Guest

Ai o intrebare tehnica?

Recommended Posts

Nu au voie ,dar ele nu tin cont si misca... :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa montez pe un butuc deore (avea initial 9 pinioane), un grup de 8 pinioane. Imi trebuie un distantator sau ceva? Daca da unde gasesc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi trebuie un distantator sau ceva?

In mod normal grupurile noi vin cu astfel de distantier sau il poti gasi la magazine si service.

arata cam asa din compozit (plastic)

Imagine postată

sau asa din aluminiu

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă ţi frâna apăsată, plăcuţele nu au voie să joace în etrier.

@7omca7 , mai verifică dacă nu ţi-e desfăcut cumva discul.

Sunt cam afon la mecanica bicicletei dar o sa ma duc cred azi in service cu ea.

In plus am observat la franare o vibratie ciudata ... poate e discul (nu pot sa verific acum) ,

dar nu inteleg cum poate da acest joc care il simt in ghidon cand ridic in sus ghidonul ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jocul poate veni din cuvete daca nu sunt strase bine.

Slabeste suruburile la pipa care strang ansamblul pe ghidon.

Apoi strange surubul din capul furcii bine. Bine nu inseamna ca Pacala pana dai peste cap filetul. Bine inseamna sa nu mai simti nici un fel de joc intre furca si cadru pe cuvete.

Api centrezi ghidonul si strangi in X suruburile, adica alternativ unul cate unul (ai doua) pana este strangere completa si acolo.

Apoi verifici axul rotii sa fie pozitionat si strans bine in urechile de prindere pe furca.

Daca tot exista joc atunci ar trebui sa fie doar in axul rotii(caseta nestransa sau uzata) acolo trebuie sa intervii.

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa montez pe un butuc deore (avea initial 9 pinioane), un grup de 8 pinioane. Imi trebuie un distantator sau ceva? Daca da unde gasesc?

cele 8 pinioane au aceeasi grosime ca si un grup de 9 pinioane (de aici si diferenta de grosime dintre lanturile de 8 si de 9 viteze. daca distanta dintre pinioane ar fi aceeasi, astfel incat sa iti trebuiasca un distantier, atunci nu ar mai exista lanturi de 9 si de 8, iar shifterele de 8 viteze ar putea sa schimbe si pe casetele de 9 pinioane, exceptandu-l pe ultimul, lucru care nu se intampla). merge fara nici un distantier.

@MBZ: de unde ai scos-o cu distantierul?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că e o neclaritate aici: e vorba de înlocuirea unei casete de 9 pinioane cu una de 8, sau de reasamblarea unei casete de 9 pinioane încât să rămână doar 8? În primul caz, distanța dintre pinioane e diferită; îți va trebui o manetă nouă pentru deraior și un lanț cu lățime diferită. În al doilea caz, un distanțor va ține locul pinionului lipsă din ansamblu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod normal grupurile noi vin cu astfel de distantier sau il poti gasi la magazine si service.

arata cam asa din compozit (plastic)

Imagine postată

sau asa din aluminiu

Imagine postată

Nu trebuie distantier, caseta de 9 e fix la fel de lata ca aia de 8 :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scos-o din basca precum Iosefini...

Era foarte posibil sa aibe body de Mavic, si acesta suporta 10 pinioane.

Sa-l vad pe ala care monteaza 8 sau 9 pe acest tip de body fara distantier.

Eu la Mavic CrossMax SLR si Mavic CrossMAx Enduro asa am.

Nu vreau sa induc pe nimeni in eroare. Si poti monta 8-10 pinioane, evident cu distantier.

Sau varianta explicata de puterfixer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că e o neclaritate aici: e vorba de înlocuirea unei casete de 9 pinioane cu una de 8, sau de reasamblarea unei casete de 9 pinioane încât să rămână doar 8? În primul caz, distanța dintre pinioane e diferită; îți va trebui o manetă nouă pentru deraior și un lanț cu lățime diferită. În al doilea caz, un distanțor va ține locul pinionului lipsă din ansamblu.

Trebuie si deraior, nu doar maneta schimbator si lant. Deraiorul de 9 viteze are pasii mai mici.

Cazul al doilea nu are sens, nu poti sa scoti un pinion din mijloc ca nu mai schimbi niciodata pinioanele (nu trece lantul peste locul gol, cade pe distantor, presupunand ca poti demonta un pinion din caseta), iar daca e un pinion din capat nu schimba cu nimic geometria, daca il scoti pe cel mic nu rezolvi absolut nimic (poti limita din cursa L-H sa nu il foloseasca daca ai pitici beti morti), iar daca il scoti pe cel mare nu castigi suficient in greutate ca sa merite complicatia. Deci, vrea sa treaca de la 9 la 8 pinioane pentru ca o fi gasit o caseta de 8 mai ieftin? Nici asta nu are sens decat daca ai lant, deraior si schimbatoare care stau prin casa nefolosite http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/huh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie si deraior, nu doar maneta schimbator si lant. Deraiorul de 9 viteze are pasii mai mici.

