Recommended Posts

Salutare, m-a lovit gandul de a-mi face o fixa, dar dupa ce-am tot citit, am decis ca v-a fi SSP si fixa - sa nu ma arunc nebuneste. Ce m-a determinat s-aleg asa ceva? Eram in Florenta anul trecut si intr-un magazin vintage de barbati am vazut un model extraordinar de simplu si pe-atunci nu stiam de fixe. Mi-a ramas gandul la acea bicicleta, era un verde crud, cu saua maron si ghidolina era defapt o bucata de lemn, lacuit.

 

Imi tot propuneam sa ma apuc sa-mi reconditionez un MTB mai vechi, adus de prin Germania de tata. Am inceput sa caut pe internet idei si am ajuns la bicicletele Sole, din state si am zis, ce concept mai e si asta? si usor usor mi-a adus aminte de cea din Italia. Dupa alte articole am aflat ca sunt fixe si m-a atras incredibil conceptul asta. Mi-aduce aminte de copilarie, cand avea tata un Tohan si nu ajungeam peste barã si pedalam pe sub ea.

 

Sunt decis ca pana in primavara, cand se deschide sezonul sa imi fac una - ca baza voi folosi bicicleta tatalui meu, are un Continental adus in '90 din Germania, are torpedo si doar o foaie pedaliera. Bicicleta este incarcata cu toate, are aripi, inclusiv protectia de lant, portbagaj, destul de bine intretinuta, dar oricum voi revopsi cadrul. Nu-mi amintesc ce roti are, tata mi-a zis ca sunt pe 28, trebuie sa ajung la Deva sa verific.

 

In mare parte am cam vazut ce am nevoie - toata treaba pleaca din butuc, trebuie unul flip-flop (m-am uitat la emmedue, la cel Novatec - dar sunt deschis la recomandari). O sa am nevoie de alte jante + spite si butuc pe fata.

 

Ce nu inteleg si sper sa-mi explicati, sunt "Gear ratio", adica, nu stiu ce pinioane sa aleg in tandem cu foaia pedaliera (trebuie sa o verific si pe aia, ca nu stiu cati dinti are).

 

Ca design, mi-au placut tare mult jantele duble sau cum se numesc acestea - as pune una pe spate.

 Bicycle-Fixed-Wheel-Bicycle.jpg

 

Ce nu am gasit sunt cauciucuri colorate. Stiu ca totul depinde de BUGET, deocamdata nu mi-am facut unul, dar cel mai important pentru mine este sa achizitionez butucul (asta dupa ce aflu distanta cadrului), apoi butucul fata, jantele, spitele si lantul.

 

Dragii mei, sunt deschis la propuneri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atat SSP cat si fixie pleaca de la un cadru cu geometrie sportiva, gen biciclete de velodrom. Se mai preteaza si bicicletele de sosea vechi (datorita urechilor spate orizontale) dar tot asa, geometrie race. Eu am impresia ca tu vrei sa pleci de la un cadru de oras, greu si cu geometrie specifica bicicletelor de oras/comuting. O sa-ti iasa cel mult o bicla practica dar fara nici o legatura cu actualul curent fixie si SSP, in ciuda lantului si a cauciucurilor colorate sau a jentilor aero sau a ghidonului bull/berbec sau a ghidolinei de piele sau a curelelor duble de ratrape sau.....

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Butuc flip flop cel mai ieftin gasesti la Planet X, pe rulmenti si de calitate destul de buna ; cu tot cu transport un butuc te-ar duce cam la fel ca cei Novatec pe care ii gasesti in tara (desi mai greu, pentru ca putine magazine aduc asa ceva si se vand destul de repede). Astia sunt butucii: http://www.planetx.co.uk/i/q/HUOOLF/on-one-large-flangetrack-hub

 

La ei gasesti si jante cu profil inalt la un pret foarte bun: http://www.planetx.co.uk/i/q/RIGIA40/gipiemme-a40-6005-aluminium-rim

 

Sa nu iti pui pe fata janta din asta pentru ca e relativ grea si o sa te chinui. Pe spate merge.

