleta în camera, să nu o las pe maşină.
 
Odată problemele organizatorice rezolvate, am plecat spre cârciuma Tanţa şi Costel, pentru că îmi era foame şi mai ales sete.
 
Aici, nimeni pe terasa, doar câteva mese ocupate în interior.
Plus un dialog puţin ciudat cu cel de la bar, care nu înţelegea de ce vreau să stau pe terasă în octombrie şi incerca să mă convingă prin replici de genul “da stai băhhh înăuntruuuuu”.
 
Menu-ul l-am luat degeaba, pentru că nu era schimbat nimic de faţa de anul trecut, aşa că tot la pizza Diavola şi Riesling de Jidvei (că tot eram lângă Murfatlar) am rămas.
Măcar chelnăriţa a fost de treabă, însă şi ea mirată că în luna octombrie cineva mai vrea să stea la cărciumă pe terasă.
 
17.10.2015
Medgidia – Poarta Alba (cu trenul) – ecluza Ovidiu – ecluza Năvodari – Mamaia – Constanţa – Medgidia (cu trenul)
57 km
 
Dacă pe malul sudic m-am convins că acesta nu se poate parcurge în totalitate, trebuia să văd cum se prezintă situaţia pe malul nordic.
Mai ales că în urmă cu doi ani nu văzusem nicio alunecare de teren care să nu poată fi trecută, cu bicicleta după mine.
 
Medgidia la ora 08:30, înnourat, însă fără şanse pe ploaie.
 
01.jpg
 
Două banane, un Snikers şi o cafea de la aparat la un magazin alimentar de lângă hotel, după care am tait-o spre gară, pentru că la ora 10:03 pleca trenul spre Poarta Albă.
Mi-a plăcut faptul că gagica de la casă de bilete, după ce am întrebat-o dacă îmi poate da bilet pentru bicicletă, mi-a spus “pot să vă dau, dar sigur vreţi pentru 15 minute de mers cu trenul”.
Am priceput mesajul, am luat bilet doar pentru mine (4 Lei) iar naşului i-am dat 2 Lei pentru bicicletă şi nu a fost absolut nicio problemă.
 
Peronul, pentru că altceva n-am văzut să mai existe în halta Poarta Albă.
 
02.jpg
 
03.jpg
 
Canalul Dunărea – Marea Neagră văzut de pe peron.
 
04.jpg
 
Geamia din Poarta Albă.
 
05.jpg
 
Poarta prin care se intră în curtea geamiei.
 
06.jpg
 
Drumul (DJ 228A) spre Monumentul Memorial Poarta Albă şi apoi spre Ovidiu, acum este “coală de hârtie”.
 
07.jpg
 
Motivul.
 
08.jpg
 
Monumentul Memorial Poarta Albă văzut mai de la distanţă.
 
09.jpg
 
La intersecţia DJ 228A cu DN 22C o troiţă ridicată în memoria tuturor celor care au suferit, îndiferent de regimul politic, din anii ’30 până în anul 1989.
 
10.jpg
 
11.jpg
 
Staţia de pompare Basarabi, de mult timp nefuncţională, văzută din apropierea podului peste Canalul Poarta Alba – Midia Năvodari.
 
12.jpg
 
Despre acestă staţie de pompare:


Construita in anii '60, a fost data in folosinta in 1970, la acel moment fiind cea mai mare statie de pompare din Europa. Artizanul acestei statii, din punctul de vedere al calculelor hidraulice, este prof. dr. doc. Simion Hancu, fost sef al catedrei de hidraulica al USAMV, Facultatea de Imbunatatiri Funciare, fost director al Institutului de Cercetari Hidrotehnice si fost ministru al mediului. Situata pe o derivatie a canalului Dunare Marea Neagra, respectiv pe canalul Negru-Voda, aceasta nu mai este in stare de functiune astazi.

 
În anul 1970 nu exista Canalul Dunare – Marea Neagră, insă exista canalul Negru – Vodă, alimentat cu apă din fostul râu Carasu.
Mai multe detalii: 
 

"Canalul Negru Voda", cel alimentat de statia Basarabi, porneste din zona Medgidia si sfarseste la Albesti, in vecinatatea localitatii Negru Voda (de unde i se trage si numele). Statia prelua apa de pe vechea vale a Carasului, curs de apa inlocuit astazi de Canalul Dunare-Marea Neagra. Pe Valea Carasului isi facea loc o parte (mica) a apelor Dunarii si ceva paraie din zona Cernavoda, Faclia, Azizia si nu mai stiu care. La vest de Poarta Alba exista o prima treapta de pompare, urmata de cea de-a doua (cea mare) de la Basarabi, cu rolul de a trece apa peste dealurile de la Baraganu, continuand spre Topraisar si Pecineaga.

 
În completare la cele de mai sus, din câte ştiu, numele Carasu nu provenea de la specia de peşte caras ci ce la cuvintele turceşti Kara Su (Apă Neagră).
 
Locaţia staţiei de pompare Basarabi, luată de pe Google Maps.
 
13.JPG
 
Podul rutier de la Poarta Albă.
 
14.jpg
 
şi cel feroviar.
 
