LucianTheOne

Bicicletele Noastre de Cicloturism

Recommended Posts

Mai am o bicicleta de trekking in stare de functionare care merita sa o pun pe forum si asta pentru fiabilitatea ei ;este fabricata prin 1989-1990 in Germania si mi-a adus-o un prieten din Elvetia in 1999 (din aproximativ 30 de biciclete pe care le-a adus asta ere cea mai buna}; despre intretinere pot sa zic ca in 10 ani de utilizare nu am cheltuit mult cu ea ;bicla este marca Euroteam (nu am gasit nimic pe net despre aceasta marca),cadru otel, jante ALEX-28'', butuc SOVOS -fata, butuc SHIMANO ALTUS-spate,far cu halogen SOUBITEZ ,dinam si pedale -ambele -UNION ; franele sant varza (nu are ABS:D), se numesc SAACON,manerele de la frane saua si manerele din cauciuc care imbraca ghidonul sant italiene(nu mai stiu firma)iar ce am schimbat la ea au fost foile+butucul prdalier (cele vechi se numeau THUN iar cele noi sant PROWEL},lantul, grupul de pinioane(am pus SHIMANO casetate lafel cum a avut inainte} ,schimbatorul e un no-name(era SHIMANO},cauciucul de pe spate original al ei a cedat anul asta(era MICHELIN world tur):D iar la cauciucul de pe fata i se vede panza:) iar cadrul are pete de rugina in locurile unde a sarit vopseaua . sa nu va speriati daca ii vedeti poza:D ; acum am bicla la tara caci acum calaresc ALUBIKE-ul:cool:

Edited by alubike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca l-a dat sotia afara, sau dupa partaj, aia e partea lui ;)

Cam mult dupa gusturile mele, in materie de carat. Parca unele chestii se repeta de sunt asa multe.

Dar bicicleta nu cred ca e normala, cred ca roata din spate e ceva mai in spate decat de obicei, sau asa am eu impreisa.. parca si lantul e lung si se vad ceva bucati de cadru+o platforma pe care e bagajul.

Voua nu vi se pare?

Ca atunci altfel e treaba cu rgreutatea si centrul de greutate.

Si o intrebare... la o greutate mare si foarte mare.. cum ar fi cazul domnului (presupunand ca nu cara pene/puf de gasca pt. perini), cat de repede se uzeaza butucii?

Dar daca ar merge pe meleaguri mioritice, adica prin gropi cu asfalt (asfalt cu gropi e prea bland) ?

Care e experienta voastra despre greutate mare - drum rau (poate forestier, montan, carari) - butuci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Catalin

Intr-adevar bicla aia are spatele mai lung, ceva de genul asta: Oricum poza cred ca e facuta doar de amuzament.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:Dfaza-i ca ce-i prea mult strica, nu zic să nu fi echipat ,dar nici să exagerezi.

Asta e clar, din punctul meu de vedere.

Nu cred ca daca ai mai multe bagaje in spate esti mai cicloturist.

Cred ca ajunge dorinta de vedea cat mai mult din lumea asta (in cazul meu din Romania, am zis sa termin tara noastra si ma extind dupa aia la vecini :-?? )

Daca mai ai si o bicla potrivita pentru asta si niste cunostinte minime de camping, e ok.

Si eu cred ca ar trebui sa se discute mai mult de corturi, izoprene, saltele, primusuri, lumini, solutii de incarcare a bateriilor, de mancare ce ocupa putin loc si e foarte nutritiva etc, decat de numarul de spite de la bicla, cand vine vorba de cicloturism.

Sincer prefer ture pe unde nu sunt asa multi oameni, nu pe sosea, ci mai ales pe la munte, asa ca nu mi-as incarca asa mult bicla, prefer sa fie mai descurcareata pe drumuri forestiere si rapida pe sosea ca sa nu petrec mult timp acolo (ocazie cu care creste si sansa sa dea un bou cu masina peste tine).

