LucianTheOne

Bicicletele Noastre de Cicloturism

Recommended Posts

Deschid acest nou thread pentru toti ce au biciclete de cicloturism, cu rugamintea de a le prezenta aici. Ar fi bine sa puna cateva poze, descriere componente, dotari si accesorii, precum si ceva sfaturi generale. Mai ales cei ce au transformat o bicicleta oarecare intr-una de cicloturism sa descrie cum si ce au facut, pentru a fi de ajutor si exemplu si altora.

Il rog pe Frank sa inaugureze el galeria cicloturistica, prezentandu-si in amanuntime bicicleta si accesoriile. Poate sa ne spuna de asemenea la ce foloseste cutare accesoriu, ce este absolut necesar sau inutil pe o asemenea bicicleta.

Sunt sigur ca sunt multi amatori de cicloturism, dar care ori nu stiu cum se face ori nu au curaj. Poate posturile ce vor urma vor fi de ajutor tuturor.

Am sa prezint si eu foarte curand bicicleta sotiei mele si a mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luciane, eu am pus cindva niste poze cu bicicleta mea. Ca initiator a acestui topic it las tie onoarea sa ne prezinti bicicletele tale. O sa prezint si eu citeva biciclete din "arsenalul" meu, respectiv pasii necesari si cerintele minime necesare pentru a transforma o bicicleta care initial n-a fost conceputa pentru asta intr-o bicicleta de cicloturism.

Referitor la Rohloff am de gind sa va expun parerile si experientele mele (pozitive si negative).

P.S. Chiar daca "imbulzeala" nu va fi mare sper ca vom putea arata ca e gresit a reduca bicicleta la cursiera, concurs, MTB si maraton, ca sint oameni care merg "altfel" si fac "altceva" cu bicicleta, ceea ce presupune sa dispui de "alta" bicicleta, ca "performantele" lor merita acelas respect ca performantele celor care realizeaza astea cu o cursiera sau un MTB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu sunt interesat de subiect, si astept cu (ne)rabdare posturile celor cu experienta in domeniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum ajung la bicicleta mea de cicloturism, revin cu fotografii si cu o descriere amanuntita. Vorba lui Frank, sa nu va asteptati la XTR-uri si alte chestii trendy, nu e cazul la aceasta bicicleta. A fost cosntruita cu un scop bine determinat, nu are nevoie de ultimele aparitii din cataloage pentru a oferii satisfactii maxime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici a scris unul care a inteles fenomenul; facem mult cu putin ... fara sa dam din tastatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echipare bicicleta:

-cadru mufat Cr-Mo tevi Reynold’s Tube, simplu, trainic si robust. Raman cu o mica parere de rau ca nu este modelul cu teava ghidon-sea (orizontala) mai inclinata, pentru a facilita o urcare si mai usoara pe bicicleta, dar in final nu este un impediment prea mare, furca Cr-Mo fixa;

-roti de 28’, genti Weinmann, Al, capsate, spite de calitate (inca nu am rupt nici una, chiar cu incarcatura maxima), in prezent echipate cu cauciucuri Continental SportContact slick (cu cercuri reflectorizante), fiind folosite cu bune rezultate si Schwalbe Marathon;

-butuc spate: Sachs cu 7 pinioane (13-34) cu schimbator integrat in interior pentru o demultiplicare la jumatate a efortului (de genul 7X2);

-butuc fata: Shimano Nexus cu dinam (6V 3W) incorporat si senzor de lumina ptr aprinderea automata a becului, ideal pentru acest mod de utilizare a bicicletei;

-pedalier Al, o singura foaie, 46 dinti, monobloc pe patrat, lant Shimano 7 viteze, pedale de Al, late, de buna calitate (Bike Positive);

-schimbator Shimano Exage 300, 7 viteze, grip shift-uri Shimano RevoShift 2X7, functioneaza impecabil si sunt comode, completate cu mansoane late BIOLOGIC;

