mihai.vlad

Refacere Completa

Recommended Posts

Am de gand sa refac bicicleta cu cadru Favorit Special pe care o am asa ca am deschis topicul asta unde am de gand sa pun tot parcursul proiectului atat in speranta ca o sa ma mai ajutati pe drum cat si in ideea ca fiind mare newb poate o sa scriu pe limba celor ca mine si cineva in situatia mea va gasi oportuna postarea.

 

In primul rand am dezasamblat o integral, a ramas din ea doar cadrul, furca si pipa care sunt toate favorit. Planuiesc sa iau vopseaua de pe ele, nu stiu daca o sa mearga bine cu pistolul de ars vopseaua sau va trebui sa incerc cu altceva... Ca vopsea inca nu stiu ce o sa folosesc, ma gandesc la vopsea de masina in 2-3 straturi. Ca s o fac bucati mi au fost necesare doar cheia de monobloc, presa de lant si presa de angrenaj. 

 

Am decis ca vreau sa pun cap la cap cu mana mea rotile asa ca mi am construit un stand de echilibrat roti, am avut noroc ca aveam un set vechi de mecano pe acasa pe care l am folosit ca sa fac asta. Inainte sa mi amintesc de el imi facusem planul cu un compas exterior sau un ceas comparator iar ca stand se poate folosi direct cadrul bicicletei sau se poate pune la cale ceva de genu asta, destul de ingenios si ieftin ,parerea mea : http://www.youtube.com/watch?v=4fr98uCn3YI .

 

Momentan nu am reusit sa iau o decizie in ceea ce priveste butucul din spate, oscilez intre un butuc torpedo si unul flip flop dar cred ca o sa-l aleg pe cel din urma. Problema este ca nu stiu unde pot gasi unul decent de genul asta. In ceea ce priveste butucurile torpedo am citit mult despre cele de la velosteel ca ar fi bune. Imediat ce am butucul si janta pot sa ma duc sa mi iau spite,nipluri si cheie de spite.

 

Acest Favorit a venit cu roti de 27,5, pe cauciucuri fiind trecut 23x630 ( 27x 1 1/4) dar din ce am citit peste tot si din ce m am interesat, vor merge si jantele de 28 pe ea, merg maine sa pun unele pe cadru sa vad sigur.

 

As fi vrut o sa din piele dar din cate am vazut nu prea am sanse sa gasesc asa ceva la un pret decent. Am vazut cum arata cele de la Brooks dar pretul mi se pare colosal. O sa mai caut.

 

In ceea ce priveste angrenajul, as vrea sa gasesc un set mai vechi, cu geometrie mai patratoasa. Am vazut chainseturile Campagnolo mai vechi de genul acesta http://static.lfgss.com/attachments/19926d1263224762-3651832942_71822c9161.jpg . Am vreo sansa sa gasesc asa ceva la noi? Ce alte firme au seturi similare?

 

In ceea ce priveste franele o sa le pastrez pe cele pe care le am, sunt clasice si cred ca o sa se potriveasca si la rotile de 28. Trebuie doar sa gasesc o solutie sa dau vopseaua jos de pe ele si sa le lustruiesc/cromez sau care o fi procesul... lucru pe care trebuie sa l fac si la pipa.

 

Freewheel si pinion o sa cumpar la inceput unul ieftin, am vazut pe celelalte topicuri discutii despre freewheel de la white industries dar nu mi permit sa dau atat de mult pe el. Daca exista o optiune pentru un buget mediu as fi foarte recunoscator daca mi ar indica cineva .( am zis aman2 pentru butucul flip flop).

 

Imi cer scuze pentru lungimea postarii, imediat ce ma voi apuca de ea o sa revin cu updateuri. Momentan imi lipsesc piese iar piesa care arde cel mai tare este butucul pe spate.

Inspiratie: http://www.biascagne-cicli.it/scatto-fisso/

post-16506-0-48156400-1391545627_thumb.jpg

post-16506-0-50127200-1391545634_thumb.jpg

post-16506-0-44715100-1391547492_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

butuci ieftini sunt pe bikecentral.ro /bikecentral 2 (nu am comandat nimic de acolo, dar cred ca e ok magazinul), emmedue (nu sunt foarte ieftini dar sunt buni) si mai erau unii de la formula, oarecum ieftini.

