Guest

Ai o intrebare tehnica?

Recommended Posts

Jantele pentru V-Brake au acele zone unde "calca" sabotii nevopsite. Cele dedicate ptr discuri sunt vopsite integral (de obicei). Cel putin asa stiam eu, nu cred insa ca au alte caracteristici dinamice ca sa le zic asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Janta pentru v-brake e un pic mai solida pentru ca in zona in care freaca sabotii se toceste in timp, asta inseamna ca e posibil sa fie o idee mai grea. Functional nu e nici o diferenta, poti folosi ce doresti pe disc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jantele speciale pentru frana disc, nici nu au acea zona dreapta pentru saboti. Am vazut jante cu marginea curbata sau inclinata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e clar, dar nu are nici o influenta daca ai frane pe disc :)

Dar am vazut biciclete cu jante de disc si frane v-brake, janta arata ca naiba si sabotul era uzat in unghi, omul se plangea ca nu prea tin franele, dar nu avea idee ca pentru v-brake e alt model de janta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un pinion pe filet pentru fixie, este prea lat si nu mai are loc pe filetul butucului lockring-ul. Unde asi putea sa-l ingustez cu 3-5mm (undeva in Bucuresti)? Atelierul de la bricostore oare polizeaza?

post-6615-069662300 1284921985_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi la piata Matache (pe Berzei), e un atelier de chei/yale etc. Poate ti-l modifica la strung, ca e mai precis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strungarie, ieftin, gasesti si pe Bd. Timisoara chiar inainte de termocentrala pe dreapta, e un atelier cu cateva strunguri si fac la mica intelegere cam orice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde as putea gasi conuri pentru butuci Deore? N-am gasit sa se vanda separat, deci inseamna ca va trebui sa cumpar butuc nou? Sau as putea cumpara ax cu conuri de la care sa folosesc conurile? Au aceleasi dimensiuni ca si la Deore?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La plecarea de pe loc sau la repriza la panta mai mare scapa padala in gol jumatate de tura. Banuiesc ca sunt clichetii, ce e de facut schimb caseta cu pinioane? daca da, musai schimb si lantul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand incearca sa depistezi cauza exacta, posibilitatile sunt urmatoarele in ordinea complicatiei rezolvarii:

- lant insuficient tensionat (cel mai putin probabil)

- schimbator dereglat si/sau cablu de actionare murdar

- lant/pinioane uzate (se masoara lantul si se compara profilul pinioanelor cu cel al unora noi de acelasi model) - situatie in care schimbi pinioanele, lantul, foile

- clicheti murdari/blocati/tociti (instructiuni pentru demontarea unui freehub) - in caz ca sunt tociti/deformati, va trebui sa vezi daca gasesti doar freehub ca piesa de schimb, sau trebuie sa inlocuiesti tot butucul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Are cineva sugestii despre cum as putea scoate un monobloc putin prea strans? Mentionez ca monoblocul e pe patrat, cheie de monobloc am. Pe ce parte se desface filetul avand in vedere ca e vorba de partea din spre pedalier?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe ce parte se desface filetul avand in vedere ca e vorba de partea din spre pedalier?

In partea dreapta (cea cu angrenajul) la butucul pedalier British/ISO, filetul e pe stanga, deci se desface in sens orar. In partea stanga, filetul e normal (pe dreapta) si se desface in sens trigonometric (anti-orar).

Butucul italian are in ambele parti filet pe dreapta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am rezolvat, E-1 ai avut dreptate lantul era de vina da daca-i distractie am schimbat si pinioanele. Inca o intrebare va rog:unde gasesc bucse filetate din cel care se baga in cadru pentru prins suport bidon , aripi, portbagaj ? cele vechi au filetul stricat si nu cred ca merge majorat de la metric 6 la metric 8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu nevoie de un sfat: cum sa reglez cat mai rapid si mai bine un BB7 pe spate. M-am jucat cu el destul de mult, stiu cum functioneaza, cum se regleaza si cum poate fi reglat prost (mi-a mancat zilele la Predeal), am nevoie de tips & tricks cum sa il reglez bine in 10 secunde. Care sunt problemele:

- discul cu care a venit e foarte subtire si flexibil si se cam indoaie. Asta il face sa frece pe placute in unele pozitii, l-am indreptat la mana dar tot se mai indoaie ocazional; ce alt disc merge cu BB7? La Magura am discuri mult mai groase, nu stiu daca incape etrierul pe el cu placute noi.