15.jpg
 
Canalul Poarta Albă – Midia Năvodari văzut pe podul rutier.
 
16.jpg
 
Asta pare o staţie de epurare, însă nu sunt sigur. Dacă poate cineva sa dea detalii, rămân dator.
 
17.jpg
 
Cele două poduri văzute de pe malul nordic al Canalului Poarta Alba – Midia Năvodari.
 
18.jpg
 
Începe drumul spre ecluza de la Ovidiu.
 
19.jpg

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

17.10.2015 – Partea a II-a

Medgidia – Poarta Alba (cu trenul) – ecluza Ovidiu – ecluza Năvodari – Mamaia – Constanţa – Medgidia (cu trenul)

57 km

 

Monumentul Memorial Poarta Albă, văzut de pe malul nordic al canalului Poarta Albă – Midia Năvodari.

 

20.jpg

 

Un descărcător de torenţi mai mic.

 

21.jpg

 

Probabil o fostă staţie de pompare.

 

22.jpg

 

Drumul rămâne bun.

 

23.jpg

 

Un şarpe mort, probabil de bătrâneţe sau plictiseală, pentru că parea intact, fără urme de lovire.

 

24.jpg

 

Canal de colectare a apele de pe câmp, pe malul sudic.

 

25.jpg

 

Şanţ de scurgere.

 

26.jpg

 

Şanţul betonat care există pe o bună parte din lungimea canalului, la fel ca şi pe malul sudic.

 

27.jpg

 

28.jpg

 

Şant – drum – canal.

 

29.jpg

 

Şanţ de scurgere pe malul sudic.

 

30.jpg

 

O staţie de pompare (spre să nu mă înşel) pe malul sudic, încă funcţională şi păzită de nişte câini care m-au fugărit destul de mult acum doi ani când am trecut pe acolo.

 

31.jpg

 

Bifurcaţie. Drumul care urcă ajunge în DJ 228.

 

32.jpg

 

Câinii de la staţia de pompare lătrau la mine de pe celălalt mal, probabil nervoşi pentru că nu mai pot alerga un biciclist.

 

33.jpg

 

Drumul este în continuare bun.

 

34.jpg

 

Convoi de barje (sper că asta este denumirea corectă).

 

35.jpg

 

36.jpg

 

Prinderea împingător – barjă.

 

37.jpg

 

Împingătorul, văzut mai de aproape.

 

38.jpg

 

Pauză.

 

39.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

17.10.2015 – Partea a III-a

Medgidia – Poarta Alba (cu trenul) – ecluza Ovidiu – ecluza Năvodari – Mamaia – Constanţa – Medgidia (cu trenul)

57 km            

 

Şanţ de scurge distrus, pe malul sudic.

 

40.jpg

 

M-am bucurat să văd că încă se mai ocupă cineva de şanţurile sau podurile existente.

 

41.jpg

 

42.jpg

 

Calitatea drumului începe să scadă.

 

43.jpg

 

Apare şi noroiul, însă nimic grav.

 

44.jpg

 

Şanţ de scurgere văzut mai de aproape.

 

45.jpg

 

Alt descărcător de torenţi.

 

46.jpg

 

47.jpg

 

Pâmântul roşu de pe malul sudic.

 

48.jpg

 

Uşor dar sigur, drumul începe să devină potecă.

 

49.jpg

 

Blocul asta de beton cred că a rămas aici de la construcţia canalului.

 

50.jpg

 

După cum arată, plus urechea metalică de deasupra, pare că se poziţiona intercalat cu alte astfel de blocuri.

Dacă poate cineva să dea mai multe detalii, rămân dator.

 

Ultima porţiune de drum.

 

51.jpg

 

Consolidare (dacă asta este denumirea corectă) pe malul sudic, realizată din beton şi piatră.

 

52.jpg

 

53.jpg

 

Drumul abia se mai distinge.

 

54.jpg

 

Ultimul descărcător de torenţi de pe malul sudic.

 

55.jpg

 

Drumul se opreşte pe podul din beton al descărcătorului.

 

56.jpg

 

Canalul văzut de pe acel pod, direcţia ecluza Ovidiu.

 

57.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

17.10.2015 – Partea a IV-a

Medgidia – Poarta Alba (cu trenul) – ecluza Ovidiu – ecluza Năvodari – Mamaia – Constanţa – Medgidia (cu trenul)

57 km            

 

Continui alergarea pe potecă, pe lângă bicicletă, până în apropierea ecluzei de la Ovidiu,

 

60.jpg

 

Uneori poteca dispare total.

 

61.jpg

 

Malul canalului, acolo unde probabil au săpat cu târnăcopul şi foştii deţinuţi politici.

 

62.jpg

 

63.jpg

 

64.jpg

 

Zone în care poteca nu mai există.

 

65.jpg

 

Grămadă de roci prăbuşite, pe care a trebuit să o traversez prin partea superioară, în două drumuri, unul cu genţile laterale şi geanta de ghidion şi altul cu bicicleta.

 

66.jpg

 

Nu credeam că mă voi bucura atunci când văd gunoaie aruncate in natură. Însă aici pe canal, în lipsa oricărui alt punct de reper, prezenta în mai multe locuri a acestor gunoaie însemna că se poate merge mai departe.

