Guest

Ai o intrebare tehnica?

Recommended Posts

Ca sa nu mai deschid alt topic intreb aici: ce lant credeti ca merge mai bine pe pinion campa chorus de 9. Si sa-l pot lua de pe net.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi de raspuns.

As prefera ceva ce gasesc in Romania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mestere Big ,cred ca orice lant de 9 speed merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat un Conti Twister foldabil 26x1.9 pt roata motrice, dar din trei incercari, mi s-a asezat tot excentric. Prin urmare ma tem sa-mi mai iau unul pt roata din fata - noaptea, sau pe frig nu prea m-as juca de-a "aranjeaza cauciucul". Ce sa-i fac sa se aseze concentric?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am folosit trucul de a aseza anvelopa, bagi niste pompe sa fie foarte moale , dar sa poti merge cu ea ( sa nu mergi pe cerc, dar sa fie moale) si faci 200-300 metri, in cazul in care nu "ai noroc" alta metoda in afara de a "mangaia" cauciucul si a-l readuce intr-o pozitie buna, nu cunosc, ceea ce si tu ai pomenit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... alta metoda in afara de a "mangaia" cauciucul si a-l readuce intr-o pozitie buna, nu cunosc, ceea ce si tu ai pomenit.

Multumesc, florentzo.

Poate ca am intuit, dat tot nu stiu cum s-o fac - sa desprind usor de pe rama jentii cauciucul, de jur împrejur, dupa ce am umflat pe jumatate, apoi sa umflu complet? Asta înseamna "mângâiat"? Tot nu sunt sigur ca se va aseza concentric...

La atelier mi-au spus ca au folosit sapun, dar nu am avut timp sa-i întreb exact cum au procedat... Stie cineva?

Edited by ihopulele
am uitat sa multumesc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu...

Pui frumos cauciucul pe janta (normal) pe urma faci operatia descrisa (cu presiune mica si o plimbare scurta)

Sapun lichid sau detergent de vase am folosit numai in cazul in care am avut ghinionul sa nimeresc o anvelopa ce intra mai greu pe janta.

"Mangaiat" este de fapt migaleala aia in care tragi ca berila de partile anvelopei care sunt in interior (care bat, sau care sar) pentru a echibra si pentru a se aseza bine pe cerc, dar l-am pus in ghilimele pentru ca este o operatie care imi displace:mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare tuturor. am un kona lana'i si sunt incepator...asa ca nu stiu prea multe despre biciclete dar incerc si incep sa invat. in iarna asta vreau sa fac cateva modificari la bicicleta pe masura ce o sa am bani. am inceput "light", am schimbat pedalele stock (care mi s-au parut foarte slabe) cu unele de flat, cu pini, de care sunt foarte multumit. vazand ca experienta de a te da pe bicicleta s-a imbunatatit considerabil, mi s-a deschis apetitul pentru imbunatatirea catorva componente.

deci......as vrea sa cumpar niste anvelope noi, mai late....bunul simt mi-a spus sa nu ma arunc la gume foarte late pentru ca vreau o bicicleta all-around(mai mult oras dar si un pic de offroad). M-am gandit la maxxis ADvantage de 2.10(momentan am niste Kenda K-922 26 x 1.95). Ca o intrebare preliminara as vrea sa aflu daca va trebui sa schimb camera pentru noul cauciuc(am vazut ca de regula camerele sunt facute pentru mai multe latimi de cauciucuri) si ceea ce ma macina pe mine cu adevarat e daca decizia de a lua cauciucuri mai late e una buna...daca stabilitatea, rularea etc. se vor imbunatati.

in al doilea rand, as vrea sa schimb furca(furca stock e Suntour XCC-D) cu un rock shox dart 3. am citit pe net despre furca asta si m-a cam dezamagit feedback-ul dat de cei care si-au cumparat asa ceva. adevarul e ca nu sunt dispus sa dau mai mult de ~100 euro pe furca dar nu cred ca voi supune furca la chinuri extraordinar de mari. Recomandati aceasta furca pentru un incepator?

va multumesc anticipat pentru raspunsuri

Later Edit: http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=461 link cauciucuri

http://www.probike.ro/index.php?productID=80 link furca

Edited by dope
completare

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu cred ca e nevoie sa schimbi furca daca intr-adevar nu trebuie. bicla e noua?

la cauciucuri: diferenta nu e foarte mare, dar pe off-road te intereseaza mai mult aderenta. ti-as putea da un sfat, dar nu stiu ce profil are anvelopa ta actuala, vezi aici http://www.kendausa.com/bicycle/alltires.html

Ai dreptate, sunt camere pentru diferite marimi de anvelope, dar nu cred ca e nevoie sa o schimbi. Oricum vezi ce scrie pe camera ta; ca sa poti monta advantage-ul trebuie sa ai ceva de genu => http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=471.

p.s. un plus de aderenta se poate obtine si prin micsorarea presiunii care se afla in pneu. Dar ai grija ca daca e prea putin, iar masa ta (corporala) face janta sa fie prea jos fata de sol, e posibil sa "perforeze camera.

succes.

si daca schimbi cauciucurile vechi, nu imi vinzi si mie unu? :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

anvelopa e asta:

http://sklepy.allegro.pl/item448090374_s_s_opona_kenda_cross_country_26x1_95_tanio.html#gallery

furca stock functioneaza, nu asta e problema...e chestia ca o sa am putin mai mult bani la inceputul lui decembrie si as vrea sa le iau atunci ca altcandva nu stiu cand o sa am bani in plus.

