Pashasky

Cauciucul all-rounder ideal pentru SSP convertit din cursiera

Recommended Posts

Lucrez la un proiect de conversie a unei cursiere vechi in SSP si nu sunt incantat de cauciucurile de cursiera actuale (622-23). Am vazut ca nu e nici un subiect pe tema "cauciucul ideal pentru SSP"

 

Ce cauciuc imi recomandati care sa aibe un balon ceva mai mare decat 23 (Model si dimensiune a balonului). Daca producatorul face si cu laterala colorata este ideal.

 

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

schwalbe durano 28mm

 

nu e neaparat cel mai bun cauciuc. decat in sensul ca are o rezistenta bunicica, buna rau de tot, pentru pene si rezista la 10.000 - 20.000 km, depinde cum il folosesti.

mai durabil decat asta nu prea mai exista.

 

are oarece dezavantaj dar e minor dupa parerea mea: rolling resistance putin mai mare decat la o anvelopa cu protectie la pene slaba sau deloc. dar nu cred ca e mai mare decat la o anvelopa de 23mm care nu are rezistenta la pene si nici nu tine cu zecile de mii de km. la acelasi material/model anvelopa mai mare are rolling resistance mai mic.

 

22 euro foldabile - deci sunt si ieftine:

http://www.bike-components.de/products/info/p32215_Durano-Performance-Faltreifen-Modell-2013-.html?xtcr=7&xtmcl=durano

264 g*

 

am folosit o pereche de vreun an jumate incoa, am facut aproximativ 8000 km si abia abia ca au oleaca toceala. cred ca ma vor mai tine pana la 20.000 km in total.

 

vezi sa iti si incapa in cadru. am un prieten care n-a avut ce face si si-a cumparat bicicleta de la decathlon, e ceea ce s-ar numi "hibrid". nu ii poate pune anvelope mai mari de 23mm. i-am zis sa o dea la fier vechi sau sa o dea la sfert de pret fata de cum a cumparat-o. nu ma crede.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limită de greutate 75 de kile? Nici la 18 ani n-aveam sub :p

Nu credeam să fie mare diferență între 23 și 28 dar chiar se simte mai ales la confort. Nașpa e că se simte la înaintare destul de bine și că oferta de cauciucuri 622-28 e destul de slăbuță.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e cursiera veche sunt putine sanse sa nu incapa cauciuc cu balon mare. Cel putin 32 as zice.

Pt SSP, adica pt o bicla ce va fi folosita in oras, principala calitate a cauciucurilor ar trebui sa fie protectia anti-pana, dupa parerea mea. In oras sunt cele mai multe sanse sa rulezi peste obiecte ascutite (cioburi de la accidente, sarmulite, cuisoare, aschii metalice de la macaz(e)uri si imbinari de poduri si tot felul de alte obiecte foarte mici pe care nu le vezi din timp ca sa le ocolesti). Pe soselele dintre localitati sau pe munte intalnesti mai rar obiecte cauzatoare de pana de cauciuc dar in oras sunt cu duiumul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limită de greutate 75 de kile? Nici la 18 ani n-aveam sub :P

Nu credeam să fie mare diferență între 23 și 28 dar chiar se simte mai ales la confort. Nașpa e că se simte la înaintare destul de bine și că oferta de cauciucuri 622-28 e destul de slăbuță.

 

Limita aia e per cauciuc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schwalbe Durano Plus au o protectie si mai solida, a se vedea sectiunea din pozele din link (inca mai folosesc, nici o pana datorata strapungerii cauciucului) si sunt foarte comfortabile. De altceva nu mai zic. 

 

http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000,4,22,35;product=39000

 

Nu are decat doua variante, 700x23 si 700x25, dar in cea din urma, arata mai "gros" decat un 700x28.

 

Altfel nu am inteles de ce nu esti "incantat de cauciucurile de cursiera actuale (622-23)". Ce relevanta are numarul de pinioane pe o cursiera in alegerea cauciului? Orice producator de cauciucuri are si o gama de cauciuri all-around pentru cursiere. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vittoria Randonneur 700x28c (Double Shielding puncture protection) for sure .negre simple / cu laterala reflectorizanta si cred ca si pe alb daca nu ma insel .

Da eventual un search pe galeriile de fixe de afara si vezi echiparea, eu asa am ajuns la ele.

 

"Double Shielding for Best Puncture Resistance
This tire is perfect for urban riding.
Perfect for Skidding so you know its time for new ones! " cum spuneau niste baieti pe un site ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

vittoria ala pare simpatic avand in vedere ca au marimi de 32-37-40 si sunt si destul de usurele.