Deraioru' poate să rămână... Maneta este cea care dictează paşii.

Despre lanţ nu ştiu dacă merge cel de 9 pe 8. Invers sigur nu merge.

Cazul al doilea nu are sens, nu poti sa scoti un pinion din mijloc ca nu mai schimbi niciodata pinioanele (nu trece lantul peste locul gol, cade pe distantor, presupunand ca poti demonta un pinion din caseta),

Bineînţeles că merge.

1...2...3...4...pinion scos...6...7...8...9 <-aşa nu merge, dar se poate aranja aşa:

1...2...3...4...6...7...8...9...pinion scos

Probabil nu va mai funcţiona power sau hyperglide-ul. :P

iar daca e un pinion din capat nu schimba cu nimic geometria, daca il scoti pe cel mic nu rezolvi absolut nimic (poti limita din cursa L-H sa nu il foloseasca daca ai pitici beti morti), iar daca il scoti pe cel mare nu castigi suficient in greutate ca sa merite complicatia.

Poate pentru tine sau mine nu contează căteva ( chiar zeci) de grame, dar sunt alţii care se uită la fiecare gram. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate, daca vrei neaparat poti sa o faci, dar hyperglide nu merge si saltul de pe 4 pe 6 o se fie al naibii de mare - si ca numar de dinti, si ca diametru al pinionului (de coborat lantul coboara de pe mare pe mic, de urcat o sa fie mai greu). Dar ce rost are?

Oricum discutam academic, omul intreba daca poate sa puna grup de 8 pe butuc de 9. Da, sigur se poate, nu e nevoie de distantor, dar cu grija ca e nevoie si de altele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandeam in viitor, se pot face deraioare indexate :) Cred ca cele electronice DuraAce 2 sunt indexate in deraior si maneta da doar impulsuri, ar fi cel mai simplu de implementat si le poti face wireless - se numeste fly-by-wire la avioane si unele motociclete.

Cele mecanice stiu cum functioneaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mers cu lant de 8 pe grup de 9. Si am vazut si la altii.

Sunt grupuri gen Mega Range la care e diferenta de 6 dinti intre ultimile doua pinioane. Scimbatorul iti poate muta lantul si de pe un pinion de 15 dinti direct pe unul de 30. Si chiar daca ai lipsa un pinion din grup, tot poate schimba.

Daca sare lantul de pe foaia mare in exterior, trebuie sa schimbi pe foaia mijlocie, sa pedalezi incet si lantul urca inapoi pe angrenaj.

La fel daca sare dupa pinionul mare.

Schimbatorul de pinioane se misca atat cat il comanda maneta. Poti sa pui schimbator de 9 pe grup de 6 si invers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

am impresia ca un schimbator de 6 nu poate functiona pentru o caseta de 9, din cauza ca nu are o raza de actiune atat de mare, caseta de 6 fiind mai ingusta :)

dar deja am deviat muuuuuult.... ce trebuie retinut?

SE POATE PUNE O CASETA DE 8 PE UN BUTUC DEORE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult de informatii.

Maneta mea e de 8, schimbatorul spate e deore de 8, lantul de 8 (de fapt scria 7 pe el, e un KMC din ala din Selgros la 18 lei).

Dar roata noua care imi va sosi, avea initial 9 pinioane.

Eu o sa ii pun grup de 8 pinioane, ca sa fie compatibila cu restul setupului meu.

Peste doua zile cand o sa am in fata si pinioanele si roata o sa va confirm sau infirm teorie cu distantatorul ;) .

Uitandu-ma la diverse grupuri de pinioane am observat ca pinionul cel mai mic are forma dintilor diferita fata de restul. Arata gen carlig/ca o aripioara de rechin.

De ce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E optimizarea Hyperdrive ca sa schimbe mai usor pinioanele. Ask Shimano pentru detalii complete :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandeam in viitor, se pot face deraioare indexate :) Cred ca cele electronice DuraAce 2 sunt indexate in deraior si maneta da doar impulsuri, ar fi cel mai simplu de implementat si le poti face wireless - se numeste fly-by-wire la avioane si unele motociclete.

Cele mecanice stiu cum functioneaza.

Nu încerca să te scoţi acuma, deoarece nu are nimeni nimic personal cu tine. Ai postat nişte neadevăruri şi din acest motiv te-am corectat. Scopul a fost ca cineva care nu se pricepe să nu le ia drept de bune (şi chiar să le transmită mai departe).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o frana Hayes MX4 si nustiu cum se regleaza.Am descoperit doar cum se regleaza placuta fixa dar cred ca mai exista si alt reglaj asa ca rog sa ma ajutati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.