Guest

Ai o intrebare tehnica?

Recommended Posts

Guest

un fel de p.s avant-la-lettre : mda, citind forumul vad ca e un site specializat. vad deasemenea ca oamenii de aici sint "tari" si deja vorbesc pe limba lor. iaca incerc sa ma bag si eu, incepatorul, in vorba si am senzatia ca incurc. cum scap de asta??? vad ca doar adminul (ca-i treaba lui) si alti 2-3 useri (ca-s mai vorbareti de fel) incearca din cind in cind sa ne lumineze pe noi profanii; ce draq e aia deraior de ex? nu ca n-as stii dupa cite posturi am citit dar intre 105 si s-ram poate n-am dispozitie sa aflu diferentele... :) (le stiu si pe astea). vorbesc pt. cei care isi cumpara o toacla de la F.B ca e la indemina si e frumos colorata.

Si eu mi-am cumparat anul trecut bitza fara sa intreb pe nimeni... banuiesc ca si voi, specialistii, ati trecut prin aceasta prima experienta...

in fine. deschid acest topic pt. incepatori cu speranta ca putem profita de expertiza avansatilor. articolele de pe site sint excelente, linck-urile ma trimit la minunatii de 4000 euro minim, da totusi, ce-i aia "-Q/R front wheel and seat stem "?

ideea e urmatoarea: daca tot sintem pe ciclism.ro iar asta suna f. general ar trebuii sa existe si sectiunea "for dummies"

asa ca "dummies" din toata tara veniti aici si intrebati toate prostiile ce nu va lasa sa dormiti noaptea pt. ca oamenii astia chiar stiu ce spun atunci cind au chef sa spuna. pina si de laura andresan puteti intreba dar pe alt topic :P asa ca enjoy !

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite aici dilema-difera lantul de la shimano la campa .Eu zic ca nu ,dar...poate exista si cineva ne lumineaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

uite aici dilema-difera lantul de la shimano la campa .Eu zic ca nu ' date='dar...poate exista si cineva ne lumineaza.[/quote']

Nu exista diferenta de pas -am tras concluzia cu ajutorul vostru(Frank stie http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif )

macar chestiunea cu lantul am lamurit-o! Desi eu cautam pe cineva care sa-mi spuna cum e bine sa umflu rotile; bag in ele beton sau le las mai moi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La roti e mai complicat http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif Depinde ce vrei sa faci, si pe ce fel de teren...

La asfalt pe cursiera normal bagi cit mai mult,pe mtb pe offroad, teren greu, moale,in urcare le lasi cit mai moi ptr aderenta mai mare.Si depinde si cit de tare vrei sa simti gropile in ....sea ;)

La cursiera daca nu le umfli cum trebuie la prima linie de tren,tramvai =''snake bite''

Imagine postată

8O :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma gandeam cand mai plec in curse mai lungi sa pun pe ghidon o hartie pe care sa scrie turul romaniei, ma gandesc ca poate asa n-o sa mai am probleme prin sate ce ziceti e o idee buna?? io asa cred. apropo, popey cum s-a comportat first bike-ul tau, e asa prost precum se spune??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Nu stiu ce sa zic despre first-bike; tind sa cred tot ce zice lumea buna de pe aici despre fb si dhs. Apoi e suficient sa vezi sudurile alea pe cadru si iti iei gandul... Eu am un altrix (nu-i mare distanta intre fb si altrix da' macar altrixu' arata mai ingrijit) echipat cu shimano acera si pana acum n-am avut probleme. E drept ca n-am facut decat 1000 si un pic de km asa ca nu l-am prea muncit... :oops:

In primul post ma plangeam fiindca nu m-am informat nici macar la nivel minimal atunci cand mi-am luat-o; pe langa echiparea slaba mai mi-e si mica!! http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif Si evident, la banii aia mai puneam ceva si-mi luam o bitza second dar decenta... Mi-se potriveste perfect vorba aia: unde nu-i cap vai de picioare!! http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare

ma pregatesc sa cumpar o bicicleta! am auzit ca raportul la bicicleta e important! adica? care e combinatia potrivita intre foi si pinioane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce bicicleta vrei sa cumperi (sosea, mtb, city-bike)?

Ce vrei sa faci cu ea (sa te dai prin oras, sa mergi la concursuri, sa mergi pe offroad)?

Fi mai explicit si o sa primesti un raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raportul din foi si pinoane nu are nici o legatura cu bicla pe care vrei sa ti-o iei, poate doar la numarul pinioanelor (7, 8 sau 9). In general nu sunt recomandate rapoartele foaie mare-pinion mare sau foaie mica-pinion mic (atunci lantul in loc sa stea cat de cat drept, sta oblic). Pe langa faptul ca combinatiile astea nu sunt "spornice" mai bulesti si lantul, schimbatorul spate si chiar fata si pinioanele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alpinman.

Raportul are legatura.

Niciodata nu o sa vezi un sprinter cu o foaie compact si cu pinioane de 12-27.

La fel cum nu o sa vezi un catarator cu 53-39 si 11-21.

La MTB sunt folosite acum si seturi de doua foi cu anumite combinatii pe spate.

Regula ciclism.ro: Prima data te informezi si dupa aceea dai din gura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

corect. scuze pentru graba. Se pare ca n-am inteles bine ce vroia omul sa intrebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovidiu, mai multe detalii: mtb, implicit munte, excursii, ture, in orice caz, nu o sa pedalez pe sosea, decat rar! in ce priveste raportul, ai depistat bine problema! dar nu inteleg cifrele! deci pentru catarator raportul, 53-39 si 11-21! te rog, explica si teoretic si faptic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt Sibian dar momentan sunt stabilit in Timisoara.

Acum cu explicatia.