- cu placute noi distanta intre placute e foarte mica, chiar daca e reglat sa fie cat de departate se poate (fuck it, placuta dinspre pinioane se poate departa atat de mult incat la franare discul freaca direct pe etrier :( ). Asta inseamna ca freaca un pic, iar fara lumina foarte buna e cam greu de reglat - sus la Susai pe ceata in padure nu vedeam mare lucru, abia duminica acasa l-am reglat corect

Cu placutele tocite e mai simplu, dar tocmai am schimbat placutele si iar bibilesc la el mult mai mult decat e cazul. E o frana buna, dar reglajele sunt totusi prea pretentioase si se duc naibii de fiecare data cand demontez roata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu nevoie de un sfat: cum sa reglez cat mai rapid si mai bine un BB7 pe spate. M-am jucat cu el destul de mult, stiu cum functioneaza, cum se regleaza si cum poate fi reglat prost (mi-a mancat zilele la Predeal), am nevoie de tips & tricks cum sa il reglez bine in 10 secunde. Care sunt problemele:

- discul cu care a venit e foarte subtire si flexibil si se cam indoaie. Asta il face sa frece pe placute in unele pozitii, l-am indreptat la mana dar tot se mai indoaie ocazional; ce alt disc merge cu BB7? La Magura am discuri mult mai groase, nu stiu daca incape etrierul pe el cu placute noi.

- cu placute noi distanta intre placute e foarte mica, chiar daca e reglat sa fie cat de departate se poate (fuck it, placuta dinspre pinioane se poate departa atat de mult incat la franare discul freaca direct pe etrier :( ). Asta inseamna ca freaca un pic, iar fara lumina foarte buna e cam greu de reglat - sus la Susai pe ceata in padure nu vedeam mare lucru, abia duminica acasa l-am reglat corect

Cu placutele tocite e mai simplu, dar tocmai am schimbat placutele si iar bibilesc la el mult mai mult decat e cazul. E o frana buna, dar reglajele sunt totusi prea pretentioase si se duc naibii de fiecare data cand demontez roata.

Sigur s-a mai discutat pe forum, dar in caz ca nu gasesti discutia ai aici un link. Sper sa-ti fie de folos http://www.pinkbike.com/video/40686/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur s-a mai discutat pe forum, dar in caz ca nu gasesti discutia ai aici un link. Sper sa-ti fie de folos http://www.pinkbike.com/video/40686/

Asta e metoda pe care o aplic si eu, dar nu prea imi iese: la final discul intotdeauna freaca pe placute - posibil din cauza ca e prea indoit, dar nu am cum sa il fac si mai drept decat este. Sa schimb discul cu unul o idee mai gros si drept? Ce model de disc se mai potriveste? G2, G3?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari!

De curand m-am hotarat sa imi strang niste bani pentru reconditionarea unei cursiere ceva mai vechi. Este vorba despre un Bianchi dotat astfel:

* clesti frana shimano santé

* shimbator fata shimano santé

* angrenajul nu stiu sigur ce e, dar pare a fi un tot un shimano santé dupa design

* schimbatorul spate shimano 105

* manete frana shimano SG sau ceva de genul..

* jenti mavic GP 4(par a fi de baieu si din cate am inteles nu prea se mai merita sa mergi cu asa ceva)

* butuc mercury 520 pe spate, iar pe fata cred ca e ceva no name

* pipa e destul de fainuta, desi nu stiu exact ce firma; stiu doar ca are culoarea maronie si un M alb ca logo in cap

Bun, cam astea ar fi piesele de pe ea, cu praful si zgarieturile de rigoare. Din ce m-am interesat pe net, se pare ca grupul acesta de santé-uri ar fi destul de valoros si as fi tentat sa opresc clestii de frana si schimbatorul fata, insa nu stiu cum s-ar pupa cu niste piese mai noi. In general ceea ce as vrea eu sa fac este sa achizitionez un grup complet (cu o mica documentare pe net am ajuns la ceva de genul Sram Rival VS Shimano 105 pe 2010/2011; mai mult nu duce bugetul momentan) si as avea nevoie de niste pareri mai avizate din partea celor care se pricep si le-au trecut prin mana genul asta de piese.

1. Pe ce s-ar merita sa merg? sram sau shimano? tocmai am vazut un filmulet pe youtube azi unde sram-ul a dat niste rateuri uratele la o urcare si nu stiu ce sa mai cred.

2. Ce piese s-ar merita sa opresc din cele vechi?

3. Ce roti mi-ati recomanda la un pret pret/calitate acceptabil

4. Niste locatii de unde as putea sa procur piese la un pret cat mai bun? (de la noi sau de afara)

Rog sa scuzati lungimea postului, dar sunt foarte nou in lumea cursierelor. Initial am calarit un mtb de dirt/street/dh insa mi-am zis ca e timpul sa mai "schimbam nitel foaia" si sa trec si la altceva :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare de noob in ale cursieritului, si o sa ma rezum doar la asta :) ... Macar e pe marimea ta cadrul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare de noob in ale cursieritului, si o sa ma rezum doar la asta :) ... Macar e pe marimea ta cadrul?

Da, vine numai bine intre picioare, cu un mic spatiu liber de 1-2 cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, vine numai bine intre picioare, cu un mic spatiu liber de 1-2 cm.

De curiozitate, ce inaltime ai si ce dimensiune are cadrul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curiozitate, ce inaltime ai si ce dimensiune are cadrul?

Nu stiu exact dimensiunea cadrului, dar eu am in jur de 1.67-1.70.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.