-frane “V”, Shimano XT paralelogram, manete de frana Al (Bike Positive) cu montura de cauciuc in zona de contact cu degetele, utilizate cu un set de “potcoave” de carbon, pentru “intarirea” cadrului si a furcii (le-am montat ptr ca le-am avut de la MTB). Si eu care spuneam ca nu am “carboane” pe bicicleta:mrgreen:;

-pipa ghidonului reglabila in unghi, pentru realizarea celei mai comode pozitii pe bicicleta, sea lata comoda, cu scobitura de rigoare in zona prostatei (se poate merge ore in sir si este la fel de comoda), aparatoare de pantaloni la lant (mai mult un moft, dar mi-a placut cum arata), aripi de plastic cu sistemul de prindere pe tije pentru desprindere rapida in cazul unor obiece mari (bolovani etc) prinse intre roata si aripa;

-portbagaj spate marca PLETSCHER, Swiss Made, portbagajul rigid si robust ca un catar, nu te lasa la greu, in prezent cu el se foloseste o geanta Bike Positive, cu trei compartimente, iar in timpul saptamanii scaunul copilului;

-geanta pe ghidon, demontabila fara a avea nevoie de scule, utila in timpul calatoriei, poate fi purtata ca geanta de umar;

- gentuta pentru scule, montata pe cadru, permite pastrarea intr-un singur loc a sculelor necesare;

-catadioptrii pe spite, pedale, in fata (culoare alb) si in spate (culoare rosie), pe spate inclusiv un clipitor cu LED-uri;

-si nu in ultimul rand picior de sprijinire (PLETSCHER), sonerie, ciclocomputer Cateye Velo 8, suport bidon apa, antifurt cu lungimea de 80 cm si pompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O propunere si solutie acceptabila.

P.S. Angrenajul nu e neaparat pe gustul meu dar in acest caz nu discutam de gusturi ;-). Restul componentelor enumerate sint foarte utile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intai am sa prezint bicicleta Alinei, ca e doamna si are intaietate.

Bicicleta e la a treia infatisare numai de cand e la mine. Ultima transformare a avut loc acum o luna, special pentru ture de cicloturism.

Cadrul - Canondale de 20'', model mai vechi dar usor din aluminiu

Furca - ? otel, rigida cu gat de 1''

Pipa - Tranz X aluminiu

Ghidon - Promax din otel pentru BMX (necesar deoarece cadrul e prea mare pentru ea)

Tija sa - aluminiu, prindere cu imbus

Sa - Wittkop cu gel, lata si moale (dar nu suficient)

Angrenaj - Shimano Alivio, model mai vechi, 22-32-42, cu aparatoare

Pinioane - Shimano Acera 8, 11-30, cu protectie pentru spite

Lant - KMC Z51

Pedale - Sakae Japan

Butuc pedalier - Shimano UN25

Schimbator foi - Shimano Alivio

Schimbator pinioane - Shimano LX, model vechi

Manete schimbatoare + Frana - Shimano Acera 3x8

Frane - Shimano Nexave T300 cu Power Modulator incorporat si saboti speciali pentru ploaie

Butuci fata+spate - Shimano Alivio

Jante - Remerx Grand Rock 36 gauri

Cauciucuri - Rubena Acris 26x1,95 Camere - Trayal Serbia

Spite - Otel spiralate

Bicicleta e dotata cu aripi lungi si late din plastic, portbagaj spate din aluminiu, cos din sarma prins de ghidon, borsete la ghidon, cadru si sa, bidon cu pahar incorporat, faruri si elemente de semnalizare si reflectorizante, sonerie. Cercul portocaliu dintre spite e foarte reflectorizant noaptea.

Am lucrat impreuna cu Alina la bicicleta si majoritatea pieselor si accesoriilor au fost alese de ea. Voia neaparat cos in fata si am cautat mult pana am gasit. desi cadrul de 20'' e prea mare pentru ea, nu vrea sa-l schimbe. Merge de mai bine de un an pe cadrul acesta fara probleme. Si nici furca cu suspensii nu vrea. Nu a cazut niciodata de pe bicicleta asta.