 

67.jpg

 

O urmă vagă de potecă.

 

68.jpg

 

Altă grămadă de roci prăbuşite pe care a trebuit să o traversez.

 

69.jpg

 

Spre Poarta Albă.

 

70.jpg

 

Probabil acestea sunt găuri în care se punea dinamita.

 

71.jpg

 

Spre Ovidiu.

 

72.jpg

 

Pe aici chiar se merge bine (tot pe lângă bicicletă).

 

73.jpg

 

Malul sudic.

Se observă că linia apei este mult sub nivelul ţărmului, astfel încât în caz de baie nu avem nicio şansă să ies.

 

74.jpg

 

Situaţia devine îngustă

 

75.jpg

 

şi apoi foarte îngustă.

 

76.jpg

 

Însă cu puţin morcov în cur şi atenţie sporită se poate trece.

 

Totul revine la normal.

 

77.jpg

 

Dacă nu mă înşel, o barjă autopropulsată.

 

78.jpg

 

Pauză.

 

79.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

17.10.2015 – Partea a V-a
Medgidia – Poarta Alba (cu trenul) – ecluza Ovidiu – ecluza Năvodari – Mamaia – Constanţa – Medgidia (cu trenul)
57 km
 
Malul sudic.
Cam pe aici cred ca este alunecarea de teren acoperită de vegetaţie, care acum 2 ani m-a împiedicat să îmi continui drumul până la ecluza de la Ovidiu.
 
80.jpg
 
Chiar dacă aş fi trecut de obstacolul format de vegetaţie, m-ar fi aşteptat alte obstacole, făra vegetaţie.
 
81.jpg
 
82.jpg
 
83.jpg
 
Revenind pe malul nordic, un melc care cred că a murit pe tulpina unei plante.
 
84.jpg
 
Ultimul obstacol, uşor de depăşit.
 
85.jpg
 
După care pot continua alergarea călare pe bicicletă.
 
86.jpg
 
În departare se vede un utilaj vechi.
 
87.jpg
 
Peisajul se deschide.
 
88.jpg
 
Zona greu accesibilă rămâne în urmă.
 
89.jpg
 
Drumul chiar este bun.
 
90.jpg
 
Ecluza de la Ovidiu.
 
91.jpg
 
Lângă gardul care delimitează zona de protecţie a ecluzie am stat de vorbă cu un paznic, care m-a întreabat de unde vin.
Când i-am spus că vin de la Poarta Albă, foarte mirat, omu’ m-a întrebat ceva de genul “păi se poate merge pe Canal până acolo?”.
Recunosc că a crescut puţin pipota-n mine auzind întrebarea.
 
Utiliajul vechi care pare rămas aici de pe vremea construcţie canalului cu deţinuţi politici, văzut mai de aproape.
 
92.jpg
 
Acest utilaj parcă seamănă cu cel existent pe coperta romanului “Drum fără pulbere” a lui Petru Dumitriu. 
 
92a.jpg
Sursa este mentionata in fotografie.
 
Erau nişte căini prin zonă şi am renunţat să urc până la utililaj ca să-l studiez mai de aproape.
Acum îmi pare rău.
Dacă poate da cineva mai multe detalii despre acest utilaj, în rog să nu ezite.
 
Ecluza de la Ovidiu văzută dinspre Năvodari.
 
93.jpg
 
Copac crescut pe acoperiş.
 
94.jpg
 
Un şarpe mic stătea la plajă pe drum.
 
95.jpg
 
Că să nu-l calce vreo maşnă am încercat să-l dau la o parte cu roata faţă de la bicicletă, moment în care şarpele a luat poziţia de auto-apărare exact ca o cobra.
Îmi pare rău că nu m-a dus capu’ să-i fac o poză.
 
Podurile, rutier şi feroviar de la Ovidiu.
 
96.jpg
 
Un mini descărcător de torenţi.
 
97.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

17.10.2015 – Partea a VI-a

Medgidia – Poarta Alba (cu trenul) – ecluza Ovidiu – ecluza Năvodari – Mamaia – Constanţa – Medgidia (cu trenul)

57 km

 

Sub podul rutier de la Ovidiu.

 

100.jpg

 

Podul feroviar de la Ovidiu.

 

101.jpg

 

Nacelele orizontală şi verticale de deasupra podului.

 

102.jpg

 

Nacela de sub pod

 

103.jpg

 

şi sistemul de culisare al acesteia.

 

104.jpg

 

Pe malul sudic, ruina unei clădiri, care probabil odată a fost importantă, având în vedede dimensiunea acesteia.

 

105.jpg

 

Lebede pe canal.

 

106.jpg

 

Canalul – drumul de pe malul sudic – lacul Siutghiol – Mamaia.

 

107.jpg

 

Drumul este bun.

 

108.jpg

 

Spărturi în nori.

 

109.jpg

 

Grămadă de pescăruşi.

 

110.jpg

 

Alt mini descărcător de torenţi.

 

111.jpg

 

În apropiere de Năvodari contactul vizual cu canalul dispare iar calitatea drumului mai scade.

