Sign in to follow this  
mihai.vlad

Alternative roti SSP 32x630 ( 27x1 1/4)

Recommended Posts

Salut, 

 

Am un SSP Favorit cu roti 32x630 ( 27x1 1/4) si as vrea sa le schimb. Nu prea ma pricep, dovada ca v-am scris exact ce scrie pe ele in speranta sa nu omit ceva important. Bicicleta merge foarte bine , cu precizarea ca la freewheelul din spate are o problema, anume ca pe la 2/3 din rotatie prinde putin si in felul asta cand mergi pe langa bicicleta se rotesc si pedalele in timp ce mergi. Nu cred ca este de la freewheel din moment ce l-am dat jos pe cel original si am cumparat altul identic iar problema n a incetat. Butucul din spate este pe filet si nu pare sa aiba absolut niciun defect deci nu mi dau seama de la ce ar putea fi.( ar putea fi pentru ca e roata descentrata? )

In lumina acestor lucruri m am gandit sa va adresez o intrebare sa vad ce optiuni as avea daca as vrea sa schimb rotile cu totul... Am vazut ca dimensiunile astea nu se prea gasesc. Multumesc!

post-16506-0-93791300-1390942479_thumb.jpg

post-16506-0-91597000-1390942482_thumb.jpg

post-16506-0-99982300-1390942485_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai sa gasesti alte jante noi de marimea asta.

Ca sa pui altele de 622 ar trebui sa schimbi si anvelope, si clar nu merita.

Nu-i nici o problema ca se invart pedalele cand mergi pe langa. De obicei e de la pinioane, dar daca le-ai schimbat, s-ar putea sa fie si de la butuc.

O varianta ar fi sa schimbi butucul si sa pastrezi janta si spitele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pedalele se invart pt ca e prea intins lantul, cel putin pe portiuni.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa investesc in ea putin oricum, am avut o problema la unul din bratele pedalelor si este stricat filetul asa ca o sa trebuiasca sa le schimb...  Daca as vrea sa schimb rotile dupa ce indicative ar trebui sa ma uit? As vrea sa stiu mai exact pe siteurile cu piese la ce indicative sa ma uit, din tot ce am citit pe net inteleg ca acel 27  reprezinta diametru exterior aproximativ in inchi adica 68,6 cm , pe cand unu de 28 ar veni 71,1 cm asta inseamna ca apropierea de cadru ar fi undeva la 1,25 cm fata de roata pe care o am acum, asta in functie si de inaltimea cauciucului ales( desi din cat m am uitat la bicla daca ar fi sa inerc sa i pun cauciucuri de 28 risc sa se atinga de cadru iar franele ar trebui schimbate).  Ideea de baza a proiectului ar fi sa i cumpar niste parti bune si mai tarziu cand nu mi mai place sau cand vreau un upgrade sa le pot muta pe alt cadru... Multumesc mult oricum pentru raspunsuri :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe acest cadru Favorit foarte probabil merg roti de 28/622/700C care sunt cele mai comune. Cu balon de 32. Eu am o semicursiera Peugeot in situatia asta. Cel mai bine fa rost de la un prieten sau du-te la un magazin de bicle si fa o proba cu o roata clasica, de 28. Vezi cum sta treaba si apoi vei stii ce va trebui sa achizitionezi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  din tot ce am citit pe net inteleg ca acel 27  reprezinta diametru exterior aproximativ in inchi adica 68,6 cm , pe cand unu de 28 ar veni 71,1 cm asta inseamna ca apropierea de cadru ar fi undeva la 1,25 cm fata de roata pe care o am acum, asta in functie si de inaltimea cauciucului ales( desi din cat m am uitat la bicla daca ar fi sa inerc sa i pun cauciucuri de 28 risc sa se atinga de cadru iar franele ar trebui schimbate).  I

Cu toate ca pare ciudat, rotile de 27 pe care le ai au diametrul mai mare decat cele de 28: http://sheldonbrown.com/tire-sizing.html.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da!

