ciclism

Un FatBike perfect – Titan, Rohloff si Curea

Recommended Posts

Budnitz au intrat si ei in nişa FatBike cu un model ce se abate de la standarde. Numit FTB, noua bicicleta este construita din titan si are o transmisie Rohloff cu o curea din carbon in loc de lant. Cei de la Budnitz sunt specializati pe cadre exclusiviste din titan, iar FTB-ul lor nu face […]

Citește articolul în întregime

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta ar fi bicicleta mea de vis (ca a doua bicla, pentru terenuri grele).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauciucul isi schimba proprietatiile la frig, nu? Cureaua aia e cel mai bun sistem de transmisie la o bicicleta facuta special pentru drumuri cu zapada si gheata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

Daca e integral din carbon e lant, carbonul dupa rasinare si prelucrare(termic/presiune) devine rigid.

Daca e curea este armata cu fibre de carbon si nu integral din carbon.

Cauciucul isi modifica sau nu proprietatile la temperaturi foarte scazute(negative) in functie de ce compozitie are.

In cazul de fata, atat anvelopele cat si cureaua sunt stabile termic la temperaturi joase, doar ca anvelopele/camerele trebuiesc umplute cu Argon nu aer comprimat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu isi modifica densitatea functie de temperatura si nu contine apa.

Din acelasi motiv pentru care care se folosesc si in aviatie si terestru Azot, pentru ca ajung in zone ale atmosferei cu temperaturi arctice.

Daca nu ajung in zone cu temperaturi arctice se pot umple si cu paie...

Argonul este mai stabil ca azotul dar mai scump si ceva mai stresant pentru materialele din compozitia anvelopei.

In geamuri spre exemplu(termopan) se baga argon din cauza inertiei foarte mari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Argon se foloseste prin F1, restu lumii Azot, si ecologistul paie.

Orice ar avea in gume, bicla aia e o minune tehnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-are nici pe naiba cureaua la frig.

Zeci de marci auto folosesc curele pentru controlul distributiei motorului.  Si se schimba in jur de 50.000km, asta la motor, unde fortele, variatiile de temperatura si viteza de rotatie sunt oricum mai mari.

Bani sa fie ptr asa sistem (cadru + angrenaj), ca bube nu prea are.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu exact din ce e cureaua aia, dar denumirea ei in engleza este Carbon Drive Belt.

Respectiv curea pentru angrenaj de carbon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respectiv curea pentru angrenaj de carbon :)

asta asa in traducere cuvant cu cuvant, dar sunt sigur ca se refera la carbon reinforced drive belt, adica au folosit fibra de carbon in locul fibrei textile cu care s-a construit cureaua.

 

LE: da, amu am vazut mai sus, ai scris acelasi lucru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O gramada de articole pe siturile de specialitate romanesti despre fat bike-uri , dar oare are cineva vreun fat bike in Romania ?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.