 

112.jpg

 

Viitoarea piaţă de peşte, în formă de peşte, din Navodari.

 

113.jpg

 

Pe aici am ieşit de pe drumul care merge pe malul canalului, am urcat puţin până am ajuns în oraş apoi pe podul peste bucata de canal care merge spre lacul Taşaul.

 

114.jpg

 

Canalul Poarta Alba - Midia Năvodari spre lacul Taşaul.

 

115.jpg

 

Drumul care se vede in poza de mai sus continuă pe sub podul feroviar şi merge până în localitatea Luminiţa (cea puţin aşa se vede pe Google Maps).

Pare un drum interesant, care însă rămâne pe altă data.

 

Am fost plăcut suprins să văd că în Năvodari exista stadion de rugby.

 

116.jpg

 

Piaţa de peşte văzută din spate.

 

117.jpg

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

17.10.2015 – Partea a VII-a

Medgidia – Poarta Alba (cu trenul) – ecluza Ovidiu – ecluza Năvodari – Mamaia – Constanţa – Medgidia (cu trenul)

57 km

 

Canalul, vedere spre Ovidiu.

 

120.jpg

 

Pe şosea, până la Constanţa nu mai era mult.

 

121.jpg

 

Bifurcaţia din capătul de la Năvodari al canalului: stânga spre ecluza Năvodari şi dreapta spre lacul Taşaul.

 

122.jpg

 

Separaţia de sensuri la intrarea în ecluza de la Năvodari.

 

123.jpg

 

Ecluza Năvodari, cu ambele părţi (parcă sasuri se numeste cele două bazine ale ecluzei) pline cu apă.

 

124.jpg

 

Acum doi ani, bazinul din dreapta avea iarba crescută pe fundul său.

 

Spărturi în nori deasupra oraşului Năvodari.

 

125.jpg

 

Viitoarea piaţă de peşte, văzută mai de la distanţă.

 

126.jpg

 

Şoseaua Năvodari – Mamaia extinsă la 4 benzi, faţă de 2 benzi cum era în 2013.

 

127.jpg

 

Urmează Mamaia, unde s-a construit enorm.

 

128.jpg

 

129.jpg

 

Ceea ce se vede în pozele de mai sus este doar o mică parte din construcţiile care există în Mamaia.

După cum se vede, în octombrie toate acele sute (dacă nu chiar mii) de apartamente păreau goale.

 

Probabil că s-or închiria doar pe perioada sezonului estival.

Şi probabil preţul este pe măsură, astfel încât să justifice investiţia în construcţie.

 

Ca şi acum doi ani, mi-a plăcut indicatorul spre Istanbul pe străzile Constanţei.

 

130.jpg

 

În gara Constanţa m-am dus direct la cişmeaua din capătul peronului ca sa mai curăţ bicicleta de puţinul noroi strâns pe ea, apoi cu trenul Regio 8034 la ora 20:25 m-am întors la Medgidia.

 

Loc pentru băut / mâncat în capătul unui vagon (mai bine îl făceu loc pentru transportul bicicletelor).

 

131.jpg

 

În Medgidia m-am dus direct la cârciuma Tanţa şi Costel pentru cina din seara respectivă.

 

La terasă servea aceiaşi chelnăriţa ca şi în seara trecută, am dat direct comanda de pizza, o sticlă de vin şi o porţie de clătite la desert.

Era ora 20:45 cand am dat comanda şi speram ca la ora 21:30 să o tai spre camera de hotel deoarece la ora 22:00 începea meciul de rugby Noua Zeelandă – Franţa (al doilea sfert de finală al Cupei Mondiale).

 

Totul mergea conform planului până când chelnăriţa s-a intors şi mi-a spus ca pizza durează cam o ora jumate până la fi gata, deorece în solonul de la etaj avea loc o nuntă iar menu-ul de la nuntă avea prioritate faţă de cel de la cârciumă.

 

I-am mulţumit pentru informaţie şi pentru faptul că nu m-a lăsat să aştept ca prostu’o oră jumate după o pizza.

Am mai întrebat-o dacă mai există vreo cârciumă şi mi-a recomandat o pizzeria lângă parcul de pe malul canalului.

 

La pizzeria asta am aflat că durează cam doar o oră până va fi gata o pizza (era ceva aglomeraţie), aşa că singura opţiune a rămas mâncarea de la un mic super market.

Plus un kurtos luat din centrul Medgidiei de la niste cetăţeni mai bronzaţi.

 

Shaormăria pe care o ştiam in Medgidia era închisă sâmbătă seara.

 

Asta a fost cina, mâncată în cur pe marginea patului, cu ochii în televizor la meciul de rugby.

 

132.jpg

 

Combinaţia kurtoş – iaurt – chips-uri – brânză topită a fost bună şi mi-a potolit foamea.

Din sticla de vin n-am apucat să beau prea mult pentru că la pauza meciului am adormit.

Însă am aflat a doua zi că Noua Zeelandă a bătut greu de tot Franţa, doar cu 62-13.

 

Cam asta a fost Canalul Poarta Alba – Midia Năvodari, varianta 2015.

 

Până mai ajung prin zonă, dacă are cineva vreo întrebare, cu cea mai mare plăcere.

