LucianTheOne

Bicicletele Noastre de Cicloturism

Recommended Posts

:P bicicleta mea e 3 in 1....am investit foarte putin in sageata gri-albastră

maxim 200 de euro

pana acuma am facut mii de km...am schimbat piesele doar atunci cand simteam ca dă semne de batranete, nu am fost tradat sau lasat cu ochii in soare.

e facuta toată pe bucati...

piese bike+ in general si nu am ales piese scumpe (pinioane de 55 de lei,raf vuelta tot asa la 55 de lei), cauciuri rubena 20 de lei...janta pe fata a costat vreo 20 de lei prin 2005

Edited by V.Vicos

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...] si cam grea la cantar [...]

Lucian, nu m-am urcat niciodata pe o bicicleta de cicloturism asa ca nu stiu si sunt foarte curios; cam ce greutate are bicicleta din imagine cu toate zorzoanele alea pe ea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are cam 20 kg.

E toata din otel, are suspensii, portbagaje tot din otel, aripi din tabla.

Dar sa nu crezi ca orice bicicleta de cicloturism trebuie sa cantareasca atat.

Bicicleta sotiei mele are tot atatea zorzoane, dar cantareste vreo 13 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit posturile de pana acum si am juns la concluzia ca ma incadrez la aceasta categorie de cicloturisti (cam subtire pe la noi in tara), facandu-mi o bicicleta special pentru drumuri in afara orasului, combinatie de sosea cu drumuri forestiere.

Initial am cumparat-o in 1997 cu 700000lei, putin rulata, cam 4 luni, tipul intre timp isi luase motor. Am circulat cu ea peste tot; scoala, lucru, dealuri, paduri. Facand munca de curier mi-am dat seama ca nu merita sa fac cu ea si sa tot schimb piese asa ca am luat un cotez de semicursa cu care acum fac deplasarile prin oras ( cam o medie de 50km pe zi si maxim 90)

Am inceput sa pun piese mai de calitate si asa am ajuns sa pastrez doar cadrul de atunci:

-cadrul e facut undeva in Italia, habar nu am de marca, doar ca e din otel;si ca e greu;

-furca fixa;

-pipa/ghidon BMX -otel;

-aripi de aluminiu super usoare cu aparatori de noroi de cauciuc;

-butuci Novatec (rulmenti);

-angrenaj Shimano Deore 26/38/48; prinsi cu suruburi;

-in loc de monobloc am o chestie rara: la un moment dat m-au enervat bilele si toate componentele din interior, le-am luat afara, am strunjit axul si am sudat de cadru 2 rulmenti care functioneaza super bine dupa vreo 12000km, inca fara joc, =)) oricum intentionez sa imi iau un cadru mai usor;

-lant HG40;

-schimbator foi-Shimano 200CX-Japan;

-schimbator spate-Shimano Tourney Mega Range-Singapore;

-caseta 8 pinioane Shimano 11-34;

-manete frana aluminiu?;

-manete schimbatoare: Shimano RevoShift;

-frane V brake Shimano? / potcoave fata-spate;

-roti: jenti duble 26 Remerx, spite DT, cauciuc Schwalbe Land Cruiser 26x1,9/2.0, camere Rubena;

-picior TranzX;

-tija sa aluminiu Promax;

-sa sele italia cu arcuri super comoda;

-pedale aluminiu?.

-portbagaj din teava de fier / genti Prophete / cos (de alimentara:D)

Cam astea is componentele fixe, urmeaza dotarile:

-lumini: 2 faruri Union cu 1 bec halogen 6v 2,4w pe dinam,

1 bec halogen 4v 2,4w de la baterie acumulator 4,8v 2500mAh;

2 faruri stas cumparate din magazin cu 5 leduri fiecare Power Beam cu 3 moduri de functionare: continuu, intermitent 2 faze;

stop cu leduri: 3 in mijloc pentru pozitie si 4 laterale pe frana;

Pe ghidon am suporturi pentru: walkman pe post de radio, termometru, cele 2 faruri cu leduri...si un mic "bord" cu cateva intrerupatoare; ciclocomputer Cateye Mity2 cu un led verde pentru lumina noaptea; 1 buc. oglinda Dacia 1300:D super stabila, care nu incurca la nimic si ofera vizibilitate buna( am pus o oglinda putin bombata);

Pe cadru: pompa, cutie cu scule din plastic, suport bidon, suport pt. telefon, pe cosul de pe portbagaj am o gentuta de ukraina de piele unde tin bateriile si acumulatorii.

