zigzag

Merida sau Cube?

Recommended Posts

http://2014.merida-bikes.com/en_int/bikes/2014/Big.Nine+500-188.html

http://www.cube.eu/en/bikes/mtb-hardtail/acid/acid-29-grey-white/

 

Probabil ca v-ati plictisit de intrebari de genul asta, dar imi incerc norocul si va intreb ce parere aveti despre cele doua de mai sus? 

Pe care ati alege-o?

Despre constructia cadrelor ce-mi puteti spune? Aici ma refer la manevrabilitate/confort.

Este Cube mai bine dotata sau mi se pare mie?

--------------

Momentan am asta: http://merida-bikes.com/en_gb/bike/2012/13/MTB+Hardtails/Matts+TFS+500-D+

Sunt multumit de ea dar ma intreb cum ar fi una cu roti de 29. Voi ce ati alege intre 26 si 29? Si de ce?

--------------

Ce ati alege intre doua biciclete dotate la fel, Merida sau Cube?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU as lua niciuna, amandoua sunt f slab dotate, nu stiu cat costa, dar probabil iti iei una SH mult mai bine dotata la banii astia.

 

NU mai intreba de 26 vs. 29 ca o sa incepi iar o batalie epocala, fiecare cu ale lui, nu poti decinde cine sunt mai misto: blondele sau bruentele? unde le ma pui pe roscate, satene, etc .  sper ca intelegi unde bat.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

29 pt ca esti inalt si poti profita mai bine de avantajele 29, nu iti afecteaza pozitia. Uite in avatar ce caraghios arat eu pe un 26, la 1.85m inaltime.

Merida pt ca are cadrul mai lung, mai de competitie, chiar daca e un pic mai inalt. Unghiurile sunt si ele mai racing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU as lua niciuna, amandoua sunt f slab dotate, nu stiu cat costa, dar probabil iti iei una SH mult mai bine dotata la banii astia.

 

Acum ambele costa 4500 lei dar cand va veni timpul vor fi in jur de 3600.

Ma uit dupa ceva nou deoarece nu ma pricep sa aleg o bicla SH. Adica nu stiu sa apreciez cat de uzata poate fi si ce defecte ar putea avea. Una noua are garantie 2 ani si in tot acest timp, macar teoretic, nu ma doare capu'.

 

 

29 pt ca esti inalt si poti profita mai bine de avantajele 29, nu iti afecteaza pozitia. Uite in avatar ce caraghios arat eu pe un 26, la 1.85m inaltime.

Merida pt ca are cadrul mai lung, mai de competitie, chiar daca e un pic mai inalt. Unghiurile sunt si ele mai racing.

 

Am mai primit o data acest raspuns in legatura cu marimea rotilor dar parca nu mi se pare un raspuns prea serios. Sincer, ma cam doare la bascheti cum arat calare pe bicla. Important e cum ma simt.

Din ce-am mai citit, ca de mers pe 29 n-am mers, un raspuns ar fi ca 29 iti ofera o plimbare mai confortabila peste micile gropi, e mai sigur/iertator la trecerea peste obstacole si mentine mai usor viteza de croaziera. Pe cand 26 e o bicla mai manevrabila, mai jucausa, mai fun.

Deoarece nu stiu daca sa schimb 26-le pe 29, am intrebat si aici deoarece ma intereseaza cat mai multe pareri despre aceasta chestiune. Faza e ca, din ce am observat, drumurile mele sunt mai mult de croaziera decat chestii tehnice. Asta m-a facut sa-mi pun problema unui 29.

Si in legatura cu cadrul Meridei, inteleg ca e mai racing, dar oare e si confortabil? Sau la capitolul asta Cube sta mai bine? 

 

Acum depinde ce iti propui sa faci cu bicicleta.  

 

Mai mult croaziera pe sosea si, daca se ivesc in cale, intru si pe drumuri macadam sau forestiere usoare. Fara coborari tehnice si trasee complicate. Nu merg la concursuri sau chestii de genul "prima evadare". 

Share this post


Link to post
Share on other sites

h

Ce ati alege intre doua biciclete dotate la fel, Merida sau Cube?

Acel cadru a carui geometrie este cat mai potrivita pentru ceea ce vreau sa fac.