Cea mai intalnita combinatie foile de MTB este 22/32/44.

Majoritatea persoanelor utilizeaza la catarare foaia de mijloc (32). Doar in cazurile extreme se coboara pe foaia de 22. EU o consider mai mult o foaie pedaliera "pentru psihic". E bine sa o ai acolo pentru catarile alea cretine de 2 km cu 10% in care nu poti sa faci nici o pauza.

La pinioane povestea se schimba.

Exista nenumarate combinatii pe piata dar in general se utilizeaza maxim pinion de 32 (hai un 34).

Acum problema este ca daca vei fi pozitionat pe foaia mica si pe pinion de 34 nu o sa faci absolut nimic, o sa pedalezi aproape in gol. Asta inseamna ca aproape sigur nu o sa folosesti aceasta combinatie.

Pinionul de 34 o sa fie combinat cu foaia din mijloc.

Opinia mea personala este ca la MTB combinatia de 3 foi standard + orice set de pinioane este ok pentru orice amator.

La sosea apar mai multe probleme datorita faptului ca sunt doar doua foi si viteza de varf pe plat este mult mai mare.

Sugestia mea, mai ales pt ca esti in Sibiu, este sa te duci la Action Sports (unde probabil ai si vazut Ideal) si sa discuti cu maestrul COSTEL.

Sunt sigur ca o sa iti prezinte un catalog si o sa iti recomande cea mai buna solutie pentru bugetul tau.

Spor la cumparare si dupa achizitie sa dai un semn sa iesim la o tura cand vin la Sibiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cat decat am priceput! ovidu, de la zig zag la hillmaster diferenta de 500 lei! in plus la hillmaster: full deore (problema ce tip de deore), blocaj furca pe ghidon, 3 viteze in plus, cadru mai bun (aici nu ma pricep), frane pe disc (repet). are importanta insemnata blocajul de mai sus? si totusi, daca nu dispun de 2400 (sper pana la 2250), merita zigzagul de 1900?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca diferenta de pret este nesemnificativa comparativ cu saltul calitativ.

Blocajul te ajuta la urcare sau pe sosea. Acolo sunt momentele cand nu ai nevoie de amortizare (iti fura din impuls si depui un efort mai mare la deplasare). Este un "must have" daca intentionezi sa o folosesti la modul serios.

Grupul este Deore simplu din cate vad pe site la Ideal(Nimic Deore LX sau Deore XT).

AICI gasesti clasificarea grupurilor Shimano, ca sa faci o comparatie intre Altus si Deore

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate ma lamureste si pe mine cineva,ce e cu shimano SAINT si HONE?de ce sunt mai speciale decat xt,xtr,etc?pt ce se folosesc si la ce pret se gasesc?intreb de curiozitate;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate ma lamureste si pe mine cineva,ce e cu shimano SAINT si HONE?de ce sunt mai speciale decat xt,xtr,etc?pt ce se folosesc si la ce pret se gasesc?intreb de curiozitate;)

In principiu sint pentru All-Mountain / Freeride. Impart unele componente cu grupurile vecine (LX si XT), iar altele sint un pic intarite pe ici, pe colo, prin punctele esentiale :D. Ceea ce se vede si la diferenta de greutate fata de grupurile de XC.

Din pacate nu stiu preturi si nici nu sint prea raspindite, poate si pentru ca XT-ul isi face treaba cu brio de multi ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

momentan am cauciuri de 26''x2.125. Daca le schimb cu 26''x1.9 mai capat un plus de viteza? Tinand cont de faptul ca sunt mai inguste. Sau cu ce marimi de cauciuc ar trebui sa le inlocuiesc pentru a avea un plus de viteza? Teoretic si practic vorbind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

momentan am cauciuri de 26''x2.125. Daca le schimb cu 26''x1.9 mai capat un plus de viteza? Tinand cont de faptul ca sunt mai inguste. Sau cu ce marimi de cauciuc ar trebui sa le inlocuiesc pentru a avea un plus de viteza? Teoretic si practic vorbind.

La sosea, slickuri - cu cit mai inguste cu atit mai bine, in limita decentei, evident. Si umflate la presiunea recomandata pe ele.

Pe off-road, subiectul e controversat si unii producatori (Schwalbe, de exemplu) afirma ca testele lor ar fi relevat faptul ca un cauciuc mai lat ruleaza cu rezistenta mai mica decit unul mai ingust.

Apa a fost batuta in piua pe tema asta bine de tot pe forum, poate cu un pic de rabdare vei da si de thread-urile vechi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E usor de imaginat daca ,aveai 7 la fizica si 8 la geometrie.(asta daca nu era pe spaga)

Pe un sol moale, o amprenta mare face toti banii,cum o camila face toti banii in desert.Pe un sol tare poti sa meri si cu o cursiera.

(de ce e bun schiul pe zapada si patina pe gheta? ....si nu invers?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce zice Maus e adevarat ...

eu incepand cu anu' asta folosesc cauciucuri de 2,2 si de 2,3 (in realtitate sunt de 2,1 si 2,2 maxim) ruleaza foarte bine pe off road, pana acum si pe noroi si pe uscat, pe sosea nu m-am incumentat sa le folosesc din 'mila' si foloseam slickuri. insa pe off road nu cred sa trec iar pe gume de 1,9 1,8 deoarece la cauciucuri groase am un control si o stabilitate mai buna, suprafata de contact cu solul fiind mai mare, si pot sa merg cu o presiune putin mai scazuta chiar daca nu sunt tubeless. Nici in concursurile de mtb din lume nu prea mai merg riderii cu gume sub 2,0 pe uscat, si nici pe noroi intotdeauna ... si am observat ca ei chiar daca sunt sponsorizati, primesc ceea ce cer, nu ce vrea sponsoru'

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.