Precizez ca foarte multe accesorii is facute de mine din te miri ce, aproape tot ce am cumparat de la magazine sau piata ori prieteni au fost "tunate" putin pentru a potrivi cat mai bine nevoilor.

Greutatea aproximativa a iesit la 25,5 kg, daca scot cosul, gentile, si cutia cu scule as duce-o undeva pe la 23.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gabi, cate foi ai pe fata? Vad ca ai shifter deci ai cel putin 2, nu o vad pe a treia. Mersi.

Woops, pardon vad ca ai mentionat mai sus mi-a scapat, deci ai 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gabi-737

esti de admirat omule ce-ai putut pune pe bicicleta aceea. Daca tu esti convins ca tot ce ai acolo iti este de folosinta, atunci e super in regula. La cat mai multe ture si ....amintiri frumoase cu ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precizez ca foarte multe accesorii is facute de mine din te miri ce, aproape tot ce am cumparat de la magazine sau piata ori prieteni au fost "tunate" putin pentru a potrivi cat mai bine nevoilor.

Mestesugarule, dromaderul tau ( ca bicla nu mai este) arata a T34. La ce folosesc toate comutatoarele alea? ca ai sase.:confused:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai sa lamuresc putin treaba cu comutatoarele: unu porneste farul cu baterie, iar pe circuitul acela mai e un intrerupator ca sa nu pornesc din gresala ziua lumina si sa ma pomenesc seara ca am golit bateria; altul porneste ledul pentru lumina la kilometraj, altul dinam-far, daca cobor cu viteze mai mari sa nu ard becul si sa nu ma mai opresc sa decuplez dinamul; altul pornesc/opresc lumina de pozitie; altul intrerup pe timp de ziua lumina de frana ca nu e nevoie; altul aprinde niste leduri albe in far pe post de pozitie fata:D

Cred ca aici m-am oprit cu modificarile, ca asa din T34 ajunge T72:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

iar pe circuitul acela mai e un intrerupator ca sa nu pornesc din gresala ziua lumina si sa ma pomenesc seara ca am golit bateria

la chestiunea aceasta exista o rezolvare ff eleganta. Exista o serie de senzori de luminca, ce pot fi inserati direct pe firul dintre baterie si far, ce nu vor comuta (nu vor permite aprinderea becului) pe timp de zi

altul porneste ledul pentru lumina la kilometraj

se poate lega pe acelasi fir catre farul principal

altul dinam-far, daca cobor cu viteze mai mari sa nu ard becul si sa nu ma mai opresc sa decuplez dinamul

inca o solutie eleganta. Cumperi de la un magazin de piese electronice o dioda Zenner de 6 V, pe care o legi paralel cu becul. Ea va limita tensiunea pe bec la max 6V, astfel nu se va mai arde,

Una peste alta ai putea scapa de cel putin 4 dintre acele intrerupatoare.

Sper sa o iei doar ca pe o sugestie, nu o critica acida

Toate bune

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar, fara atatea intrerupatoare nu ar mai fi asa de amuzanta bicla lui.

gabi, cum ar zice englejii, U rule

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic:

Cumperi de la un magazin de piese electronice o dioda Zenner de 6 V, pe care o legi paralel cu becul. Ea va limita tensiunea pe bec la max 6V, astfel nu se va mai arde

o dioda zenner nu prea rezista decat la curenti de vreo 100-200 mA (aici yo6ial ne poate spune mai multe). Un circuit LM7806 (care rezista la 1A) e mai bun si la fel de usor de folosit (3 picioare, 1 masa, 1 intrare alimentare = dinam, 1 iesire bec) si costa in jur de 1-2 lei. Deci aproape nimic.

intr-adevar, se pot folosi mai putine intrerupatoare si niste circuite foarte simple (fotodioda+tranzistor) care sa impiedice farurile sa se aprinda ziua, sau chiar sa le aprinda automat cand lumina devine prea slaba (evident, totul controlat si de un intrerupator principal).

imi place ideea cu walkman-ul :D e chiar util cand te plictisesti de moarte pe vreun drum plictisitor sau cand esti terminat si nu stii ce sa faci sa uiti de oboseala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic:

imi place ideea cu walkman-ul :rolleyes: e chiar util cand te plictisesti de moarte pe vreun drum plictisitor sau cand esti terminat si nu stii ce sa faci sa uiti de oboseala...