Cauciucurile merg bine si pe sosea si pe teren accidentat, rotile cu spite spiralate sunt foarte rigide si nu scot zgomote, nimic nu joaca si nu scartaie, franele opresc bicicleta instantaneu in orice conditii.

Multi au ras cand au vazut cosul, dar adevarul e ca este foarte util. Mai ales la tara unde trebuie sa te duci la mama dupa lapte, la matusa dupa faina, la stana dupa branza, sau la magazinul din capatul satului unde marfa e mai ieftina.

Cat de curand am sa-i iau si o geanta pentru portbagaj, si daca prind vreo ocazie am sa-i mai fac si alte imbunatatiri.

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Locuiesti la tara? Pff, ce fericit trebuie sa fii!

Cadrul nu pare de 20 iar daca e asa important e ca se simte bine pe el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu intarziere cam mare, am sa-mi prezin si eu cicloturista. Am mai avut pana acum trei bicle potrivite pentru ture lungi, dar asta este prima facuta special pentru asa ceva.

Am vrut neaparat roti de 28'' si frane pe disc, dar nu am reusit decat prima parte. Am cautat doua luni cadrul si furca potrivite, dar nu am gasit nimic. Fortat de vitregele imprejurari, am facut-o cu frane V. In rest a iesit aproape cum am vrut.

Bicla intreaga am cumparat-o de la un baiat din Suceava, care se apucase de XC, MTB, DH, Trial, Enduro si alte sporturi misterioase si voia sa scape de ea ca sa-si faca alta. Am pastrat cadrul, furca, pipa, foile cu ax pedalier, lantul si schimbatoarele cu tot cu manete.

Pentru roti am hotarat sa-mi pun butuci cu rulmenti ca sunt mai comozi, nu mai trebuie sa te chinui cu bile, conuri, piulite. Dupa butuci am fost la Radauti, la magazinul lui Sorin, si tot acolo am gasit niste aripi foarte frumoase din plastic, bidoanele Shimano, portbagajul de fata si pedalele half SPD.

Cadrul - Bulls Sport 1,5C 19'' aluminiu

Furca - SR Suntour CR870 aluminiu, pe arc

Pipa - Bulls reglabila, aluminiu

Ghidon + tija sa - Tioga, aluminiu

Sa - Selle Italia cu gel si elastomer, cea mai confortabila din cate am avut

Jante - Rigida, duble, 36 gauri, cu cerc reflectorizant

Cauciucuri - Duro 700x38, le-am luat mai mult de curiozitate sa vad cat de bune sunt ca mi le-a recomandat cineva, si imi place si profilul

Butuci - Novatech pe rulmenti, sunt ireprosabili, cred ca nu o sa mai folosesc niciodata cu bile la biclele mele

Spite - Inox

Foi - Shimano Tourney 28-38-48 cu aparatoare

Pinioane - Shimano Alivio 8s 11-30

Lant - Shimano UG50

Butuc pedalier - Shimano UN25

Pedale - Bike Pozitive, half SPD

Schimbator foi - Shimano C050

Schimbator pinioane - Shimano Alivio

Manete schimbatoare + Frane - Shimano Alivio

Frane - Shimano M420 cu Power Modulator

Extra dotari - aripi lungi de plastic, portbagaj otel pe spate si al pe fata, diverse elemente de lumina si semnalizare, borseta sub sa si pe ghidon, cornite de al pe ghidon, sonerie electronica, antifurt, cric, pompa, bidoane.

Pentru calatorie am o geanta de portbagaj Kelly's, dar mai caut ceva similar si pentru portbagajul din fata. Am sa-mi iau si o geanta de ghidon mai mare si poate gasesc un portbagaj de aluminiu si pentru spate.

La urcare se urneste cam greu, furca cu suspensii mai mult incurca decat ajuta, da las ca o sa-mi iau eu una cu blocare. De asemenea am avut deseori nevoie de un pinion mai mare. Ma gandesc sa trec pe 9 pinioane 12-34, dar e cam mult de investit.