bicicleta e noua,luata in septembrie......implicit, si anvelopele au aceeasi varsta. te tin la curent cand iau salariul daca mai esti curios de anvelopa/e

Edited by dope

Share this post


Link to post
Share on other sites

am inteles. maxxis-ul e bun, iar daca ai bani nu vad de ce nu le-ai schimba, cu toate ca este posibil ca diferenta resimtita sa fie mica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

in al doilea rand, as vrea sa schimb furca(furca stock e Suntour XCC-D) cu un rock shox dart 3. am citit pe net despre furca asta si m-a cam dezamagit feedback-ul dat de cei care si-au cumparat asa ceva. adevarul e ca nu sunt dispus sa dau mai mult de ~100 euro pe furca dar nu cred ca voi supune furca la chinuri extraordinar de mari. Recomandati aceasta furca pentru un incepator?

E ca si cum ai face upgrade de la Dacia Supernova la Solenza :rolleyes: Nu te ajuta cu nimic in plus Dart-ul fata de suntour, ca si performanta se incadreaza cam in aceeasi zona. Pune banii deoparte momentan, si la urmatoarea investitie vei putea lua ceva mai serios. Ca sa merite un upgrade, incearca sa strangi macar de-un manitou r7 sau rs tora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:Dsunt foarte tari furcile...si fac cam cat toata bicicleta mea la pret. pe mine m-a atrasa functia lock-out si eventualele mici ajustari pe care le poti face la furca asta(dart 3).

te cred oricum pe cuvant, nu sunt in masura sa te contrazic, dar 1000 ron e peste pragul psihologic la care sunt dispus sa dau pe o furca. poate la urmatoarea bicicleta:p. mersi oricum de sfaturi. apreciez feedback-ul

Share this post


Link to post
Share on other sites

:Dsunt foarte tari furcile...si fac cam cat toata bicicleta mea la pret. pe mine m-a atrasa functia lock-out si eventualele mici ajustari pe care le poti face la furca asta(dart 3).

te cred oricum pe cuvant, nu sunt in masura sa te contrazic, dar 1000 ron e peste pragul psihologic la care sunt dispus sa dau pe o furca. poate la urmatoarea bicicleta:p. mersi oricum de sfaturi. apreciez feedback-ul

cred ca un r7 am vazut pe la bikeright in maxim 650-700 ron... doar ca nu prea mai au. e cam singura lor buba, au foarte rar ceea ce vrei, dar la preturi bat cam toate magazinele din bucuresti :D

si nu e neaparat sa iei ultimul model, merge si un 2006-2007 la lichidare de stoc...

Si daca tot veni vorba de oferte, site-urile din sua de obicei au reduceri serioase iarna, uneori si peste 50%, nu se compara cu chainreaction sau bike-components.

De exemplu: http://www.jensonusa.com/store/product/FK301A02-Manitou+Minute+Elite+Absolute+08.aspx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci :D

M-am apucat si eu sa imi fac o bicla din piese

Am pus mana pe un cadru trek 3900 cu roata spate , foi si pinioane

Restu am cumparat din magazin

Imi mai trebuie ghidonul si furca pe care le astept intr-o saptamana

As vrea si eu o parere despre furca Rock Shox j2 va rog frumos

Vreau sa fac bicla pt downhill mai usor ( adica nu ceva extrem cu sarituri de nu siu cati metri) , coborari mai in viteza pe trasee forestiere nu f abrupte ( deh sunt si eu la inceput ). si poate un pic de cross country

Despre cadrul de trek 3900 aveti ceva pareri ? :o

multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

scrie acolo:carcasa in care sa iti transporti in siguranta banana(cea care se mananca)

adica sa nu se floscaiasca

Share this post


Link to post
Share on other sites

adica aia e o carcasa in care se bag bananele de la aprozar? ceva de genu' ochelari si cutie ptr ochelari?! faci misto de mine, nu? :confused:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu face mijto deloc :)

Chiar aia e , ca o cutie frigorifica pt bauturi sa se mentina reci :)

Scrie si acolo : e pt a-ti mentine bananele proaspete la drum lung :P

O adevarata inventie ( daca-i pot spune asa )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum se poate verifica o furca de carbon de fisuri ? Ca sa pot dormi linistit inainte sa merg pe bicla:p Furca are si gatul de carbon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fa rost de cerneala fluorescenta. Se gaseste la magazinele alea de nu stiu cum sa le zic...

Cu chestii de Halloween, farse, glume, etc. Poate si la atelierele de tatuaj.

Oricum, intreaba de cerneala fluorescenta la uv sau cerneala invizibila.

Mai trebuie o lampa de ultraviolete, un neon UV sau un verificator de bancnote.

Dai piesa care poate fi de carbon sau de aluminiu ori de plastic, merge la orice, cu apa si sapun sa fie curata si degresata. O usuci bine apoi o dai cu cerneala fluorescenta.

Cerneala asta este perfect incolora la lumina normala si se va infiltra in crapaturi.

Pe suprafata neteda, lipsita de crapaturi nu se va vedea nimic cand o expui la lumina uv, dar crapaturile vor aparea foarte clar si evident.

(Asa sunt verificate elicile sau alte piese cu rol critic, in inspectia dinainte de vopsire, in industria aeronautica)

Sal'tare.

Edited by yo6ial
am scris vopsea in loc de cerneala. vopseaua nu se mai curata ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doresc sa aflu de la un cunoscator care este presiunea optima din camere cu dimensiunea 622/20, iarna, la o greutate a calaretului de 87 Kg ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.