Walkmanul l-am luat pe vremea cand ascultam casete, apoi a ramas pe post de radio, il folosesc pe drum cat si la locul de camping cu 2 boxe mici.

Mi-a placut ca functioneaza cu baterii AA ce se pot inlocui, pe cand MP3ul ce il am se poate alimenta doar de la comp sau incarcator, deci pe mai multe zile nu are rost sa il iau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca exista mic panou solar care incarca prin mufa USB. Eu vrau sa-mi iau un incarcator solar (care se impatureste) si incarca AA. Asa ceva ti desfacut pe portbagaj si incarci bateriile in timp ce pedalezi :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari tuturor!

Desi nu mai pot spune ca sunt chiar un tinerel, avand 30 de ani impliniti, mi-am descoperit pasiunea cu ciclismul abia acum. Simteam nevoia sa fac ceva miscare, mi-am adus aminte ca am un MB uitat prin garaj si am incalecat pe sa. Fara sa imi dau seama a inceput sa imi placa sa dau la pedale, am mers din ce in ce mai mult. Nemultumit fiind de bicicleta, am cautat pe net ceva care sa se potriveasca cu plimbarile (am de gand sa plec si eu cu cortul mai la vara cam o saptamana), plus ca, din Calarasi fiind, am tot vazut cicloturisti pe traseul Dunarii si cam stiam ce caut.

Asa ... toata aceasta introducere pentru o intrebare: Am un amic care aduce masini din Germania si i-am spus sa imi aduca si mie o bicicleta (i-am aratat poze cam cu vreau). Mi-a adus urmatoarea bicicleta cu 200 eur (pret de cumparare din Germania, mana a doua). Mi-a placut, am luat-o. E diferenta ca de la cer la pamant intre ce aveam si asta.

Intrebarea este: E buna aceasta bicicleta? e fiabila? Eu am cautat pe net si nu am gasit mai nimic despre aceasta firma.

Va foarte multumesc!

florin

Share this post


Link to post
Share on other sites

bine ai venit printre noi si ma bucur ca ai aceasta pasiune.bicicleta e perfecta pt turism.trebuie verificata starea tehnica inainte de a pleca la o tura. sa o stapanesti sanatos si la cat mai multe excursii cicloturistice.

cand cumperi portbagaj nu zgarci la bani.ia unul de calitate.la fel si gentile.cumpara ce gasesti mai bun.sunt lucruri foarte importante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E foarte buna , iar pretul e excelent . Nu mai ramine decit sa-i dai in goarna . Pina la mare prima data .

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc tuturor!

Sunt foarte placut surprins de primirea calduroasa si ma bucur ca am facut alegere buna cu negresa mea.

Nu vreau sa va sacai, dar poate imi da cineva o adresa a unui magazin care sa vanda ce mi-ati recomandat (portbagaj, genti). Daca ar avea si galerie online ar fi bine, iar daca ar livra cu plata ramburs deja ar fi nemaipomenit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fratilor biciclisti, sper ca nu e cineva pe aici inciudat de afacerea lui Elfo. La 200 euro, cu echiparea respectiva, super raport pret/calitate. Nu mai zic de dinam integrat in butuc, tija sea telescopica, furca idem, pipa reglabila, etc. Daca e si in stare tehnica corespunzatoare, no coment.

Sa o stapanesti sanatos, dai inainte cu completarea ei cu cele necesare si sa auzim de ture multe si furmoase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) mi-am cumparat in seara asta un portbagaj foarte fain cu 35 de lei....

cei din cluj il cunosc pe marius care are un atelier deschis pe strada dambovitei si vinde chestii de genu la preturi foarte bune.

sarcina maxima din cate scrie-i 25 de kg.

http://img262.imageshack.us/img262/3848/dsc05364jl4.jpg

http://img152.imageshack.us/img152/615/dsc05366nx0.jpg

intrebare....exista riscul sa intre bagajele la spita??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca portbagajul nu are prindere pe cadru, ci o prindere solida pe tija de sa...

E facut pentru roti de 28" nu?(banuiesc cu tu ai roti de 28)

Poate pui o poza cu el montat sa vad cum sta ca poate m-ar interesa unul pentru cursiera mea.

Numai bine.

PS:Ai facut o afacere buna cu bicicleta la banii astia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.