 

Gear ratio-ul e dat de nr de dinti pt foaie / nr de dinti pt pinion. Depinde foarte mult de cat de plat sau deluros e traseul pe care te astepti sa mergi. Pentru Bucuresti, unde sunt foarte putine dealuri, eu folosesc acelasi raport pt toate cele trei fixe pe care le am: 52/18, 46/16, 49/17 -> undeva pe la 2,9. Pur si simplu asta mi se pare cel mai potrivit pentru mine. Altii prefera insa rapoarte mai mici, mai ales cei care merg fara frane si bineinteles cei care prefera cadente mai mari (spre exemplu eu nu ajung in jur de 100rpm in oras decat in situatii exceptionale; unii prefera sa mearga cel mai mult asa). Desigur, depinde foarte mult si de cat te tin picioarele astfel incat sa ai o cadenta si o acceleratie cat de cat decente. Ca sa iti faci o idee cum e cu rapoartele, cadentele, vitezele: http://www.surplace.fr/ffgc/

 

Din punctul meu de vedere nu prea merita sa iti iei flipflop decat daca nu adauga nici un fel de cost. Odata ce te obisnuiesti sa mergi pe fixa (daca esti obisnuit deja sa mergi cu bicicleta, dureaza 5-10 minute) nu vei mai vedea prea mult sens in a te intoarce la freewheel.

 

Eu nu mi-as pune cauciucuri colorate pe bicicleta, dar ma rog...

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa-ti iasa cel mult o bicla practica dar fara nici o legatura cu actualul curent fixie si SSP, in ciuda lantului si a cauciucurilor colorate sau a jentilor aero sau a ghidonului bull/berbec sau a ghidolinei de piele sau a curelelor duble de ratrape sau.....

 

Este un utilizator care si-a facut dintr-un MTB. Nu cred ca am zis ca vreau ceva cu pedigree, nu-s chiar asa de nebun dupa greutate, pana la urma totul se rezuma la "you ride what you got".

 

@@Nightwork, multumesc de recomandari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

butucii foarte ieftini flip flop, gasesti pe ebay, dar sunt chinezesti. si eu ma gandesc sa imi iau un set pentru a vedea cat de buni sunt macar. tot pe rulmenti, aluminiu. sunt undeva la $13 butucul spate si $9 butucul fata, desi cel de pe spate poate fi combinat foarte usor cu alti butucui. (fata si spatele nu au acelasi aspect). se numesc TMC. transportul este gratis.

 

 

pentru gear ratio uite aici http://www.surplace.fr/ffgc/

 

eu unul am gear ratio 2.86, dar in viitor o sa trec pe ceva mai usor, gen 2.4/2.6. (plec cam greu de la semafor)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de recomandari. Nu mai tin minte exact cum e bicicleta, astept sa o vad, exista posibilitatea sa-mi ramana butucul de pe ea, o sa vad.

@@boGT, din avatar e bicla ta? ai mai multe poze? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu e a mea. dar tot ghidon asa am. uite aici 2 poze

 

 

 

 

uite 2 poze. asta a fost o incercare, sa vad cum se simte, rezistenta. urmeaza sa fac inca unul pe care am sa il lacuiesc.

 

post-15105-0-21996800-1390301988_thumb.jpg

 

post-15105-0-44464300-1390301991_thumb.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi plac ideile tale, tre' sa povestim mai multe, ai un skype/whatsapp, ceva? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu. skype nu stau, si nu am smartfon pt whatsapp(banuiesc ca whatsapp e pt andorid). baga aici orice idee povestire pa care o ai, oricum topicul asta are prea putine raspunsuri

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat citesc mai mult cu cat ma bag in ceata - butucii au 120mm, dar am vazut baietii vorbind de distanta furcii spate de 130mm, pai cum se potrivesc? Apoi, butucii Novatec de pe emmedue (singurii de altfel), au 32 gauri, dar jantele ce le-am gasit au 36, unde va mai uitati dupa jante?

