LucianTheOne

Bicicletele Noastre de Cicloturism

Recommended Posts

Iata ca din necesitate am transformat bicicleta cu cadru de dirt/trial in bicicleta de cicloturism desi multi mi-au zis ba ca e imposibil ba ca nu sunt normal :)

Cam asa arata bicicleta :

http://www.ciclism.ro/forums/attachment.php?attachmentid=10110&d=1254232434

Pentru prinderea portbagajului am folosit 2 cleme folosite pentru prinderea tevilor de apa/gaz asa cum se vede in poza 2

http://www.ciclism.ro/forums/attachment.php?attachmentid=10111&stc=1&d=1254233574

O clema asemanatoare este prinsa sub surubul de strangere a tijei seii doar ca aici a trebuit sa fabric doua L -uri ca sa pot prinde partea de sus a portbagajului (asa cum se vede in poza 3)

http://www.ciclism.ro/forums/attachment.php?attachmentid=10112&d=1254232434

Ceea ce mai lipseste de pe bicicleta ca sa fie cu adevarat de cicloturism este o geanta pentru portbagaj si o oglinda pe ghidon. Probabil ca si niste aparatori de noroi ar prinde bine :D

Ce parere aveti ?

P.S. am facut 100km cu "artificiul" acesta si am carat si ceva greutate si portbagajul a fost foarte stabil, singura problema care am avut-o a fost ca la un moment dat am avut doi rucsaci prinsi unul peste altul si au tot alunecat, tocmai de aceea as vrea sa cumper o geanta pe portbagaj (aceea macar nu mai aluneca stanga-dreapta).

P.S.2 nu, nu am de gand sa-mi schimb cadrul prea curand (nu am bani) asa ca va rog sa va abtineti de la comentarii de genul : "da de ce nu ti-ai luat cadru de XC ?"

P.S.3 cred ca incep sa imbatranesc de m-a apucat "damblaua" cu bicicleta cu portbagaj si oglinzi =P~

Share this post


Link to post
Share on other sites

f tare :)

Clar cumpara-i genti. vezi la biciclete de excursie.

am cadrul de la Jamis Aurora. Adica a ajuns in nemtia si amu astept sa vina in Ro sa ma apuc sa-mi fac si io jucareaua

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca incep sa imbatranesc de m-a apucat "damblaua" cu bicicleta cu portbagaj si oglinzi :))

Intelepciunea vine cu varsta...

E foarte bine ca te-ai descurcat cu ce ai.

Daca reusesti sa-i pui si aparatori din alea lungi, o sa arate foarte original.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumoasa solutie Emile. Permite-mi sa-ti spun ca am impresia ca portbagajul e putin mare pentru o roata / bicicleta de 26", ergo, centrul de greutate nu e optimal plasat. Asta va cauza o oscilatie relativ mare a incarcaturii (ranita, genti) si bicicleta deveni instabila si relativ greu de condus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Permite-mi sa-ti spun ca am impresia ca portbagajul e putin mare pentru o roata / bicicleta de 26", ergo, centrul de greutate nu e optimal plasat. Asta va cauza o oscilatie relativ mare a incarcaturii (ranita, genti) si bicicleta deveni instabila si relativ greu de condus.

;;)=));;)=)):) Emil , pune te rog poza si cu bicicleta mea sa vedem si alte pareri . Oare a mea cum va oscila ?

Nu te supara stimate FRANK , am chef de glume in seara asta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine mai kanule, hai sa numim fenomenul balansare sau balanganeala; sint putin deficitar la limba romana (asta nu-i gluma :D, glumetule).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumoasa solutie Emile. Permite-mi sa-ti spun ca am impresia ca portbagajul e putin mare pentru o roata / bicicleta de 26", ergo, centrul de greutate nu e optimal plasat. Asta va cauza o oscilatie relativ mare a incarcaturii (ranita, genti) si bicicleta deveni instabila si relativ greu de condus.

Multumesc pentru aprecieri :)

Referitor la inaltime, si mie mi s-a parut cam sus dar nu prea am avut alta solutie. Inaltimea ar fi potrivita daca as putea sa prind partea de jos a portbagajului mai aproape de axul rotii din spate.

Ma bate gandul sa iau un "quickrelease" mai lung si sa prind portbagajul direct cu el (sau eventual cu ceva adaptor), asa as castiga aproape 10cm ceea ce ar fi exact de-ajuns, dar ma gandesc ca poate asa quickrelease-ul se poate rupe sau indoi. Undeva stiu ca am vazut o astfel de solutie dar nu stiu daca era un quickrelease obisnuit sau ceva special (cu intarituri).