 

 

Vad ca astia trimit si in Ro, dar cine ofera garantia? Exista reprezentanta/dealer in Buc?

 

Canyon nu au dealeri nicaieri in lume, vand numai direct, de aceea acest raport pret-calitate este greu de batut.

Garantia o ofera intotdeauna producatorul nu dealerul. Tot producatorul ofera piesele de schimb. Dealerul e doar o "consignatie", ii voi zice acum asa, ca sa intelegi ce inseamna "garantia".

N-as lua nici eu un MTB sh.

 

 

 

NU as lua niciuna, amandoua sunt f slab dotate,

 

Foarte slab dotate? Chiar asa? Sunt totusi undeva in zona de pret 3500 - 4000 ron, banuiesc. Ce componenta ti s-a parut atat de entry-level, furca?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acel cadru a carui geometrie este cat mai potrivita pentru ceea ce vreau sa fac.

 

Din pacate acest raspuns pe mine nu ma ajuta cu absolut nimic.

 

 

Garantia o ofera intotdeauna producatorul nu dealerul. Tot producatorul ofera piesele de schimb. Dealerul e doar o "consignatie", ii voi zice acum asa, ca sa intelegi ce inseamna "garantia".

 

Cine ofera piesele solicitate in perioada de garantie nu cred ca era un secret pentru nimeni. 

Problema e ca fara aceste "consignatii" nu are cine sa constate defectul si sa ofere service-ul. Ca doar n-o sa te duci din Ro in Germania sa reclami la poarta fabricii spre ex. un butuc stricat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opiniile pozitive ale multor utilizatori de Canyon de pe forumul nostru, dar si de afara, ar putea sa te ajute in aceasta alegere. 

Nu cred ca o sa se strice imediat o piesa, mai ales la modul tau de utilizare.

Daca se intampla vreo defectiune semnificativa imputabila producatorului, il contactezi si problema se rezolva prin curier (trimis/primit piesa respectiva prin curierul agreat de ei). Reparatiile minore le poti face si la magazinul tau local preferat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avantajele 29 fata de 26 sunt mai multe si mai mari pt trasee cross country. Probleme au cei scunzi care isi fac greu pozitia pe cadre 29 (de ex pipe cu unghi negativ mare). Geometria raicing nu implica incomoditate. Nu confunda geometria cadrului cu pozitia pe bicla.

 

Pentru ture gen croaziera - 29

 

Avantaje:

- trece mai bine peste hopurile mici

- amprenta cauciucului mai mare - tractiune mai buna la deal

- ampatament mai mare - mai stabila la deal si la vale

- oferta mai mare la cauciucuri necramponate daca vrei sa o folosesti la trekking sau in oras

- inertie mai mare - ruleaza mai bine la drum lung

 

Dezavantaje:

- mai scumpa

- mai grea

- roti mai putin solide

- mai putin manevrabila pe poteci

- inertie mai mare - accelereaza mai greu

Share this post


Link to post
Share on other sites

zigzag si eu iti recomand Canyonul propus de Traveller atunci cand te vei hotari sa faci investitia/trecerea la 29er.

 

Inainte sa-ti schimbi bicicleta actuala cu una pe 29 eu iti recomand sa mergi la bikefun si sa le soliciti modelele de test pentru 29.

Au ceva big nineuri pe Al si C parca, tocmai pentru teste.

Te dai cu ele si vezi cum te simti, iar apoi daca consideri ca ti se pare ok 29-erul atunci faci trecerea/schimbarea.

 

Referitor la geometria cadrelor: aici e in functie de ce vrei sa faci tu cu bicicleta, adica:

vrei sa participi la maratoane si sa tragi la podium, sau ai un stil mai agresiv si in forta in care iti place sa te dai, atunci iti iei o geometrie mai race.

vrei sa o folosesti pentru plimbari si ture recreationale, mers lejer, atunci iti iei o geometrie recomandata pentru "croaziera"/ture.

 

Uite ca sa iti faci o idee mai exacta referitoare la relatia: pret + material + geometrie race vs tour, iti recomand sa folosesti model finder-ul asta care iti indica modelele si geometriile in functie de, cum zicea si Trevi:

 

Acel cadru a carui geometrie este cat mai potrivita pentru ceea ce vreau sa fac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opiniile pozitive ale multor utilizatori de Canyon de pe forumul nostru, dar si de afara, ar putea sa te ajute in aceasta alegere. 