 

eu astept sa imi un butuc din china, TMC, pe care am dat 45 lei si sa vad cat de bun e.

 

Angrenaj pentru tine, stiu pe cineva care are ceva in genul ce ai cerut tu, special pentru pista cu foaie de 46 pe undeva pa la 65 de lei. din oradea. daca te intereseaza vb cu el.

piesele de aluminiu nu se cromeaza, doar se lustruiesc si iese mai fain decat cromul

 

 

 

Set roti de fixa - http://www.fixedgearfrenzy.com/no-logo-40mm-700c-white-orange-track-fixie-deep-v-wheelset-flip-flop-hubs-30850.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam pentru linkuri :D. Eu mai astept oricum ca nu am portofelul sa mi cumpar toate piesele dintr-un foc... Pe saptamana viitoare sper sa am rotile. Arata foarte bine rotile alea de pe siteul englezesc dar ma costa transportul 45 de lire, aproximativ pretul unei roti complete. Butucul ala pe spate novatec l am vazut in mai multe locuri si am auzit lucruri bune despre el, stiu ca e pe rulmenti nu pe bile ( ceea ce am inteles ca e un +). Exista vreun site dedicat pieselor second hand de bicla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decat sa dai 100 lire pe roti , mai bine dai 180 lire si iti iei o bicicleta intreaga .

 

LE: Probabil or fi mai capabile rotiile alea , dar avand in vedere ca bicicleta o folosim ca sa ne plimbam prin oras nu cred ca are importanta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

 CAMPAGNOLO CHORUS 170mm CHAINSET 170mm 50T 3/32T ring 135mm - Asta inseamna 170mm lungimea bratelor, 50 de dinti si 135 diametrul foii nu? Eu aveam un angrenaj cu 54 sau 56 de dinti, lungimea bratelor undeva aproape la 200 de mm si vreau sa mi fac o idee. Diametrul foii la astea ale mele e undeva la 18-19 cm , inseamna ca astea pe care le am gasit pe net au dintii mult mai apropiati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

135 e diametrul cercului descris de șuruburile de prindere, sau BCD. Cât despre lungimea brațelor... cele de 200 sunt destul de rare, sigur ai măsurat corect?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, asa e, daca masor corect tot 170 au. Daca ar fi sa le schimb cu ala pe care l am gaist mi ar trebui alt lant si implicit un alt pinion in spate care sa aiba acelasi pas nu?

post-16506-0-77889800-1392018006_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate bicicletele moderne folosesc lanț cu pas de 1/2''; teroretic ar trebui să poți schimba doar angrenajul. Practic, când cineva începe să se gândească să schimbe angrenajul din cauza uzurii are toată transmisia praf. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am intrat cu o pedala in pamant si mi s a stricat filetul monoblocului, am mers pe langa bicla la 4 dimieata vreo 20 de min, de aia trebuie sa schimb acolo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-16506-0-61977600-1393489802_thumb.jpgpost-16506-0-13519500-1393489813_thumb.jpg

 

Au venit intr un sfarsit rotile. Am reusit sa le fac, cred eu ca si bine. Le am impletit in 3 si am urmat tutorialul de aici: 

.  

Urmeaza sa le centrez acum. Am gasit un ceas comparator intr un talcioc, l am uns putin si merge perfect, cred totusi ca va trebui sa fac un suport pentru roata pentru ca daca o pun pe cadru tot am o abatere laterala mica si ma deranjeaza cand folosesc ceasul ala. Ceva solid din lemn ar trebui sa rezolve problema doar ca am cheia aia rapida la butucul din fata care n o sa mi permita sa am un suport lat sus unde se sprijina axul. Revin cu detalii pe masura ce avansez cu centratul. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care sunt diferentele functionale dintre angrenajele pe sistem shimano si cele pe patrat? Imi caut acum un angrenaj pentru ssp si vad ca unii vand angrenaj care are nevoie de un ax/monobloc shimano, Multam :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care sunt diferentele functionale dintre angrenajele pe sistem shimano si cele pe patrat? Imi caut acum un angrenaj pentru ssp si vad ca unii vand angrenaj care are nevoie de un ax/monobloc shimano, Multam :D

