ciclism 172 Posted January 17, 2014 Budnitz au intrat si ei in nişa FatBike cu un model ce se abate de la standarde. Numit FTB, noua bicicleta este construita din titan si are o transmisie Rohloff cu o curea din carbon in loc de lant. Cei de la Budnitz sunt specializati pe cadre exclusiviste din titan, iar FTB-ul lor nu face […] Citește articolul în întregime 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladG 988 Posted January 17, 2014 Asta ar fi bicicleta mea de vis (ca a doua bicla, pentru terenuri grele). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dan71 133 Posted January 18, 2014 Cauciucul isi schimba proprietatiile la frig, nu? Cureaua aia e cel mai bun sistem de transmisie la o bicicleta facuta special pentru drumuri cu zapada si gheata? Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,175 Posted January 18, 2014 Nu e din cauciuc, e din carbon! Quote Share this post Link to post Share on other sites
MBZ 4,650 Posted January 18, 2014 :) Daca e integral din carbon e lant, carbonul dupa rasinare si prelucrare(termic/presiune) devine rigid. Daca e curea este armata cu fibre de carbon si nu integral din carbon. Cauciucul isi modifica sau nu proprietatile la temperaturi foarte scazute(negative) in functie de ce compozitie are. In cazul de fata, atat anvelopele cat si cureaua sunt stabile termic la temperaturi joase, doar ca anvelopele/camerele trebuiesc umplute cu Argon nu aer comprimat. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kristi 111 Posted January 18, 2014 Argon? di se? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MBZ 4,650 Posted January 18, 2014 Nu isi modifica densitatea functie de temperatura si nu contine apa. Din acelasi motiv pentru care care se folosesc si in aviatie si terestru Azot, pentru ca ajung in zone ale atmosferei cu temperaturi arctice. Daca nu ajung in zone cu temperaturi arctice se pot umple si cu paie... Argonul este mai stabil ca azotul dar mai scump si ceva mai stresant pentru materialele din compozitia anvelopei. In geamuri spre exemplu(termopan) se baga argon din cauza inertiei foarte mari. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kristi 111 Posted January 18, 2014 Aham, sa-mi sara inima cand am vazut. Paie pentru mine... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MBZ 4,650 Posted January 18, 2014 Argon se foloseste prin F1, restu lumii Azot, si ecologistul paie. Orice ar avea in gume, bicla aia e o minune tehnica. Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,175 Posted January 18, 2014 Nu stiu exact din ce e cureaua aia, dar denumirea ei in engleza este Carbon Drive Belt. Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladG 988 Posted January 20, 2014 N-are nici pe naiba cureaua la frig. Zeci de marci auto folosesc curele pentru controlul distributiei motorului. Si se schimba in jur de 50.000km, asta la motor, unde fortele, variatiile de temperatura si viteza de rotatie sunt oricum mai mari. Bani sa fie ptr asa sistem (cadru + angrenaj), ca bube nu prea are. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MBZ 4,650 Posted January 20, 2014 Nu stiu exact din ce e cureaua aia, dar denumirea ei in engleza este Carbon Drive Belt. Respectiv curea pentru angrenaj de carbon :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
dragancenusa 66 Posted January 20, 2014 Respectiv curea pentru angrenaj de carbon :) asta asa in traducere cuvant cu cuvant, dar sunt sigur ca se refera la carbon reinforced drive belt, adica au folosit fibra de carbon in locul fibrei textile cu care s-a construit cureaua. LE: da, amu am vazut mai sus, ai scris acelasi lucru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CristiC 866 Posted January 22, 2014 O gramada de articole pe siturile de specialitate romanesti despre fat bike-uri , dar oare are cineva vreun fat bike in Romania ? 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,175 Posted January 23, 2014 Sotia mea a vazut unul in Suceava, dar nu stiu daca era autohton sau doar in trecere. Quote Share this post Link to post Share on other sites