  • Upvote 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ajutorul colegilor de pe alt forum, am aflat niste informatii interesante.

 

Asadar.

 

Ceea ce se vede in poza de mai jos, se pare ca este un excavator sovietic, model EKG 5.

 

92.jpg

 

Description: Rope Shovel EKG-5A (SE-3, EKG-4, EKG-4,6);
Supply years: 1950-1993
Countries: Rumania, Bulgaria, Germany, Poland, Yugoslavia, Turkey, Czechoslovakia, Hungary, Finland
Quantity: 855
Notes: Bucket capacity 3-5,2 m3

Sursa informatiilor de mai sus:
https://www.uralmash.ru/en/production/excavators/

Asadar, acest excavator a fost construit la fabrica UralMaş ("UralMaş Zavod "in rusa) din Ekaterinburg (numit Sverdlovsk in perioada 1924 - 1991).

Ekaterinburg se afla la aproximativ 1800 km est de Moscova si pe langa fabrica UralMaş mai este cunoscut si datorita faptului ca aici a fost executata de catre bolsevici, la 17.07.1918, familia imperiala rusa (tarul Nicoale al II-a, tarina Alexandra si cei 5 copii ai lor).

 

Cateva vorbe despre istoria acestei fabrici fondate in anul 1933:
https://www.uralmash.ru/en/about/history/

Avand in vedere cele de mai sus, plus ceea ce scrie pe Wikipedia, la acesta fabrica s-au produs si tancuri T 34:
https://en.wikipedia.org/wiki/Uralmash

Azi, Ural Mash face parte din grupul OMZ, care ii produce pe fratii mai mari (chiar mult mai mari) ai lui EKG 5.

http://iz-kartex.com/en/new-product-line/

 

 

Iar ceea ce se vede in poza de mai jos

 

105.jpg

 

este vechea uzina electrica a Constantei (termocentrala) inlocuita de CET Constanta prin anii '70.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Octombrie, Canal, Medgidia, nimic nou, pentru al cincilea an la rând.

 

Anul trecut:

 

On 29.12.2015 at 19:25, gibonu said:

Pe la ora 17.00 am plecat cu maşina de la muncă spre casa.
Deşi în mod normal drumul durează 10, maxim 15 minute, de data asta a durat vreo 45 de minute din cauza de teavă spartă – groapă – circulaţie îngreunată pe o stradă din cartier.
Am ajuns acasă, m-am schimbat, am pus bicicleta pe maşină (bagajele erau deja pregatite) şi am taiat-o spre Medgidia.
Am plecat de acasă (Colentina) pe la ora 18.00 şi abia pe la ora 19.00 am reuşit sa ies pe A2.
Data viitoare cred ca voi pleca cu trenul spre Medgidia.

 

Vineri, 14.10.2016

 

Anul asta am renunţa la maşină şi am plecat cu trenul, IR 1589, pe bucata Bucureţi Nord (17:00)  - Medgidia (19:03).

Biletul l-am luat online (5% reducere) plus reducerea de 25% oferită de cardul tren plus, a rezultat un pret final de 35 Lei.

Pentru bicicletă urma să mă înţeleg cu naşu’ deoarece acest tren nu (mai) are vagon pentru transportul bicicletei.

 

Pe la ora 16:40 am ajuns în gară, am vorbit cu naşu’ şi nu a fost nici problemă cu bicicleta. Doar că m-a rugat naşu’ să aleg un loc de la capatele trenului ca să nu încurc circulaţia între vagoane.

Oricum vroiam să stau în ultimul vagon, ca să văd mai bine traseul.

 

Am aliniat ghidonul bicicletei paralel cu cadrul şi am zis să fiu băiat civilizat şi să urc bicicleta în tren cu 1 minut înainte de plecarea acestuia, pentru a nu îi încurca pe ceilalţi călatori.

Cam greşită strategia, pentru că la un moment dat a apărut o domnişoară cu un geamantan cam cât ea de mare, aşa că cu greu am mai încăput şi eu cu bicicleta.

 

Fiind vineri seara, “tineretul progresist” originar din Constanţa se întorcea acasă.

Până aici nimic deosebit, doar că oamenii au venit la gară cu 10 minute înainte de plecarea trenului, motiv pentru care n-au mai apucat să îşi cumpere bilet de la casă.

Şi de aici, a început un dialog al surzilor cu naşul, deoarece acesta le spunea clar că biletul achiziţionat în tren costă 95 de Lei şi că nu se aplică nicio reducere, însă ei insistau că au reducere pentru că sunt studenţi.

Mi-a plăcut faptul că argumentul final al naşului, cu care îi potolea pe toţi a fost “următorul tren este la ora 20:30

 

Inutil să precizez faptul că toţi erau cu telefonul în mână, telefon pe care îl butonau nervoşi la fiecare 20 de secunde.

Cea mai tare a fost concluzia unei domnişoare “lasă fată, că data viitoare venim cu o zi îniante la gară ca să ne luăm bilet”.

Aşadar, “tineretul progresist” ştie să frece non-stop facebuc-ul, însă un bilet online la tren nu ştie să cumpere.