27=630

28=622

Insa doar jantele sunt mai mari, la rotile echipate conteaza ce anvelope pui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca Peugeotul meu e pt roti de 584, adica 650A French utility bikes, tandems, and loaded-touring bikes; some older Raleigh and Schwinn mountain bikes. Cu toate astea am pus roti de 28 si balon de 32. Dar nu mai incap aripi. Deasemenea, pe Favoritul meu cu roti de 28 nu merg franele moderne de cursiera, pt ca tot pt roti de 27x1 1/4 a fost conceput.. Pe ambele bicle am frane XB3 care au o plaja mare de reglaj al sabotilor pe verticala. Deasemenea cred ca merg franele vechi, cu parghile pe dreapta cum te uiti la ele, gen Weimann.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca niste jante noi nu ma cruta mai jos de 400-500 lei asta daca m am uitat bine. Daca ar fi sa mi le fac singur s-ar putea sa o dau in bara+ ca nu cred ca m-ar scoate mult mai ieftin. Ca sa schimb monoblocul din fata am nevoie de 2 chei speciale, 1 pentru brate si alta pentru monobloc in sine nu? As prefera sa fac totul acasa dar daca ma costa cheile mai mult decat piesele prefer sa ma duc sa platesc manopera la un bikeshop.. Asemenea, am in plan sa o revopsesc , asta va fi ultimul lucru pe care o sa l fac la ea, m am gandit ca daca folosesc vopsea de masina si dau 2-3 maini n ar trebui sa am probleme, am citit ce s a scris si pe topicul destinat vopsirii dar afara de pensula nu se pune problema s-o vopsesc altfel, poate cu spray... Ala care a vopsit o inainte a folosit vopsea de gard ca s a luat prin simplu fapt ca am prins antifurtul de cadru( si lantul are coat de cauciuc). 

E iarna asa ca nu ma grabesc sa i fac modificarile ca tot in casa zace dar mai bine sa analizez toate optiunile... Ma gandesc doar ca daca vreau sa umblu singur la ea o sa am nevoie de o stiva de chei speciale care, din cate am vazut, nu prea sunt ieftine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti iei o pereche de roti noi. Sau doar jantele dar nu cu 500 lei, ci mult mai ieftin. Jantele sunt doar cercurile. Pe ele vin pneurile. Prin spite sunt legate de butuci (sau bucsi mai oldfashion). Monoblocul se refera la butucul pedalier. Ca scule, va trebui sa ai chei de conuri, cheie de pinioane Shimano (pe filet sau caseta e aceeasi pt Shimano si SRAM), presa de angrenaj daca ai monoblocul (vezi mai sus ce e monobloc) pe patrat. Pt restul sistemelor de butuc pedalier iti va trebui chei specifice. Dar cele trei scule enumerate mai sus sunt esentiale.

Ia-ti neaparat roti de 28 (sau doar jante) pt ca vei gasi cauciucuri mai usor. Din poza imi dau seama ca franele tale vor functiona fara probleme cu niste roti mai mici in diametru, cum sunt cele de 28.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam pt sugestii, stiam care ce face si unde vine, urmeaza sa fac un studiu de piata sa vad unde gasesc mai ieftin si cum. La jante e vreun criteriu dupa care sa ma orientez,; numar mai mare de spite,  numar mai mic? In ceea ce priveste raportul foaie-freewheel o sa incerc sa gasesc piese care sa sa l mentina, mi se pare echilibrat. Este rentabil sa ma gandesc sa comand de la vreun magazin din afara? Eu caut in acelasi timp si pe net o gramada dar efortul meu de cateva ore de search poate da rezultate mai slabe decat daca mi spune cineva care stie asa ca va rog sa-mi iertati intrebarile daca sunt prea multe sau usor inutile

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this