Nu cred ca o sa se strice imediat o piesa, mai ales la modul tau de utilizare.

Daca se intampla vreo defectiune semnificativa imputabila producatorului, il contactezi si problema se rezolva prin curier (trimis/primit piesa respectiva prin curierul agreat de ei). Reparatiile minore le poti face si la magazinul tau local preferat.

 

Da, Canyonul propus de tine "suna" foarte bine.

Stie cineva daca cei de la Canyon ofera reduceri de iarna sau reduceri pentru biciclete ramase in stoc din anii trecuti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai mult croaziera pe sosea si, daca se ivesc in cale, intru si pe drumuri macadam sau forestiere usoare. Fara coborari tehnice si trasee complicate. Nu merg la concursuri sau chestii de genul "prima evadare". 

 

Daca vrei o geometrie confortabila si nu abordezi trasee complicate de ce nu te orientezi catre biciclete de tip tour/trekking?

 

Later edit: la Canyon gasesti reduceri in august - septembrie si de obicei stocurile se termina destul de repede

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Germania, la producator, oricum sunt trimise prin curier sau posta. Supraevaluezi acest control al unui potential defect pe care il numesti "service" sau confunzi un service de mentenanta pe care il ofera dealerul pentru a fi atractiv comercial cu garantia propriu-zisa.

Faptul ca un dealer autorizat are un specialist care constata un defect si recomanda apelarea la garantie nu presupune o certitudine a rezolutiei finale a celui care ofera garantia. Acesta are un service dedicat in care va constata daca piesa se repara, se inlocuieste sau se returneaza ca nefiind acoperita de garantie, dupa caz. Eu am apelat la garantie de cateva ori si via Bucuresti-Cluj-Germania mi s-au trimis piesele inlocuitoare de catre producator, nu a scos dealerul din stocul lui ce ar fi fost necesar.

In principiu, iti inteleg rationamentul, nu vei avea la cine apela direct in Bucuresti gratuit pentru o parere avizata, daca e cazul sa trimiti sau nu o componenta pe cheltuiala ta in Germania. Si eu am avut un caz nu tocmai simplu, cu un zgomot in cadru care a aparut dupa aproape doi ani, evident ca putea fi constatat doar in folosire, nu prezenta semne exterioare, nu s-a gasit in Romania vreun raspuns, dar cadrul a fost schimbat in Germania.

Dar intrucat Canyon vinde in toata lumea, cred ca au niste proceduri explicite si pentru situatiile care presupun garantia, ti se va raspunde daca iei legatura cu ei telefonic sau pe email ce sa faci daca ai o problema. Eu am primit raspunsuri de la ei, am comunicat direct, pe probleme de plati.
Daca urmaresti topicurile cu Canyon poate gasesti vreun caz in care cineva a returnat catre Canyon, dar eu nu-mi prea amintesc sa existe. Cauta pe internet, pe forumuri straine, e imposibil sa nu fie relatata experienta altora.




Problema e ca fara aceste "consignatii" nu are cine sa constate defectul si sa ofere service-ul. Ca doar n-o sa te duci din Ro in Germania sa reclami la poarta fabricii spre ex. un butuc stricat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva daca cei de la Canyon ofera reduceri de iarna sau reduceri pentru biciclete ramase in stoc din anii trecuti?

Urmareste si sectiunea de outlet de aici:http://www.canyon.com/_en/outlet/list.html?type=mtb&serie=&size=&state=&sort=p-up

Acolo vei gasi modele noi si vechi la reducere. Isi actualizeaza destul de des acea sectiune si poate ai noroc sa gasesti ceva in functie de nevoile tale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei o geometrie confortabila si nu abordezi trasee complicate de ce nu te orientezi catre biciclete de tip tour/trekking?