 

La ora 17:00 fix trenul a luat-o din loc şi în mai puţin de 10 minute a ajuns la viteza de 150 km/h.

Pare ciudat pentru România, însă pe mare parte din linia Bucureşti – Constanţa cam asta este viteză cu care circulă trenul IR.

 

Şi mai ciudat a fost faptul că uşa vagonului a început să de deschidă.

Asta era poziţia în care stătea, însă o putem deschide total foarte uşor.

Mi s-a părut foarte tare să merg cu uşa deschisă la 150 km/h.

 

jfTO0_nAbgoTrlxeDy1yp7qQmgYvtN9ugFHA4-UR3hNZRpDVBw65gd09NPuHTP60OH_LDkvOebYBROp-IIt-CDDIxDtp3hWzuo8W1LL0kNLwfi4XBD0LO29JVUWnf4JMkOJZznkoD5ZhTddYtcAF7aM1Yk7WXLzRnCUhmb2WOJHMCqBTBIy0XB8sNhqVZSP_k0Ps8M_sB6g4sUj8eYQG-m3T8DbK75SDQuqi7le4pTb7_-htiQoc0NEyTp47kyYcUUEECvmOuWv54HqkUBjXEuBMxpEXKOYs7KJCK9ohyCL1J00CdIAkIosLyqWS-IP-pQ2VKwwwrWoh1lAv5nRzITAwagZgCoFDHXKC312muIDDR-NB893Ng8yeQuVo40nqgFfMdxrwvAGQWhHWDNYY8nz-9NjCHGDv0Lp-Igfq7XfpbbWX_46_Joy0G1S2UdE9lvSqYLALTv9E3qXnoaSg0wnqQWu90YMJ53LmCCOeIoL8HPC95j1g0p-GyXE-T7WxVOPScs2WdOVDmWRau5-4uCcsrnrwx8MQqMEdUdaVDAoj3kKQlEV836BaLxPdmlKjgLmdNaQJ6tMGOMacXY2IiAzaQmKWNh4eTns0BiK2JGW8Yv9p=w603-h804-no

 

Primul care a venit a fost naşul secund.

I-am explicat că uşa pur şi simplu s-a deschis singură, acesta s-a cam speriat şi l-a chemat pe celălat naş, adică pe şeful de tren.

Până să ajungă şeful de tren, naşul m-a întreabat dacă îi pot ajuta cu o declaraţie referitor la deschiderea accidentală a uşii, pentru că, în opinia lui, trenul va trebui oprit din circulaţie la Ciulniţa pentru că nu poate contina deplasarea cu o uşă care nu se închide.

 

Între timp a apărut şi şeful de tren, care după ce a evaluat rapid situaţia, i-a spus naşului să ţină manual uşa închisă până la Ciulniţa, urmând ca în aporpierea gării, când viteze scădea, să o blocheze cu cheia pătrată.

Înainte de Ciuliniţa, când viteza de deplasare a mai scăzut, naşii au putut închide şi bloca uşa, motiv de bucurie plus o întreagă serie de înjurături la adresa uşii.

De asemenea, am aflat de la şeful de tren că vagonul respectiv este de producţie românească, după o licenţa germană, că este un tip de vagon foarte bun, însă, punctul lor slab sunt tocmai uşile.

 

Spre norocul meu, la Ciulniţa a coborât multă lume, aşa că domnişoara cu geamantanul imens a găsit un loc în vagon iar eu am putut să stau liniştit cu bicicleta.

 

bBdmy31wQYue2yOqkCRZ7LqwRcYm5maZA90I2W4-CDgwVM_P6K__bftfoYu1qU9XKJbYE-JQGAvvN_sAzZyq8ppSWObeCIj142Y0kFpE0u1gdFjjmnkQ891_sfJvsi5PkTYz5sJBiNt4RJtH-rzZn6EgO7jLiEvCpl6AJuQkAfqvw14XBOZOS3G4AdqXxwXZ1cDWB0FewZtqgE5Luu9xJ3ignLD5kRHXq4Ey0TCBiCqFJOMMhHAr6qXrUvAGyJwmMczYRJzEDF01j0RSIsvKaP75JbqVu4ZJnvcHNKs2ANVVUnqkaeJ2Kly3XXWuJ-TlmDaKEEKF7cBDUnxtLB5RntT3sAuckDW4MRC-q5C8XjpDzCoS4pRciXV1hXBzUJeV9phHpE2-688alJ-8MvXQjT6HI7Dw1Fgu59SapdjdFCEtc_pZHYfbmWxuOtxfWGEDUtNcZ0ghDp5h-DmxAoGLgWgxinmSlUegxxVXa0yqD1AWl3FCn3fEZlh0bpy4M-YQBu4vjxJ-jnh8lh0X9CajiiH_Gy2owehUVdrjbhh9ZGHKgb3uuSPyCGbBwYw4ZPKnmaCzq5LlsulTtdRPq3AYZ2jYR7GfovWxgXtDj_R5oQAUIkek=w1072-h804-no

 

În gară la Feteşti.