 

daca vrei protectie la pana si mai buna de atat cauta marathon supreme de la schwalbe.

 

anvelopele mai mari nu se simt la viteza decat in ce priveste aerodinamicitatea. sau daca ai de urcat frecvent pante cu grad semnificativ. in bucuresti nu se pune problema.

 

@@Trevizes:

numarul de pinioane (sau mai bine spus faptul ca ai ssp) e relevant pentru ca iti propui pe un singlespeed sa pastrezi un ritm constant si sa nu "apesi in pedala" consumand energie in zadar. deci aerodinamicitatea e mai putin importanta, nu crezi? la cadente de 150rpm. pe de alta parte nu are sens sa pui cuplu de 52:17, as recomanda gear ratio de maxim 2,7. in cazul meu sunt incantat ca 46:18 e magic gear (vertical dropouts) pe cadrul meu cu chainstay de 403mm asa incat cu pedalier de brat 165mm sa merg in cadente de 77-120.

 

apropo de gear ratio... pe scurt: as recomanda 52:20 cu brat de 170mm (daca nu are omul la indemana sa puna angrenaj cu brate mai scurte) pt all round singlespeed: iarna - vara. avantajul unei asemenea combinatii e ca isi gaseste foaie de 52 pe toate drumurile. plus ca are uzura lantului mai mica decat la un echivalent 42:16 (care foaie de 42 se gaseste cam la fel de usor).

 

pt aerodinamicitate mai importanta decat diferenta de la 23 la 28 e posibilitatea de a sta aplecat. atentie, mai ales la singlespeed e important sa ai mai multe pozitii pe care sa variezi. personal consider ca in oras ghidonul tip flat (sweep de 5 grade) dar la care montezi bar ends pe interior, in genul aero bars, e cel mai potrivita combinatie.

 

cam in felul asta (aici e vorba de ghidon cu sweep mare si nu il recomand pt bicicleta usoara ssp):

http://www.bikerumor.com/2012/01/09/long-term-test-breezer-finesse-the-alfine-8-speed-super-commuter/

 

you get the point. pozitia aero ajuta mai mult decat faptul ca ai anvelopele mai mari cu 1 cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cine e interesat de pozitii aero si anvelope cu aerodinamicitate buna pentru niste singlespeed-uri .

Iar raportul ideal pentru ssp a mai fost discutat , depinde de om si bicicleta .

 

On topic : Eu am durano pe ssp , am mers pe forestiere prin Branesti 5-10 km si nu am facut pana .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am redenumit topicul, sa fie clar ca vorbim de un cauciuc all-rounder de sosea. 

 

Atfel era irelevant - poti sa faci un SSP din aproape orice, si din MTB, cruiser, trekking etc. Mai mult, pentru Bucuresti si zona plata de pe o raza de 60 km imprejur, un cross SSP cu cauciucuri Schwalbe din familia Marathon mi s-ar parea ideal. Raport de angrenaj undeva la 2,5 - 2,7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multmesc pentru raspunsuri.

 
Asadar dupa ce am citit si sfaturile voastre solutia aplicata este:
Fata - Maxis Overdrive Maxxprotect - striatiile nu sunt foarte pronuntate si arata si bine.
Spate - Continental TourRide puncture protect - ceva mai striat pentru aderenta si rezistenta.
Ambele sunt pe 32 iar mai mare nu cred ca imi intra in cadru.
Am mers cu ele citiva km si pe offroad si s-au comportat super.
 
Multumesc inca o data si ... ne vedem in trafic. Nu am crezut su o bicicleta de genul asta poate sa fie atat de fun!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitări! Un SSP cu raport adecvat e distracţie maxima şi antrenament pe cinste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma care este mai indicat pentru oras dintre 25 si 28 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa preferinte.

28 daca inchepe in cadru. Cu 25 se alearga acum in Pro Tour.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu prefer sa merg pe 23 la 7 atm, am mers si cu 28 si nu am simtit mare diferenta la confort. Poate sunt eu mai nesimtit :)

In schimb se simte diferenta la rulaj, merg mai usor 23-urile, accelerez mai repede. Poate sunt si caucioacele de vina, cele de 23 sunt slick iat 28-urile erau semislick. 

Ca si greutate sunt pe sarma, Rubena -cele mai ieftine, deci la fel de grele :)

O perioada am mers si pe 19 la 8 atm, simteam fiecare pietricica si crapatura din asfalt. Aveam si sea de carbon :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now