 

M-am gandit mult si la varianta asta. Dar, cum am mai spus, daca imi apar in cale mai intru si pe drumuri fara asfalt. Ma gandeam ca la cele 95 de kile pe care le am n-ar fi rea o bicla cat mai solida care sa nu-si dea duhul dupa prima groapa mai serioasa. Spre ex, acum vreo doua zile am facut o tura pana la Comana. Intre Comana si Mihai Bravu e un asfalt ca dupa razboi. Tare m-am bucurat ca nu am fost calare pe o cursiera sau ceva mai de strada. Si-ar mai fi placerea mea pentru drumuri secundare pe care nu le cunosc. Ma simt mult mai ok sa stiu ca merg pe o bicla apta pentru drumuri proaste. Iar la toate astea se adauga planificarea unor trasee nu foarte lungi. La plimbari de pana in 100km te descurci foarte bine si cu un MTB. 

Si daca peste noapte ma apuca pandaliile s-o iau pe poteci, am o bicla cu care pot face asta. Am mai facut si ture off road si tare bine m-am simtit.

---------------------------------

 

In concluzie, daca voi face trecerea la 29, intre Cube si Merida voi alege Canyonul  :)

Ma bucur ca am apelat la ajutorul vostru si multumesc tuturor pentru raspunsuri  :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai echiparile sunt similare. Doar furca difera dar nu stiu care e mai buna. Eu as alege Merida strict dpdv al geometriei. Geometriile celor doua sunt foarte diferite. Prefer sa merg cu pipa mai scurta si cadru mai lung, cum e la Merida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai geometriile cadrelor sunt diferite. Merida are geometrie race si Canyon are geometrie pentru tour (ture), iar diferentele intre ele ca si echipare sunt minore. In mare parte sunt aproape similare.

La preturi: Merida e 5990 de lei (1320 Eur), iar Canyon e (999+35 transport+17 Eur bikegurad) =1050 Eur si asta in conditiile in care au aproape aceeasi echipare.

 

Tu stii ce vrei sa faci...dar una e geometrie race si alta e geometrie tour.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrei, merci pt raspuns  :cheers:

 

Pai geometriile cadrelor sunt diferite. Merida are geometrie race si Canyon are geometrie pentru tour (ture), iar diferentele intre ele ca si echipare sunt minore. In mare parte sunt aproape similare.

La preturi: Merida e 5990 de lei (1320 Eur), iar Canyon e (999+35 transport+17 Eur bikegurad) =1050 Eur si asta in conditiile in care au aproape aceeasi echipare.

 

Tu stii ce vrei sa faci...dar una e geometrie race si alta e geometrie tour.

 

Nu prea reusesc sa inteleg treaba cu geometriile. Adica daca una e "race" nu poti s-o folosesti la ture/plimbari? E mai incomoda sau pentru ce alt motiv n-ar fi bine s-o aleg? Tin minte ca Andrei spunea ca geometria race nu are treaba cu confortul, adica pozitia pe bicla. Daca el nu greseste, atunci ce motiv as avea sa nu iau una cu geometrie race si s-o folosesc la orice fel de plimbare? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

de lunga sa nu fie prea scurta, ca de groasa nu are cum sa fie prea subtire, ca de-i prea dulce nu-i asa de sarata si de-i prea acra .... cine stie continuarea?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai geometriile cadrelor sunt diferite. Merida are geometrie race si Canyon are geometrie pentru tour (ture), iar diferentele intre ele ca si echipare sunt minore. In mare parte sunt aproape similare.

La preturi: Merida e 5990 de lei (1320 Eur), iar Canyon e (999+35 transport+17 Eur bikegurad) =1050 Eur si asta in conditiile in care au aproape aceeasi echipare.

 

Tu stii ce vrei sa faci...dar una e geometrie race si alta e geometrie tour.

Poti, te rog, sa-mi explici diferenta intre ele? Cum unul este race si celalalt touring?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kimosabe, pe bune?

zig-zag poti sa folosesti orice vrei tu la plimbarile tale pe care ai spus ca le faci. 

..... tragi de timp? Ce este diferenta intre cele doua geometrii? Asa ca pentru un novice

Share this post


Link to post
Share on other sites

ia_zps75366145.jpg

sa argumentez si cu diferentele unghiurilor intre head tuburile de la Merida si Canyon? sau..sa argumentez si cu diferenta unghiurilor intre seat tuburile Merida si Canyon?  sau..sa argumentez si cu diferenta lungimii top tube-ului intre M si C la aceeasi marime a cadrului :-? ? sau..? sau..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.