 

t1WL7o7TkKaiVrstSojvPbOYWh7A7x58VKrYo-3YnYz9epiCVad5aOfZ0w--BYDAiEgJjcfA6hfw1OKSvpAoACmTPE_xTehghlmFCjPYXlKIVwbXbEEFKqh7yPg_sLhbRnaUOb6T9Yaz2QTehmU-njbdqseGbpCPR6PaoNBvRzoNkj62kkTa547yvVa88GTS9me_4Tm8kXDAUP1Ij3sVd2G719k-cQKVbG_dmzSA4Q3CZYTx3lGORNxY3KOPN-rqsrYBuS2NqSkCs2nlNMBf48h5LE08mwpAGz1wGoykQfQxwLLaOdcqMlP2Cr7j4IAh1p2ZZWmkhJFiwrKJsy0VpXocOescaLnzdn7ltCs6lX3Xi0CsomobW9vZPI7AcV2RTGsWrowjcSCqB4Ja6LqaKLHrSu4g8z7xkArXzYnngqgoMEKxW1hkQ3aCzIM44QWKOKotnrwMja28YfcbipJnEdm5TFONtmtKVYSrfGlKf5J7d64Q7Np7CzfWVjjjbWwN47HZDIIeVybtMP8D-pLBL8I_60pOlQB_cQ67b2OZBKnKTPduk7Vd8KCYOPIKax6fm2xya15e2eKDCd180Jh2w_U20bTnfcY9sNrfJtZy5SrbrVKr=w1072-h804-no

 

eaEh6cNiOovWh-VrkWFa8s8QYTuplzj-MedgZHVztQYninWEwI26qVaTXCuqyF3LAZWaNckErQUSQYZtcN6tTBSEjPc4Un3UgmMcoNX9hAvoSpUx1dIUSz1oi0UXJ3IKnoe9q-tqHoQSKuaGKr1ZlqT5Zb-eiB8jXducSCL7wJknYhZYsQB0loa3jJiH557N8Llu1SeBkxvjhT2IvEBeS7xggFLXnvkzVHryQHGgL3uwrBFSWVpmkk7sIt2O1m_7__1d70SB4O0ygM8v5HDgu4S9B1O4ys2Lk6J9KdThfq1xfOLktZt2y02lA2KkKKzikU9v_I--JVHkUcOeedrE-4nD6tPMa2HguZlamDoLCzRb8a05YsiLRLoasCbgNCVrBwDsR_uvkmGBarAr5TVes8Vmtai-O6SVIVu6gCwKWfEYpcvqvDwrTyxEHrgJhvpHSJCDCQCS1WnbpYRBPqwRbqUU4Gsge-HlVS0eIjS1wvrb7w6xMRfACajUq7m6w7XT6TM1anaAo4ReJuEjjfWnMIJuKvZS8SgdlD_vJTFjFZ2pSpnohhkqTUqCJy9EAGrbmEk7V-GP5L9uA4h0vlAMEDxcFmzGVz8bn7xeRN34CtQVWlDL=w1072-h804-no

 

Din dotarea trenului.

 

16x6uorZlo5oIgM0j1Rp69XOtzelU4M4uyY_DowKpbqRItJg4bpz8q7npipP8myBQbIjWwND-xFUESVgNE5nQCy8i3ZAF0Ox11xZZlqm6FOa-mbp12j0BqtjQvgHJat1oduH8fMC8uPS6aMSpY1TNKLOwu6EPmjoHtdIY4NAQ6aiA6hJK4XLWH8VZjT88BNRGWfQtjzhzvtZ2uW3tp82e3PIdAt3l7M5hNirCcY-YW-8TfLNG1U4dJzwmbksGdUnEZ1a8Lp39p6pJnW6XTLD3jUNdU0p1uYPv6oW_ublCnAEKiTC5SHKoQfuwucq9J80_3dgS8ZeDGlkfBDq-7qY0aUTuEWrxPrXydJvgPs5XsKJEXmiDdxioVW7n7e2JKakH8qfhHLwtCKIQ8N6PoneGCYFhxzDlXSVy1UmkX9LITwzbxZ3B6oZS4pMx83agREMOe2kPo7vrJ7scvcbUffhzMwwM2FMTHkWmidmRcOJjsgBuBII1ZRQny-I_OKwY0qRvFvRxi3-akpcrsbFVqPiAWdFwNhvbtzS5ts1cQfnN-koraqUuO3suEr25gEYZoIUe7N9KLErgnxtWgil_NOq4u8yRsby--tNUcwbLy73DcGtvdP_=w1072-h804-no

 

Până la Medgidia nimic deosebit, doar că naşii nu mi-au cerut niciun ban pentru bicicletă.

 

Cazarea am aranjat-o telefonic cu o zi înainte, la hotelul Livius iar omu’ mi-a spus că mă aşteaptă.

Însă, cand am ajuns la hotel, omu’ s-a scuzat că nu mai are nicio cameră liberă, că unii de la Lafarge n-au mai plecat, că-I pare rău, că n-a avut nr. meu de telefon (deşi eu îl sunasem cu o zi înainte).

 

Până la urmă am ajuns la hotelul Dobrogea (cel de după piaţă venind dinspre fabrica de ciment).

Tot 80 lei / camara pe noapte.