Nu am avut probleme de instabilitate a bicicletei dar gentile nu vroiau nicicum sa stea la locul lor, dar asta s-ar rezolva cu o geanta speciala pentru de pus pe portbagaj.

@animaloo sa stii ca niste aparatori de noroi ar fi bine venite.

@Kanu, pai uite sa-ti fac pe plac pun o poza si cu bicicleta ta si una comparativ inaltimea portbagajelor pe cele doua biciclete :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bate gandul sa iau un "quickrelease" mai lung si sa prind portbagajul direct cu el (sau eventual cu ceva adaptor), asa as castiga aproape 10cm ceea ce ar fi exact de-ajuns, dar ma gandesc ca poate asa quickrelease-ul se poate rupe sau indoi. Undeva stiu ca am vazut o astfel de solutie dar nu stiu daca era un quickrelease obisnuit sau ceva special (cu intarituri).

Asa ceva :

Disco | tubus

A fost o recomandare nu o critica; un centru de greutate cit mai jos pozitionat este optimal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Portbagajul lui Kanu sta mai bine, asta si datorita faptului ca are pe cadru gauri speciale pentru prindere. Si poate sa-l mai coboare putin ca e reglabil.

Si al lui Emil poate fi coborat, cu putina ingeniozitate din care nu duce lipsa, portbagajul se poate atasa chiar de chain stay, cu o clema din aia putin modificata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze de offtopic dar ma simt nevoit sa fac unele precizari referitor la pofta mea de glume de aseara , asta ca sa nu se supere Frank : eram la Campu Cetatii cu Emil si zice el " hai sa fac o poza cu bicicleta cu portbagaj ca zicea Frank ca nu pot sa pun portbagaj pe cadrul asta "(sau ceva de genul asta ca nu mai retin exact cuvintele lui) si pe urma mai zicea Emil " SA VEDEM CE MAI ARE DE COMENTAT ACUMA " si eu: " pai acuma sigur no sa mai zica nimica" . Si aseara cand am vazut postu lui Frank radeam cu lacrimi ca so trezit nevasta din pat si mo intrebat " am inebunit de rad cu poza cu bicicleta pe ecran ?" . Evident ea nu stia de discutia mea cu Emil de la Campu Cetatii. Acuma revenind la serios si Frank si " Omul cu 5 cumnate" e clar ca au dreptate cu centrele de greutate deoarece aceste cadre nu au fost proiectate special pentru cicloturism , al meu e de XC si al lui Emil e de Dirt sau cam asa ceva. Noi doar am facut o mica adaptare si ne-am montat portbagaje doar cand facem cate o excursie mai lunga . Eu am dus cu al meu cam 20kg si tine se simte un pic pe bicicleta ca este mai greu de strunit . Emil am observat ca e si el multumit de solutia aleasa deci asta e .

Share this post


Link to post
Share on other sites

View image: DSC08891.jpg

nu este a mea, dar cer o parere din partea celor care s-au mai dat pe asa ceva. ar fi buna pt un bike de cicloturism? am gasit-o pe net cu un pret de 200 Euro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa o iei ca merita 200 euro.

Insa... nu poti monta portbagaj clasic ci doar unul suspendat de tija de sa.

O solutie ar fi sa-ti iei un trailer pentru bagaje si cam atat.

Nu prea se preteaza la cicloturism, dar daca n-ai altceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

albuemil

Tu intai ti-ai luat portbagaj si apoi te-ai gandit cum sa-l prinzi sau ai gandit sistemul si apoi ai gasit un portbagaj potrivit?

Am si eu aceeasi problema, in sensul ca am o bicla si nu am prinderi pt portbagaj dar vreau sa-mi pun, si nu d-ala cu prindere pe tija de sa.

Singura chestie mai buna e ca am o bicla cu roti de 28", ciclocros.

Cam cat ai dat pe portbagaj si ce marca e?

Share this post


Link to post
Share on other sites

albuemil

Tu intai ti-ai luat portbagaj si apoi te-ai gandit cum sa-l prinzi sau ai gandit sistemul si apoi ai gasit un portbagaj potrivit?

Am si eu aceeasi problema, in sensul ca am o bicla si nu am prinderi pt portbagaj dar vreau sa-mi pun, si nu d-ala cu prindere pe tija de sa.

Singura chestie mai buna e ca am o bicla cu roti de 28", ciclocros.

Cam cat ai dat pe portbagaj si ce marca e?

Pai initial m-am interesat ce metode de prindere a portbagajului ar exista pentru biciclete care nu au gaurile de prindere.

Din cate am vazut sunt doua metode, una e cea folosita de mine cu cleme, cealalta metoda este sa folosesti un quick release mai mare si sa pui 2 adaptoare (cum arata in linkul dar de Frank).