 

 

Cu placere

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Bottom_bracket#Interface_types

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc. Pe sistemul vechi aveam 46/18 dinti raportul (2.55) Acum alternativele pe care le am nu sunt intr un numar foarte mare, in general vad ca pot sa gasesc 42/16 care ma duce tot pe acolo doar ca raportul e cu 0.12 mai mare. Nu stiu insa daca raportul asta e practicabil si pe fixa. Daca am pus butuc pe flip flop acum o sa pun si pinioanele de aceeasi dimensiune. Altfel ar insemna sa stau sa modific lantul de fiecare data cand schimb pozitia rotii. Safe bet ar fi sa iau un angrenaj cu 2 foi, ambele detasabile, de 52 respectiv 42 si un freewheel+pinion de 16. Asa as avea libertate de miscare intre raport 2.6 si 3.2. Am vazut in thread-ul legat de angrenaje aici ca se spunea despre un raport 3 ca e bun in bucuresti dar omul urca dealul de la Academia Militara pe bicla, eu pana la jumate eram lesinat asa ca nu stiu ce sa cred :)). Cu 2.55 raport am prins 42-43km/h pe plat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu, in oras, merg cu 25-30km/h, vreo 90-100rpm si raport 2. Daca as merge intre orase si daca m-ar tine curelele as utiliza raport 3, dar pt oras e un raport imens, parerea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu in Ploiesti, care nu e aglomerat nici pe sfert ca Bucurestiul, merg cu 2.9 (52 cu 18) si e foarte ok. Daca as gasi o foaie de 50 sau 48 cred ca as schimba-o.

conteaza si cum te simti tu bine. mie, de exemplu nu imi place sa pedalez ca un hamster la viteza mica. La raport 2 cred ca as prefera sa merg cu bicicleta in spate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as zice ca daca ai sub 60 rpm mai bine iei bicicleta in spate. Nu cred ca te deplasezi constant cu 45 km/h prin Ploiesti. In fine... Tocmai imposibilitatea gasirii unui raport SSP apropiat de 2 m-a facut ca, la bicla de oras, sa am grup de pinioane. Frustrarea mare e ca tocesc un singur pinion iar maneta de schimbator (old fashion, pe cadru) a ruginit.

 

PS. In liceu am mers vreo 2 ani la un club de ciclism. Am invatat o droaie mai mare sau mai mica de chestii dar doua lucruri mi s-au parut esentiale:

1. Oricat de frig este afara, cand incepi sa gafai trebuie sa ai gatul golas.

2. Intotdeauna sa mergi in frecventa maxima. La juniori chiar era obiceiul de a se bloca accesul pe pinioanele mici pt probele de contratimp.

Faptul ca mergi pe pas mare si simti pedala sub picior nu te face mai puternic si nici sa arati mai cool (asta in ideea ca pedalatul ca hamsterul este caraghios). Singurul avantaj al pedalatului cu frecventa mica este ca nu transpiri cand este canicula si mergi cu o viteza care nu presupune un efort deosebit pt pregatirea fizica a persoanei in cauza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu am raport mare ca sa fiu cool. pe mine, raportul de 2.9 ma ajuta mult si in afara orasului (stau la 3km de ploiesti, dar fac drumuri destul de des in oras). Poate un raport putin mai mic ar fi ok, dupa cum spuneam, 2,6-2,7 poate ar fi putin mai potrivit pentru mine (nu am avut posibilitatea sa testez).

 

PS. dc trebuie sa ai gatul golas cand gafai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

PS. dc trebuie sa ai gatul golas cand gafai?