Condiţiile nu sunt ca la hotelul Livius, însă mi s-a părut OK.

 

kJRuyslKBrH9MPW5w-I5FpDY6kmBhkaBd3RaIvX2wAa4x2NNC8H8ftZZG98i6bXH5SB50jcXK4efhEQkEylWgeWxNhMqvee2oxolLCJbnahCxYuImIS-H7jVv5VTXcRaXeTM1YcrM34e1JWy-41R7DWfCWEa7IC68c7aOA4D3P7xCAzPpWYpzYcELfnUOHUQyoNzRMJa3oiO832-cf68FHI_gcpPWLuObuVVCRQN--IS2noZn_rXmC0qhdA_MOwLPVWXMcnFzva24XHW8E_O0LzuJ_J24wxYHSzwWkoVRQLKUH1uBJU7OrgN3rJTCJTWt2y50yGKlbUX_hw5x0G66OIPG-lp9A7a_Z207m67g6cGX5GbvkwPz37Q9dRY57J9-bpX01MEy-wcH2lqQzRMdnCdoFwbHjeqDWkh1kRH9yGaNccVr1coXYZIONUkoxq5jh48lHjt8ywAJwrng50zo-8MYeXcK-QGGxY8qT6jxi8iaQxA5Dd_PM8fybCv_yBdtJfGxGKepaYUU2z0RDHHl_U2ZC5MEmf1ZFzVmUplEsI2unJcYOWCSLHjhn9pKRPJQKQO7A7vpUdqBzyybSKTjerZUD6Oz7yqUHQ_qIKggQYtmWTU=w1072-h804-no

 

tGyU9jkYbAq5YQkeRfz-x-ofQWg1c7FgDpGRzb-Vy2fYhK4w73mzfbaUl5EZ_H7hA1XRs6mPcyvyxJBaWzfoKXFuFBKQe6c1L5qyjhKbzC3bmoWYPu94A9TGfnjExjUHk3J0Jh1ljStL8tdYvKBLi8JVvThTeOdKn3Dyn3_cIdw4mgrI45sFmLhBGEMkEbSPTncWs2SmbWGb1MSUNj3K2oq0AZfxkApvlH-TG0zTS0b4_CgKkuNQRW9v93duYQAthm2d56qFwhHsxGuUjYQEVLt_OWjPyii51IkLFtGBSGq4Yf7TaXhm5vzX9upLnRn97HR6biX6S3Ga4JqRirPLZhaywkI7QfZdPttHlq-cJC77ffcqVy0AC0oRK2Ub5qP7PaZVmL5Ysyp99NXDy4DpX4T1DoZTMu5tVrQIeQFtfvePjjopecW9H5rFD2qT2_b9OSnRvnMh5kE3GJ-ay8zNvAt-hV40Mpn5p1rIo4vHjmLkD0B3NubauYlxwcLIR9L9JYfT8b1IrXWgJ2wMV4iHQvPj9P6kbkWOgJ_DFkWNmTe7PZAfbcF9jshzBtc6Lon7rbTHWLmFlJMCYPOGRq4giwAY29WWWU03380vGjwATlzPmDyU=w1072-h804-no

 

40kVdb3iZvf4-3LBt-GX3OGtm6gHZL_Etxdu-NSkvexKfLdk9vLE-w2vVPyf_Igq2BneVsq6hOfhCaWgsh_UXkBNnwBnle8_SpIu1fFWyM2M2FdVh3N1B9HS4R1HKuJ44RHS36USpEKu1MCNEBoKn6FOP87tYI_0TOtf6WDlyKs8hmXHZUEerVtlyvY2bY0vEaVoaUkiMuGkb1F-QRzIuvypZ59SM9J2CliARiO0LRXPxAMpPDPyF7PR7-Om9Q5PBp2t0-rg09XHTDtwmoI_Now6Jj7cJ_52DDl4rJBeGXFxv_SoJXSwL_C8KMcKVYKjcCfsEjgtOQLxhXqXrarY3E8TQ0Idpg8hI-2nwT3CCuqOwFH31KbSJhXFYC9WAe_iNmLZXoIsrK8zARwszbHHR0o7a9Bbc0gs4UBqDBUpaWPLDqeRlGfZFDeMlJqOmIlYc6y3j2URXx_RnSD3p-SKzBMEAWpeSkvhecRzMFoWER18RVc5oaKL_PmxsVAVlnnlbaekn3TIsb5tXh_zoJ9BUIxVaCUmZp8O-diUb6IT7JkVkTYbMGQ3cRxWdR3aXvq8aBQGm9d0hmcUOFD-gtwcAZ5NKjUvGJBCKEueqp-Or5woyeY2=w603-h804-no

 

Vizita obligatorie la cârciuma “Tanţa şi Costel” a încheiat seara, cu o pizza, o sticlă de vin şi puţin îngheţ pe terasă.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/12/2016 at 8:05, gibonu said:

 

 

Ca şi acum doi ani, mi-a plăcut indicatorul spre Istanbul pe străzile Constanţei.

 

130.jpg

 

 

Inscriptia "Istanbul" pare mai noua. Oare ce scria inainte? Constantinopol? Sau Tarigrad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.