 

Tu vrei sa-ti faci cadrul aceeasi culoare? tot babyblue? Ma gandeam la aceeasi culoare :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu. e vreau verde

 

 

novatec, la emmedue sigur au si pe 36. -- http://emmeduesport.ro/product_info.php?cPath=119_127_43&products_id=1375

 

 

mai sunt si astia http://bikecentral.ro/Butuc-fixi-in-pereche/p2002

 

 

http://sheldonbrown.com/frame-spacing.html

 

 

eu stiam ca acele cadre pentru pista au 120, la fel si butucii speciali pentru velodrom, iar cadrele de cursiera de 130. oricum asta e cea mai mica problema, se poate micsora distanta dintre dropout-uri pe spate foarte usor. (iegzista sansa sa ma insel in privinta distantei furcii spate)

 

Eu unul nu imi permit sa bag prea multi bani in bicicleta, cel putin nu cat mi-as dori, si deseori aleg piese sh speciale pentru ce am nevoie. la fel se intampla si in cazul jantelor. acum vreau sa imi comand un butuc spate de la TMC, am o janta rigida si mai am nevoie de inca una, sau ceva cu aceasi forma pentru a face o pereche.

 

imi plac mai mult fixele astea care par foarte usoare, cu jante subtiri si deloc inalte, cadru subtire.

 

http://www.flickr.com/photos/johnprolly/5632995746/in/set-72157626403138455/ - asta e una din cele mai frumoase biciclete, din pct meu de vedere

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Deosebita - cam asa am si eu in minte, d-asta vrea fixa, sa fie cat mai minimalista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie unul nu-mi plac fixele shawarma... dacă tot ai numai 2-3 componente de potrivit, încearcă să le alegi din aceeași serie, aceeași perioadă, să aibă o continuitate:

 

Yasujiro Nudity

NGfgPyI.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare ca seile astea race , subtiri se potrivezc manusa pentru o fixie .

 

La bicla prezentata de bogt seaua strica tot aspectul(din punctul meu de vedere) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saua de pe Merckx este perfectă din toate punctele de vede, e Cinelli Unicanitor care corespunde şi epocii şi scopului bicicletei. Fără ea, bicicleta n-ar mai fi originală, şi asta contează pentru unii (purişti, dar în sensul pozitiv!)

Ce şa pui pe o bicicletă de curse-pistă din anii 70? Turbo, Concor etc au apărut în anii 80.

 

Incă una din aceeasi epocă, cu aceeasi sa:

 

 

20752d1264804898-73flyer_02bike_pista.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot ce a pus sorin arata superb. eu in seara asta cred ca o sa iau un butuc TMC spate si o sa il combin cu un deore pe fata(am un mtb vai de el echipat cu asa ceva).

Mare incredere nu stiu daca imi inspira butucii chinezesti, dar o sa vad eu. aluminiu, rulmenti, doar sa nu se rupa vreo flansa.

 

 

Mai exact butucul acesta

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu l-am gasit p-asta. Chestia cu lucrurile ieftine e ca se defecteaza repede, apoi trebuie sa platesti pentru altul si ajungi cu timpul pierdut si banii cheltuiti, la costul unuia de calitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

subscriu la tot ce ai zis si tu. dar din pacate, lucrurile scumpe, sunt prea scumpe :|.

 

m-am gandit la ce s-ar putea strica la un astfel de butuc si ar fi: ruperea flansei(aluminiu prost), rulmenti prosti(astia sunt ieftini de schimbat, cred), sau cum am mai patit odata sa se rupa butucul de la jumatate :|

 

voi vedea cum sta treaba cu butucul asta, o sa ma bag la licitatie maine seara

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now