Franele V, desi eficiente pe teren drept, la vale cam incing jantele. Cauciucurile s-au comportat bine pe orice teren, cred ca le mai dau o sansa.

Imagine postată

Am si eu o mica manie cu stopurile si semnalizarile, nu?

Imagine postatăImagine postată

Imagine postată

Portbagajul fata nu se potrivea deloc asa ca i-am facut niste cleme din tabla de inox, doua cu prindere jos si una sus de potcoava furcii. Acum e de neclintit si poate tine si 100kg.

Imagine postată

Borseta de sub sa adaposteste toate sculele necesare, iar cu antifurtul pot lega trei biciclete laolalta.

Imagine postată

Pe ghidon am pus un suport detasabil pentru unul sau doua faruri optionale, si ciclocomputer, GPS si ce-o mai incapea.

Imagine postată

Este cea mai buna bicicleta din cate am construit, dar se putea si mai bine.

Edited by LucianTheOne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-am facut datoria, acum e randul lui Frank. Intr-adevar am mai vazut poze cu bicicleta lui dar nu din toate unghiurile. Poate ne povesteste si cum a facut-o si ce trebuie sau nu trebuie pe o astfel de bicicleta. Si n-ar fi rau sa prezinte si bicicleta fratelui sau, cea cu butuc Rohloff.

Si nu pot sa cred ca pe un forum cu 2500 de ciclisti numai 3-4 au bicicleta de cicloturism.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucianeeee, de când aşteptam să-ţi văd biţa! Sincer nu mă aşteptam la aşa cadru fain... Foarte fain... Şi borsetele şi genţile mi-au sărit în ochi. Mi-aş lua şi eu aşa ceva... ;-)

Abia aştept să văd cum se comportă când mă vei lăsa să fac o tură cu ea... 8-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am furca SR Suntour CR-870.

E o furca cu suspensie pe arc, cursa de 50mm, fara nici un reglaj.

Eu am spus ca imi doresc o furca mai performanta, cu lock out, caci la urcare suspensiile iti fura din efort si muncesti mult si degeaba. Am facut schimb cu bicicleta lui Tibbi de cateva ori, care are furca rigida, si se comporta altfel, urci mult mai usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea veche

Imagine postată

Avantaje:

1. Paguba mai mica daca e furata.

2. Genti destul de mari.

Dezavantaje:

1. Gentile nu sunt destul de rezistente la mers rapid pe offroad cu gropi, daca-s umplute cu cort, sac de dormit, saltea, haine, mancare pe mai multe zile. De exemplu una s-a rupt de la mersul cu 35 km/h pe drumul Chirpar - Arpasu de Jos si a trebuit sa o cos. Ca sa nu se rupa pe Paltinis - Cheile Cibinului am coborat doar cu 12-15 km/h.

2. Trebuie sa stau cu picioarele un pic mai in fata pe pedale decat pozitia normala, sa nu dau cu calcaiul in genti. S-ar putea rezolva probabil cu un portbagaj mai lung, dar poate astfel centrul de greutate ar merge prea in spate.

Ambele probleme s-ar rezolva cu genti mai mici in spate si genti si in fata, sau daca as avea roti de 28".

Nu am aripa pe fata, asta are si avantaj (daca demontez roata fata bicicleta intra usor in cort) si dezavantaj (tot noroiul imi vine in fata). Nu am picor de sprijin, asa ca de multe ori pun bicicleta jos pe genti. Nu stiu daca picioarele astea ar tine o bicicleta incarcata doar in spate.

Cea noua

Imagine postată

Nu am fost inca in nici o tura cu ea.

Avantaje:

1. Portbagajul e mai lung decat la bicicleta veche, asa ca nu dau cu calcaiul in genti.

Dezavantaje:

1. Nu am curajul sa o las in cort si sa plec in tura pe jos.

2. Furca telescopica doar ingreuneaza bicicleta, caci pe offroad rau nu se poate merge prea repede din cauza ca se rup gentile, betele de cort, etc.

