LucianTheOne

Bicicletele Noastre de Cicloturism

Recommended Posts

Pacat ca nu merg la cauciucuri mai groase de 700x32.

Pe ciclocrosul meu, vara am intre 700x25-30, dar la unele ture si mai ales iarna, pe vreme nasoala etc. am cauciucuri de 700x40 pe fatza si 700x47 pe spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebari pentru mai experimentatii cicloturisti ciclocataratori cicloautostiutori sau pentru ceilalti care nu-s asa ciclomari si ciclodestepti dar stiu :P.

1. Ghidonu - pe care il preferati si de ce? (flat sau drop)

2. ce fel de pedale? Aici presupun ca cele mai bune ar fi cele pentru mtb

3. cauciucurile de 35 ajung? pentru strada

cam atat momentan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un mare ciclonian zice :

1- ghidon drop , e mai comod

2 - pedale cit mai usoare , sunt bune si de MTB

3 - 700X35 e tocmai bun , mai mare in nici un caz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu prefer ghidonul flat, cat mai ridicat, pus pe o pipa cat mai inalta.

Imi place sa merg drept, nu cu capul in pamant.

Pe un ghidon flat pot sa pun mai multe chestii fiindca e mai lung - faruri, sonerie, kilometraj, borseta.

Cu ghidon de cursiera ma simt nesigur si incomod. Adaug doua cornite pe ghidonul flat si stau mult mai bine.

Pedalele half SPD sunt cele mai utile pe un touring. Nu mi-as pune SPD-uri full, căci as fi fortat sa merg tot timpul cu aceeasi pantofi.

Cui nu-i plac SPD-urile, sa-si puna niste pedale mai late cu un sistem antialunecare - ţepi sau cauciuc.

Nici ratrapele nu sunt de neglijat. Sunt modele din plastic, usoare si eficente. Dar curelusele nu trebuie stranse, căci ar fi cam periculos. Eu am avut pe o bicla si le foloseam fara curele.

Pentru strada cauciucul de 35 e suficient. Chiar si pe offroad daca sunt de calitate si stapanul e talentat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Pedalele half SPD sunt cele mai utile pe un touring. Nu mi-as pune SPD-uri full, căci as fi fortat sa merg tot timpul cu aceeasi pantofi.

si in afara de asta daca se strica sau pantofii spd te prinde ploaia fara huse, poti pedala si cu pantofi normali pe care ii cumperi din orice loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar si pe offroad daca sunt de calitate si stapanul e talentat.

nu-i cazu :))

deci ramane momentan problema ghidonului.

parca prefer dropul, dar pentru flat am deja schimbatoarele...

pentru drop tre sa-mi iau ergouri noi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti pedala si descult daca se intampla ceva. Infasori o bucata textila pe pedale si bagi in continuare>:))

Animaloo, cred ca poti monta schimbatoarele si pe ghidon drop. Le pui pe partea de deasupra aproape de pipa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti pedala si descult daca se intampla ceva. Infasori o bucata textila pe pedale si bagi in continuare>:))

Animaloo, cred ca poti monta schimbatoarele si pe ghidon drop. Le pui pe partea de deasupra aproape de pipa.

Si cu franele ce face? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luciane daca ma trec pe drop ma trec pe ergouri. eventual mi le trec pe cele de pe cursiera si imi iau unele noi acolo.

pot pedala si cu mainile...uitandu-ma la cer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si o fac ciclostrutodromader de sarma?

Nu faci cicl... ce ai zis acolo.

O sa ai frane normale de cursiera, asa cum au existat zeci de ani si niste schimbatoare pe ghidon, sus. Am vazut sistemul asta pe la cursiere mai entry-level, sau facute pe bucati.

Atunci biclele cu schimbatoarele in capatul drop-barului, jos, ce mai sunt? (ex. Kona Sutra).

La biclele de cicloturism nu prea sunt reguli, din moment ce exista de la bicle gen (semi)cursiere usoare cu roti de 28" si cauciucuri de 700x28cc pana la cross-uri cu roti de 26" si caucicuri de peste 2" grosime.

Oricum, daca ai posibilitatea sa treci ergo-powerele de la cursiera la noua bicla, atunci toata discutia nu mai are rost.

Eu recomand cu caldura drop-urile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

incredibil dar adevarat. Dupa ce baietii de la Eurolines au inteles Galati in loc de Bucuresti si mi-au trimis cadrul acolo, am reusit si eu sa pun mana pe el :D

inca doua luni si am si eu o bicla de touring adevarata :-bd

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Ghidonu - pe care il preferati si de ce? (flat sau drop)

2. ce fel de pedale? Aici presupun ca cele mai bune ar fi cele pentru mtb

3. cauciucurile de 35 ajung? pentru strada

1. Multi ani de zile n-am putut sa-mi inchipui ca voi folosi altceva decit un ghidon de cursiera. La un moment dat am fost nevoit sa ma decid pentru un ghidon tip “coada de matura” (flat) din urmatoarele motive:

- am vrut neaparat o bicicleta cu frine hidraulice

- fiindca modelele Magura HS66 / HS77 nu se mai fabrica sau sint foarte greu de gasit plus argumentul uzura jentilor m-am decis pentru frine hidraulice pe disc a caror minere nu se pot monta pe un ghidon de cursiera.

Ghidonul de cursiera e dupa mine mai comod fiindca ofera pentru miini mai multe pozitii de prindere (foarte important mai ales la ture lungi)

Coada de matura e acceptabila daca e dotata cu minere ergonomice si barends. Si daca se respecta ceea ce vor sa explice imaginile din aceste doua lincuri:

http://www.sq-lab.com/content/view/154/266/lang,en/

http://www.sq-lab.com/content/view/161/268/lang,en/

2. As recomanda pedale SPD si neaparat incaltaminte adecvata (chiar daca nu e ieftina)

3. Pentru strada 35 ajunge. Totusi as recomanda caciucuri mai groase chit ca sint mai grele fiindca intre timp s-a dovedit si demonstrate ca aceste cauciucuri ruleaza mai usor si (in functie de presiune) ofera o amortizare pasiva si ieftina (important daca nu esti numai pe asphalt bun ci si drumuri forestiere)

Stiu ca in privinta seii esti lamurit si totusi:

- la cicloturism (stai multe ore in sea) vei pedala intr-o pozitie care (in functie de preferinte si gust) va fi probabil ceea ce in linkul de mai jos se numeste “moderat” si “gestreckt” sau undeva "alternind printre" ele. De aceea si latimea seii are un rol important; cu o sea prea ingusta si moale s-ar putea sa ai probleme :

http://www.sq-lab.com/content/view/147/255/lang,en/

http://www.sq-lab.com/content/view/146/254/lang,en/

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

OT: O discutie care face "victime" colaterale. Multumesc! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.