Pentru aceste calitati am ales o bicicleta de ciclocross, pe care o sa incep sa o echipez si de cicloturism, fara a pierde din vedere greutatea, viteza si manevrabilitatea.

Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar daca iti faci o struto-camila, cu cadru de mtb, furca de city, ghidon de bmx, 4 foi, leduri, combine stereo, ampermetru, voltmetru, stickere si stegulete, nu inseamna ca ai bicla de cicloturism.

Daca nu ai ce face o luna si vrei sa faci 50 km/zi pt ca mergi cu 10 km/h, n-ai decat, dar in cazul asta ii prefer pe rutierii care fac 150-200 km/zi cu bicla de 7 kg.

La bicla de Touring nu are ce cauta suspensie pe spate, iar daca tii neaparat sa ai furca cu suspensie, atunci tb sa alegi una de calitate f buna.

In rest, cat mai multi kilometri si spiritul de aventura sa fie cu voi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca marime e mai mult decat bine. dar nu sunt impermeabile. mare grija, macar acoperitoare sa aiba. si apoi conteaza si sistemul de prindere. Pune-le acolo pe un portbagaj si vezi daca stau bine fixate sa nu sara la zdruncinaturi.

Si materialul/-le ar fi bine sa para rezistente caci la ce volum au ar trebui sa aiba cusaturi strong.

pretul e bun daca ele ar fi calitativ bune. asa din poze pare ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si care au fost imporvizatiile?

Si eu sunt in aceeasi situatie.

Ala e portbagaj d-ala clasic pe care poti pune pana pe la 20-25 kg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu se vede ? doua urechi pentru prinderea langa axul rotii, respectiv un colier pentru fixarea de tija de sa :D

As zice ca da, e portbagaj clasic, reglabil pentru roti de 26-28 (datorita tijelor extensibile)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucian,

de unde ai luat acel suport de pe ghidon unde ai prins lanterna? m-ar interesa si pe mine asa ceva.

merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

este vorba de acea bara suplimentara de care ai prinsa lanterna din poza atasata.

din ce observ din foto, poti monta si altceva pe bara aceea, gen aparat foto, vitezometru, GPS, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acel suport l-am facut eu singur.

E dintr-o bucata de teava pexal si doua coliere de la un set de schimbatoare cu CI-deck ca cele din imagine.

Acum am invelit teava banda reflectorizanta si e mult mai misto.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da' ce indică aparatele alea, că, la noi în comună, n-a băgatără ăştia aşa ceva ?

Arată formidabil...

Foile şi pinioanele, dar mi-a trebuit ceva. Inteligenţa românească în acţiune !

Dar cum funcţionează ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci Lucian. Esti foarte inventiv. O sa incerc sa iti copiez putin ideea, sper sa gasesc cele necesare; trebuie sa dau o tura prin targ poate gasesc ceva util.

numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da' ce indică aparatele alea, că, la noi în comună, n-a băgatără ăştia aşa ceva ?

Arată formidabil...

Foile şi pinioanele, dar mi-a trebuit ceva. Inteligenţa românească în acţiune !

Dar cum funcţionează ?

Nu-mi vine sa cred ca nu stiai de CI-deck-ul de la Shimano. Exista mai multe variante, asta din poza e cea mai simpla.

Functioneaza destul de simplu. Au un cablu subtirel care merge pana in maneta schimbatoare. Cand misti maneta pe o viteza, trage si de cablul cadranului, mutand acul pe cifra corespunzatoare pinionului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mutand acul pe cifra corespunzatoare pinionului.

In poza de mai sus nu se vede acul, deci nu ti-au mai ajuns banii pt. a cumpara setul complet? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da' chestile alea rosii de pe 1 in cadranul pinioanelor si pe 1 in cadranul foilor ce crezi ca sunt? Sunt ace rosii, montate pe interior :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.