Gentile sunt mai mici, asta are avantajul ca probabil nu se rup asa repede, si dezavantajul ca va trebui sa leg cortul, sacul de dormit si izoprenul deasupra.

PS: Se poate pune portbagaj si pe bicicleta cu frana pe disc.

Edited by csuporj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa-i pui picior de sprijin fara probleme. Dar sa fie de calitate si sa nu-l sprijini pe teren moale.

E mai bine sa pui cortul si saltelele deasupra. Eu le prind cu corzi elastice, care nu se pot rupe, si daca sunt bine ancorate sunt foarte sigure.

Ai putea sa pui gentile mari pe spate si cele mici pe fata, dar e cam greu sa pui un portbagaj pe fata. Am vazut portbagaj de fata pentru furci cu suspensie, dar nu in Romania. Dar iti poti adapta unul de spate.

Pune doar haine in geanta mai slaba, poate nu se mai rupe.

@csuporj - de unde ai cumparat gentile de pe Merida?

@doruk - Nu te-ai gandit sa-i pui un angrenaj triplu? Se poate, si eu am avut o combinatie asemanatoare. Daca te descurci la deal cu foaie de 46 nu e nici o problema, eu nu m-am descurcat la unele dealuri nici cu foaia de 28.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incet, incet s-au adunat cativa cicloturisti.

Sper ca vor fi si mai multi. Poate facem si un club. Nu ar fi misto sa iesim la o tura de 5-10 zile impreuna?

Dar as prefera sa dati mai multe detalii despre biciclete: de unde ati luat-o, cum ati modificat-o, cat va costat, piese, accesorii, cum se comporta pe asfalt sau teren accidentat, puncte forte, slabiciuni...

Eu lucrez la o a treia bicicleta de cicloturism, sa fie acolo de rezerva. De asemenea vreau sa-mi fac o remorcuta si deja am strans aproape toate materialele necesare. Sper sa le termin in curand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai vazut domn' profesor (luciantheone) ca se poate pune portbagaj pe cadrul acela de la MERIDA ? Nu toti avem bani de tispe biciclete ! Eu de exemplu ma deplasez la servici, la piata,oriunde am chef iar in weekend mai fac si cicloturism cu ea (mai o SOVATA, un IDECI BAI) . Daca faci un club sper ca vrei sa fi tu seful , ca altfel nu am de gand sa ma inscriu !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kanu

Am lasat eu impresia ca inot in bani? Bicicleta ta costa mult mai mult decat a mea.

La bicla mea doar butucii, jantele si cauciucurile le-am luat noi, restul e second hand si a trebuit sa-mi vand MTB-ul ca sa pot sa o fac.

Nu am spus ca nu poti pune portbagaj pe cadrul ala, si eu am pus portbagaj pe bicicleta cu frana pe disc si chiar pe cadru cu suspensie si pe furca cu suspensie.

Sa faci o plimbare de weekend cu MTB-ul si cu rucsacul in spate nu cred ca se numeste cicloturism. Sa ma corecteze cineva daca gresesc.

Club nu am de gand sa fac eu personal, dar daca cineva vrea si poate sa faca are tot suportul meu. Si daca se va face, nu voi fi eu sef, ceea ce inseamna ca tu nu te vei inscrie, dupa cum ai zis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luciane, in legatura cu remorcuta ... (ca nu intelegeam de ce te pasioneaza subiectul)

Tu vrei sa pleci in ture de zile cu asa ceva dupa tine? Oare ai voie pe sosele? Nu e mai incomod pe urcare sau coborari?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Remorca o fac mai mult din curiozitate (sper sa nu mor repede;)).

Am sa fac o tura scurta sa vad cum se comporta. Am intalnit personal in Romania un cicloturist plecat din Italia spre Anglia care avea un trailer dupa el, deci nu cred ca sunt probleme legale pe strazi.

Imagine postată

Si daca altii mult mai in varsta pot sa mearga cu asa ceva, oare eu nu o sa pot? (Sper ca Frank sa nu se supere ca am pus poza cu bicla lui :D)

Imagine postată

Edited by LucianTheOne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.