 

O explicatie pseudo-stiintifica mi s-a dat cum ca daca aerul din exteriorul si interiorul gatului are aceeasi temperatura nu mai racesti in gat. Contrastul de temperaturi face sa apara guturaiul. Cert e ca atunci cand faci efort gafai si, deci, introduci cu viteza aer rece in gat. Aerul nu mai are timp sa se incalzeasca. Eu nu sunt multumit cu  explicatia privind contrastul de temperatura dar am probat treaba de multe ori. Fie ca merg cu bicla, fie ca alerg, fie ca urc iarna pe munte.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pana acum nu am auzit de nimeni care sa mearga cu raport de 2 pe ssp/fixa cu cauciucuri/roti de sosea. Pe mtb, hai, poate. Zici ca ajungi la 30 km/h cu raportul de 2...pai asta inseamna cadenta de 120...hai sa fim seriosi. 25 la ora cu o cadenta de 100!?!? Am mai purtat discutia asta de vreo 2-3 ori si intotdeauna ai venit cu sfaturile de la cluburile de ciclism (privitor la care te credem pe cuvant), de parca pedalatul urban si contratimpul de la club sunt aceeasi chestie. Cadenta e si o chestie de confort individual, nu numai de ce zice nu stiu ce regula de fier a eficientei pedalatului; nici ciclistii profesionisti nu pedaleaza toti la aceeasi cadenta doar pentru ca asa zice regula. Nu imi pot imagina cum iti dezvolti nici macar minimal forta picioarelor cu un raport de 2, dar poate imi scapa mie ceva. Bucurestiul e un oras plat si cu multe linii drepte, asa ca se preteaza la rapoarte mai apropiate de 3 decat de 2 (cu conditia sa fii cat de cat in forma). Stiu o groaza de oameni care merg pe fixa in Bucuresti si doar unul singur are raport de putin sub 2,5, si asta pentru ca e curier si merge de dimineata pana seara pe bicicleta--omul recunoaste ca pe bulevardele mari ii da blana si ca in situatii d-astea nu il avantajeaza deloc raportul mic. Majoritatea oamenilor pe care ii cunosc merg pe ceva intre 2,6 si 2,9. 52/18 e un raport ok pentru orice situatie intr-un oras fara dealuri (cateodata trebuie sa dai si mai tare de 25 la ora, totusi).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce iti scapa este faptul ca forta picioarelor determina viteza de deplasare, nu cadenta pedalatului. Cu alte cuvinte cei care merg cu 35km/h au forta mai mare decat cei care merg cu 25km/h, indiferent de cadenta fiecaruia.

Cu 25km/h, adica cu 100rpm merg in mod curent, chiar si pe bulevardele mari care, oricat de plate ar fi ele, dupa 1-2 minute de pedalat ajung inevitabil la un semafor sau ambuteiaj unde nu mai pot sa ma deplasez cu viteza mare. Doar Kiseleff si cheiul Dambovitei la periferie mi se par bulevarde mai libere. Cadenta de 120km/h o ating doar in situatii exceptionale, cand depasesc un autobuz care pleaca din statie, de ex. Deasemenea, un raport mic te avantajeaza la plecari de pe loc sau navigat printre masini.

E OK un raport 2.1, 2.2, 2.3 dar ce depaseste 2.5 e exagerat pt vitezele de deplasare in oras. Plus ca, chiar daca as avea forta sa ma deplasez cu 40km/h, devine foarte periculos prin oras unde soferii sunt obisnuiti ca bicicletele sa se deplaseze cu 15km/h maxim. Chiar si la 25km/h am de multe ori surprize de genul neacordarii de prioritate de catre soferi care vin din strazi laterale si, desi ma vad (port vesta), intra in fata mea cu riscul (din punctul lor de vedere) de a le deteriora masina in urma impactului inevitabil.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate un 42/16 se dovedeste a fi tocmai bun. Inainte aveam 46/18 si nu mi se parea deloc mult pentru bucuresti. Este adevarat ca te impinge putin la viteza dar mie mi s-a parut chiar bine echilibrat. Just este ca daca prindeai o panta sau ceva mergeai pe langa ea. spre exemplu acolo la academie n as fi urcat in veci cu raportul ala fara sa mi dau sufletul. Trebuie mentionat ca eu aveam raportul acesta pe ssp nu pe fixie, nu pot sa ma pronunt pentru o fixa. Daca ar fi sa intuiesc, as merge pe un raport mai mic la fixa ca mi imaginez ca e mult mai greu sa franezi cu ea decat cu un ssp. La cum se deschid portierele pe strada e periculos oricum ai merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now