Mai greu a fost sa gasesc niste cleme care sa se potriveasca pe bicicleta, din fericire clemele de 1/2" si cea de 1" s-au potrivit exact (am luat mai multe marimi pana am gasit ceva care sa se potriveasca).

Portbagajul habar n-am cine-l fabrica, nu am vazut nici un nume sau cod pe el, l-am luat de la Neuzer cu vreo 70Ron, dar am vazut si pe la Hervis portbagaje asemanatoare tot cam la acelasi pret.

Ce trebuie sa te uiti este sa fie reglabila partea de jos pentru ca daca nu atunci va fi greu sa-l prinzi pe cadru (va trebui sa fabrici ceva adaptoare).

Nu strica daca se poate sa duci bicicleta cand cumperi portbagajul ca sa vezi daca se potriveste sau nu si cum o poti regla.

Pentru cleme si adaptoare merita sa faci o vizita prin marile magazine pe la raioanele de apa/gaz si electricitate, vei fi uimit sa vezi cate lucruri utile gasesti (si daca te intelegi cu vanzatorii poti primi chiar sfaturi bune ;)) )

Probabil mai multe sfaturi iti pot da Frank si LucianTheOne ca ei au mai multa experienta ca mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, mersi.

Din pacate daca imi comand un portbagaj de pe net nu prea am cum sa ma duc cu bicla sa vad...

Dar mai studiez problema si apoi va spun cum a iesit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, am mai multe nelamuriri dar am sa incep cu una: cicloturismul implica si mersul pe ploaie si am observat ca foarte multe biciclete nu au aripi iar la viteze peste 15 km h te stropesti foarte tare . cum procedati ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce nu face omul ca bicicleta lui sa arete cool si trendy ? Merge fara aripiX_X. Am vazut oameni care au cumparat bicicleta cu aripi si le-au demontat.

Evident, montam aripi (eu cel putin). Cind spun aripi ma refer la acele constructii care se monteaza cu ajutorul unor tije si nu la acele obiecte futuristice care se balangane prin spatiu. In ziu de azi aripile sint foarte usoare (SKS mudguards - SKS Germany) si totusi stabile datorita constructiei sandwich. De la SKS recomand modelele fara fisii de cupru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce nu face omul ca bicicleta lui sa arete cool si trendy ?

Lasand aspectul la o parte, oare cat te incetinesc aripile (ma refer la aerodinamica si greutate) ? Eu in turele de o zi pun aripile doar daca in ziua precedenta a plouat si e noroi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa parerea mea greutatea e neglijabila; aerodinamica ?!? La biciclete pentru cicloturism care de regula sint incarcate cred ca problema greutatii aripilor si a aerodinamicii nu se pune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aripile demontabile(vezi in linkul lui Frank) sunt bune,dar nu ofera aceeasi protectie ca unule clasice.Eu am pe fata un SKS Shockboard,e ok,dar nu e suficient de lunga in partea posterioara si te uzi la picioare+se murdareste cu noroi angrenajul si lantul.Pe spate am o SKS X-Blade,dar e inutilizabila cu portbagaj.Asa ca am improvizat si am acoperit portbagajul in partea superioara cu un sac menajer.Ideea e ca aparatorile clasice sunt singura solutie buna in calatorii.Te scutesc de multe neplaceri pe ploaie.Eu am incercat sa-mi pun aparatori clasice,dar bicicleta mea nu are suficiente gauri de prindere.Cel mai bine e daca folosesti bicicleta doar in calatorii sa o cumperi direct echipata cu aparatori.

...La ture de o zi eu nu as utiliza aripi clasice,de fapt nici macar cele demontabile.Daca ploua asta e,ma murdaresc ca un porc,dar ma doare in cot,doar seara sunt acasa.De mai multe ori am plecat direct pe ploaie.Are ploaia farmecul ei.

Adevarul ca ciclistii sunt un grup sensibil la aspect.Eu cel putin sunt.Dar traim in Romania si nu stiu cat de COOL arati mergand pe bicicleta.Parca uneori zambetele sunt rasete ...sau poate mi se pare mie :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa parerea mea si SKS produce aripile "clasice" prea scurte. Stiu ca pentru anumiti producatori de biciclete din Germania SKS face aripi lungi dar acestea nu se gasesc in comert. Am incercata sa cumpar doua aripi spate; nu se poate. Ca sa-mi construiesc aripile dupa gust ar trebuie sa cumpar doua perechi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O bicicleta fara aripi mi se pare incompleta, neterminata. Si pe MTB mi-am pus aripi lungi.

Asta e, ce e trendy pentru unii e un-trendy pentru altii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O bicicleta fara aripi mi se pare incompleta, neterminata.

biciclete Pegas. si aici nu ma refer la marca atat de indragita de uni din tinerete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.